Poissa silmistä, poissa mielestä?

leivänmuru

Olen tahtonut päästä jo pitkään eräästä miehestä yli, kun hänellä ei ole tunteita minua kohtaan. Olen yrittänyt mielestäni jo lähes kaikkea ja olen valmis melkeen mihin vaan, jotta pääsisin jatkamaan elämääni. Laastarisuhteeseen tosin en tahdo alentua, sillä en tahdo käyttää ihmistä hyväksi. Ja niin säälittävältä, kun se onkin -niin en pysty ajattelemaan ketään muuta!

Mitä minun pitäisi tehdä? Miten itse olet päässyt yli ihastuksesta/ex-kumppanista?

19

4179

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korpien kutsu

Muistan yhden tosi vaikean unohtamisprosessin, vaikka suhde oli tosi lyhyt. Toipumiseen kului vuosi. Sydän tuntui aivan särkyvän surusta. Yritin tapailla muita miehiä, mutta mikään ei tuntunut miltään. Pää oli niin sekaisin rakastumishuuruista. Vuoden kuluttua alkoi helpottaa. Kai aivojeni kemia vihdoin palautui rakastumista edeltävään tilaan. Sitten tapasinkin miehen, joka - kas vain - oli juuri tullut jätetyksi ja suri exäänsä. Eihän se sitten toiminut sekään. Ja vuodet vierivät ja tuli yksi talvi-ilta ja puhelin soi ja tämä mies kertoi rakastaneensa minua ja halusi aloittaa uudelleen. Oli vain liian myöhäistä.

Tämä oli ehkä esimerkki tykkäämisten oudoista kiemuroista.

• fvgbhnjmk,

En tosiaan osaa auttaa. Itse olen roikkunut nyt viisi vuotta sellaisen miehen muistossa, joka ei koskaan kunnolla ollutkaan minun. Olen todennut, että rakkaus ei taida olla minua varten.

• #####

Mulla on ongelmana unohtaa ex vaimoni. Sitä syvää rakkautta jota häntä kohtaan tunnen ei vain voi kääntää napista pois päältä. Lisäksi, että hän oli vaimoni oli hän myös hyvä ystäväni ja sen, että ystävyys säilyisi vaikka ei enää ollakkaan naimisissa onkin aika haastavaa, koska haluaisin vielä olla enemmän kuin pelkkä ystävä. No niinhän se kulunut sanonta menee, että aika parantaa haavat, mutta tässä tapauksessa sitä aikaa voi kulua todella paljon ennenkuin rakkauden tunteet häntä kohtaan hiipuvat, mutta kai se joskus helpottaa vaikka nyt tuntuu aika vaikeelta.

• 16+9

Silmistä poistaminen varmastikin nopeuttaisi mielestä poistumista. Tuskin kuitenkaan ihan *naps* ja se oli siinä.

Itselläkin on vielä tekemistä edellisen unohtamisessa. Vaikka suhde olikin melko lyhyt, en ole vielä parin kuukauden jälkeen pystynyt unohtamaan häntä. Itse olin rakastunut ja kuvittelin ihan oikeasti, että saatettaisiin olla loppuelämämme yhdessä. Kun jonkun ajan jälkeen vastapuoli toteaa, että tunteet on jääny kaveritasolle ja ei ole mihinkään muuttumassa, niin sydänhän siinä särkyy.

Kavereiksi jäätiin vaikka ei etäisyyden takia ollakaan pahemmin tekemisissä mutta voisin kuvitella, että olisi helpompaa unohtaa jos vain sulkisi toisen kokonaan pois elämästä. Tyhmä ja rakastunut kun olin niin en vain pystynyt täysin irrottamaan otetta enkä pysty vieläkään. Vaikka tiedän ettei homma miksikään tule muuttumaan niin pää ei vaan suostu unohtamaan. Pitäisi kai löytää joku ketä rakastaa.. laastarisuhteita en siis kannata vaan kyllä sitten pitää jo oikeasti olla tunnetta mukana tai muuten homma tulee kariutumaan ennemmin tai myöhemmin kun et saa exää ajatuksista.

• Vayrynen85

Ihastuin vahingossa varattuun naiseen, joka antoi ymmärtää olevansa vapaa, kunnes kertoi totuuden. Olimme vain opiskelukavereita ja kerrottuani hänelle tunteistani, lupasin samalla, että katoan hänen näköpiiristään. Näimme eilen viimeistä kertaa. Tunne oli haikea ja menin niin lukkoon, etten saanut viimeistä sanaa sanotuksi. Ero on kuitenkin helppo, koska siihen ei liity draamaa ja olen varma, että tunteeni palautuvat ajan kanssa.

On hienoa tavata toinen ihminen, jolla on samanlaisia arvoja ja asenne elämään. Silloin, kun mitään mahdollisuuksia ei ole, niin pitää kuitenkin tiedostaa, ettei meitä kahta olekaan tarkoitettu toisillemme ja katsoa elämässä eteenpäin.

• mieti sitä?

Pääsisitkö paremmin jos hän, se sinun kaivattusi ilmoittaisikin että haluaisikin sinut takaisin?

• luuuullahan jotta

Joidenkin tunteita sekottaa se, että toisella ei ole tunteita niin kuin tossa alotuksessa ja kaipuu on siksi kova.
        Sitten taas jotkut pakenee ja peittää tunteensa kun toinen kertookin edelleen kaipaavansa :/

Tunteiden "kissa ja hiiri leikkiä"!

Pitäisikö näillä oikeesti olla mitään merkitystä jos aitoja tunteita vielä on, vai onko kysymys ylpeydestä ja joskus aiemmin koetusta nöyryytyksestä, mihin tämä kyseinen henkilö ei ole millään tavalla syyllinen?

Miettikää sitä kun kaipaatte/ pakenette.

• Rikki

Itse kamppailen saman asian kanssa. Tahtoisin niin jatkaa elämääni.

Olimme melkein vuoden yhdessä poikaystäväni kanssa, kunnes hän muuttui etäisemmäksi ja ehdotti pelkkää ystävyyttä väliaikaisesti, koska asiat olivat niin monimutkaisia etäsuhteen takia. Olimme kyllä puhuneet mahdollisesta yhteen muutosta yms. Aikaa kului jonkin verran ja poikaystävä muuttui aina vain etäisemmäksi ja oudommaksi. Hetki sitten tajusin, että hän oli alkanut seurustelemaan toisen tytön kanssa. Ei vain pystynyt sanomaan sitä minulle. Eikä edelleenkään pysty. Heidän suhteensa taitaa myös olla etäsuhde..ainakin vielä.. ja heillä on jonkinlainen yhteinen historia entuudestaan, josta minä en tiedä sen enempää.
      Olen pettynyt siihen, että hän valehtelee ja oli niin nopea liikkeissään. Taisi alkaa juuri silloin seurustelemaan, kun ehdotti väliaikaista ystävyyttä. Olen aivan rikki, enkä tiedä miten jatkaa elämää tästä eteenpäin. Kaikki elämässä tuntuu tällä hetkellä olevan muutenkin huonosti ja kysymysmerkin alla. Kaikki neuvot suruista yli pääsemiseen on tervetulleita.
      Mitä mieltä olette.. kerronko poikaystävälleni tietäväni hänen touhuistaan vai katkaisenko yhteydet vain lähes kokonaan? Ongelmana on se, että tahtoisin olla hänen ystävänsä, mutta hänen valehtelunsa pistää miettimään, onko ystävyydellä arvoa.
      Olen itkenyt tätä samaa asiaa muissakin keskusteluissa.

• 10

Katkaise yhteys kokonaan. Ensinnäkin, hänellä on jo toinen, joten hän ei tarvitse sinua. Tämä oli kamalasti sanottu, mutta se tarkoittaa asiaa hänen kannaltaan.
        Sinun kannalta taas on parempi, että katkaisemalla kaikki suhteet pääset hänestä paremmin eroon, et jää häneen roikkumaan. Roikkuminen ja jatkuva toisen ajattelu, ja toiveiden elättely pitää sinua loputtomasti koukussa.

Kun katkaiset suhteen kokonaan, on se tietenkin kerralla kauheampi kokemus, mutta tunne alkaa laimentua pikkuhiljaa. Huomaat, että et olekaan muistanut ajatella häntä puoleen päivään, sitten koko päivänä jne. Lopulta hän on ajatuksistasi poissa entistä kauemmin. Pala palalta hän katoaa ajatuksistasi.

• ei voi korjata
        10 kirjoitti:

Katkaise yhteys kokonaan. Ensinnäkin, hänellä on jo toinen, joten hän ei tarvitse sinua. Tämä oli kamalasti sanottu, mutta se tarkoittaa asiaa hänen kannaltaan.
        Sinun kannalta taas on parempi, että katkaisemalla kaikki suhteet pääset hänestä paremmin eroon, et jää häneen roikkumaan. Roikkuminen ja jatkuva toisen ajattelu, ja toiveiden elättely pitää sinua loputtomasti koukussa.

Kun katkaiset suhteen kokonaan, on se tietenkin kerralla kauheampi kokemus, mutta tunne alkaa laimentua pikkuhiljaa. Huomaat, että et olekaan muistanut ajatella häntä puoleen päivään, sitten koko päivänä jne. Lopulta hän on ajatuksistasi poissa entistä kauemmin. Pala palalta hän katoaa ajatuksistasi.

"Katkaise yhteys kokonaan. Ensinnäkin, hänellä on jo toinen.."

Vain tuossa tapauksessa, että hänellä on toinen muuten ei!
        Tuosta seuraa vaan loputon kierre.. ja lopulta tunteeton sisältä kuollut ihminen :/

• huh toivottavasti ei
        10 kirjoitti:

Tämä nimim. "10" ajatus maailma on kyllä niin tätä päivää, kylmää ja luotaantyöntävää, aito tunteva ihminen ei käyttäydy noin laskelmoidusti.
        Opittua ja monissa keitoksissa keitettynä varmaan unohtaa kaiken, mutta onko se sitten elämää??

• ^^^^^

Tämä on nyt ehkä virhe edes aloittaa kirjoittamista, mutta oma "tilanteeni" on vaikuttanut välillä elämääni samalla tavalla.

Kaikki alkoi siitä, kun ihastuin erääseen mieheen. Olin silloinkin varattu, pitkässä suhteessa. Siinä sitten kului vuosi pari pienessä ihastuksessa, lähinnä sellaista silmäilyä ja moikkailua. Ei edes tunnettu toisiamme, mutta joku vaan tuntui klikkaavan pelkästä katseesta.

Jossain vaiheessa sitten oltiin erinäisten törmäilyjen jälkeen vaihdettu pari sanaa ja eräänä iltana tuli tekstiviesti, lähtisinkö kahville tai syömään. Muistan sanoneeni, että suhteeni on vähän hankalassa tilanteessa. Mies oli kuullut tutun tutulta, että olisin eroamassa. Pitihän se osittain paikkansa, koska suhde ei silloin oikein ottanut toimiakseen. Kuitenkin lähdin kahville ja voi luoja, että olin ihastunut. En vain näytä tunteitani kovin helposti, joten pidättelin itseäni ja puheitani. No, erosin ja käytiin varmaan kahvilla uudelleen. Itselleni tuli kaikenlaista silloin ja exä halusi minut takaisin. Arvasi kuka ihastukseni on, ja väitti kuulleensa hänestä kaikenlaisia pelimiesjuttuja. Ihastukselleni en maininnut asiasta, mutta aloin kuitenkin epäröidä. Palasin exäni luo, koska pelkäsin pelimiespuheiden pitävän paikkansa.

Kului jonkin aikaa ja ikävöin ihastustani. En ole koskaan ihastunut keneenkään sillä tavalla. Hänkin oli kertonut katselleensa sillä silmällä jo pari vuotta (josta yllätyin). Olin taas häneen yhteydessä ja varmaan vaikutin täysin idiootilta, kun soudin ja huopasin. En maininnut pelimies-asiasta ja lopulta hänen puoleltaan tuli sitten toteamus, etten ole tarpeeksi räväkkä hänelle tai vastaavaa. Se kouraisi niin pirusti ja tunsin itseni täydeksi paskiaiseksi, kun olin kuunnellut hänen juttujaan.

Nyt kuitenkin olen viimeisen vuoden pari nähnyt häntä hyvin vähän ja kaivannut näkemistä. Pelkään näkeväni hänet naisen kanssa, koska tiedän sen tuntuvan pahalta. Ei mun tunteet mihinkään hävinneet, peitin ne ja peittelen edelleen.

• amanojaku

Ei siihen oikein muu auta, kuin pidät huolen ettet ole yhteydessä kyseiseen henkilöön... etkä rääkkää itseäsi katsomalla kuvia, tunteita nostattavaa musiikkia tms. Olisi hyvä jos keksisit jotain uutta ja mielenkiintoista tekemistä, että saisit edes hieman muutakin ajateltavaa. Itsellänikin oli rankkaa joskus, kun tapasin miehen joka vei järjen ja jalat alta täysin ja niitä ihania haaveiluja tuli tehtyä yhdessäkin. Suhde oli pakko katkaista mahdottomuuteensa aika pian. Ensimmäinen vuosi oli hirveän rankkaa, senkin jälkeen tuli vielä retkahteluja kun olen vähän liian menneiden vatvoja. Vielä 3 vuoden jälkeenkin kyseinen mies vielä joskus eksyy kaukaisesti kummittelemaan mielessä, mutta enää erittäin harvoin tulee jossiteltua "mitä jos..."

Ei siihen vaan auta mikään muu kuin aika. Helpotusta tuo tietenkin jos sattuu siinä ajan kuluessa kohtaamaan sen oikean. Ehkä se tuo myös jonkinlaista kipinää elämään, semmoinen salainen haaveilu.

• "mitä jos..."

Kuulostaa kovin tutulta.......

• Hieman liian tutulta kieltämättä kuulostaa.
      Itse ihastuin vanhaan koulukaveriini, jonka löysin uudestaan n. 10 v jälkeen. Meillä oli mukavia juttutuokioita, ja (ehkä itse ymmärsin kaiken väärin)
      Yhtäkkiä ilmoitti että oli tavallaan varatttu mutta ei seurustellut vielä silloin sen toisen naisen kanssa. Lisäksi ilmoitti saavansa perheenlisäystä.

Ihmetteli tosin mun vaisua reaktiota. Nytoon yrittänyt epätoivoisesti unohtaa vaikka huonolla menestyksellä

• harjoittelemalla

Kannattaa pitää etäisyyttä mieheen ja koittaa jatkaa elämää. Keksiä vaikka uusia harrastuksia tai mitä vaan mielenkiintoista jotta päivät täyttyisivät muilla ajatuksilla. Monesti tunteet lievittyvät kun ei ole tekemisissä.

Itse olen yrittänyt samaa vaihtelevalla menestyksellä. 'Rakastuin ensisilmäyksellä' tai hullaannuin eräästä miehestä yli kymmenen vuotta sitten, mutta mies on varattu. Jonkunasteisia tunteita saattaisi olla myös hänen puoleltaan, mutta ei olla lähdetty niitä kokeilemaan. Olen vaan tehnyt kaikkea muuta, ollut myös hyvissä pitkissä suhteissa ja en useinkaan ajattele tuota toista miestä. Toinen juttu on sitten se kun jossain näen hänet. Silloin kaikki tunteet nousevat sekunnissa pintaan. Nyt näin monen vuoden jälkeen ne myös menevät pois helpommin, mutta vaikeaa on. Onneksi maailmassa on monia ihania ihmisiä ja joku uusi voi saada sinutkin rakastumaan vaikka huomenna!

• Olen ihmeissäni

Meidän oli hyvä olla! Vaan kun siihen meidän suhteeseen (avioliittoon!).....sisältyi niin paljon sellaista jota mä en voinut vaan hyväksyä! Ja näistä asioista keskusteltiin USEIN ja PITKÄÄN....exän kanssa. Ja aina luvattiin että kyllä se siitä....ELÄ HÄTTÄELE! Vaan kun mikään asia ei näyttänyt muuttuvan...niin mä otin ja lähdin(20/12/2011)....ja panin eron vireille! Nyt asun ulkomailla...koska exä (mun oma vikani) haki lähestymiskiellon mulle...koska yritin tekstiviestein yrittää korjata jotenkin meidän suhdettamme, siinä onnistumatta! Koskaan en ole ollut väkivaltainen häntä (enkä kylläkään ketään muutakaan kohtaan)...nyt pyydänkin neuvoja: MITÄ MUN PITÄS TEHDÄ? Kun.....kuitenkin.....tulen rakastamaan vaimoani elämäni loppuun saakka!! EN VAAN SAA HÄNTÄ MIELESTÄNI...kun hän on mielessäni iltaisin kun käyn nukkumaan....ja aamuisin kun herään! Ja välillä hän kummittelee öisinkin unissani!

• vbg7

Pistä jakoon jos keksit joskus miten onnistuit unohtamaan. Minäkin kaipaisin vinkkejä. :(

Tällä hetkellä yrityksenä on korvata exä toisella. Ei laastaria vaan ihan oikeasti yrityksenä löytää joku muu. Toivon, että tämä olisi tehokas tapa mutta vielä ei ole syntynyt tulosta.

• leivänpuolikas

Ensinnäkin ei tossa ole mitään säälittävää!
      Sulla on tunteita ja oot tunteva ihminen, ei sellaista voi "lakaista maton alle", se kaipuu pysyy vaikka et häntä näkisikään.
      Elämä jatkuu ja kannat häntä sydämessäsi, ehkä pitkäänkin, voi olla että koko loppuelämäsi, mutta se kaipuu muuttaa muotoaan, ei siihen koskaan toto, mutta sen kanssa oppii elämään.

Ootko ihan varma, ettei hällä ole tunteita sinua kohtaan?
      Joskus liian voimakkaasti esitetyt tunteet tekee vastapuolen epävarmaksi tai jopa pakokauhun valtaan, jospa ottaisit hieman välimatkaa vain ja katsoa mitä tapahtuu?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3181
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1379
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1246
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe