Pidätkö sinä nainen kunnostasi huolta?

jani-petteri.

13

212

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10+19

86-vuotiaan Johanna Quaasin fysiikka kestää vertailun vaikka missä sarjassa.
      Quaas esitteli voimistelijan taitojaan Saksassa järjestetyssä maailmancupin kilpailussa. Quaas on ennättänyt voittaa jo useita palkintoja eri seniorisarjoissa.

Kannattais alkaa harrastamaan liikuntaa.

• onpa fiksua....

No enpä kyllä tasan tarkkaan tuossa iässä enää tuolla tavalla hyppelisi... Jos vahinko käy niin paranemiseen voi mennä hirveästi aikaa ja sitä myöten se kuntokin romahtaa....

• Ja kuolet kuitenkin

Niin, se onkin just 86-vuotiaana se päällimmäinen murhe, et miksei vaan löhöä jo letkuissa kiinni. Sillä sillähän se kunto ei romahda kun ei mitään tee.
        Vahinkoja voi käydä aina, jos sen mukaan alkaa elämään, niin kyllä on tylsä ja kuiva elämä tiedossa: ehkei se mummo halua että sen elämä on kuivaa ja tylsää 86-vuotiaana. Kuolee sitä kumminkin. Jos se ois normimummo, se ei hyppiskään, mutta ei se olisi kunnossakaan. Se ois heikko, ei jaksaisi edes punnertaa, puhumattakaan mistään käsilläseisonnasta, sen luut olis heikommat ja tasapaino surkea, vatsalihakset antaneet periksi. Totta! Kyllä sitä siinä oiskin jänää, että koska pääsee sairaalan petiin ilman että mitään tekee...

Et varmaan joo hyppelisi.
        Mä hyppelisin. Tasan niin kauan kun pystyn. Enköhän mä 86-vuotiaana osaa jo kartottaa riskitkin.
        Mä hyppelisin, koska siihen tilaan, ettei pysty enää hyppimään päätyy jokatapauksessa, ja sen nopeammin mitä vähemmän hyppelee. Kehon säästäminen ei säästä sitä.

• onpa fiksua....
        Ja kuolet kuitenkin kirjoitti:

Niin, se onkin just 86-vuotiaana se päällimmäinen murhe, et miksei vaan löhöä jo letkuissa kiinni. Sillä sillähän se kunto ei romahda kun ei mitään tee.
        Vahinkoja voi käydä aina, jos sen mukaan alkaa elämään, niin kyllä on tylsä ja kuiva elämä tiedossa: ehkei se mummo halua että sen elämä on kuivaa ja tylsää 86-vuotiaana. Kuolee sitä kumminkin. Jos se ois normimummo, se ei hyppiskään, mutta ei se olisi kunnossakaan. Se ois heikko, ei jaksaisi edes punnertaa, puhumattakaan mistään käsilläseisonnasta, sen luut olis heikommat ja tasapaino surkea, vatsalihakset antaneet periksi. Totta! Kyllä sitä siinä oiskin jänää, että koska pääsee sairaalan petiin ilman että mitään tekee...

Et varmaan joo hyppelisi.
        Mä hyppelisin. Tasan niin kauan kun pystyn. Enköhän mä 86-vuotiaana osaa jo kartottaa riskitkin.
        Mä hyppelisin, koska siihen tilaan, ettei pysty enää hyppimään päätyy jokatapauksessa, ja sen nopeammin mitä vähemmän hyppelee. Kehon säästäminen ei säästä sitä.

Joo no mulle ainakin olisi päälimmäinen murhe. Kun on tullut katottua kuinka mummo omn murtanut lonkkansa ja sille tielle voi sanoa jääneen kun ei sitä koskaan saatu oikeasti kuntoon. Ne solut siinä ihmisessä yhtään sen paremmin uusiudu ja paikat parane tuossa iässä vaikka kiipeilisitkin kaiket päivät katon rajassa tai vaikka hyppelisi sademetsissä liaaneissa. Että senkus hyppelet menemään vaan, vähäsen vaikuttaa siltä että sinulla ei ole edes etäistä aavistusta siitä minkäköhänlaista murhetta sulla on vielä odotettavissa. Sanot osaavasi silloin kartottaa jo riskit, mutta näytät kartoittavan ne jo nyt ja olet ihanan varma siitä mikä tulee olemaan fiiliksesi... parikymppisen mieli satavuotiaassa kropassa, mitään kehitystä ei tapahdu?

Ja minkäköhän takia niitä lipsahduksia nuoremmille ikinä sattuu, eikös niillä ole kaikki paikat sitten kunnossa jo ihan reenaamattakin, saati reenattuna? No, jos käsiseisonta on ainoa kuviteltavissa oleva tapa vahvistaa lihaksia niin anna mennä vaan. Onhan siinä se kaipaamasi jännitys kuitenkin. Itse aion vältellä sitä sairaalan petiä hoitamalla kuntoa tavoilla joissa ei ole ainakaan suurentunutta riskiä pudota tai kaatua, kato niinkin sen VOI tehdä.

• onpa fiksua....
        onpa fiksua.... kirjoitti:

Joo no mulle ainakin olisi päälimmäinen murhe. Kun on tullut katottua kuinka mummo omn murtanut lonkkansa ja sille tielle voi sanoa jääneen kun ei sitä koskaan saatu oikeasti kuntoon. Ne solut siinä ihmisessä yhtään sen paremmin uusiudu ja paikat parane tuossa iässä vaikka kiipeilisitkin kaiket päivät katon rajassa tai vaikka hyppelisi sademetsissä liaaneissa. Että senkus hyppelet menemään vaan, vähäsen vaikuttaa siltä että sinulla ei ole edes etäistä aavistusta siitä minkäköhänlaista murhetta sulla on vielä odotettavissa. Sanot osaavasi silloin kartottaa jo riskit, mutta näytät kartoittavan ne jo nyt ja olet ihanan varma siitä mikä tulee olemaan fiiliksesi... parikymppisen mieli satavuotiaassa kropassa, mitään kehitystä ei tapahdu?

Ja minkäköhän takia niitä lipsahduksia nuoremmille ikinä sattuu, eikös niillä ole kaikki paikat sitten kunnossa jo ihan reenaamattakin, saati reenattuna? No, jos käsiseisonta on ainoa kuviteltavissa oleva tapa vahvistaa lihaksia niin anna mennä vaan. Onhan siinä se kaipaamasi jännitys kuitenkin. Itse aion vältellä sitä sairaalan petiä hoitamalla kuntoa tavoilla joissa ei ole ainakaan suurentunutta riskiä pudota tai kaatua, kato niinkin sen VOI tehdä.

Ainiin ja se piti vielä sanomani että eihän se kuoleminen mikään ongelma olekaan vaan kivuliaana ja puolikuntoisena eläminen ne vuodet kun on itsensä loukannut eikä saada kuntoon. Onko mitään tajua moisen vaikutuksista mielialaan, esim. jatkuvien kipujen?

Kuvittelet että sitä pelätään kuolemaa niin siksi ei riehuta.... ihan vaan joskus tulee mieleen että kukakohan sitä kuolemaa pelkää kun aika monilla on niin hirveä tarve korostaa sitä että vielä tässä ollaan viisivuotiaan tasolla vaikka mittari näyttäisi mitä....

• onnea valinnoillesi
        onpa fiksua.... kirjoitti:

Niin, varmaan on ollut mummosi samassa kunnossa kuin tuo 86-vuotias. Joo, eihän se mitään auta onko kunnossa, huippukunnossa tai ei. Ei tosiaan...
        Siltä se on näyttänyt, kun ottaa tuon ap:n huomioon, että sinun neuvojasi ja pelkojasi tässä ekana kannattaakin kuunnella. Kyllä, elämässä voi sattua mitä vaan... Se on totta. Kannattaa siis, jos tuntuu omalta. Minusta ei tunnu. Sinä varmaan et siis hyppisi: älä ota niin itseesi, kun itse niin sanot.

Tuokaan mummo ei liiku yhtään yli oman tasonsa, kuten ehkä huomaat, hän ei tee suuria hyppyjä, puolivoltteja, voltteja jne. jne. että kyllä hän on osannut pikkuhiljaa luopua, - ja varmaan on pakkokin ollut luopua, suurimmista ääriponnistuksista.

Mutta jatka sinä näennäisesti turvallista elämääsi, toivottavasti mitään ei koskaan satu.
        Mutta tämä on jo vähän säälittävää:"...vähäsen vaikuttaa siltä että sinulla ei ole edes etäistä aavistusta siitä minkäköhänlaista murhetta sulla on vielä odotettavissa."
        Niin, en tosiaan ole ennustaja. Oletko sinä? Täytyy kyllä sanoa, että en todellakaan nää tulevaisuuteen, enkä tosiaankaan elä liikoja jossitellen tai murehtien, mitä jos sitä ja tätä.

Muista että sinä et tiedä tulevaisuudesta myöskään yhtään mitään. Voit luulla ja veikkailla, mutta mitään et tiedä. Minun tulevaisuudestani tai edes nykyhetkestä, et tiedä sitäkään.
        En tosiaan aio tuhlata aikaani miettimällä etukäteen murheita mitä en tiedä ja todellakin aion hyppiä niin pitkään kun vaan pystyn. Jos et muuta keksi kun nämä pariinkin otteeseen toistamasi "ikä- ja kypsyyskysymykset" pelkojesi turvaksi, niin eipä siinä kummempia.

No, en myöskään haaskaa aikaani tämän enempää tähän.

• onpa fiksua....
        onnea valinnoillesi kirjoitti:

Niin, varmaan on ollut mummosi samassa kunnossa kuin tuo 86-vuotias. Joo, eihän se mitään auta onko kunnossa, huippukunnossa tai ei. Ei tosiaan...
        Siltä se on näyttänyt, kun ottaa tuon ap:n huomioon, että sinun neuvojasi ja pelkojasi tässä ekana kannattaakin kuunnella. Kyllä, elämässä voi sattua mitä vaan... Se on totta. Kannattaa siis, jos tuntuu omalta. Minusta ei tunnu. Sinä varmaan et siis hyppisi: älä ota niin itseesi, kun itse niin sanot.

Tuokaan mummo ei liiku yhtään yli oman tasonsa, kuten ehkä huomaat, hän ei tee suuria hyppyjä, puolivoltteja, voltteja jne. jne. että kyllä hän on osannut pikkuhiljaa luopua, - ja varmaan on pakkokin ollut luopua, suurimmista ääriponnistuksista.

Mutta jatka sinä näennäisesti turvallista elämääsi, toivottavasti mitään ei koskaan satu.
        Mutta tämä on jo vähän säälittävää:"...vähäsen vaikuttaa siltä että sinulla ei ole edes etäistä aavistusta siitä minkäköhänlaista murhetta sulla on vielä odotettavissa."
        Niin, en tosiaan ole ennustaja. Oletko sinä? Täytyy kyllä sanoa, että en todellakaan nää tulevaisuuteen, enkä tosiaankaan elä liikoja jossitellen tai murehtien, mitä jos sitä ja tätä.

Muista että sinä et tiedä tulevaisuudesta myöskään yhtään mitään. Voit luulla ja veikkailla, mutta mitään et tiedä. Minun tulevaisuudestani tai edes nykyhetkestä, et tiedä sitäkään.
        En tosiaan aio tuhlata aikaani miettimällä etukäteen murheita mitä en tiedä ja todellakin aion hyppiä niin pitkään kun vaan pystyn. Jos et muuta keksi kun nämä pariinkin otteeseen toistamasi "ikä- ja kypsyyskysymykset" pelkojesi turvaksi, niin eipä siinä kummempia.

No, en myöskään haaskaa aikaani tämän enempää tähän.

No älä sitten sinäkään viitsi ottaa itseesi. Huvittavaa vetää johonkin pelkojen äärilaitoihin ja täydelliseen rapakuntoon samantien jos ei aio heitellä voltteja satavuotiaana? Mutta ei minunkaan puolestani tästä tämän enempää, hauskaa elämää vaan ravinto- ja liikuntauskovaisuuden viitoittamalla tielläsi.... :-D Ehkä et tosiaan kuole ollenkaan kun tarpeeksi hyppelet, kun eihän ne luutkaan tietenkään haurastu ollenkaan kun vaan hei TEKEE asialle jotain... ;-) Ikä on vaan numeroita, eiks je? :-D

• Aikamoinen mummo. Mä olen aina ollut surkea nojapuissa :D

• painoindeksi 18

En nauti liikunnasta. Liikun hyötyliikunnan verran, enkä kuitenkaan ole sotanorsu. Silti saa haukkuja, kun ei ole himoliikkuja. Kiva maailma ja ihanteet.

• lwg

Pidän. Salitreeniä (kovaa) useampaan kertaan viikossa, lenkkeily ja hiihto tai rullaluistelu päälle, samoin muu ulkoilu. Olen 37-vuotias ja edelleen kelpaisin kuulema mm. sporttivaatemalliksi. Onnelinen kroppa on parempi mieli :)

• heh,hee.

Sormivoimistelua 24/7 365 pv vuodessa.

• Joo, kyllä pidän

Joo! Rakastan olla hyvässä kunnossa ja vahva :)
      On mahtavaa urheilla monipuolisesti, tavata harrastuksissa ihmisiä, ja onhan se kiva katsoa peiliinkin. Olen kovassa kunnossa minkä ikäiseksi tahansa ja se kyllä on miellyttävää silmällekin.
      On kivempaa vanheta, kun ei tartte ruikuttaa ja keksiä tekosyitä surkealle kunnolleen. On mielekkäämpää syödä oikein ja hyvin, kun on motivaatio, tottumus. Toisaalta, on kivempi vetää joskus herkkujakin, kun tietää ettei ne missään näy ;)

Jossain harrastuksissa on paljon vanhempia, mikä on kivaa. Joissain paljon nuorempia, mikä on kivaa. Urheilussa tapaa kaiken ikäisiä. Se on ollutkin ehkä parasta, että on saanut liikunnan ja urheilun myötä liikkua kaikenikäisten ihmisten kanssa. Pitää meinaan huolta tosta henkisen puolen terveydestä.

Urheilu ja liikunta on tosin kivaa kun on tosi hyvässä kunnossa. Jos on huonokuntoinen pitää olla motivaatio tehdä töitä niin paljon että se alkaa olla kivaa... Ja mun mielestä sitten kun ymmärtää sitä syvemmin, osaa syödä jne. eli siis kun se alkaa olla helppoa. Tosin olen ite luonteeltani aika sitkeä ja haasteita kaipaava, että mulle se on ollut kivaa aina, sillonkin kun on vaikeeta. Ymmärrän kuitenkin jos kaikille ei ole, etenkään siinä alussa, kun paikat vaan tulee kipeeksi, ei oikein tuloksia meinaa nähdä, ja ei edes ymmärrä kaikkia harjotuksia.

Oispa ittekin vielä 86-vuotiaana tossa kunnossa, jos niin vanhaksi elää! Onneksi meillä on noin ihania ihmisiä, jotka ei kaavoihin ole kangistuneet. On siinä kyllä hieno esimerkki itsellekin, pistetään tuo tavoitteeksi!

• oooommmmm

Joo, tavoite on olla supermummo. Oma äitini on 75 ja on jo huonossa kunnossa, ylipainoa ja liikkuu rollaattorilla, vain pieniä matkoja. Elämä on kuulema surkeata kun ei voi kunnolla liikkua. Itse en halua samaan tilaan.

Harrastan monenlaista liikuntaa, joogaa eniten. Se pitää kehon nuorena. Harrastelen myös terveysruokavaliota, jolla pysyy nuorena.

Perhettä eikä miestä ole, eikä kyllä perheelle olisikaan aikaa, mieluummin joogailen. Mies voisi jossain vaiheessa kelvata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      141
      3898
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      352
      3015
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      13
      1937
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1655
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1109
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      964
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      874
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      811
    9. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      784
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      67
      779
    Aihe