Mulla on ollu finnejä jo 3-luokalt meen seiskalle ja pahentuu koko ajan en saa niitä mitenkää pois oon yrittäny melkei kaikkee mut EI AUTA!!!Pliis auttakaa!! Menee itseluottamus kokonaa finnien takia!!
Finnit pois!! Mut miten?!?!?!
12
426
Vastaukset
Mee terkkarille joka antaa sulle ajan koululääkärille joka antaa sulle reseptin jolla saat siihen jotain voidetta/e-pillereitä/yms. minulle annattiin clindoxyl geeliä ja se auttoi..että kannattaa mennä kysymään terkkarilta
- ..............
Clindoxyl on tehokas lääke ja vaikuttaa kahdella tapaa: siinä on antibioottia (klindamysiini), joka tappaa aknebakteereita, ja bentsoyyliperoksidia, joka vähentää ihomatojen ja uusien finnien muodostusta.
Jälkimmäistä ainetta on saatavana apteekista ilman reseptiäkin nimillä Brevoxyl tai Basiron, joten aloittaja voisi kokeilla sitä tai mennä lääkärille. Mihinkään Clearasiliin ja muihin vastaaviin ei kannata luottaa, jos kyse on aknesta, koska ne eivät aknea paranna.
- kvaak
Riippuu miten paljon sulla on finnejä...itelläni on ainakin niit tusina vain sen takia, että olen laiska putsaamaan kasvojani
- -Matti-
Clearpores toimii, olen nyt kolmatta viikkoa käyttänyt ja tulokset alkavat jo näkymään.
http://www.aknenhoito.com/index.php - Liisa:))
Itse oon kärsinyt finneistä jo ala-asteelta asti ja nyt vasta tilanne on helpottanut kun olen muutaman kk e-pillereitä syönyt. Tämä siis useiden eri antibioottikuurien jälkeen joista mikään ei oikein toiminut....
itselläni on sama ongelma..suosittelen vaan sulle että juot päivässä mahdollisemman enemmän vettä ja juo sitä hitaasti.. ÄLÄKÄ PILAA SUN IHOA MILLÄÄN HOITOTUOTTEILLA!! NE VAAN PILAA SUN IHON USKO POIS!! finnejä vaan lisääntyy..!! Älä syö mitään suklaata,karkkii,sipsejä ja rasvaista ruokaa...! Syö terveellisesti! Urheile sopivasti..! Pese sun naama PELKÄSTÄÄN vedellä monta kerta päivässä kunnolla mut älä paina LIIAN KOVAA! tossa näitä vinkkejä sulle mitkä on auttanu mua...mulla ei oo enää melkein yhtään finnejä jo viikon sen jälkeen ku oon tehny noi kaikki !! SUOSITTELEN !! plus älä purista finnejä ja mustapäitä ja älä koske sun ihoon usein..ja jos on isoja finnejä koita laittaa yöksi hammastahnaa niin ne kuivuu !! mutta vain siihen finniin !! ...siinä ...toivottovasti nää vinkit auttaa sua ;)
- ..................>
Finni muodostuu siten, että ihon SARVEISSOLUT tukkivat rasvan kanssa ihohuokosen: muodostuu mustapää, valkopää, ihomato. Pelkkä rasva ei aiheuta finniä, koska se valuu huokosesta ulos. Tukkiutuneessa ihohuokosessa bakteerit lisääntyvät ja muodostavat tulehduksen. Tästä tulehduksesta muodostuu lopulta finni, milloin pinnallisempi, milloin iso syvä mätäontelo syvälle ihoon (näistä jää aina arpia).
Veden juonti ei vaikuta mihinkään finniä aiheuttavaan tekijään.
Iho on puhdistettava huolellisesti, vaikkeivat finnit johdukaan epäpuhtaudesta tai puutteellisesta hygieniasta. Ihoa kuorii sarveissoluista bentsoyyliperoksidi, joka samalla tappaa aknebakteereita ja estää mustapäiden muodostumisen. Kun ei huokoset tukkeudu, ei muodostu näppyjäkään.
Uskokoon kukin mihin lystää ihon hoidon saralla, mutta faktat pysyvät faktoina. - 25v finninaama
..................> kirjoitti:
Finni muodostuu siten, että ihon SARVEISSOLUT tukkivat rasvan kanssa ihohuokosen: muodostuu mustapää, valkopää, ihomato. Pelkkä rasva ei aiheuta finniä, koska se valuu huokosesta ulos. Tukkiutuneessa ihohuokosessa bakteerit lisääntyvät ja muodostavat tulehduksen. Tästä tulehduksesta muodostuu lopulta finni, milloin pinnallisempi, milloin iso syvä mätäontelo syvälle ihoon (näistä jää aina arpia).
Veden juonti ei vaikuta mihinkään finniä aiheuttavaan tekijään.
Iho on puhdistettava huolellisesti, vaikkeivat finnit johdukaan epäpuhtaudesta tai puutteellisesta hygieniasta. Ihoa kuorii sarveissoluista bentsoyyliperoksidi, joka samalla tappaa aknebakteereita ja estää mustapäiden muodostumisen. Kun ei huokoset tukkeudu, ei muodostu näppyjäkään.
Uskokoon kukin mihin lystää ihon hoidon saralla, mutta faktat pysyvät faktoina.Kuules nyt valopää jos ajattelisit vähän pidemmällä tähtäimellä, ymmärtäisit, että vähäinen nesteytys aiheuttaa ihon kuivumista, kuolemista ja auttaa sitä kautta finnien muodostumisesta juurikin tukkimalla ihohuokosia. Elikkä faktojapa hyvinkin, turha tulla trollaa tänne kun ihmiset haluaa oikeeta käytännön apua. Muuten oli oikein kivaa nippelitietoa siinä sulla, mutta monille riittää aivan nämä luonnonkonstit eli terveelliset elämäntavat finnien hävittämiseen. Aina parempi ellei tarvi ruveta naamaansa kemikaaleilla polttamaan finneistä pääsemiseksi.
Uglyuglyy:n käytännön vinkki(alla) puhtaanapitoon myöskin totisesti hyväksi havaittu, eli puhtaanapito ja nesteytys tärkeässä roolissa rasvojen välttämisen lisäksi.
- uglyuglyyy
Älä koskettele naamaa. Itselläni kun nojaan pääni käsiä vasten, käsi poskella ja pää sen varassa.. tajuskohan kukaan? No kuitenkin, poskiin tulee oikeasti finnejä.. Minun pahatapa nojata käsiin tunneilla. Käsissä pöpöjä! Kun muistan olla nojailematta, naama (posket) paremmassa kunnossa!
- Auttakaa!!!
Saiskos mitenkää mustapäät pois?
KOTIKONSTEIN!- luonnonkosmetiikka
Ihon kuorinta. Hiero kosteutetuille kasvoille suolaa, kahvinpuruja, hunajaa tms.
- elllkinooooora
luonnonkosmetiikka kirjoitti:
Ihon kuorinta. Hiero kosteutetuille kasvoille suolaa, kahvinpuruja, hunajaa tms.
Itse ehdin kärsiä vähä alle vuoden finneistä ku sain siihen apua. Yritin ensin poistaa finnit puristelemalla ne ja pesemällä naaman kolme kertaa päivässä. Lisäks laitoin jotaki ihme tököttiä naamaan kuivattamaan finnit. Totuus on, että jos ihoa pesee liikaa, se kuivuu ja iho alkaa valmistamaan rasvaa naamaan ja sitten niitä finnejä tulee. Sama oli siinä tökotissä mitä naamaan laitoin, se kuivattu kyllä finnit pois, mutta samalla lähti ajka paljon ihoa ympäriltä.
Sitten äitini osti apteekista mulle pantoteenia, sinkkiä ja jotakin vitamiinivalmistetta. (Googlettakaa vaikka phantoten, vai miten se kirjotetaan, niin loytyy sivustoja missa kerrotaan sen auttavan iho-ongelmiin) ja sinkki on yksi ihon rakennusaineista ja vitamiinit on vaan hyväks. Ja tässäkin totuus on, että finnejä ei saa pois lopullisesti pesemällä naamaa. Söin pari kuukautta lääkkeitä, ja sit finnit alko lähtee. Lisäks käytin jotaki clindoxyl- voidetta, joka on tosi hellävaraista ja poistaa ulkoapäin finnejä. Maksaa n. 35e 25gramman pötkö, mutta erittäin erittäin riittosaa.
Akne on ihosairaus, jonka saa vain sisältäpäin parannettua lääkkeillä. Minä onnistuin saamaan finnit pois jo alle vuoden päästä siitä kun niitä alko tulla nyt oon 13 vuotta, eikä finnin finniä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455250Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1301691Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "511680Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151619- 141315
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v41220No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol22114081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171067Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771028Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60867