Onko monelle käyny niin että jättäjä alkaa kaipaamaan takaisin muutamien kuukausien päästä erosta? Itse olen tällä viikolla muuttamassa pois yhteisestä kodista ja mtn kaipuu/katumus merkkejä ei exältä näy.. Taitaa olla tyytyväinen tilanteeseen juuri nyt.. Tilanne on todella outo koska rakkautta oli suhteessa paljon... Ja nyt yhtäkkii hän on tulahduttanu kaikki tunteet. En ymmärrä. Harmittaa vaaan paljon jos hän tajuaaa tarvitsevansa mua vasta sitten kun olen asettunut aloilleni ja päässy edes jonkun verran elämässä eteenpäin.
Eron jälkeen..
13
473
Vastaukset
- tunteet voi unohtua
Onko hänellä esim. työhuolia, omaisten tai muita taloudellisia ongelmia joiden takia ne tunteet on tukahtunut?
Niin saattaa käydä ja ihminen muuttuu, masentuu tai yrittää muuttaa tilannettaan muuten erilaiseksi kestääkseen.
Eihän niistä helppo ole puhua ja riippuu niin ihmisestä myös. - kuollut rakkaus
Minä rakastin avomiestäni aivan älyttömästi. Mutta hän ei osoittanut vastarakkautta, pikemmin jonkin laista ystävyyttä tai kaveruutta. Peitteli asioita, salaili jne. Olin jatkuvasti surullinen ja väsynyt. Lopulta sanoin, että lähde. Kun hän lähti, tulin onnelliseksi. Sain hengittää. Minun ei tarvinnut enää surra vastarakkauden puutetta. En halua nähdä häntä, en kuulla hänestä. Olen onnellinen ilman häntä. Haluan antaa rakkauteni jolle kulle, joka antaa vastarakkautta. Niin se minunkin rakkaus kuoli, kun sain kerättyä voimia siihen. Rakkaus on lopulta tahdon asia.
- rgtraea3qthrse
Minä olen kaksi kertaa ollut aloitteen tekijä pari suhteen päättämiseen, siis kahden eri parisuhteen. Kun asia kerran on päätetty, en jää haikailemaan menneeseen. Koskaan et voi tietää toisen sisimpiä tunteita - vaikka tunnet, että rakkautta oli suhteessa paljon, se voi olla sinun rakkautesi, jota oli paljon, ei sen toisen...
No ja entäs sitten, jos tajuaa tarvitsevansa? En minä ainakaan takaisin menisi, kun on kerran ovea näytetty!- sarvetpäästäpois
Perustuu luuloihin ja 'musta tuntuu' -kuvitelmiin, sun (rgtraea3qthrse) kannattas joskus ottaa selvää..
- rgtraea3qthrse
sarvetpäästäpois kirjoitti:
Perustuu luuloihin ja 'musta tuntuu' -kuvitelmiin, sun (rgtraea3qthrse) kannattas joskus ottaa selvää..
Sanopa, onko sinun mielestäsi hyvä syy jatkaa parisuhdetta se, ettei halua pahoittaa toisen osapuolen mieltä sanomalla, että on mietinnän jälkeen tullut siihen tulokseen, ettei parisuhde ole sitä, mitä haluaa ja että tunteet ovat kuolleet? Onko sinusta reilua jatkaa ja pettää siinä samalla sekä itseään että sitä toista uskottelemalla, että kaikki on hyvin, vaikka tosiasiassa haluaisi olla jossain aivan muualla?
- nyt jo paremmin
Samaa mieltä, et tunteet voi tavallaan unohtua tässä mielettömän kiireisessä ja kalliissa maailmassa ja jos on asioita jotka ressaa kyllä se vaikuttaa kaikkeen eikä niistä ole hauska puhua jos on jo muutenkin masentunu eikä kuitenkaan haluaisi valittaa omista ongelmistaan.
- ?
Ei miehellä ole mtn ongelmia... Kaikki pyyhkii hyvin... Juuri nyt hän nauttii vapaudesta omien sanojen mukaan, kun ei tarvii koko ajan kinata kotona...
Rellestää joka vklp (ilman naisia) ja arkisin nauttii hiljaisesta arjesta. Joo ymmärrän ihan täysin häntä. Mutta jos hän halusi vielä 2kk sitten olla yhdessä ja uskoi meihin enemmän ku mää niin ei toi mahdolliselta tunnu. Tai niin ainakin haluan uskoa että tajuaa kaipaavansa perheensä(mua koiraa) takaisin.. Ei se rakkaus noin vain katoa vaikka väittääki ettei ero harmita eikä tunnu missään! Ehkä hän vain tarviii omaa aikaa löytämään mitä oikeesti haluaaa.... Ja yksin ollessa alkaa punnitsemaan elämän arvoja. Ennen olin hänen voimanlähde kaikissa hänen asioissa, syy heräämiseen ja pidin huolta hänestä. Ihanku parisuhde olis kertakäyttönen: heitetään toisen rakkaus pois sitku kyllästyy selviytymään yhteisistä ongelmista.(riitelystä)
V*tuttaa tommonen pelleily.
- *
Itelläni on samankaltainen tilanne. Kuukausi sitten mun poikaystävä vaan ilmotti,että tunteet on kuollut ja,että haluaa erota. Kummastuttaa yhä koko tilanne,koska ei ollut sanonut,että meillä menisi huonosti tai joku asia vaivaisi tai mitään muutakaan. Eroa edeltävän päivänä oli täysin normaali,hellä,ihana ja kertoi kuinka paljon rakastaa ja haluaa olla mun kanssa. Ja seuraavana päivänä kaikki on ihan toisin. Itseänikin mietityttää,että kaipaako exäni minua ja hetkiä mun kanssa. Mun tilanne on oikeastaan lähes sama kuin sulla,siis ainakin kirjoittamasi perusteella. Oon vieläki ihan hämilläni ja kummastuttaa ihan pirusti. Ite en kyllä usko siihen että tunteet voi yön aikana kadota.
- Liian kiltti
Oletteko keskustelleet asiat halki, poikki ja pinoon? Se on ikävää ja vie voimia, jos toinen yrittää rynniä uudelleen sun uuteen elämään. Puhuminen on tärkeää parisuhteessa ja usein, kun mielen päälle kasautuvista asioista ei puhuta, niin ne kasautuvat siksi tunteiden tukahduttajaksi ja kaikki purkautuu kerralla, mikä johtaa ihan turhaankin eroon.
- 54ey7
Puhuminen on tärkeää parisuhteessa ja usein, kun mielen päälle kasautuvista asioista ei puhuta, niin ne kasautuvat siksi tunteiden tukahduttajaksi ja kaikki purkautuu kerralla, mikä johtaa ihan turhaankin eroon.
minulle kävi juuri tuolla tavalla.. en vaan saanut sanottua asioita jotka painoi mieltäni joten masennuin ja stressasin ja olin hiljainen ja lopulta oli pakko purkaa kaiken ulos kerrallaan mikä johti väärinkäsitykseen ja turhaan eroon. nyt kaduttaa aivan älyttömästi miksi en voinut avata suutani heti. - eikannataedesaloitta
Entä jos vain ei rakasta, mutta turvallisuuden vuoksi haluaa jatkaa suhteessa,
eron jälkeen olen seurustellut jo jonkin aikaa ja en haluaisi olla taas yksin..
Siis voimavaroja eroamiseen taas?? - silverdream
Suomalaisista miehistä voi sanoa että todella harva osaa puhua ja kuunnella toista.miksi se on niin vaikeaa?Nykyään ainakin lapset kasvatetaan avoimuuteen ja että kaikki asiat pitäis pystyä puhumaan mutta ilmeisesti ennen näin ei ole ollut tai sitten tuppisuu-miehillä on jokin trauma tms mikä saa olemaan hiljaa.Se on väärin toista kohtaan parisuhteessa ettei puhu,antaa vaikutelman ettei asia pahemmin liikuta...Eikä ne asiat ja ongelmat puhumatta selviä!
- hiljanen ja räiskyvä
"..tai sitten tuppisuu-miehillä on jokin trauma tms mikä saa olemaan hiljaa.Se on väärin toista kohtaan parisuhteessa ettei puhu,antaa vaikutelman ettei asia pahemmin liikuta..."
Eihän se nyt ihan noin ole, hiljaisempi ihminen vain on oma luonteensa, et varmaan ole tuntenut ihmistä kun noin ajattelet?
Meinaatko että kasvatuksella aletaan ihmisen luonnetta muuttamaan?
Itse olen jonkin verran hiljaisempi/ harkitsevaisempi, mutta en koskaan ole ottamatta toista huomioon,
Hiljaisuus ei aina ole sama kun välinpitämättömyys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242921No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760