Huomaako eroa käytännössä Shimano 105:n ja Ultegran vaihtamistuntumassa ja säätöjen pysymisessä yms.? Eli Kannattaako hintaero (200 e per pyörä) noiden kahden välillä maksaa kuntoilukäytössä maantiepyörään jos sillä saa Ultegraa pyörän lähes täyteen 105:n sijasta?
Shimano 105:n ja Ultegran erot
8
643
Vastaukset
- lapieree
Ei kannata. Ultegra on tarkoitettu hifisteleville kuntoilijoille ja kilpaileville. 105 riittää aivan hyvin normaali kuntoilijalle. Tuntumassa ja säädöissä ei ole eroja.
- 28
Vaihtaminen Ultegrassa huomattavasti pehmeämpää, muita eroja vaikea huomata. Säädöt riippuu säätäjän ammattitaidosta.
- 29
jos on aloittelijasta kyse niin ennemmin sijoittaa sen kaksisataa varusteisiin
ei mulla ole tietoa tai kokemusta osasarjoista mut huomaahan tuon kun ekan oikean pyöräilyvaatesatsin ostaa, että mikä ero onkaan entiseen, jos on ollut korkeintaan yhdet topatut shortsit.- aloittaja,
Joo aloittelija olen maantiepyörien kanssa. Ensimmäistä maantiepyörää hankkiva ja pähkäilen ottaako Shimanon 105:n vai jo heti kärkeen Ultegran osasarjoilla oleva maantiekiituri kun hintaeroa on tuo 200 e? Haluaisin ostaa kuitenkin jo kunnollisen kerralla jotta ei tule pettymystä. Mutta varusteetkin tietysti maksaa monta sataa.
Onko muuten maantiepyörien runkogeometriossa huomattavaa eroa eli jos pyörän rungossa lukee vaikkapa "Ready for race" niin onko pyörä silloin jotenkin sopimaton aktiivikuntoilijalle geometrialtaan eli enempi kilpailukäyttöön ja huonompi tavalliselle kuntoilijalle joka kuitenkin heittää useamman pitkähkön lenkin viikossa kuntoilumielessä? - Silviisi
aloittaja, kirjoitti:
Joo aloittelija olen maantiepyörien kanssa. Ensimmäistä maantiepyörää hankkiva ja pähkäilen ottaako Shimanon 105:n vai jo heti kärkeen Ultegran osasarjoilla oleva maantiekiituri kun hintaeroa on tuo 200 e? Haluaisin ostaa kuitenkin jo kunnollisen kerralla jotta ei tule pettymystä. Mutta varusteetkin tietysti maksaa monta sataa.
Onko muuten maantiepyörien runkogeometriossa huomattavaa eroa eli jos pyörän rungossa lukee vaikkapa "Ready for race" niin onko pyörä silloin jotenkin sopimaton aktiivikuntoilijalle geometrialtaan eli enempi kilpailukäyttöön ja huonompi tavalliselle kuntoilijalle joka kuitenkin heittää useamman pitkähkön lenkin viikossa kuntoilumielessä?Missä rungossa noin lukee? Koeaja mahdollisimman monta vaihtoehtoa ja valitse se, mikä tuntuu hyvältä.
- Alkup. Maantiepyöräi
aloittaja, kirjoitti:
Onko muuten maantiepyörien runkogeometriossa huomattavaa eroa eli jos pyörän rungossa lukee vaikkapa "Ready for race" niin onko pyörä silloin jotenkin sopimaton aktiivikuntoilijalle geometrialtaan eli enempi kilpailukäyttöön ja huonompi tavalliselle kuntoilijalle joka kuitenkin heittää useamman pitkähkön lenkin viikossa kuntoilumielessä?Runkogeometrioissa on isoja eroja. Haetko kilpa- vai lenkkipyörää? Se ratkaisee aika pitkälti, mikä on hyvä valinta. Jos rahat riittävät, niin kannattaa ostaa heti joko kuitu tai tersrunko. Ne ovat keskimäärin mukavempia ajaa.
Osasarjoista isompi valinta on, hankitko Simpan, Camppan vai SRAMin osasarjan ensimmäiseen pyörään. Kalliimmiissa sarjoissa en näe mitään eroa, mutta keskihintaluokassa minusta Campa on parempi. Se on jämäkämpi. Kyse on kuitenkin omista mieltymyksistä. - aloittaja,
Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:
Runkogeometrioissa on isoja eroja. Haetko kilpa- vai lenkkipyörää? Se ratkaisee aika pitkälti, mikä on hyvä valinta. Jos rahat riittävät, niin kannattaa ostaa heti joko kuitu tai tersrunko. Ne ovat keskimäärin mukavempia ajaa.
Osasarjoista isompi valinta on, hankitko Simpan, Camppan vai SRAMin osasarjan ensimmäiseen pyörään. Kalliimmiissa sarjoissa en näe mitään eroa, mutta keskihintaluokassa minusta Campa on parempi. Se on jämäkämpi. Kyse on kuitenkin omista mieltymyksistä.Lenkkipyörää ihan kuntoilukäyttöön haen. Kuiturunko on kuitenkin liian kallis budjettiini joka on 1000e pyörään varusteet.. Saksassakin kuiturunkoiset maksavat alkaen vajaat 1400e.
- fh
Kovat kilpailijat Shimano 105 vastaan Campagnolo Veloce:
http://www.bikeforums.net/archive/index.php/t-36988.html
"Most people, that I ve spoken with, who have ridden both, think the Veloce is slightly better than the 105. The 105 will be far easier to maintain, and locate parts for."
105 olisi tuon mukaan helpompi huoltaa ja siihen saisi helpommin osia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k313994- 412679
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut412667Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82425- 302393
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3122230- 381969
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461643Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t481592- 1411497