kupariset latvat suututtaa!

haaveena vaaleus

Hei! menee hermo hiusteni väriin eli jos joku osaisi auttaa niin olisin onnellinen!

Olen laittanut rahaa kampaamoissa värjäämiseen vuosien ajan, mutta hiuksistani ei vaan näytä kukaan saavan puhtaan vaaleita vaikka kaikilla muilla maailman ihmisillä se näyttää onnistuvan.

Tällä hetkellä tyeni on puhtaan vaalea, noin 4 cm päänahasta, mutta sen jälkeen alkaakin asteittainen kellertäminen ja latvaosa on jotain rumaa kullanruskeaa ennemminkin kuin kullan keltaista. Kun nostan latvoja tyven päälle, näkyys sävyero selvimmin.

Kampaajat aina yrittävät parhaansa, milloin laitetaan vaaleita raitoja pituuksiin, milloin laitetaan värjäyksen lopussa vaalennusainetta pituuksiin hetkeksi vaikuttamaan. Pesupaikalla päähäni laitetaan ilmeisesti usein joku sävyte, jolloin hiukset näyttävät kampaajalta lähdettäessä tosi samean tuhkaisilta (likaisilta eli ei ollenkaan vaaleilta paitsi tyvestä) ja sitten parin pesun jäkeen pituudet näyttävät taas keltaisilta ja latvaosaan mentäessä yhä enemmän voisko sanoa kuparisilta. Harmittaa niin vietävästi!

Eli osaako kukaan kertoa mitä tehdä. Tekee mieli hakea marketista joku vaalennusaine esim. Poly Blonde 10.2 tai 10.2 ja levittää se pituuksiin nyt ja heti ja antaa sen vaikuttaa sitten vain joku kymmenen minsaa. Auttaisikohan se?

Masentaa, mulla on niin rumat hiukset ja tuntuu ettei kukaan edes kaupungin parhaat kampaajat osaa auttaa :(

6

156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmm hmmm

Ootko kokeillut hopeashampoota?

• haaveena vaaleus

kyllä vaikka minkä merkkisiä, mistään ei mitään hyötyä. Paras vaaleuslopputulos on tullut aina raidoilla, mutta sitten hiukst taas katkeilevat ja jäljelle jää vaan sitä rumaa sameaa keltaista/kuparista tukkaa, johon raitoja ei ole laitettu...

• Silkkis6

Kampaajana voin kertoa, että kyllä sullekin saadaan juuri sellaiset värit kuin haluat. Homman vaikeus on vain siinä ettei kaikilla ole tietoa siitä miten se tehdään. Värjäys on pelkkää kemiaa. Kannattaa googletella kampaamoita joissa olis värjäysosaamista.

• haaveena vaaleus

Hei Silkkis6! Jos puhut totta, niin voitko antaa jotain hieman täsmällisempää vinkkiä. Oon ihan epätoivon partaalla näiden hiusteni kanssa ja hiukset on kuitenkin naisen kruunu, niin tunnen itseni näissä hiuksissa niin epänaiselliseksi ja epäsiistiksi.

Mä en luota jotenkin enää kampaajiin näiden kymmenen vuoden kokemusten jälkeen..tuntuu että kalliimmasta hinnasta huolimatta tulos on yhtä hyvä/huono kuin markettiväreillä ite värjätessä.

Aina kun saadaan hyvä väri aikaan, oon pyytänyt kampaajaa laittamaan ylös sen mitä hiuksiini laitettiin ja mitä niille tehtiin. No seuraavalla kerralla kun menen samalle kampaajalle, niin lopputulos ei oo koskaan yhtä hyvä. Pesupaikalla niihin heitetään monessa paikassa aina kai jotain taittosävyä, joka tekee hiuksistani likaisen sameat eli ei todellakaan puhtaan vaaleat. Ja siitä taittoväristä ei muutenkaan ole mitään hyötyä, sillä parin pesun jälkeen kun se lähtee pois hiuksista, niin hiukset on samean keltaiset paitsi tyvestä.

Oon yrittänyt netistä itse hakea tietoa ja kysellä kampaajilta mutta tuntuu ettei kukaan oikeen osaa auttaa. Netistä jostain löysin artikkelin joskus, jossa selitettiin, että jos hius on tarpeeksi kulunut vaalennusten myötä, niin hiuksessa ei saada pysymään kylmäksi taittavia pigmenttejä vaan hius alkaa näyttää kellertävältä jo parin viikon kuluttua kampaajalla käymisestä. Tämä on juurikin ongelmani. Ja hopeashamppoot ei tähän auta vaikka niitä olen testeillut jos jonkin moista ja ties millä vaikutusajoilla. Aivan humpuukia.

Nyt jos joku osaa neuvoa oikeasti paikan missä hiukset saataaisiin vaaleiksi ja vielä pysymään vaaleina, niin ettei niitä joka hitsin kampaajareissulla tarvitsisi myös pituuksista kirkastaa (ja kuluttaa) niin olisin todella kiitollinen vinkeistä. Onnistunut värjäys myös säästäisi hiuksiani, kun saman kuparisuus/keltaisuus ongelman kanssa ei joka kuukausi tarvisi painia vaan voisin vain ottaa väriä tyveen ja säästää pituuksia kulumiselta.

Ensisijaisesti paikkoja täältä Tampereelta tai sitten Helsingistä. Melkein voisin jo maksaa vinkistä/ luotettavasta tiedosta mitä näille voi tehdä!

• Silkkis6

Näppärintä on jos pääset juttelemaan suoraan kampaajan kanssa, sillä valintoihin vaikuttaa moni asia. Näkemällä hiukset ja kuulemalla aiemmista käsittelyistä pystyy jo hahmottamaan tilannetta.

Itse toimin Helsingissä ja siksi suosittelen googlettelemista esim. Tampereelta kampaamoa, joka on erikoitustunut värjäyksiin. Paremman vastaanoton saat käymällä, sillä soittaessa tuolissa saattaa olla asiakas ja neuvonta on siksi hätäistä. Nopeasti myös huomaa onko kampaajalla mitään hajua aiheesta.

• tyttöö

Mulla on samanlainen ongelma joka johtuu kupari putkista. Käytin shampoota joka irottaa erillaisia metalleja hiuksista. on toiminut ihan hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2391
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      344
      1987
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      25
      1866
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      10
      1663
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1478
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1022
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1009
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      865
    9. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      850
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      808
    Aihe