Nyt täytyi taas ottaa tämä vanha aihe esiin palstan lopullisen luhistumisen kynnyksellä, luettuani tuon Serpicoa koskevan aloituksen, eli mikä h*tto on tämä palstamaine, mistä kynsinhampain kilpaillaan?
Ketä haittaisi, jos Serpico alkaisi kirjoittamaan tänne vanhalla nikillään? Minun silmissäni ihan hyvä kirjoittaja. Ketä kiinnostaa, jos jonkun miehen on muija jättänyt? Miten tuollainen voi vaikuttaa johonkin palstamaineeseen heikentävästi?
Entä, jos jonkun ex-muija on pahoinpidelty, miten sellainen voi pilata jonkun mieskirjoittajan maineen?
Aivan ihmeellinen logiikka on MONILLA kirjoittajilla täällä. On joku palstamaine, mitä pitää kaikin keinoin suojella ja vaalia. Jos suoraan saan sanoa, niin varmaankin juuri tuo palstamaine oli syy tämän palstan kuolemaan. Se meni niin liiallisuuksiin joidenkin kirjoittajien kohdalla, eikä siinä asiassa enää eletty todellisuudessa.
Minä olin alusta asti pitänyt täällä sellaisen linjan, että olen keskustelemassa, eikä mulla ole mitään syytä pitää itsestäni jotain palstamainetta yllä. Ei keskustelupalstalla voi hävitä jossain maineessa. Ei ihmisen yksityisasioiden pitäisi vaikuttaa keskusteluun. Silti se on täällä kaikki kaikessa. Pelataan jotain käsittämättömiä valtapelejä, joilla pyritään vaikuttamaan toisten henkilöiden ja yleiseen mielipiteeseen itsestä ja toisista kirjoittajista.
Sanon suoraan, että tämä palsta on sosiaalinen ansa tai siis se oli sitä. Ja, kun kaikki kortit on nyt nähty, niin peliä ei enää mielellään jatketa.
Minusta sellainen ihminen, joka pyrkii vaikuttamaan toisten mielipiteisiin toisista, eli nostamaan niitä, joista hyötyy ja lokaamalla niitä, joiden lokaamisesta hyötyy ja itsestä, eli hakemaan hyväksyntää ja ihailua itselle, on joko narsistinen, tai psykoottinen.
Olen huomannut, että moni on kritisoinut tästä palstamaineajattelusta minua(projisoinut sitä minuun). Mua on matkan varrella perusteettomasti kritisoitu tästä palstamaineasiasta erityisesti niiden tahojen toimesta, jotka itse tuota palstamainetta pyrkivät ylläpitämään. Sekin on osa palstamainetta; ne, jotka ovat eniten täällä huomautelleet joidenkin liiallisesta palstailusta ovat juuri niitä, joilla on kuuppa seonnut tästä palstasta ja palstamaineesta kaikkein pahimmin.
Omituisimpia ovat nämä epäjumalat mitä täällä on yritetty väkisin pystyttää ja, mitä pidetään yllä mm. levittelemällä ja juoruamalla kaikenlaista p*skaa niitä (kuvitellusti)uhkaavista kirjoittajista privassa.
Miten syvällä tässä palstassa silloin ollaan, jos jostain nikistä tehdään täydellisiä päätelmiä tämän elämästä ja sen jälkeen aletaan ajamaan tätä henkilöä vähän, kuin omaa presidenttiehdokasta johonkin palstavaltaan ja palstamaineeseen, josta koitetaan sitten itse samalla hyötyä.
No, ehkä viimeistään siinä vaiheessa, kun epäjumalille alettiin tarjoamaan valtaa myös lokaamiskohteiden perheenjäsenten kustannuksella, otettiin askel palstan lopulliseen yöhön.
Ei tyydytty pelkästään liittoutumaan joidenkin kanssa joitain vastaan, vaan alettiin myös sotkeutumaan niiden, jota vastaan ollaan, yksityiselämään palstan ulkopuolella.
Palstamaine?
65
250
Vastaukset
- wake up
You live in a bubble.
Toi psykopaska on jotenki niin last season - voisiks seuraavaks siirtyä dieetteihin. Esim. näin
Minusta sellainen ihminen, joka pyrkii vaikuttamaan toisten mielipiteisiin toisista, eli nostamaan niitä, joista hyötyy ja lokaamalla niitä, joiden lokaamisesta hyötyy ja itsestä, eli hakemaan hyväksyntää ja ihailua itselle, on joko karppaaja tai vegaani.
Mä ainakin antaisin sulle heti lisää palstamainetta jos noudatat vinkkiäni.Noh, koititko nyt jotenkin sanoa, että käyttämäni termit eivät sovi käsittelemääni asiaan? Entäs, kun kyseessä oli sanamuoto, joka avoimesti toin esiin sen, että esitän asian subjektiivisesti?
Eikö sanankäyttö pitäisi olla käytännöllistä, kun yritetään sanoa jotain, vai koitko, että samaistan narsismin haukkumasanaksi, huomaamatta, että ongelma lieneekin juuri se, että itse teet niin?
Miksi haluaisin, että annat minulle palstamainetta? Miksi kuvittelet, että elän palstamaineen ehdoilla?dazu kirjoitti:
Noh, koititko nyt jotenkin sanoa, että käyttämäni termit eivät sovi käsittelemääni asiaan? Entäs, kun kyseessä oli sanamuoto, joka avoimesti toin esiin sen, että esitän asian subjektiivisesti?
Eikö sanankäyttö pitäisi olla käytännöllistä, kun yritetään sanoa jotain, vai koitko, että samaistan narsismin haukkumasanaksi, huomaamatta, että ongelma lieneekin juuri se, että itse teet niin?
Miksi haluaisin, että annat minulle palstamainetta? Miksi kuvittelet, että elän palstamaineen ehdoilla?Eiku mä koin et sä mulkku_ paskiainen_ et käsitellyt mitään asiaa.
Nim. mulkku_ paskiainen_ on tosi käytännöllistä.ttuplai kirjoitti:
Eiku mä koin et sä mulkku_ paskiainen_ et käsitellyt mitään asiaa.
Nim. mulkku_ paskiainen_ on tosi käytännöllistä.Mulkku paskiainen on kuitenkin merkitysalaltaan ihan erilainen sanonta, kuin vaikkapa narsisti. Narsisti on psykologinen termi, joka tässä yhteydessä liittyy tietynlaiseen ajattelu- ja toimintatapaan. Mulkku paskiainen on enemmän sanojan itsensä kulloinkin määrittämä termi.
dazu kirjoitti:
Mulkku paskiainen on kuitenkin merkitysalaltaan ihan erilainen sanonta, kuin vaikkapa narsisti. Narsisti on psykologinen termi, joka tässä yhteydessä liittyy tietynlaiseen ajattelu- ja toimintatapaan. Mulkku paskiainen on enemmän sanojan itsensä kulloinkin määrittämä termi.
Vehnänalkioöljy viittaa myös tiettyyn asiaan - ja on jopa aika yksikäsitteinen sekä neutraali - kaikkea sitä mitä narsisti sanana ei ole. Psykologiset termit voivat rajatussa ympäristössä olla hyvinkin määriteltyjä, mutta yleisessä käsittelyssä harvemmin. Koska ML ei ole psykologian tiedejulkaisia, sovellan jälkimmäistä - lisäksi - ottaen huomioon kuuluisat diagnoosisi ja kykysi erottaa puuro vellistä - se lienee varsin perusteltua.
- juttukaveri
Missä kiisseli on?
Palstamaine.
Se on mielikuva ja mielikuvia. Joko omaa tuotantoa tai joidenkin toisten luomaa. Sellainen elää vain jos siihen lähtee mukaan. Se ei elä enää sen jälkeen, kun sen hylkää. Hyvin vähän perustuu todellisuuteen.
Omasta valinnasta on kyse, itse asiohin puuttumista ja vaikuttamista. Ongelma on se, jos kokee, ettei pysty kontrolloimaan tai ettei pysty enää kontrolloimaan.- monto
Kuka ex-vakkari olet? Miksi mielistelet dazua?
monto kirjoitti:
Kuka ex-vakkari olet? Miksi mielistelet dazua?
En mitään mielistele, kerroin oman mielipiteeni perustuen siihen mitä olen täällä lueskellut.
Aika iso osa siitä, mitä ja miten tänne kirjoitellaan, näyttää perustuvan mielikuviin. Ja vieläpä mielikuviin toisista kirjoittajista. Se on erikoista.
Se olkoon väittämäni tälle aamulle.- monto
pus-kis kirjoitti:
En mitään mielistele, kerroin oman mielipiteeni perustuen siihen mitä olen täällä lueskellut.
Aika iso osa siitä, mitä ja miten tänne kirjoitellaan, näyttää perustuvan mielikuviin. Ja vieläpä mielikuviin toisista kirjoittajista. Se on erikoista.
Se olkoon väittämäni tälle aamulle.Oletko nainen ja pyrkimässä dazun pöksyihin?
monto kirjoitti:
Oletko nainen ja pyrkimässä dazun pöksyihin?
Sinäkin taidat kiinnostua enemmän kirjoittajasta, kuin siitä mitä kirjoitettiin?
En pysty miellyttämään teitä kaikkia yhtäaikaa, joten en yritä miellyttää ketään. Voin kertoa mielipiteeni, jos siltä tuntuu.
Siinäpä se.Jotain tuollaista koitin sanoa itsekin. Suurin ongelma lienee kuitenkin, kun lähdetään kontrolloimaan palstaa ja muita sen pohjalta, ettei koeta pystyänsä siihen enää vaikuttamaan.
- pyh.
Aloittaja on näköjään henkisesti sairas avohoitopotilas ja kirjoittelee noita samantapaisia juttujaan sinne tänne.Parempi olla vaan kommentoimatta ja noteeraamatta mitenkään...
- Olen Zisel
Kaipaan Genio.menteä ja Kirpelaa takaisin palstalle.
- ...
Maine on ihmisten keksimä sosiaalisen paineen verkko ja väline. Ei muuta sanottavaa.
- ..
Palstamaine voi olla itsehankittua. Toiset/ lukijat tekee huomioita.
-esim ttupai haukkuu jossain vaiheessa ihan kaikki
-dazu analysoi kaiken puhki
-modelli tykkää viinistä ja naisista jne. Jos kirjoitat nikillä, luot sille omilla kirjoituksillas mainetta. Sä näet sen eritavalla kuin jokin muu lukija. Sä joko välität siitä tai sitten et.
Sitten täällä on todella katkeria ja mustasukkaisia puskia.
Ei voi sanoa yhtään hyvää sanaa, kun se katsotaan pereseen nuolennaksi.
Väittäisin, että nää katkerimmat puskat on alle 20v ja jostain Lahden suunnalta.
Niille turpaanveto on "hyvää huomenta". Se mikä muualla on normaalia, on siellä siirappia. Se mikä täällä on väkivaltaista, on siellä normaalia kommunikointia.
20v ne ainakin on. Siinä iässä vaan pitää haukkua kaikki.
Palstalla ei kannattais viettää liikaa aikaa. Tää on harhaa. Toi dazun ja ratikan kiusaaminen on käsittämätöntä (vaikka en pidäkkään niistä), enkä osallistu muidenkaan kiusaamiseen. KIUSAAMINEN ON SAIRASTA.
Palsta kuolee noiden kiusaajien takia. Kuka tällaista vittuilua ja sekoilua jaksaa kuunnella koko ajan? Täällä kurjuutta lähes kaikissa muodoissa.: kiusaamista, holisteja, sekavia narkkeja, raiskauspakkomiellettä, naisten halveksintaa. Tietyt tyypit ottaa täyden oikeuden olla sekaisin, korostaa sitä ja piinata sillä kaikkia muita. Täyttä itsehillinnän puutetta.
Tää ei ole keskustelua, vaan kommentointia ja mielellään haukkumista. Tää ei korvaa hyvää vuorovaikutteista live-elämää.- 15+7
Mainen on suuren yleisön käsitys jostakin henkilöstä.
Onko käsitys aina 100 % totuus? WoWissa mä mättään kans kaikkia - ja se vasta sairasta onkin. Ehkä kandee miettiä sitä harhaa uudestaan.
- ..
15+7 kirjoitti:
Mainen on suuren yleisön käsitys jostakin henkilöstä.
Onko käsitys aina 100 % totuus?Ei ole satasen totuus. Kuten varmaan luit (osaathan lukea), niin kirjoittaja näkee omansa eri tavalla ja jokainen lukija tulkitsee omalla tavallaan.
Ja sä joko välität siitä tai et.
Lueppa uudelleen ja ymmärrä: "tää on harhaa", ei kannata viettää liikaa aikaa. Tälle ei kannata antaa liikaa painoarvoa. Ihmsiä pitää täälläkin kohdella ihmisinä, mutta ei kannata elää vain täällä. Käy välillä ulkona. Ja etsi ystäviä (mutta vain mukavia ja ystävällisiä).
Lukeminen ja ymmärtäminen ovat kaksi eri asiaa. Kuten katsominen ja näkeminenkin. - ..
ttuplai kirjoitti:
WoWissa mä mättään kans kaikkia - ja se vasta sairasta onkin. Ehkä kandee miettiä sitä harhaa uudestaan.
Mättäminen on elämäntapa. Liikaa ES:ää ja mikropizzaa. Naista et ole nähny ku netissä. Minutki olet haukkunu valtavan varmoilla "kaikki-naiset" -mielipiteillä, niin pataluhaks, vaikka en ole sua koskaan loukannu.
http://www.youtube.com/watch?v=5B0jzDZ0oKs
Sä oletkin mies, nuori - 9+10
.. kirjoitti:
Ei ole satasen totuus. Kuten varmaan luit (osaathan lukea), niin kirjoittaja näkee omansa eri tavalla ja jokainen lukija tulkitsee omalla tavallaan.
Lueppa uudelleen ja ymmärrä: "tää on harhaa", ei kannata viettää liikaa aikaa. Tälle ei kannata antaa liikaa painoarvoa. Ihmsiä pitää täälläkin kohdella ihmisinä, mutta ei kannata elää vain täällä. Käy välillä ulkona. Ja etsi ystäviä (mutta vain mukavia ja ystävällisiä).
Lukeminen ja ymmärtäminen ovat kaksi eri asiaa. Kuten katsominen ja näkeminenkin.Halusin varmistua, että ymmärrät itse oman kirjoituksesi.
.. kirjoitti:
Mättäminen on elämäntapa. Liikaa ES:ää ja mikropizzaa. Naista et ole nähny ku netissä. Minutki olet haukkunu valtavan varmoilla "kaikki-naiset" -mielipiteillä, niin pataluhaks, vaikka en ole sua koskaan loukannu.
http://www.youtube.com/watch?v=5B0jzDZ0oKs
Sä oletkin mies, nuoriTuu WoWiin niin katotaan miten sun käy. Hyvä se on täällä uhota. Mut naiset ei osaa ees pelata.
Sä oot tyhmä.- huuva..
.. kirjoitti:
Ei ole satasen totuus. Kuten varmaan luit (osaathan lukea), niin kirjoittaja näkee omansa eri tavalla ja jokainen lukija tulkitsee omalla tavallaan.
Lukeminen ja ymmärtäminen ovat kaksi eri asiaa. Kuten katsominen ja näkeminenkin.Hienosti kerrot miten maine luodaan, pilataan ja ylläpidetään, mutta mikä on maineen tarkoitusperä? Mihin maineella tähdätään? Miksi maine on luotu ja mihin sitä tarvitaan? Kuka sen maineen on synnyttänyt?
- ..
ttuplai kirjoitti:
Tuu WoWiin niin katotaan miten sun käy. Hyvä se on täällä uhota. Mut naiset ei osaa ees pelata.
Sä oot tyhmä.Mä en ole tyhmä.
Mun ei tarvitse osata pelata. Eikä myöskään vaihtaa autosta vaihdelaatikkoa, rakentaa kattoristikkoa tai lajitella sahalla lautoja.
Katso mun elämää ja mieti tarvitseeko aikuisen ihmisen pelata päivät päästään jotain nettipeliä ja vittuilla sujuvasti tuntemattomille? Tääällä tarvitaan paljon erilaisia taitotoja, mutta ei nettipeliä.
Me osataan erilaisia taitoja ja mä olen erilainen kuin sä, mutta erilaisuus ei tee meistä tyhmiä. Se on asenne, mikä ratkaisee. It is in you.
Miten sinä kasvat aikuiseksi?
Valtava katteeton itsevarmuus ja tyhmyys onvaarallinen yhdistelmä. Mutta opettavainen. .. kirjoitti:
Mä en ole tyhmä.
Mun ei tarvitse osata pelata. Eikä myöskään vaihtaa autosta vaihdelaatikkoa, rakentaa kattoristikkoa tai lajitella sahalla lautoja.
Katso mun elämää ja mieti tarvitseeko aikuisen ihmisen pelata päivät päästään jotain nettipeliä ja vittuilla sujuvasti tuntemattomille? Tääällä tarvitaan paljon erilaisia taitotoja, mutta ei nettipeliä.
Me osataan erilaisia taitoja ja mä olen erilainen kuin sä, mutta erilaisuus ei tee meistä tyhmiä. Se on asenne, mikä ratkaisee. It is in you.
Miten sinä kasvat aikuiseksi?
Valtava katteeton itsevarmuus ja tyhmyys onvaarallinen yhdistelmä. Mutta opettavainen.Kylpäs tarvii - ei WoWissa muuten pärjää ja saa mainetta. Oota mä katon sun elämää - ei hyvä - sä kaipaat elämäntaparemonttia ja musta kandee aloittaa WoW hahmoa kehittämällä. Toi enklantinkielinen lause oli hyvä alku oikeaan suuntaan - tollasii heittoja on hyvä viljellä pelikamuille. Force - it is in you.
- ulos sieltä
ttuplai kirjoitti:
Kylpäs tarvii - ei WoWissa muuten pärjää ja saa mainetta. Oota mä katon sun elämää - ei hyvä - sä kaipaat elämäntaparemonttia ja musta kandee aloittaa WoW hahmoa kehittämällä. Toi enklantinkielinen lause oli hyvä alku oikeaan suuntaan - tollasii heittoja on hyvä viljellä pelikamuille. Force - it is in you.
Elämäntaparemontti on meneillään. Mutta sinne ei edelleenkään tarvita eikä mahdu nettipeli. Muutama ehjä nikama olis tarpeen ja kivuton päivä, mutta kaikkea ei voi saada.
Kompensoin sitä mukavalla tunnelmalla.
Ilman pitkää saikkaria, en olis edes tätäkään palstaa löytänyt.
Teen työni netissä, mutta en tahdo kaikkea vp-aikaa viettää siellä.
Nyt kone kiinni ja ulos. Sinä kans. Kaikki palstalaiset.
Aivan samaa kuin kaksi-kolme vuottasitten, ihan samasta asiasta keskusteltiin. Tämän palstan rooli on vähän ollut se, että heitetään ja loataan likaa toisten päälle. Tietynlaista skeidaa pitää kestää, jotta saadaan aikaan jännite, joka taas muka tekee palstasta mielenkiintoisen.
Aina joku, jota kiusataan.- ..
Niin näyttää olevan. Ja tää valistaminen menee ku vesi hanhen selästä.
Mut ei täällä oikein ole sellaista asiallista keskutelu palstaa.
Näille tunkee juopot, narkit ja seonneet eronnet ja katkerat teinit. Pilaa koko palstan. Palstasefiffi ja käytössäännöt pitäis saada. - ....
.. kirjoitti:
Näille tunkee juopot, narkit ja seonneet eronnet ja katkerat teinit. Pilaa koko palstan. Palstasefiffi ja käytössäännöt pitäis saada.Onneksi sinä olet täydellinen.
- ji HAAAA
.... kirjoitti:
Onneksi sinä olet täydellinen.
niin muuten olen ja ylpeä siitä :DDD
.. kirjoitti:
Näille tunkee juopot, narkit ja seonneet eronnet ja katkerat teinit. Pilaa koko palstan. Palstasefiffi ja käytössäännöt pitäis saada.Olen kanssasi periaatteessa samaa mieltä, mutta seriffiin en usko. Jos joku haluaa tuupata palstan täyteen puuppaa, niin sitä ei kukaan eikä mikään pysty estämään. Uusia aloituksia poistettujen tilalle voi suoltaa minuutin välein eikä rekisteröintipakkokaan toisi helpotusta. Sitähän voi tehdä uuden nickin vaikka joka tunti. Valitettavasti.
- dazu kärsii
ekopraksiasta suhteessa genioon. Alkanut tahattomasti matkia genion maneereita. Mahtaa vituttaa kun eniten vihaama henkilö on juuri se joka dazu itse haluaisi olla ja epätoivoisesti yrittää matkia tätä. Kaikki sen jo huomanneet mutta hyshys ettei poika sekoa lisää.
Vaikka tekstisi ei kovin laadukas olekaan, niin siihen on jokseenkin helppo kommentoida; narsismin ja hulluuden raja on, että hullu oikeasti uskoo projektioihinsa.
Otaksun, että olet anzzy, enkä viittaa nyt suhun tänä projektion käyttäjänä.
Hyvä kysymys: millainen on Genio.Mente? Minä tiedän vain nimimerkin, joka on puskaillut ahkerasti. Miksi vaivaisin ajatuksiani johonkin nimimerkkiin, tai miten ihmeessä voisin alkaa ihailemaan jotain nimimerkkiä? Millainen kirjoittaja uskoo, että joku toinen kirjoittaja haluaa olla hänen kaltaisensa?
- ..........
Palstamaine on jotain olematonta, minkä puolesta sinäkin taistelet mm. geniota ja kirpelaa vastaan.
Onhan sullakin tietty maine täällä ja sä sitä itte pidät puoliväkisin yllä.
Se siitä.Pidänkö mä sun mielestä jotain mainetta yllä itselleni? Millainen tämä salamyhkäinen, täysin kommentoimatta jäänyt maineeni sitten on?
Minusta tämä on juuri niitä kommentteja, joista puhuin aloituksessa; sä pyrit luomaan mulle sellaista mainetta, että pitäisin jotain palstamainetta yllä itselläni samalla, kun sä koitat luoda mulle ja samalla itselles jonkinlaista palstamainetta.dazu kirjoitti:
Pidänkö mä sun mielestä jotain mainetta yllä itselleni? Millainen tämä salamyhkäinen, täysin kommentoimatta jäänyt maineeni sitten on?
Minusta tämä on juuri niitä kommentteja, joista puhuin aloituksessa; sä pyrit luomaan mulle sellaista mainetta, että pitäisin jotain palstamainetta yllä itselläni samalla, kun sä koitat luoda mulle ja samalla itselles jonkinlaista palstamainetta.Eiku emmä luo sulle yhtää mitää. Omastanikin olen luopunut, eikä sen jälkeen kukaan muukaan ole yrittänyt mulle mitää mainetta luoda, erittäin harvoin näyn missään palstalais-gallupeissakaan.
>Millainen tämä salamyhkäinen, täysin kommentoimatta jäänyt maineeni sitten on?
Sä oot se kylähullu.relaxed_eyes kirjoitti:
Eiku emmä luo sulle yhtää mitää. Omastanikin olen luopunut, eikä sen jälkeen kukaan muukaan ole yrittänyt mulle mitää mainetta luoda, erittäin harvoin näyn missään palstalais-gallupeissakaan.
>Millainen tämä salamyhkäinen, täysin kommentoimatta jäänyt maineeni sitten on?
Sä oot se kylähullu."Sä oot se kylähullu."
Niin, no tuo on juuri sitä palstamainetta, mistä mä puhun. Ei se ole mun luomaa, eikä sitä käytännössä ole muualla, kuin sun päässä ja ehkä joidenkin muidenkin. Se on se ainoa tapa, millä joku saa mällin lentämään; väittää jollakulla olevan huono palstamaine, mikä tekee itsestä, palstamaineen kuvittelijasta paremman ihmisen.
Mutta sitten se kysymys; miten palsta voi tehdä jostakusta huonomman, tai paremman ihmisen?
Eikö tässä maineessa ole nyt kyse jostain jumalan leikkimisestä palstamaailmassa, joka määrittää muka todellisuuden...dazu kirjoitti:
"Sä oot se kylähullu."
Niin, no tuo on juuri sitä palstamainetta, mistä mä puhun. Ei se ole mun luomaa, eikä sitä käytännössä ole muualla, kuin sun päässä ja ehkä joidenkin muidenkin. Se on se ainoa tapa, millä joku saa mällin lentämään; väittää jollakulla olevan huono palstamaine, mikä tekee itsestä, palstamaineen kuvittelijasta paremman ihmisen.
Mutta sitten se kysymys; miten palsta voi tehdä jostakusta huonomman, tai paremman ihmisen?
Eikö tässä maineessa ole nyt kyse jostain jumalan leikkimisestä palstamaailmassa, joka määrittää muka todellisuuden...Ei oo sun luomaa mainetta?
Mietippä ny poka oikein kunnolla. Tai hei, älä enää mietikään. Kyllä sä oot miettiny ihan tarpeeksi jo. Rupia vaan olemaha ihimisiksi.relaxed_eyes kirjoitti:
Ei oo sun luomaa mainetta?
Mietippä ny poka oikein kunnolla. Tai hei, älä enää mietikään. Kyllä sä oot miettiny ihan tarpeeksi jo. Rupia vaan olemaha ihimisiksi.Tuotanoin, noissa sun kehoituksissa on vaan sellainen ongelma, että sä selität täällä, että mä en ole ihmisiksi, huolimatta siitä, mitä mä kirjoitan. Se on sellainen sun oma pieni maailma, minkä sä haluat tehdä palstamaailmaksi, jonka kautta se projisoituu koko maailmaan.
Mietipä, minkä takia pitää hakata päätä seinään ja jankuttaa, että dazu ei ole ihmisiksi ja dazua pitää opettaa. Mitä sä lopulta hyödyt sellaisen kulissin ylläpitämisestä?
Onko se sulta pois, jos dazu olisikin kaiken aikaa ollut ihmisiksi esim. toisin, kuin relaxed_eyes?dazu kirjoitti:
Tuotanoin, noissa sun kehoituksissa on vaan sellainen ongelma, että sä selität täällä, että mä en ole ihmisiksi, huolimatta siitä, mitä mä kirjoitan. Se on sellainen sun oma pieni maailma, minkä sä haluat tehdä palstamaailmaksi, jonka kautta se projisoituu koko maailmaan.
Mietipä, minkä takia pitää hakata päätä seinään ja jankuttaa, että dazu ei ole ihmisiksi ja dazua pitää opettaa. Mitä sä lopulta hyödyt sellaisen kulissin ylläpitämisestä?
Onko se sulta pois, jos dazu olisikin kaiken aikaa ollut ihmisiksi esim. toisin, kuin relaxed_eyes?Kuule, mä käytän sun kans keskuteluun 5-15 minuuttia vuodesta. Ei siinä apljo jankuteta, eikä oo tedellakaan multa pois jos olisit ihmisiksi. Päinvastoin, sitten mun ei tarttisi keskustella sun kans edes tuota viistoistaminuuttista vuodessa. Senkin ajan voisin pitää hauskaa palstalla.
Öitä!
(ja saatanan jätkä jos tästä lähin näen yhdenkin kommentin jonka oot kirjoittanu kahden jälkeen yöllä niin siitä kylähullun maineesta et pääse. Jos sä meinaat olla ihimisiksi niin se alkaa siitä, että nukut yöt ja valvot päivät, eikä toisinpäin)relaxed_eyes kirjoitti:
Kuule, mä käytän sun kans keskuteluun 5-15 minuuttia vuodesta. Ei siinä apljo jankuteta, eikä oo tedellakaan multa pois jos olisit ihmisiksi. Päinvastoin, sitten mun ei tarttisi keskustella sun kans edes tuota viistoistaminuuttista vuodessa. Senkin ajan voisin pitää hauskaa palstalla.
Öitä!
(ja saatanan jätkä jos tästä lähin näen yhdenkin kommentin jonka oot kirjoittanu kahden jälkeen yöllä niin siitä kylähullun maineesta et pääse. Jos sä meinaat olla ihimisiksi niin se alkaa siitä, että nukut yöt ja valvot päivät, eikä toisinpäin)Niin, ei me kovin montaa kertaa olla taidettu keskustella, mutta aika usein sä olet mulle kommentoinut jotain ihme itkupotkua. Mitähän sitä nyt on kestänyt.... kohta jotain kaksi vuotta; eiköhän se kutakuinkin joskus 2010 kevät-syksy-välillä alkanut.
Suoraan sä et koskaan mitään sano, mutta epäsuoraan olet jotain kovasti opettavanasi ja jatkuu ja jatkuu vaan.
Tältä pohjalta on aika erikoista, että sä alat mulle puhumaan ihmisiksi olemisesta. Ja sitten, kun ottaa huomioon tämän asetelman, mikä sulla nyt pitäisi olla aika hyvin tiedossa, niin ihmettelen itkujasi. Olen mielestäni osoittanut palstalla, että mulla ei ole mitään sua vastaan ja näin poispäin, mutta jännä juttu, että haluat väkisin profiloitua dazu-vastaiseksi.
Noista valvomisista voisin kommentoida, että miksi kyttäät jonkun keskustelijan valvomisia, tai nukkumisia? Minusta täällä ja muillakin palstoilla on paljon yöaikaan kirjoittelevia ja ne ovat monesti niitä parhaita kirjoittajia. Aika epätoivoinen vika-argumentti tuollainen kirjoittelun ajankohtaan viittaaminen.
Jos samalle polulle lähden kanssasi, niin sanottakoon, että olen saanut kirjoitteluidesi pohjalta sellaisen käsityksen etttä sulla on kuusi lasta neljän eri naisen kanssa. Tuollainen Tsingis Kaani kulkee jollain seuraavista diagnooseista: skitsofrenia, maanisdepressio, narsistinen persoonallisuushäiriö, epävakaa persoonallisuushäiriö, huomionhakuinen persoonallisuushäiriö, antisosiaalinen persoonallisuushäiriö.
Voihan sellainen muutenkin olla mahdollista, mutta todennäköisyys on pienempi, kuin siihen, että voittaa lotossa 10 miljoonaa.
Tältä pohjalta voisi myös jotakuinkin käsittää kommentointiasi.
No se nyt vaan on niin, että kaikilla jokin mielikuva jokaisesta mahdollisesta asiasta ja toisinaan joistain mielikuvista muodostuu jonkinlainen (kollektiivinenkin) status quo, kutsuttakoon sitä nyt vaikka palstamaineeksi.
Se että sen esiintyminen, yleensä tai vaikka omalla kohdalla, jotenkin panee pannun porisemaan korvien välissä kertoo omaa stooriansa turhautuneesta. Miten ihmeessä ketään voi kiinnostaa virtuaalisen ympäristön virtuaalihahmon (nikin) omilla tavoillaan rajoittuneesti ilmenevä, eli enemmän tai vähemmän näytelty, persoonallisuus, josta se palstamaineeksikin kutsuttu revitään?
Tietänet itsekin maallikkotermin ulkoaohjautuva? Jos muiden mielipiteillä on sinuun suuri vaikutus, olet ulkoaohjautuva. Yllä veistelty on juuri sitä.
Lainaus aloituksesta:
"Miten syvällä tässä palstassa silloin ollaan, jos jostain nikistä tehdään täydellisiä päätelmiä tämän elämästä..."
Tämäkin hämmentää, koska itsekin olet tehnyt nopeita psykoanalyysejä joistain kirjoituksista tai kirjoittajista heidän kirjoittamansa perusteella. Usein toki hienosti yleistettynä oirekuvauksena, mutta se ei muuta mitään kun se tapauskuvaus on usein erittäin helposti kohdennettavissa tiettyyn kirjoitukseen tai kirjoittajaan.
Vaikka väliäpä hällä, kunhan vain ihmettelen.- VÄHÄINEN PALVELIJA
WIDUN RASITTAVANA KETJUN DAZU TAAS TEKIKIN
HÄIPYKÖÖT HIHHULIPALSTOILLE SERPICON KAA JUTSKAILEMAAN Toki mielikuvia asioista muodostuu, mutta entä sitten, kun se mielikuva muodostuu taakaksi sille, joka mielikuvaa pitää yllä? Tuossakin kun on kyse vain palstamielikuvasta, eli siitä, millaisena oma mielikuva jostain toisesta palstalla halutaan esittää.
Tällaiseen asiaan voi syntyä riippuvuus siten, että mielikuvaa toisesta, eli toisen palstamainetta, halutaaan väkisin tuoda kaiken aikaa esille mm. suhtautumisessa jonkun kirjoittajan kirjoituksiin.
Eikö silloin palsta ole saanut henkilöstä ja henkilön elämästä liian suuren otteen, kun omaa palstalla esitettyä mielikuvaa toisesta pitää tuoda esiin jokaisessa keskustelussa yli asiasta keskustelun? Eikö silloin juuri puhuta ulkoaohjautuvuudesta?
Tuo on sinulta kyllä hyvä pointti, että eihän kenenkään mielipiteillä omasta nikistä, rajoittuneesta hahmosta, esim. karikatyyristä pitäisi olla kovin suurta vaikutusta omaan keskustelunkäymiseen, eikä moisesta asiasta pitäisi sen suuremmin vaikuttua.
Itselleni, kuten aloituksessa totesin, dazu-nikin maine ei ole sellainen asia, mitä miettisin, koska täällä hyvin harva tuntee minua ollenkaan.
Kyse onkin enemmän muiden keskustelijoiden liiasta vaikuttumisesta mikä vaikuttaa merkittävästi keskusteluihin palstalla.
Psykologisoinnista voisin sanoa, että mä en tule sitä tunkemaan normaalisti keskusteluihin. Mikäli kovasti esiintyy virheellistä argumentointia ja epätodessa elävää kommentointia, vastaan analyysilla kommentista, en kuitenkaan henkilöstä laajemmin, kommentin ulkopuolelta.
Perättömään syytökseen on viisainta vastata psykologisoinnilla, koska muutoinhan kyse olisi vastakeskustelijan harhan sisällä käytävästä keskustelusta, toisen harhaisuuden syventämisestä, mikä olisi varsin epä-eettistä tuota keskustelijaa kohtaan.
- niin dazu,
sinähän täältä olet jo ajanut useamman kirjoittajan. Ei kukaan jaksa vuosikausia jankutustasi. Sitten vielä teet avauksen palstan luhistumisesta. Olet todella, _todella_ sairas.
- .
MIELISAIRAS
- sxth
Dazu, onko sulla nykyään mielikuva siitä, kuka ryösti Sistinas nikin ja viestitteli sinulle? Tyyppi väitti minulle rakastavansa Mr Gallupia.
Itse epäilen tyyppia viliksi, joka vaan halusi sotkea kaikkea. Etkö sinä koskaan hermotu vilille?- sxth
Niin, että kuka vili on ja miksi sinä kiinnostit sitä niin paljon? Tai siis miten se asia liittyi Mr Galluppiin.
Jopas oli taas niin sekavaa tekstiä, että. Mulle ei ole käsittääkseni mikään sistina koskaan viestitellyt.
- sxth
dazu kirjoitti:
Jopas oli taas niin sekavaa tekstiä, että. Mulle ei ole käsittääkseni mikään sistina koskaan viestitellyt.
Väitit niin. Voin vetää tästä omat johtopäätökseni. Tämä riitti minulle. En ymmärrä, miksi kiellät asioita. Joku teki niin. En ajatellut silloin sinua, vaan itseäni. Siksi asia jäi mieleen. .. Mutta antaa olla. Kieltäminen viittaa vain sinuun.
sxth kirjoitti:
Väitit niin. Voin vetää tästä omat johtopäätökseni. Tämä riitti minulle. En ymmärrä, miksi kiellät asioita. Joku teki niin. En ajatellut silloin sinua, vaan itseäni. Siksi asia jäi mieleen. .. Mutta antaa olla. Kieltäminen viittaa vain sinuun.
En mä ole väittänyt ksokaan keskustelleeni sistinan kanssa, mutta olen kyllä esittänyt oman mielipiteeni siihen, kun alkuperäinen puskanikki sistina väitti nikkinsä kaapatun.
Sistinahan keskusteli rekisteröidyn nimimerkin Genio.Mente kanssa, eikä Genio.Mente ole minun hallussani oleva nimimerkki.- sxth
dazu kirjoitti:
En mä ole väittänyt ksokaan keskustelleeni sistinan kanssa, mutta olen kyllä esittänyt oman mielipiteeni siihen, kun alkuperäinen puskanikki sistina väitti nikkinsä kaapatun.
Sistinahan keskusteli rekisteröidyn nimimerkin Genio.Mente kanssa, eikä Genio.Mente ole minun hallussani oleva nimimerkki.Niin juttelin...
- sxth
dazu kirjoitti:
Miksi et keskustele kanssani rekkautuneena?
Haluan oikean kuvan asioista. Ehkä hidasta, muttei kukaan voi vaikuttaa ajatuksiini. En luota helposti keneenkään.. ikään kuin selusta ja sivut suojattuina. Mun luottamus pitää ansaita :)
sxth kirjoitti:
Haluan oikean kuvan asioista. Ehkä hidasta, muttei kukaan voi vaikuttaa ajatuksiini. En luota helposti keneenkään.. ikään kuin selusta ja sivut suojattuina. Mun luottamus pitää ansaita :)
Niin munkin luottamus pitää ansaita, eikä sitä voi rekkautumatta ansaita.
- sxth
dazu kirjoitti:
Niin munkin luottamus pitää ansaita, eikä sitä voi rekkautumatta ansaita.
En välitä rekkautua.. Tiedät minun rekatun. Jotenkin vaan haluan olla irallaan itsestäni. Tänään ei ole kuaan trollanut minua. Ei oikeastaan pitkään aikaan. En tiedä miksi, mutta arvostan sitä..
sxth kirjoitti:
En välitä rekkautua.. Tiedät minun rekatun. Jotenkin vaan haluan olla irallaan itsestäni. Tänään ei ole kuaan trollanut minua. Ei oikeastaan pitkään aikaan. En tiedä miksi, mutta arvostan sitä..
En tiedä yhdenkään puskan rekattua ennen, kuin rekkautuvat.
se on jo mennyt, se on mennyt jo kauan sitten :(
- .
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412461Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k3891984Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1381664Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1161496Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens141391Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01062Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat211003Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau121002- 65888
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63875