Olen tapaillut aivan ihanaa, komeaa, älykästä ja kaikinpuolin unelmieni miestä puolitoista kuukautta. Meillä on ollut aivan mahtavaa, ja ollaan tosi ihastuneita toisiimme. Mies haluaa olla kanssani kokoajan, samoin minä hänen. Olen kaikkea hänelle, kuten hän minulle. Mutta...
En ole missään vaiheessa kertonut hänelle ikääni, eikä hän ole sitä kovin aktiivisesti kysellytkään. En ajatellut sen olevan ongelma. Olemme olleet viimeisen viikon verran yhdessä kaikki vapaa-ajat ja jokainen yö (seksiä emme ole harrastaneet, koska en todellakaan halua kiirehtiä), ja meistä on tullut tiivis paketti. Jossain kohtaa mies kuitenkin heitti muutama päivä sitten lauseen, joka sai minut miettimään omaa ikääni. Mies tokaisi, että hän ei todellakaan alkaisi seurustelemaan oman ikäisen kanssa (mies on 27-vuotias). Otin asian esille suht pian, ja kyselin, oliko hän tosissaan ja mitä ihmettä se lause nyt oikein tarkoitti. Siitä päästiin oivallisella aasinsillalla omaan ikääni ja lopulta suostuin kertomaan sen (itselläni on äärimmäisen paha ikäkriisi, enkä sano ikääni kenellekään, mutta luonnollisesti tässä kohtaa oli se pakko kertoa tilanteen vakavuuden huomioon ottaen ja mainittakoon nyt, että täytän 30 vuotta huhtikuussa). Tästäkös tuli miehelle ihan hirveä ongelma! (kuulostaa toisaalta hölmöltä ylipäätään ihmetellä, miksi ikäni on miehelle ongelma, kun se on sitä minullekin...)
No, tämä mies sanoo, että hänen unelmanaisensa on 2-5 -vuotta nuorempi kuin hän, ja että tämä meidän ikäasetelma voi muodostua todelliseksi kynnysksymykseksi! Kuinka yleistä on hylätä muuten "unelmanainen" muutaman vuoden ikäeron vuoksi? Itse en ajattele iällä olevan juuri minkäänlaista merkitystä, ainakaan siinä kohtaa, kun ihastuminen on jo tapahtunut! Mies haluaa kuitenkin olla edelleen seurassani, mutta varoitti etukäteen, että ongelmia voi tulla, koska niin on käynyt ennenkin. Hän kokee, että ei pysty rakastymaan, ellei nainen ole nuorempi. Mitä ihmettä? Ymmärrän, että minä olen melkein viisi vuotta vanhempi, kuin hänen unelmanaisensa, mutta voiko kukaan asettaa moista ikää elämänsä ihmiselle? Ja miten tällaiset vaatimukset toteutuvat?
Onko minulla itselläni epänormaalit ajatukset ikäeroista? Olenko ihan typerä, kun näen ylipäätään miestä enää? Kuuluuko minun olla pahoillani iästäni ja toivoa, että mies kelpuuttaa minut? Olen kovin surullinen, ja häpeän ikääni vielä enemmän.
Kolmen vuoden ikäero liian kova pala miehelle?
5
289
Vastaukset
- _Zanzibar_
Ei se kovin älykäs ja ihana voi olla, jos se jotain noin dilleä heittää. Meinaan vaan, että tunneälyn puolella on jotain feelua jos on noin tarkat kriteerit laittanut. Ikähän on melko suhteellista muutenkin; onhan noita onnellisia pariskuntia joilla on yli parinkymmenenkin vuoden ikäeroja.
- mies, 30
hyvin on sulla asiat jos ehtii murehtia ikää... ei ole kiva täyttää mut silti!
toinen juttu että ihme jos on noin päin iästä haittaa. ymmärtäisin jos olisit paljastunu kohta 20 täyttäväksi että "liian nuori"
jospa se oli tekosyy vaan, hakee hauskanpitoa eikä enempiä - Hyvä ihminen
Miehessä täytyy olla pahasti jokin pielessä, jos noin pieni ikäero muodostuu hänelle ongelmaksi.
Jos ihminen aidosti rakastuu ja on terve mieleltään, eikä se nainen nyt sitten ole jokin yllätys, yllätys ylikypsä 16v teini, niin ei siinä sitten pitäisi paljoa ikään katsoa.
Varsinkin jos tunne on molemminpuoleinen, eli molemmat käyvät kuumiina toisiin ja homma toimii kuin junan pönttö muutekin.
Itse olen aika rajusti yli 30v. ikisinkku ja naiskumppanikseni kelpuuttaisin 24 vuotisiista kivoista mimmeistä - aina reilun 42 ikävuoden mukaviin naisiin.
Toki en pidä tuotakaan ikähaarukkaa, minään sääntönä.
Poikkeuksiakin voi tapahtua ja rakastuukin sitten johonkin vielä nuorempaan tai vanhempaan naiseen. Eihän sitä koskaan tiedä, mutta sen sanon, että monaasti ikä voi olla pelkkiä tylsiä numeroita mehukkaan suhteen sivussa.- eikä edes seksiä sul
Ootte kyllä molemmat aika kieroutuneita tuon ikäjutun kanssa. Sulla itselläsi on hirvee ongelma siitä, että olet 30 vuotias??!! Ja aika pälli jätkäkin on kun takertuu tuohon.
Sun kannattaisi hankkia nyt tuota itsetuntoa...Mitäs sitten kun täytät 40? Vedät ranteet auki vai?
Mulla on mies, joka on mua 16 vuotta nuorempi. Eikä haittaa ikä kumpaakaan.
- hohhoijaa...
Nyt olis molempien aika kasvaa aikuiseksi. Se että on jo iso ei näköjään riitä.
Ilman sitä tuosta suhteesta on aika heikko ennuste.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893842
Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.1951497- 761400
Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste
Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan2401090Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd1051030Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?
Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.3251015- 46934
Milloin ymmärsit
Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os86909- 98899
Nojatuoli !
Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en127887