Kalorinkulutuksesta

Kysyttävää

Heippa! Miksi välillä menee enemmän kaloreita ja välillä vähemmän vaikka kävisin saman pituisen lenkin ja kävelisin suunilleen samanlaista vauhtia?

Esim. Tänää kävelin 53min, kaloreita kului 431 ja syke oli 132 tai 135 en muista tuota tarkalleen. Fat burnilla olin muutaman minuutin ja fitnesillä melkein koko lenkin. Eilen sama matka ja kaloreita kului noin 375 ja syke oli "huimat" 124 vaikka itestä ainakin tuntuu että samanlaista vauhtia kävelin nyt mitä eilenkin. Onko vaan niin että tänään kävelin reippaammin mitä eilen ja sen takia syke oli korkeampi ja sen takia kaloreita kului enemmän?

Niin ja tuosta sykemittarista. Kumpi parempi laihduttamisen kannalta, toi fat burn vai fitness? Fat burn nimensä mukaisesti tietenkin polttaa rasvaa mutta siis, kuluu kait sitä rasvaa vaikka sykemittari näyttäisikin että enemmän olisin fitness alueella?

4

136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap

Eikö kukaan osaa sanoa mitään? :(

• fiifi

Mun taulukossa on ensin ''sydänterveysalue''(50-60%) sitten fitness-alue(60-70%), kolmantena aerobinen alue(70-80%), sitten kynnysalue(80-90%) ja lopuksi turvallisuusraja-alue(90-100%). Ja nää prosentithan tulee siitä maksimisykkeestä.

Onks tää sun fitness-alue tän taulukon fitness-alue vai onko se jo tän mun taulukon aerobinen alue? Tää 60-70% alue on satunnaiselle liikkujalle ja kilojaan tiputtavalle ihanteellinen alue (sanoo tää mun taulukko). Mut siis kyllä aerobisellakin alueella tietty rasva palaa myös! Se miksi tossa mun taulukossa sanotaan että fitness-alue on ´´ihanteellinen´´ alue painonpudottajalle on uskoakseni siksi, että sillä alueella jaksaa tehdä pitkän aerobisen treenin joka kuluttaa kaloreita. Aerobinen alue kuitenkin kohottaa/ylläpitää kuntoa ja se on terveellinen sydämelle ja lihaksille yms, mutta sillä alueella ei jaksa välttämättä olla yhtä kauaa. Mut siinä kyllä kiinteytyy.

Älä pelkää aerobista aluetta!

• ap

Ööö, kaikenlaisia alueita sulla. Ei mulla lue kun vaan fat burn ja fitness. Joo, varmasti rasva palaakin mutta kun nimi on fat burn niin tuntuu että se ois parempi alue mutta lenkkeilessä mulla suurin osa ajasta kuluu tuolla fitness alueella. No, ei kai se mitään haittaa. Tärkeintä että liikkuu ja kunhan nyt kohtuu reippaasti edes ettei ihan vaan löntystele.

• FatJack

Turha niitä lukemia on ihan aivot offilla tuijottaa. Se mittari on vain suuntaa antava joka laskee kulutustasi sykkeen perusteella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3225
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1177
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1162
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      53
      1102
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1032
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      47
      899
    7. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    8. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      867
    9. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      25
      864
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    Aihe