Terve elimistö kestää ruokaa ja nälkää

100% kaupallisuutta

Yleisesti tiedetään, että allergikkojen ja muiden "ravintovammaisten" on pakko karsia ruoasta pois eri aineosasia ja tähän joukkoon kuluu eittämättä myös useimmat VHH:laiset. Kun on heikko ja vajavainen elimistö ja etenkään jos ei halua sitä hoitaa esim. liikunnalla niin on aivan pakko keksiä mitä merkillisimipiä keinoja jotta edes jotenkuten pysyisi jalkeilla.

Ravinnosta tärkeiden ja terveellisten osien karsiminen on tietysti vain yksi tapa ja toinen on niiden korvaminen tehdastekoisilla lisävitamiineilla - niitähän itse Antti Heikkiläkin popsii. Se ei ole salaisuus. Mutta kenties sekin on parempi kun yrittää elää puutteellisen ravinnon kanssa sairaassa kehossa. Se että ne vitamiinilistä selitetään luonnolliseksi ravinnoksi on sitten taas toinen, kaupallisempi juttu.

Aivan samoin kuin joku tietty sairaus vaatii sekunnintarkkaa täsmällistä elämänrytmiä niin sitä vaatii myös VHH-ravintovammaisen elämä. Esim. syödään täsmälleen kolme kertaa päivässä, kellon aika on tarkkaan laskettu, ikään kun "lääke" otettaisiin niin sitten välttyy ikäviltä ja suorastaan tyrmääviltä jälkivaikutksilta, kuten esim. nälältä.

Nälkä on kuitenkin täysin luonnollinen ja sanoisinko originaalille ihmiselle hyvin tuttu olotila, eikä siitä terveelle ihmiselle seuraa muuta kuin vähän ikävä olotila mutta sekin menee syömällä ohi. Mutta kaikki luonnollisuushan on VHH:laiselle vierasta muutenkin, sitä on vain heidän paatoksellisessa aivopesupropagandassa jolla tuotetta yritetään kaupata ja tyrkyttää.

20

383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........QRP 20205

AIVAN KUN TAAS KIRJOITTAISIT PELKKÄÄ PASKAA --->
      "Aivan samoin kuin joku tietty sairaus vaatii sekunnintarkkaa täsmällistä elämänrytmiä niin sitä vaatii myös VHH-ravintovammaisen elämä."

• wwvgghh

Viitsisitkö ottaa ensin selvää tuosta aivopesun sisällöstä, jotta tietäisimme miten kulloinkin pitäisi olla aivopesty? Minä kun en pysy perässä, aivopesuni on näköjään tehty väärin. Minut on aivopesty syömään kehon viestien mukaan!

Puhut niin täyttä sopaa, että ei voi edes vastata. Oletko ihan oikeasti noin väärässä? Oletko käsittänyt asiat noin? Ei ihme, jos vastustat VHH:ta. Tai aiis sitä, mitä luulet VHH-ruokavalioksi!

• 100% kaupallisuutta

Aivopesun olemukseen kuuluu nimenomaan se että todellisuus hämärtyy. Sinulle on käynyt juuri niin.

Minun on helppot odeta tältä palstalta mitä on VHH-ruokavalio. Sen sijaan sinä et huomaa miten ovelasti sinut on saatu uskomaan kaikeen luonnottomaan ja kuvittelemaan että "syöt kehosi viestien mukaan" vaikka oikeasti syöt ihan sen mukaan mitä aivopesty pääsi sinulle viestejä antaa.

• wwvgghh
        100% kaupallisuutta kirjoitti:

Aivopesun olemukseen kuuluu nimenomaan se että todellisuus hämärtyy. Sinulle on käynyt juuri niin.

Minun on helppot odeta tältä palstalta mitä on VHH-ruokavalio. Sen sijaan sinä et huomaa miten ovelasti sinut on saatu uskomaan kaikeen luonnottomaan ja kuvittelemaan että "syöt kehosi viestien mukaan" vaikka oikeasti syöt ihan sen mukaan mitä aivopesty pääsi sinulle viestejä antaa.

Kai se sitten on niin, että minut on aivopesty myös olemaan onnellinen ja terve! Kaikkea se aivopesu teettääkin!

Kas kun ei hypnoosi!?

Kun aloitin VHH:n, en tiennyt olevani millään erikoisella dieetillä, vaan aloitin henkilökohtiasen kokeilun. Kuka minut aivopesi?

• 100% kaupallisuutta
        wwvgghh kirjoitti:

Kai se sitten on niin, että minut on aivopesty myös olemaan onnellinen ja terve! Kaikkea se aivopesu teettääkin!

Kas kun ei hypnoosi!?

Kun aloitin VHH:n, en tiennyt olevani millään erikoisella dieetillä, vaan aloitin henkilökohtiasen kokeilun. Kuka minut aivopesi?

Sinut on aivopesty syöttämällä sinulle VHH:sta kaikkea puppua. Pikkuhiljaa sinulle on syltety väärää tietoa ravitsemuksesta ja elinoitminnoista, sen mukaan mitä sinä olet halunnut kuulla.

Ikänsä pyörätuoliin sidottu ilahtuu suuresti jos pystyykin joskus kulkemaan vaivalloisesti keppien kanssa.

Sinulla on sama tilanne. Vaikka olosi olisikin parempi kuin ennen niin et silti tiedä mitä olisi olla kokonaan terve. Lukuisten rajoitusten, sääntöjen ja aikataulujen VHH:laisena et silti edes tunnusta niitä sääntöjä vaan luulet että et edes valitä muusta.

• ggeewwvbb

Sinut on aivopesty syöttämällä sinulle VHH:sta kaikkea puppua. Pikkuhiljaa sinulle on syltety väärää tietoa ravitsemuksesta ja elinoitminnoista, sen mukaan mitä sinä olet halunnut kuulla.

Ikänsä pyörätuoliin sidottu ilahtuu suuresti jos pystyykin joskus kulkemaan vaivalloisesti keppien kanssa.

Sinulla on sama tilanne. Vaikka olosi olisikin parempi kuin ennen niin et silti tiedä mitä olisi olla kokonaan terve. Lukuisten rajoitusten, sääntöjen ja aikataulujen VHH:laisena et silti edes tunnusta niitä sääntöjä vaan luulet että et edes valitä muusta.

Entäpä sinulla? Vietät kaiken aikasi täällä provoamassa keksityillä argumenteillasi...

Et todellakaan tiedä kuka minä olen. Et tiedä kuinka terve, kuinka hyvännäköinen tai kuinka vanha minä olen. Silti sinulla on pokkaa väittää tuollaista?!?! Se on sairasta.

Et tiedä liikunnastani, et mistään mitään ja silti yleistät nuo väitteet koskemaan vähähiilihydraattista ruokavaliota noudattavia... Onko sinulla kaikki kunnossa?

En hetkeäkään usko, että terve ihminen kirjoittaisi kuten sinä. Siitä keksit katkeruuden, josta koko ajan jankutat. Omasta kokemuksestasi. Mutta sinäkin voit kokeilla viljojen poisjättöä, ne voi ottaa aina takaisinkin ruokavalioon, jos tuntuu huonolta.

Mitä jos aloittaisit kaiken aivan alusta ja aloittaisit lukemalla artikkeleita tehdyistä tutkimuksista?! Laatikaisen blogissa esimerkiksi löytyy asiaa, hän ei todellakaan ole mikään VHH:n kannattaja, vaan asiantuntija, joka ottaa asioista selvää ja osaa jakaa tietoa selkeällä suomella. Hänen artikkelinsa Lääkärilehdessä voisi olla ensimmäinen juttu, joka kannaattaa lukea!

Olet kova syyttämään toisia ja leimaamaan heidät tyhmiksi. Ehkä tarkastelet tätä piirrettäsi tarkemmin? Msitä se voisi johuta? Onko sinut lytätty joskus? Mistä tulee pakonomainen tarve olla aina oikeassa? Vaikka ei olisikaan.

Nimimerkkisi tällä kertaa: 100% kaupallisuutta.

Miten minä toteutan tätä kaupallisuutta, jos en ostele kirjoja enkä karppileipää? Mistä ihmeestä joku saa rahaa? Toki ruokatottumukseni kääntyvät ja ostan vihanneksia...

Eikö mieleesi juolahda, että väärästä markkinoinnista saa roimat sakot? Jos siis voidaan osoittaa vääräksi? Ruotsissa käytiin oikeudenkäynti VHH:ta vastaan ja kuka voitti? Nyt VHH on diabeteksen hoitomuoto siellä. Siksi ei Suomessa ole nostettu oikeusjuttuja, koska tiedetään, että VHH voittaisi ja siten se jouduttaisiin ottamaan viralliseksi hoitomuodoksi...

Ei kaikkien ole tarvis noudattaa VHH:ta. Mutta ne, joille lautasmalli ei toimi, voivat VHH:sta saada terveellisen elämäntavan. Aina voi kokeilla kumpi sopii!

• Kooma-täti

Mun pää on ainaskin lähempänä mun kroppaa kuin kenenkään muun pää, joten se tietää parhaiten, mikä sille kropalle on hyväksi. Ja se ilmoittaa, kun joku menee pieleen. Pieleen on mennyt viimeiset 25v, ja mietin missä vika. Näyttää että nyt alkaa menemään kuten pitää, eikä tarvi itseään pakottaa eikä ruoskia.

Ainakin olo on mitä mainioin ja tässä alkaa kuntokin nousemaan kun käyn joka päivä kaksi kertaa lenkillä.

• kova vauhti....

Totta. Sairaudet ovat erikseen, mutta ei VHH:kaan mikään takuuvarma ole. Koko elämä diabeteksen ja verisuonitautien pelossa... ei kuulosta herkulta.

Liikunta auttaisi mutta sihä ei VHH:lla jaksa tehdä.

• HJ

Mitä tarkoitat liikunnalla. Normaalia kuntoilua, jota nyt suurin osa kansaa harrastaa.
        Kävelyä, hiihtämistä tai pyöräilyä. Vai puhutkon kovan kunnon yllä pitämiseksi kauheata rehkimistä.
        Olen 70 V ja VHH:la Liikun nopmaalisti ja varmasti reippaamin kuin useimmat ikäiseni tyypit mitkä ovat sinun suosimassa ruokavaliolla ja monien lääkkeiden vaikutuksen alaisena. Minän en syö enään lääkkeitä. Minä en ymmärrä teidän juttuja, kun itsensä tuntee niin terveeksi ja elämän haluiseksi, Niin toiset jankutta, ettei sitä saksa enään, kun on VHH:la. Ottakaa herranjestas edes selvää ennekuin kirjoitatte ihan potaskaa.
        Se on vanha myytti, ettei voi urheila, jos jättää hiilarit pois ja sitä nyt vedetään joka paikkaan ilman asintuntemusta.

Tässä on erä kirjelmä, jonka kopioin jostain lehdestä;

Valmentaja ja VHH-aktivisti Frank Nilsson kertoo opastaneensa kokenutta Vasaloppet- hiihtäjää, miten tuon raskaan matkan voi suorittaa myös ilman hiilaritankkausta.

Kirjeessään hiihtäjä, joka oli aloittanut 7 kuukautta aiemmin VHH-dieetin kertoo:

Hej!
        Tein juuri niinkuin opastit. Söin normaalisti lisäten hiukan enemmän rasvaa. Otin mukaan kerma/täysmaito sekoituksen. Muuten join pelkkää vettä.
        Enpä ole koskaan ollut näin pirteässä hiihtokunnossa. Väsymys ei yllättänyt kuten aikaisempina vuosina. Viimeiset 20 kilometria menivät jopa nopeammin ja paras aikani alittui 45 minuutilla..
        Hiihtoseurani jäsenet pitivät minua täysin tärähtäneenä ja luulivat, että lopetan kesken, mutta lopulta kaikki olivat tosi yllättyneitä ja sain varmaan ainakin 10-15 kaveria innostumaan VHH-dieetistä..

• wppåååå

Kyllä minä jaksan! Ollut vuosikausia VHH:lla. Oleko sinä VHH:lla?

• artoj

En oikein ymmärrä mitä on mielessä.
      Ei kaikkia asioita liikunnalla korjata, jos sitä tarkoitat.
      Tässä on hyvä esimerkki kuinka jotkut kirjoittaa ihan vailla minkäänlaista oikeata tietoutta vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta, Voi hyvä äiti, että pitää olla olemassa typerttiä ihmisiä. Elää puutteellisella ruokavaliolla. Voi Voi.
      Seuraavassa on minun esimerkki.
      Pyhäpäivän listani oli seuraava;
      Aamulla oli ensinmäisenä partajukurttia marjoilla
      Aamiaiseksi pekonia, paistettu kananmuna, juustoa ja tietysti salaattia.
      Lisäksi vähän lettuja, jotka tehdään kananmunista ja vispikermastaja ricotto juustosta. Sitten tähän sekoitukseen lisätään kalen lehtiä pilkottuna. Ovat ihan hyviä, eikä niissä ole hiilareitä (vehnäjauhoja), joista sinä tykkäät.
      Ilalliseksi sitten on kanaa vispikemassa haudutettuna, sekä kukkakaalista tehdystä muusista.
      Ehdottomasti pareman makuista kuin perunamuusi. Eihän peruna sitäpaitsi sisällä oikeastaan muuta kuin tärkkelystä .Jälkiruaksi marjoja vispikermassa.
      Jos syöt paremmin, niin kerro?
      Lisä ravinteistakaan sinulla ei näytä olevan minkäänlaista hajua. Eipä senpuoleen. En minäkään sinun iässä ollut niistä kiinostuntu.
      Nyt ota pääasialliseti D ja C vitamiineja, eikä ole tarvinut kärsiä flunsasta vuosiin. Flunssa piikkiä en ole ottanut koskaan. Se on humpuukia.
      Pistän tässä toisen jutun sulle.
      CNN uutisissa oli 2006 uutinen, että todistettavasti
      on huomattu D vitamiinin auttavan syövän taistelussa.
      Sen jälkeen siitä ei ole koskaan kerrottu julkisuudessa. Miksi? Koska D Vitamiini purkki maksaa 20 dollaria, mutta syöpälääke 5000 dollaria.
      Tälläistä valheellisuutta tämä on koko homma ja sinä puolustat sitä.
      Koita hyvä mies ensin tutustua asiaan ennenkuin pistät sitä paperille.
      Täällä monet kirjoittajat tietävät mistä puhuva, niin kannattjat kuin vastustajat. mutta tälläinen pölvästely kuuluu kylläkin johonkin muuhun osatoon.
      Tässä vielä pari linkkiä katsele niitä aikasi kuluksi ja tule sitten takaisin keskutelemaan

Dr. Dwight Lundell

http://www.magneettimedia.com/?p=8586

Crisis In Nutrition IV - Vox Populi

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=6-oP34xXFWM

• ei koskaan ymmärretä

"En oikein ymmärrä mitä on mielessä"

Yleensä jatkuva ymmärtämättömyys katsotaan heikkolahjaisuudeksi mutta VHH:lainen on tehnytkin siitä keppihevosen sille että voi alkaa jaarittelemaan kaikenlaista asiaan kuulumatonta ja typerää. Ja valheita.

"Eihän peruna sitäpaitsi sisällä oikeastaan muuta kuin tärkkelystä"

Oikeastaan peruna sisältää paljon erilaisia mikroravinteita etenkin verrattuna rasvaan joke se ei oikeasti sisällä muuta kuin runsaasti energiaa.

Silti VHH.laisilla on kumma käsitys että vaihtamalla peruna rasvaan suoasta ulee ravitsevampi.

• artoj
        ei koskaan ymmärretä kirjoitti:

Yleensä jatkuva ymmärtämättömyys katsotaan heikkolahjaisuudeksi mutta VHH:lainen on tehnytkin siitä keppihevosen sille että voi alkaa jaarittelemaan kaikenlaista asiaan kuulumatonta ja typerää. Ja valheita.

Oikeastaan peruna sisältää paljon erilaisia mikroravinteita etenkin verrattuna rasvaan joke se ei oikeasti sisällä muuta kuin runsaasti energiaa.

Silti VHH.laisilla on kumma käsitys että vaihtamalla peruna rasvaan suoasta ulee ravitsevampi.

Höpö höpö.
        Sovitaan niin, että sinä pidät oman käsityksesi ja minä omani.
        Äläkä arvostele mielenterveyttäni julkisesti, kun en ole varma sinustakaan.
        Mikään maaliman viksuin en kylläkään ole. Jos olisin, niin makaisin rahaläjän päällä.
        Minun ajatuksena on vain antaa neuvoja ruokavaliosta, josta minulla on erinomaiset kokemukset. Tottakait jokainen saa tehdä ,kuten haluaa.
        Et sinä voi, jos vähänkään osaat ajatella, arvostella puhunko valheita vai en.
        Senkin olen huomannut, että et ole yhtään riviä tutkinut koko asiaa.
        Maalimalla on VHH:sta paljon tietoa. Yleensä vain eläkkeellä olevat lääkärit siitä puhuvat, tai muuten menee virka.
        Ei ole minunkaan kirjoitustaito mikään maaliman paras, mutta laita nyt kuitenkin kaikki kirjaimet.
        Voihan hyvin ja jos sulla on kysyttävää, niin vastaan, mutta mihinkään jankuttamiseen en enään vastaa.

• wwssddrrr
        ei koskaan ymmärretä kirjoitti:

"Silti VHH.laisilla on kumma käsitys että vaihtamalla peruna rasvaan suoasta ulee ravitsevampi."

Taas sinä tiedät minua paremmin mitä me käsitämme ja mitä emme. Kun et muka suostu käsittämään vaikkapa tuota tässä ketjussa ollutta artoj:n esimerkkiä, missä perunan sijaan nautitaan kukkakaalimuusia ja perunan energiaa korvataan rasvalla, kun kukkakkaalissa ei ole yhtä paljon energiaa kuin perunassa. Kyllä se vaan on niin, että siinä kukkakaalissa on enemmän ravintoaineita kuin perunassa ja löytyy muita kasviksia, joita voi käyttää viahtelevasti eikä aina sitä samaa perunaa, vaikka siinä olisi kuinka paljon magneisiumia, tarvitaan kaikkea monipuolisesti. Ja onhan se selvää sinulle, että jos kokonaisenergiaa tulee vähemmän kuin aiemmin, eli ei korvaa ihan kaikkea perunan energiaa millään, niin laihtuu nopeasti?!

PS. Ne sinun mikroravinteesi http://www.fineli.fi/food.php?foodid=11680&lang=fi
        ja kukkakaali http://www.fineli.fi/food.php?foodid=322&lang=fi

PERUNA
        energia, laskennallinen 354 (85) kJ (kcal)
        hiilihydraatti imeytyvä 17.6 g

KUKKAKAALI
        energia, laskennallinen 101 (24) kJ (kcal)
        hiilihydraatti imeytyvä 2.2 g

Entäpä PARSAKAALI, jota minä suosin?
        http://www.fineli.fi/food.php?foodid=3347&lang=fi
        energia, laskennallinen 145 (35) kJ (kcal)
        hiilihydraatti imeytyvä 1.9 g

natrium 393.8 mg
        suola 1003.5 mg
        kalium 396.4 mg
        magnesium 24.1 mg
        kalsium 49.0 mg
        fosfori 89.8 mg
        rauta 1.1 mg
        sinkki 0.1 mg
        jodidi (jodi) 23.0 µg
        seleeni 0.4 µg
        Typpiyhdisteet
        tryptofaani 36.6 mg
        Vitamiinit
        A-vitamiini RAE 76.6 µg
        D-vitamiini 0 µg
        E-vitamiini alfatokoferoli 0.7 mg
        K-vitamiini 108.90 µg
        C-vitamiini 77.2 mg
        folaatti (HPLC) 78.3 µg
        niasiiniekvivalentti NE 1.2 mg
        niasiini (nikotiinihappo nikotiiniamidi) 0.9 mg
        riboflaviini (B2) 0.16 mg
        tiamiini (B1) 0.07 mg
        B12-vitamiini (kobalamiini) 0 µg
        pyridoksiini vitameerit (vetykloridi) 0.11 mg
        karotenoidit 2829.6 µg

• rffddww
        wwssddrrr kirjoitti:

"Silti VHH.laisilla on kumma käsitys että vaihtamalla peruna rasvaan suoasta ulee ravitsevampi."

Taas sinä tiedät minua paremmin mitä me käsitämme ja mitä emme. Kun et muka suostu käsittämään vaikkapa tuota tässä ketjussa ollutta artoj:n esimerkkiä, missä perunan sijaan nautitaan kukkakaalimuusia ja perunan energiaa korvataan rasvalla, kun kukkakkaalissa ei ole yhtä paljon energiaa kuin perunassa. Kyllä se vaan on niin, että siinä kukkakaalissa on enemmän ravintoaineita kuin perunassa ja löytyy muita kasviksia, joita voi käyttää viahtelevasti eikä aina sitä samaa perunaa, vaikka siinä olisi kuinka paljon magneisiumia, tarvitaan kaikkea monipuolisesti. Ja onhan se selvää sinulle, että jos kokonaisenergiaa tulee vähemmän kuin aiemmin, eli ei korvaa ihan kaikkea perunan energiaa millään, niin laihtuu nopeasti?!

PERUNA

KUKKAKAALI

natrium 393.8 mg
        suola 1003.5 mg
        kalium 396.4 mg
        magnesium 24.1 mg
        kalsium 49.0 mg
        fosfori 89.8 mg
        rauta 1.1 mg
        sinkki 0.1 mg
        jodidi (jodi) 23.0 µg
        seleeni 0.4 µg
        Typpiyhdisteet
        tryptofaani 36.6 mg
        Vitamiinit
        A-vitamiini RAE 76.6 µg
        D-vitamiini 0 µg
        K-vitamiini 108.90 µg
        C-vitamiini 77.2 mg
        folaatti (HPLC) 78.3 µg
        tiamiini (B1) 0.07 mg
        karotenoidit 2829.6 µg

Ja tästä näät mitä perunassa OIKEASTI on

"natrium 1.0 mg laskettu reseptistä KTL:n tuottama
        suola 2.5 mg laskettu reseptistä KTL:n tuottama
        kalium 500.0 mg laskettu reseptistä KTL:n tuottama
        magnesium 24.0 mg laskettu reseptistä KTL:n tuottama
        kalsium 5.6 mg laskettu reseptistä KTL:n tuottama
        fosfori 45.0 mg laskettu reseptistä KTL:n tuottama
        rauta 0.7 mg laskettu reseptistä KTL:n tuottama
        sinkki 0.3 mg laskettu reseptistä KTL:n tuottama
        jodidi (jodi) 1.0 µg laskettu reseptistä KTL:n tuottama
        seleeni 0.6 µg laskettu reseptistä KTL:n tuottama
        Typpiyhdisteet
        tryptofaani 0.5 mg laskettu reseptistä KTL:n tuottama
        Vitamiinit
        A-vitamiini RAE 0.6 µg summattu osatekijöistä KTL:n tuottama
        D-vitamiini 0 µg johdettu KTL:n tuottama
        E-vitamiini alfatokoferoli

• artoj
        wwssddrrr kirjoitti:

PERUNA

KUKKAKAALI

natrium 393.8 mg
        suola 1003.5 mg
        kalium 396.4 mg
        magnesium 24.1 mg
        kalsium 49.0 mg
        fosfori 89.8 mg
        rauta 1.1 mg
        sinkki 0.1 mg
        jodidi (jodi) 23.0 µg
        seleeni 0.4 µg
        Typpiyhdisteet
        tryptofaani 36.6 mg
        Vitamiinit
        A-vitamiini RAE 76.6 µg
        D-vitamiini 0 µg
        K-vitamiini 108.90 µg
        C-vitamiini 77.2 mg
        folaatti (HPLC) 78.3 µg
        tiamiini (B1) 0.07 mg
        karotenoidit 2829.6 µg

Kaikkia ravinteita tarvitaan, se on totta. Perunan olenkin jättänyt pois hiilihyraattien takia.
        Telkkari tohtori aamuuustisissa kertoi juuri ristikukkakaaleista. On kuulemma todettu Kiinassa, että kiinalaiset naiset, jotka käyttävä paljon erilaisia ristikukkakaaleja ravinnokeen heillä ei ole tavattu rintasyöpää. Mene ja tiedä?

• tämä on oikein
        rffddww kirjoitti:

Ja tästä näät mitä perunassa OIKEASTI on

"natrium 1.0 mg laskettu reseptistä KTL:n tuottama
        suola 2.5 mg laskettu reseptistä KTL:n tuottama
        kalium 500.0 mg laskettu reseptistä KTL:n tuottama
        magnesium 24.0 mg laskettu reseptistä KTL:n tuottama
        kalsium 5.6 mg laskettu reseptistä KTL:n tuottama
        fosfori 45.0 mg laskettu reseptistä KTL:n tuottama
        rauta 0.7 mg laskettu reseptistä KTL:n tuottama
        sinkki 0.3 mg laskettu reseptistä KTL:n tuottama
        jodidi (jodi) 1.0 µg laskettu reseptistä KTL:n tuottama
        seleeni 0.6 µg laskettu reseptistä KTL:n tuottama
        Typpiyhdisteet
        tryptofaani 0.5 mg laskettu reseptistä KTL:n tuottama
        Vitamiinit
        A-vitamiini RAE 0.6 µg summattu osatekijöistä KTL:n tuottama
        D-vitamiini 0 µg johdettu KTL:n tuottama
        E-vitamiini alfatokoferoli

Rasva: ei juuri mitään.

Kannattaa jättää ne perunat lautaselle. Perunassa on ravinteita enemmän ja energiaa vähemmän kuin rasvassa.

• huomautus nro 1.
        artoj kirjoitti:

Kaikkia ravinteita tarvitaan, se on totta. Perunan olenkin jättänyt pois hiilihyraattien takia.
        Telkkari tohtori aamuuustisissa kertoi juuri ristikukkakaaleista. On kuulemma todettu Kiinassa, että kiinalaiset naiset, jotka käyttävä paljon erilaisia ristikukkakaaleja ravinnokeen heillä ei ole tavattu rintasyöpää. Mene ja tiedä?

VHH-tyyliin halusit tehdä heti johtopäätöksen että heillä on sitten muita kokonaisvaltaisesti pienempi riski sairastua kuin keskimäärin.

Mutta kuten irrallistieto-johtopäätös-VHH:oon kuuluu niin heillä voi olla jotain muuta sellaista vaivaa mikä vastaavasti puuttuu muilta ihmisiltä. Syynä voi olla vaikkapa se että he ovat ristikukkakaalin takia karsineet jotain muuta elintarviketta. Tai sitten yksinkertaisesti runsaasti ristikukkakaalia syövät asuvat sellaisella alueella josta puuttuu joku muu rintasyövälle altistava tekijä. Vaihtoehtoja on vaikka kuinka paljon ja vaatiikin avointa mieltä tunnustaa että mm. syövät ovat harvoin varmuudella tietyn yksittäisen tekijän aikaansaannoksia jos ei altistajana ole tunnettu voimakkaasti karsinogeeninen aine.

• artoj
        huomautus nro 1. kirjoitti:

VHH-tyyliin halusit tehdä heti johtopäätöksen että heillä on sitten muita kokonaisvaltaisesti pienempi riski sairastua kuin keskimäärin.

Mutta kuten irrallistieto-johtopäätös-VHH:oon kuuluu niin heillä voi olla jotain muuta sellaista vaivaa mikä vastaavasti puuttuu muilta ihmisiltä. Syynä voi olla vaikkapa se että he ovat ristikukkakaalin takia karsineet jotain muuta elintarviketta. Tai sitten yksinkertaisesti runsaasti ristikukkakaalia syövät asuvat sellaisella alueella josta puuttuu joku muu rintasyövälle altistava tekijä. Vaihtoehtoja on vaikka kuinka paljon ja vaatiikin avointa mieltä tunnustaa että mm. syövät ovat harvoin varmuudella tietyn yksittäisen tekijän aikaansaannoksia jos ei altistajana ole tunnettu voimakkaasti karsinogeeninen aine.

Aha, tiedät näköjään paremin kuin minä, joka on ollut VHH:lla kaksivuotta
        Samanlaista jankutusta.
        Tähän loppu minun yhteyden pito.

• Rhytm

Terve elimistö kestää aikansa runsasta hh-kuormaa ja sitä kautta ravinteiden sekä hyvien eläinrasvojen puutetta. Sitten kun ongelmia tulee onkin kaksi vaihtoehtoa; muuttaa ravitsemusta, tai jatkaa vanhaan malliin ja pyytää lääkäriltä lääkettä vaivoihin. Jokainen vielä toistaiseksi ainakin saa tehdä itsenäisiä valintoja näissä tilanteissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4537
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3769
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3473
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      118
      1035
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      129
      950
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      925
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe