Vanhempien uskonto, haukkuminen jne.

tyttotyttö24v

Huostaanottovanhempani ovat äärikristillisiä. Lapsena ei saanut TV:tä katsella pahemmin, ei kuunnella "saatanallista" musiikkia. Tarkat kotiintulo ajat ja kaveripäivät. Sain siis tavata kavereita kolme kertaa viikossa. Monia lapsuuden kavereitani vanhempani eivät hyväksyneet. Aina mun kavereissa oli jotain vikaa niin ala-asteella kuin yläasteellakin. Monesti sain selkääni pienistäkin asioista kuten piirtämisestä seinään, maton menemisestä ruttuun yms. Oli mulla lapsena paljon onnellisiakin hetkiä heidän kanssaan mutta en ymmärtänyt jatkuvia rangaistuksia ihan pienistä asioista.
Teini-iässä se helvetti sitten vasta alkoikin. Jatkuvaa syyttelyä valehtelemisesta jne. Pukeuduin kuulemma kuin huora vaikkei vaatteeni nyt niin kauhean provosoivia olleet. Olin kuulemma saatanan valtamaa huora.. Jossain vaiheessa aloin viillellä pahaan olooni. Siitä sain järjettömät haukut. En mitään ymmärrystä. Vain syyllistämistä, että pilaan heidän maineensa. Äiti luki jatkuvasti kaikki päiväkirjani ja vieläpä vittuili mitä olin sinne kirjoittanut. Aina kun olin poissa kotoa äiti nuuski huoneeni lattiasta kattoon. Kun olin 15 minua alkoi hyväksikäyttää 16 vuotta vanhempi mies. Isä sanoi etten ole enään heidän tyttärensä. Karkasin kotoa 16 vuotiaana ja välit oli jonkin aikaa poikki. Sairastuin kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön mutta en voi kertoa siitä vanhemmilleni, koska heidän mielestään psykiatriset sairaudet johtuvat saatanasta ja omista virheistä. Olen ollut 11 kertaa mielisairaalassa mutta he eivät tiedä sitä. En kestäisi sitä haukkumista sairaudestani. Tuntuu aina niin pahalta kun on sairaalassa ja katsoa kun muiden potilaiden vanhemmat tulevat vierailemaan ja halaavat lastaan.. Kun on yksin itse.
Miesystäviäni vanhemmat eivät koskaan hyväksy. Olin kerran naimisissa hyvin lyhyen aikaa. Se oikeastaan on ainoa mies, jonka uskalsin heille näyttää. olen välillä kertonut että seurustelen mutta he eivät osoita mitään mielenkiintoa edes tavata kumppania. Yleensä suosittelevat jättämään pelkästään senkin takia jos kuvailen ulkonäköä. Nyt olen kihloissa mutta en ole sanonut heille sanallakaan että seurustelen. Siitä olen sataprosenttisen varma etteivät he hyväksyisi kihlattuani ulkonäöllisesti eikä elämänkatsomuksellisesti.
Itse en ole uskossa. Kristinusko on alistavaa.
Vanhemmille sanon kun olen sairaslomilla, että se johtuu unettomuudesta. Useinmiten valehtelen olevani koulussa ettei ne ala taas sitä laulua saatanasta ja ota itseäsi niskasta kiinni. Olen miettinyt pitäisikö lyödä välit poikki. Varsinkin nyt olen hyvin loukkaantunut kun kerroin äidilleni, että nostin oikeuteen sen minua hyväksikäyttäneen lapsiin sekaantujan. Äitini karjui minulle puhelimessa, että haista vittu ja että tuhoan heidän elämänsä. Koen syyllisyyttä, häpeää, inhoa, masennusta ja surua eikä sairautenikaan helpota asiaa.
Onko neuvoja? Joskus mietin että tapan itseni koska en kelpaa. Tunnen olevani yksin. Rakas kihlattuni on kuitenkin valo elämääni.
Joskus mietin että edesmenneet biologiset vanhempani.. Millaista elämä olisi jos ne ei ois kuollu?
Jatkuvasti olen ongelmieni kanssa yksin.. Silloin kun olin sinkku olin yleensä syömättä masennuskausina päiviä. Kaikki tyhjää.. kukaan ei käynyt katsomassa. Kerran poliisit tuli ruumiskoirien kanssa katsomaan. Ihmiset luuli että oon kuollu.
En luota ihmisiin. Seurustelu ja ystävyyssuhteeni ovat tämän takia vaikeita, koska koen jatkuvasti olevani riittämätön ja jatkuvasti pelkään että minut hylätään. Onko muilla samanlaista? Varsinkin kristillisissä perheissä asuneilla. Olen nyt 24 vuotias.

7

326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 'kauhea lapsuus'

Minä taas toivoin usein että kävisi ilmi, etten olekaan ilkeiden vanhempieni biologinen lapsi. Tarkotan siis että ei ne todellisetkaan vanhemmat välttämättä mukavia ole, vaan voivat tuhota lapsiensa omanarvontunnon ja yksinkertaisesti panna omat tarpeensa aina lasten tarpeiden edelle, ihan tunnontuskitta.

Huom. olet varmaankin ihan ok likka. Älä tapa itseäsi. Kuolema tulee meille kaikille aikanaan eteen. Minä mietin itsemurhaa n. 13-30 ikävuosina, mutta sitten tapasin kunnon miehen. Olisipa ollut harmi, jollen olisi saanut kokea tätä rakkautta. Olemme nyt olleet naimisissa kohta 20 vuotta.

• etjdtdlo

Niinkin yksinkertainen neuvo:
      Pistä välit poikki, niin ihan varmasti alat voimaan paremmin. Hyväksy se tosiasia että siitä suunnasta et hyväksyntää, rakkautta tai muuta turvaa tule saamaan.
      Sinun on opittava rakastamaan ja arvostamaan itseäsi, tiedän, helpommin sanottu kuin tehty!

Omalla kohdallani on välit ollut vuosia jo vanhempiin poikki, ihan noin heviä settiä meillä ei sentään ollut, mutta paljon alistavaa, loukkaavaa ja aletavaa kieltä olen saanut kuulla, kunnes 30 vuotiaana totesin etten tarvitse sitä paskaa, ja siitä lähtien olen voinut paljon paremmin ja koko ajan vahvemmin. Kyllähän noi vanhukset kolmen vuoden kohdalla välien katkeamisen jälkeen ovat ajoittain yrittäneet ottaa yhteyttä, mutta en enää tunne olevani heille millään tavalla vastuussa mistään, enkä tunne edes minkään sortin rakkautta tai sääliä. Nekin yhteydenotot ovat olleen syyttäviä ja syyllistäviä, mutta ei tunnu enää missään! =)

Sinulla on hyviä asioita elämässäsi, kuten se kihlattu, elämäsi valo, keskity siihen, ammenna sieltä itsellesi voimia ja valoa lisää, älä lakaise asioita maton alle, mutta katko tietyt sillat takanasi, ja sano itsellesi että NYT RIITTÄÄ, ei enää tuollaista kohtelua. kaikkea pahaa mieltäsi et pois saa, mutta omilla tiukoilla päätöksilläsi pystyt parantamaan ja saamaan paremman elämän. Voimia sinulle, kyllä se elämä jossain vaiheessa helpottaa kun sen tien löytää!

• ansutar

Rankkoja kokemuksia. Mutta ei tuo uskosta johdu vaan luonneviasta empatiakyvyn puutteesta. tms. Itse tunnen paljon syvästi uskovaisia jotka ovat hyviä vanhempia lapsilleen.

• oppeliini1

Nuo vanhempasi ovat hyvin kieroja ja sairaita ihmisiä! Ei kukaan todella kristitty tee noin paljon pahaa, varsinkaan avuttomalle lapselle ja nuorelle. Voit täysin hyvin (halutessasi) tutustua eri seurakuntiin ja valita itsellesi sopivimman hankkiaksesi tukea sielunelämällesi! Usko minua, siitä ei ole haittaa.

Tee itsellesi valtava palvelus ja jätä vanhempasi täysin omiin oloihinsa! Viimeinen asia mitä sinä tarvitset on heidä saastamaista käytostään sinua kohtaan.

Sinä olet arvokas Luojan luoma yksilo niinkuin me kaikki muutkin. Sinulla on oikeus kauniiseen ja hyvään elämään. Aivan aluksi, tietoisesti täytä aikasi itsesi eteenpäinviemisellä:koulu, ota harrastus-ala tekemään mitä tahaansa uutta, mene ulos päivittäin kunnon lenkille. Syo terveellisesti (selaa nettiä ellet tiedä vielä, miten) Nuo kaikki ovat omiaan kohottamaan mielialaa saaden elämän tuntumaan elämisen arvoiselta.

Pystyt siihen. Se on sinun oikeutesi! Se kuuluu sinulle!

Hyvä että sinulla on oma kihlattu! Odottakaa kuitenkin kunnes todella tunnette toisenne ja olette avioliitossa ennenkuin hankitte lapsen.

• hmm...

Aloitus on liki vuoden takaa

• oppeliini1

Olisikin hyvä kuulla miten "tyttotyttö24v".n elämä on lähtenyt rullaamaan!

• Pois pois

Miksi olet heihin yhteydessä, jos he kerran eivät ole oikeita vanhempiasi, etkä ole adoptoitu perheeseen.
      Mene omaan suuntaasi ja etsi oikeat sisaruksesi. He ehkä ymmärtävät sinua paremmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      82
      4627
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3837
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      176
      3637
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      64
      2070
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      78
      1268
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1142
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      145
      1072
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      49
      989
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      26
      891
    Aihe