Mitä tehdä kun tuntuu ettei kelpaa mihinkään kouluun/työhön?

mitä teen?

Niin elikkä olen nuorimies joka ei tunnu kelpaavan mihinkään kouluun opiskelemaan saatikaan mihinkään työhön kun ei ole koulutusta ei kokemusta mistään olen opiskellut kahta eri ammattialaa vähän aikaa kunnes molemmat alkoivat tökkiä ja jouduin lopettamaan nyt olen ollut töissä nuorisopajalla jonkun aikaa ja kohta pitäisi taas päättää mitä seuraavaksi? mitä ihminen jolle on aina sanottu peruskoulun esimmäiseltä luokalta sanottu että "ei susta mitään tule" niin olen vähän hukassa että mihin oikeastaan kelpaan tässä yhteiskunnassa? kun töitäkin olen hakenut mutta ei koulutusta ei kokemusta ei siis mitään mitä vaaditaan ja olen vielä ihminen joka oppii parhaiten tekemällä eli oppisopimus olisi ehkä paras ja ainoa koulutusmuoto minulle mutta en pääse edes sellaiseen kun niihin on muutenkin vaikea päästä niin minulla ei ole mielestäni enään kuin yksi vaihtoehto voisinko yrittää tehdä harrastuksesta ammatin olen intohimoinen valokuvaaja ja hallussa järjestelmäkameran käytön perusasiat ja vähän ennemmänkin eli olisiko typerää yrittää ostaa ammattilaiskamera ja yrittää edullisena freelancer valokuvaajana esim hää/lapsikuvat muut tapahtumat ym sellaiset ja sitten laajentaa jos siltä alkaa näyttää?

4

254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fghfghdgghd

      Jos kokeilisit käydä ne ammattialan koulutukset loppuun niin, ettei "ala tökkimään." Eihän sinusta mihinkään olekaan jos et tee asioita loppuun asti. Elämässä joutuu tekemään kaikenlaista sellaista, mikä ei ole kovin mukavaa. Lopussa kiitos seisoo.

    • Se kirjoitustaito

      Ja kannattaa myös keskittyä noin aluksi äidinkieleen, että pystyisit jatkossa kirjoittamaan luettavaa tekstiä.

      Jos hakemuksesi teksti on samalla tavalla kirjoitettu, kuin tämä aloituksesi, niin en ihmettele yhtään, jos hakemuksesi lentää välittömästi roskakoriin.

    • yks vaa yrittäjä

      Tooiset puhuu itsensä töihin, älä kirjoita soita vaan mene tarjoo ittees suoraan sellasille joiden työ/ala sua kiinnostaa työkokeiluna ensin (saat palkan työkkäristä)ilmaiseksi
      sitten puhu oppisopimuksesta kun ovat nähneet että noudatat työmaan tapoja kunnialla.

    • Tampereen_miäs_

      Ehkä raha motivoi? Mene logistiikka hommiin isoon taloon. Kokemusta ei paljoa vaadita, kouluttavat kyllä. Edut on hyvät ja palkka 2-vuorotyössä n. 2300-2500€/kk brutto, ylitöillä yli 3k€. Helppoa hommaa ja mukavat työkaverit, ison talon edut. SIellä teet rahaa kunnolla ja sitten mietit mitä haluat. Et kertonut missä asut, mutta katso paikkakuntasi isot logistiikka varastot läpi. Inex Partners, Kesko (Keslog), Tuko Logistics yms. Toinen vaihtoehto on kuljetusala, jos kortti löytyy niin vajaat pari tonnia saat palkkaa ja helppoa hommaa, siinä mietit sitten tulevaisuutta. Semmoista ei kannata tehdä mitä ei halua, kuin ihan pakon edessä. Muuten stressaa, masentaa, v*tuttaa yms. Kokemusta on. www.mol.fi eikun selailemaan taas.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3065
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2301
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1543
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      901
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe