Olen ahdistunut, väsynyt niin väsynyt tähän kaikkeen! avopuoliso/kihlattu on todella pahasti velkaantunut perintäkirjeitä tulee luukusta lähes päivittäin ja ulosotossa on luoja ties mitä! käy töissä ja saisi kohtuullista palkkaakin, jos käteen jöisi jotain.Täysin rahaton mies.On käynyt velkaneuvojalla.En tiedä saisiko toimeentulotukea kun olen itse työssäkäyvä ja saan kohtuullisen hyvää palkkaa.Haaveilen normaalista parisuhteesta, jossa ei ole tätlläistä ongelmaa.Mies on sulkeutunut ja katsoo vaan töllöä tai on koneella vapaat.Yhteys on kadonnut ja en enää edes tiedä miten saisi takaisin.Olen miettinyt erileen muuttamista.
Vaikeass tilanteessa!
6
418
Vastaukset
- <3
Kun mä kävin töissä, niin ulosottovirasto otti suoraan saatavansa mun palkasta. Mulla ei ollut siihen nokan koputtamista. Eli toi sun miehes tilanne on aika eriskummallinen. Muuta vain pois, helpottuu arki, ehkä mieskin tulee järkiin ja ryhdistäytyy. Miehellä on jotain mielenterveysongelmia.
- aarinkoa
Ok no ainakin älä mene naimisiin hänen kanssaan ennen kun asiat on hoidettu etkä tekee lapsia. Olin samanlaisessa tilanteessa ja mun piti ottaa eroa miehestä koska muuten hän ei tehnyt asialle mitään, häneltä kesti yli vuoden senkin jälkeen ennen kun ryhdistyi ja alkoi ymmärtää että tässä elämässä sun pitää huolta itsestäs eikä odottaa että joku ihme tapahtuu.
Sinuna muuttaisin erilleen ja sitten hänen on pakko alkaa ryhdistäytyä. Ei ole ensiksi helppoa koska hän rukoilee ja riehuu ja uhkailee mutta kyllä sit pikku hiljaa asiat hoituu.
Ehkä hänen tarvitsee olla yksin vähän aikaa, tekee varmaan hyv'ää. - fsets
Mulla tilanne hiukan samassa jamassa. Mies oli ottanut mun tietämättä vippejä ja kulutusluottoja ja ongelmiahan tuli sitten niiden takaisinmaksujen kanssa. Kun sain tietää asiasta niin saatiin tilanne hetkeksi raiteilleen - mies sai pankista lainan jolla sai kaikki pikkuvipit maksettua ja maksaa nyt pankille suoraveloituksena joka kuukausi takaisin summaa x. Tilanne uusiutui toistamiseen ja vaikka oltiin puhuttu asiasta etttei tälläinen saa toistua ja että mies sanoi oppineensa tyhmyyksistään. Nyt mies maksaa suuren osan palkastaan milloin mihinkin ja mä alan olla niin väsynyt tilanteeseen etten tiedä mitä tehdä!
Rakastan tuota miestä, ollaan yhdessä oltu 4 vuotta, mutta nyt viime aikoina mies on sulkeutunut, hiljainen, apaattinen ja raha-asioista keskustelu kuuluu arkipäivään. En voi luottaa miehen sanaan, kun kysyn onko laskut maksettu, ethän ole ottanut lisää vippiä tms. Lupaa ja vannoo kaiken olevan kunnossa, mutta niin lupasi ensimmäisenkin kerran jälkeen ja myöhemmin paljastui uusi velkakierre.
Itse tienaan vähemmän kuin mieheni ja nyt olen joutunut ns. peruslaskujen huolehtijaksi (esim. nettilasku, sähkö...) En mä tiedä mitä tehdä, joten en mä osaa neuvoa muitakaan samassa tilanteissa olevia. Pahinta mun mielestä tilanteessa ei ole ne itse vipit tai rahatilanne vaan se, että toi mies ei ole ollut mulle rehellinen asioiden suhteen! Pimitti ja salaili ja musta tuntuu, että tekee sitä edelleen.
Millä saada luottamus kasattua kun mies ei näytä tekevän asian eteen mitään?
Sen vannon, että jos vielä selviää lisäongelmia näiden hemmetin pikavippejen ja kulutusluottojen suhteen ni se on menoa. En jää katselemaan. - 3tfe
Kannattaa jättää vielä kun ehdit, kohta menee kaikki.
Aloita alusta, olen varma että löydät jonkun paremman. :D - oppeliini1
Hyviä neuvoja olet saanut ja minäkin yhdyn ideaan että parasta mitä voit tehdä, on antaa miehelle vuoden parin hengitysrako. Aivan yksin tai siis ilman sinua.
Tuo mies kuulostaa täysin välimpitämättomältä rahan käyton suhteen Hänellä on menossa " minä näen, minä haluan, minulla on" mentaliteetti. Niin kauan kuin sinä olet tukemassa tuota, hän ei koskaan muuta ajatustyyliään. Puhumiset olette jo puhuneet, sinä et voi puhua enää yhtään mitään mitä hän ei ole kuullut jo sata kertaa.
Jos todella haluat auttaa itseäsi ja häntä, lasket hänet menemään. Hänen on omakohtaisesti opittava olemaan vastuullinen taloudestaan.
Sinun tehtäväsi tai velvollisuutesi ei ole elättää tervettä tyossäkäyvää isoa miestä.
Kenties lasket tuon hyväntekeväisyyden piikkiin? Sinä tapauksessa hyväntekeväisyytesi kohde on todella kieroutunut. On ihmisiä jotka TODELLA tarvitsevat apuasi, tuo mies ei ole yksi niistä - Valheella lyhyet jne
Täysin samaa mieltä, on ihmisiä, jotka ovat TODELLA avun tarpeessa. Raha-asioiden ryssiminen toistamiseen on totaalista välinpitämättömyyttä! Ai miksikö?
Ihan siksi, että jätkä tietää ja tiedostaa, että häntä "auttaa" ja pelastaa joka kerta se hyväuskoinen hölmö!
Jättäisin oitis tuollaisen valehtelijan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella273019No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760