Olen ollut Itellassa viimeset pari vuotta satunnaisena postinjakajana/lajittelijana. Työsopimuksien mitta vaihtelee yhdestä päivästä pariin viikkoon. Joka kuukausi Kelan kanssa säätö sovitellun päivärahan kanssa, ja päätöstä (ja rahoja) saa odotella viikkotolkulla persaukisena.
Olen tiedustellut pidempää työpätkää toistuvasti, mutta ei kuulemma ole tarvetta ollut. Olen siis lähinnä tuuraillut vain lyhyitä lomapätkiä ja sairaspäiviä. Nyt sitten kuitenkin töihin ilmeisesti tyyppi, joka oli ollut siellä määräaikaisena joskus pari vuotta sitten viimeksi. Hän sai heti kerralla kuukausien mittaisen työsopimuksen!
Onko tälläinen edes sallittua? Saako työnantaja jyrätä minut tuolla tavalla ja käyttää vaan hyväkseen silloin kun sattuu tarvitsemaan, ja samalla muille annetaan pidempiä soppareita? En kuulu mihinkään liittoon. Jokseenkin vituttaa tämä tilanne.
Saako työnantaja tehdä tällaistä!?
13
733
Vastaukset
- kustikusee
kirjoitusvirhe: töihin *ilmestyi tyyppi, eikä ilmeisesti :P
- ilmainen kaikille
Kysy tai Ilmoita asiasta työsuojeluun.
http://www.tyosuojelu.fi/fi/
Ei liittoja kukaan tarvitse. - 3+2
Kyllä työnantaja saa palkata kenet haluaa. Ehkä se toinen on mukavampi ja joustavampi tyyppi kuin sinä.
- tulos tai ulos
Noin juuri. Kannattaa tehdä työnsä kunnolla, ne vähäisetkin tunnit että voi saada kunnon työn. Rutiseva tunteja laskeva toisille kateellinen työntekijä ei saa mitään kun fudut ja niin se pitää ollakin.
- reyqryqeryqy
Niin taikka jos naama ei satu miellyttämään.
- vcxvxcvxvcx
Työnantaja saa valita työntekijän ja määräaikainen sopimus on hyväksyytävä jos sopimuksen määräaikaisuudelle on peruste.
- vtumainen tyntekijä
Väärinhän tuo on. Se tyyppi on todennäköisesti suhteilla töissä. jos alkavat hankaliksi, käytä salaista asettasi eli sitä, että sanot että teet vain 60 tuntia/ 3vko-jakso tai täydet tunnit, ja alat valitsemaan työvuorot jotka teet. Jos pomo sanio, että et voi vvalita, vastaat vain, "kyllä min voin". Laita kova kovaa vasten.
Em. tavalla saat säännölliset kuukausitulot. - töttöröööttä
Heh heh. Aika hauska tuo viimeisin kirjoitus. Määräaikainen ja tuuraava eivät todellakaan sanele yhtään mitään, sillä niille näytetään ovea. Tai ei sitä ovea edes tarvitse näyttää, uusia töitä vain ei anneta.
- eräs ay-jäsen
Kannattaisi kuulua liittoon, niin sulla olisi siellä työpaikalla luottamusmies sua auttamassa. Lisäksi ne ay-maksut saa vähentää verotuksessa joten en oikeasti ymmärä, että miksi liittoon ei voi kuulua. Sieltä saisi apua suoraan. Voi olla, että se toinen henkilö on palkatu hieman eri hommiin kuin sut. Vaikea täältä käsin tietää.
- 26
Valitettavasti niin sanottua "esikoisoikeutta" ei ole.
Jos Itella olisi palkannut sinut täysipäiväiseksi, niin ne olisivat menettäneet joustavan tuuraajan. Sellaista on vaikeampi saada, kuin täyttäpäivää tekevää.
Sano pomolle suoraan, että sinulle on valehdeltu. Tee myös selväksi, että jollet saa seuraavaa täysipäiväistä työtä, niin myös tuuraukset loppuvat. - kustikusee
En tajua näitä joitain kommentteja. Teen työni tunnollisesti ja niin hyvin kuin vain osaan, kiireisinä ylityöpäivinä (eli postilla vähintään 2-3 päivänä viikossa) tingin jopa tauoista, etten tulisi viimeisten joukossa jakolenkiltä pois. Mulla ei ole edes postin työvaatteita, vedän omilla vaatteillani. Aina niitä Itellan takkeja ym. on kuulemma "tilauksessa", mutta koskaan niitä ei mulle sieltä löydy. Tuo uus pitkän työpätkän saanut tyyppi luonnollisesti sai Itellan työvaatteet heti. Jos minua joustavampi ja tunnollisempi ihminen vastaavaan hommaan löytyy, niin let me know.
- Suomi.la
Saako työnantaja antaa potkut ,kun olen pyytänyt lomarahaa mitkä ovat puuttuneet ja hän ei halua maksa , myös sanoi että loppu minun työsuhde. Olen osa-aika työ sopimus loppui vuosi sitten , mutta työ jatkuu koko ajan ja olen pyytänyt monta kertaa uudet työsopimus mutta työnantaja ei anta !! Mitä sitten pitää tehdä?
- hohhoijaaaaa....
Taas näitä "en kuulu minhinkään liittoon" - juttuja.
Liittoon kuuluminen korkeintaan huonontaa tilannetta, liiton jäsenyys ei ratkaise kenet työnanaja palkkaa!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1413928Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3573048Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt141978Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa101685Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41129- 71974
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar42889Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23831- 70818
- 44794