Tuossa toissapäivänä taisi olla, kun salilla ähisin ulkonäköni eteen, niin siinä samalla kuuntelin televisiosta ohjelmaa, jossa keskusteltiin siitä kuinka miehet - etenkin nuoret miehet - treenaavat nykyään aika ahkerastikin, vaan jos kysytään miksi, niin terveyden takia tietenkin.
Itsetunnon kohottaminen on toisaalta hieman harmaata aluetta, mutta minä kyllä lukisin sen terveydellisiin syihin treenata. Aika selvästikin se sitä on. Mutta ulkonäköähän siinä parannetaan, eikä fyysistä terveyden tilaa... johon psyykkinen terveyden tila on tietenkin yhteydessä, mutta ei aleta nyt holistisia käsityksiä tässä vänkäämään.
Eli itse treenaan ulkonäön takia. En treenaa saadakseni voimaa, vaan lihaksia. Onko moinen motiivi muka nykyään jotenkin häpeällinen? Pitäisikö mun ymmärtää hävetä?
Jonkun aikaa sitten aloitettu ohjelma toimii tosi hyvin ja olen kyllä hyvässä kunnos kesään ja vaatteiden vähenemiseen mennessä. Mites sinä? Oletko saanut kesään mennessä lisää terveyttä, voimaa vai parantanut ulkonäköäsi?
H
Ihan terveyden vuoksi
12
88
Vastaukset
- ?
Ja mikä vika siinä sitten mahdollisesti on, jos hävetä kuuluu, että haluaa näyttää houkuttelevammalta vastakkaisen sukupuolen silmissä?
- ...
Mun mielestä sitä ei tarvi hävetä, mutta rehellisyys tässäkin asiassa on parasta.
- ...
Tässä on ainakin kahtia jakoa. Osa tosiaan hakee treenillä ensisijaisesti ulkonäköä ja osa treenaa saadakseen voimaa. Kyllä minusta näiden eron huomaa ihmisestä, kumpaa ollaan hakemassa.
Tiedän ihmisiä, joiden kunto, niin perus kun lihaskuntokin on kohentunut salitreenillä. Myös mulle on sitä lääkärit suositelleet heikkojen selkä- ja vatsalihasten vuoksi. Mulla on myös välilevytyrä, joka eräältä tuntemaltani ihmiseltä lakkasi vaivaamasta kuntosali treenien jälkeen, kun selkä- ja vatsalihakset vahvistuivat. Sitä ennen oli leikkausuhka päällä ja vuosien tuskat.
Monia tules vaivoja hoidetaan kuntosali treeneillä. On ihan suosituksena kuntoutusjaksollakin. Harvat tukielinperäiset jutut oikeasti vaatii leikkausta, jos vaan ihminen kykenee pistämään ja pitämään itsensä hyvässä lihaskunnossa. Eikä tarkoita mitään bodarin kroppaa. Se on sitten ihan eri asia, kun pelkän lihaskunnon hankkiminen.- välilevy
Syviä lihaksia pitää reenata kun on välilevy rikki.
Ehdottomasti ei saa jäädä laiskottelemaan vaan pitää liikkua, mutta vain sallittuja juttuja.
Mulla meni kaksi nikamaa ja katsoin kateellisena Eevan haukkareita. En pääse vielä salille tekemään täyttä reeniä. Hyvä yleiskunto pelasti ja rutiini liikkumiseen antoi toivoa. Selkäkivut on helvetistä ja niihin yleensä auttaa parhaiten oikea liikunta. - ...
välilevy kirjoitti:
Syviä lihaksia pitää reenata kun on välilevy rikki.
Ehdottomasti ei saa jäädä laiskottelemaan vaan pitää liikkua, mutta vain sallittuja juttuja.
Mulla meni kaksi nikamaa ja katsoin kateellisena Eevan haukkareita. En pääse vielä salille tekemään täyttä reeniä. Hyvä yleiskunto pelasti ja rutiini liikkumiseen antoi toivoa. Selkäkivut on helvetistä ja niihin yleensä auttaa parhaiten oikea liikunta.Jep. Silläpä mä tuolla jossain aikaisemmin sanoin, että on kuntoa ja kuntoa. Mulla oli hyvä peruskunto ja selvisin pahasta verenmyrkytyksestä melko nopeasti, vaikka asiat oli jo pahalla mallilla. Pitkällä ja varsin heikossa jamassa. Mutta sitten joku lihaskunto taas on mitä on tietyissä paikoissa. Kuten just nuo vatsa- ja selkälihakset.
Mulla on tässä kotona hyvä menttori, jolla on kokemusta lihastreenistä pitkältä ajalta. Tietää nuo vitsaukset omakohtaisesti, mut kyllähän se salille meno voisi olla itsellekin se kynnys, jonka yli olis hyvä päästä. niinhän se on, että ihminen on luotu käyttämään kroppaansa ja liikkumaan. - hop hop
... kirjoitti:
Jep. Silläpä mä tuolla jossain aikaisemmin sanoin, että on kuntoa ja kuntoa. Mulla oli hyvä peruskunto ja selvisin pahasta verenmyrkytyksestä melko nopeasti, vaikka asiat oli jo pahalla mallilla. Pitkällä ja varsin heikossa jamassa. Mutta sitten joku lihaskunto taas on mitä on tietyissä paikoissa. Kuten just nuo vatsa- ja selkälihakset.
Mulla on tässä kotona hyvä menttori, jolla on kokemusta lihastreenistä pitkältä ajalta. Tietää nuo vitsaukset omakohtaisesti, mut kyllähän se salille meno voisi olla itsellekin se kynnys, jonka yli olis hyvä päästä. niinhän se on, että ihminen on luotu käyttämään kroppaansa ja liikkumaan.Mikä estää menemästä salille, jos terveys vaatii? Mene ihmeessä.
- ...
hop hop kirjoitti:
Mikä estää menemästä salille, jos terveys vaatii? Mene ihmeessä.
Mulla on ns. salikammo. Joku kouluajoista jäänyt trauma. Kyllä mä olen työstänyt tätä salille menoa jo jonkun aikaa pienessä päässäni. Mielelläni menen vielä siippani kanssa salille, jolle tuo ympäristö vermeineen on hyvin tuttu.
Mä en tiedä, ehkä mulla on omassa päässä jokin lukko tai ennakkoluulo, joka jarruttaa?
Tykkäsin kuitenkin pienellä porukalla kuntoutuksessa heilua salilla. Kävin jopa aamuisin ja iltaisin, kun oli omaa aikaa heilumassa salilla. Mut sitten se heti jäi kuntoutuksen jälkeen. Pitäs sovitella salille pääsyt työn- ja opiskelun kanssa toimivaksi. Yksin ei tule lähdettyä ja toisella on epäsäännöllinen työaika. Ehkä joskus. :-)
- sxth
Ääh. Ei mikään häpeällinen motiivi. Terveys ja hyvä ulkonäkö yhdessä kannattaa sisäisesti ja ulkoisesti.
Ulkonäön korostamista pidetään pinnallisena ja siten negatiivisena asiana. Niinpä ihmiset yrittävät esittää itseään parempaa väittämällä, että käyvät salilla ainoastaan terveydellisistä syistä.
Minua ei ainakaan hävetä sanoa, että minulle kelpaa motiiviksi kaikki. Niin ulkonäkö, voima kuin terveyskin.- ........
Mä treenaan kehittyäkseni, parantaakseni tuloksiani ja voittaakseni seuraavissa kisoissa. Terveyden takia en voi sanoa treenaavani, sillä koko ajan on jotain pientä kremppaa. Terveellisempää olisi treenata hieman vähemmän.
Eihän se motiivi nykyään mikään häpeällinen ole.Naisilla etenkään.Jos lukee naistenlehtiä, niin niissähän toitotetaan, että kesäksi bikinikuntoon ja vatsa pienemmäksi jne. Ja miehille vähän samaa vinkataan, vaikkei lehdissä ehkä.
-Mites sinä? Oletko saanut kesään mennessä lisää terveyttä, voimaa vai parantanut ulkonäköäsi?
En ole tehnyt mitään erikoista ulkonäön suhteen, meikkaamisen lisäksi, tai kivan näköisten vaatteiden hankkimisen lisäksi. Ei ole aikaa. Ehkei kiinnostustakaan. Mä käyn päivittäin kävelylenkillä taas,nyt kun lumet on sulaneet. Teen sen eniten siksi, että haluan raitista ilmaa, eli se piristää. Ja välillä siksi,että saan olla hetken yksin,ilman että lapset pyytää sitä sun tätä, eli että kuulee omat ajatuksensa. Joskus käyn ulkona yhdessä porukassa, silloinkaan ulkonäkö ei ole mielessä. Melomassa käyn kesällä siksi, että saan sillai olla hetken keskellä päivää kaksin oman miehen kanssa. Plus koska tykkään luonnonhelmassa olemisesta ja siitä rauhasta.Siinäkään ei siis ole ulkonäkömuokkaus mielessä. Mutta mä tunnen taas tästä syyllisyyttä,jos luen jotain kauneuslehtiä.Eli pitäis ehtiä ja olla kiinnostusta vielä johonkin ulkonäköä muokkaavaan kuntoiluun ja urheilullisiin harrastuksiin. Eli musta on ok,mutta ite en ehdi.Anteeks.Ai miksi - ihan vaan huvikseni ja jos ei huvita niin en treenaa. Ruumiillinen rasitus on mukavaa - ainakin jälkikäteen. Mitään ei tarvitse saavuttaa ja edistyminen on vai yksi askel.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756