Kun Etelä-Suomessakin on pieni takatalvi tulossa, ja katselin keväistä lumisadetta ikkunasta, niin tuli mieleen taas sinkkuuden kurjuus. Tykkään luonnossa olemisesta. Kutsun sitä tarkoituksella luonnossa olemiseksi, liikunta on eri asia. Harrastan kyllä liikuntaakin, mutta luonnossa liikkumisessa minulle on tärkeää juuri se ympäristön katselu ja tarkkailu. Minusta on kiva katsella lumista metsää, alkukesän vehreää kirkkaanvihreää pusikkoa, syksyistä sadetta, mitä tahansa. Kaikista mukavinta tämä olisi oman naisen kanssa. Jos se olisi vielä sellainen, että luonnossa liikkuminen ei tarkoita mitään askelmittarin seuraamista ja suorittamista, niin kuin monille tarkoittaa.
Kesistäkin puuttuu usein se hienoin terä, kun ei ole toista, jonka kanssa niistä nauttia. Nuorempana, joskus parikymppisenä, oli toki kaveriporukka, jonka kanssa viettää kesiä. Istuttiin puistoissa ja ehkä otettiin vähän nautintoaineitakin. Tai joen varrella kalassa kaverien kanssa, pari bisseäkin mukana. Enää ei ole sellaisia kaveriporukoita, koska useimmat ovat pariutuneet.
Itse en ole kokenut kuin muutaman kesän, joina minulla olisi ollut joku nainen vierellä. Eikä niistä naisistakaan ole kukaan pitänyt sillä tavalla luonnossa olemisesta kuin minä. Kosmetologi-ex vuosien takaa ei ikinä halunnut liikkua luonnossa. Oli vielä maalta kotoisinkin, kumma juttu miten hän viihtyi vain sisätiloissa, toki sinänsä ihmisten seurassa jatkuvasti... Niin no, viimeisin nainen tosin olisi voinut luontoretkeilystä pitää; olimme suunnitelleet seuraavalle kesälle (eli siis kesälle 2011) pidempää pyöräretkeä, mutta hän sitten jätti minut. Kuten aina...
Onko muilla palstalaisilla jotain elämän osa-alueita, joita olisi niin paljon kivempi jakaa toisen ihmisen kanssa?
Lumisateesta tuli mieleen
6
122
Vastaukset
- Mies1985
Sikäli kun miellän luonnon rauhoittumisen paikkana, olisin siellä mieluiten yksin sen lemmiskelyn ja romantiikan välissä mutta olen kyllä miettinyt että olisi romanttista kävellä yhdessä joskus ydinsyksyllä kun on niin pimeää ettei ilman valoja näe oikein mitään...varsinkaan niillä metsän ympäröimillä ja valaitsemattomilla teillä jotka avautuvat ennen/jälkeen kaupunkia ja johtavat lapsuudenkotiini tai sieltä pois.
Niitä on yksinkin jotenkin niin kiva kävellä.
-
Noita ajatuksia minulle tuli sen jälkeen kun tapasin ja menetin erään teininaisen nuorisotyön parissa vuosia sitten. Silloin oli tosin talvi. - ENFP-nainen
Onhan noita asioita... ei kai sitä muuten parisuhteesta edes haaveilisi.
Arjessa hyvä parisuhde tuo paljon voimaa, on ihminen kenen kanssa jakaa jokapäiväisiä asioita, unelmia, puhua ihmissuhteista tai maailman menosta. Syvä henkinen yhteys voimaannuttaa. Molemmin puolinen toistensa tukeminen tuo turvallisemman olon. Tämä tietysti onnistuu vain kun molemmat pystyvät seisomaan omilla jaloillaan.
Hellyys, läheisyys, seksi ja se että tuntee itsensä hyväksytyksi naisena/miehenä tuntuu varmaan melkein kaikista hyvälle. Parisuhteessakin samat asiat tuovat paljon hyvää. Eikä parisuhteessakaan ole paha joskus iroittautua arjesta vaikka romanttisella kynttiläillallisella tai jollain muulla kahdenkeskisellä jutulla.
Kaipaan myös kumppania kaikkeen mikä nyt normaalin arkielämään ja loma-aikoihin kuuluu: liikuntaan (kävelylle, lenkille, uimaan, punttisalille), luontoon (kävelemään, vaeltamaan, sieneen, marjaan), mökille, lomareissuille. Jos tuleva kumppani pitäisi lasten kanssa puuhaamisesta listaan voisi lisätä paljon puuhaa mitä aikuisena ei tule niin usein välttämättä tehtyä (luistelemaan, hiihtämään, pulkkamäkeen, pyöräretkille, leikkipuistoon, tapahtumiin, uimarannalle, legorakennelmiin, seurapeleihin, ulkopeleihin, picnicille, saaristoveneretkelle, korkeasaareen, linnanmäelle). Pitkä lista ei tarkoita, että puuhaa pitäisi olla 24/7 tai että joka vuosi pitäisi "suorittaa" kaikkea. Jos joku asia olisi toiselle vastenmielinen sen poisjättäminen ei olisi kynnyskysymys.
EN tiedä onko viimeinen toiveeni realistinen, joten ehkä pitää puhua unelmalistasta. Haaveilen yhteisestä perheestä ja loppuelämän rakkaudesta. Minulle perhe on tarkoittaa parhaimmillaan yhteistä arkea, yhteistä vastuuta, yhteisiä oikeuksia, yhteiseen tuleen puhaltamista, meitä. Perheeseen mahtuu kummankin lapset tai yhteisetkin, jos aika vaan siihen riittää. - Hyvä ihminen
"Minusta on kiva katsella lumista metsää, alkukesän vehreää kirkkaanvihreää pusikkoa, syksyistä sadetta, mitä tahansa. Kaikista mukavinta tämä olisi oman naisen kanssa. Jos se olisi vielä sellainen, että luonnossa liikkuminen ei tarkoita mitään askelmittarin seuraamista ja suorittamista, niin kuin monille tarkoittaa."
Sama täällä, sillä erotuksella tosin, etten ole koskaan saanut aikaiseksi edes pinenintä suhdetta. Nyt roisisti yli kolmikybäsenä asenteeni on kuitenkin kokemassa radikaalia muutosta ja nainen olisi vihdoin kiva saada.
Väkisin en kuitenkaan ala itseäni likoon laittamaan. Sehän olisi elämän hukkaa.
No, onneksi kohta on kesä ja mikä mukavinta, ulkona on jo nyt varsin mieltä kohentava lenkkeilykeli! On sekin tyhjää parempaa.
Kesiä sillitrooli! - haaveita vain..
Metsä on kyllä sellainen todella rauhoittava paikka jossa viihdyn yksinkin,ei mitenkää ahdistaavaa vaikka ei kaveria oliskaa mukana.Kahvit eväineen olis kyllä mukava nauttia oman kullan kanssa vaikka kannonnokassa tai istua vaan laiturilla ilta-auringon laskiessa ja kuunnella vaikka kaukaa kuuluvaa hiljaista tanssilavan musiikkia.Tykkään myös onkia mutta sinne en kyllä viitsi yksin lähtä ja veneily olis myös mukavaa touhua.Ihanaa olis kierrellä kotimaata,karavaanarin kartanlukijana.
- Poikamies 39-vee
Mene ja tiedä, mutta tänään oli ainakin hyvä ulkoilukeli. Juuri sellainen keli, jota talvella kaipaa. Vaikka tyynet ja kauniit päivät ovat hyviä ulkoilupäiviä, minä ainakin pidän ulkoilusta myös kunnon pyrypäivinä. Talvella saa ja pitää olla lunta, sillä muuten ei ole talvea lainkaan.
- aha?
Sehän oli informatiivista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760