Oon 15 vuotias syyskuussa 16 vuotias tyttö painoa löytyy liikaa eli 73kg ja pituutta vaan 168cm. Tarvitsisin apua laihfutukseen ja vinkkejä sekä tunnistaisitte oireeni meinaa jos mulla on joku syömishäiriö tai joku muu vastaava. Eli kaikki alkoi pari viikko sitten kun halusin alkaa laihduttamaan syynä se että ei ole tyytyväinen kehoon ja ulkomuotoon. Sain laihdutettua kilon ja siihen se jäi nyt paino on siel 73-72,5kg. Ennen laihdutusta söin tosi paljon, jos ei päivällä niin illalla todella paljon. Nytkin koko ajan nälkä vaikka on syönyt 2 tuntia sitten eikä oo välis harrastanut mtn liikuntaa. Ahdistun melkein koko ajan jos syön jotain herkkua tai välillä vaikka kyseessä olisi pelkkä kouluruoka.... En tiiä onko mulla joku syömishäiriö tai jotain. Joskus kun tulen koulusta niin kauhea nälkä niin tulee syötyä mitä sattuu... Ja se on todella huono asia. Liikuntaa pyrin harrastaa joka päivä että käydä kävely/hölkkälenkillä ja sitten joka toinen päivä tehdä lihaskunto harrastuksia... Painoni siis on nyt 73kg tavoite paino olisi varmaan n. 55 ehkä vähän ennemmän eli noin 15-20kg painon pudotus... Että joo, onhan siinä hommaa mutta siis nyt tarvitsisin vinkkejä liahdutukseen ja onko minulla joku syömishäiriö kun kerta ruuan syöminen ahdistaa ja joskus tuli ahmittua... Olisin todella kiitollinen vastauksista. ja tosiaan olisi hieno saada 5-10kg pois kun heinäkuun lopussa ois lähtö etelään ottaan aurinkoa jne niin ei olis kiva mennä sinne tällä kropalla. JOTEN VASTAUKSIA PIAN KIITOS :)
Apua laihdutukseen ja oireitteiden tunnistamiseen!!
2
79
Vastaukset
- veganism
Syömishäiriötä sinulla ei vielä ole eikä todellakaan kannata sellaiseen edes ryhtyä. Puhun kokemuksesta, että syömishäiriö on täyttä helvettiä ja ainoastaan mitä siitä jää, ovat olemattomaksi ohentuneet hiukset, huonot kynnet ja iho.
Ongelma sinulla taitaa olla se, ettet vain syö oikein. Jos syöt huonoja ruokia, esimerkiksi paljon jugurttia ja sokeripainotteisia muroja, nälkä on 2 tunnin jälkeen taattua.
Voisit hyvin yrittää esimerkiksi maitotuotteiden vähentämistä (mutta ei kokonaan poisjättöä) ja syömällä kotona päivällisellä vaikka broiledin rintafileen (ei kermakastikkeessa!), mieluiten uunissa paistettu), tuoreita kasviksia ja täysjyväriisiä.
Asutko vielä vanhempiesi luona? On hyvä kertoa myös vanhemmille aikomuksestasi laihduttaa. Sinun ei kuulu kuitenkaan laihduttaa noin paljoa ja olet kuitenkin vasta 16. Voisit ensiksi vain siirtyä parempaan ruokavalioon ja jättää niitä herkkuja vähemmälle. Himo herkkuihin ja mässyttelyyn johtuu siitä että keho yrittää kertoa sinulle että se on puutteessa jostain tietystä aineesta, vitamiinistä, jne...
Syötkö muuten koulussa mitään? Voisitko kertoa tarkemmin mitä päivän aikaan ylipäätänsä syöt?- Läskityttö96
Kiitos vastauksesta! Asun kyllä vanhempien kanssa ja he sanovat että ei tarvitse mutta sitten äiti sanoo että kanttis kattoo mitä syö ja laihuttaa.... Joka päivä melkein valittaa asiasta.. Jotenkin vaan ahdistaa todella paljon se että oon läski ja haluan olla laiha. Koulussa syön joka päivä mutta todella vähän eikä noi kasvikset maita kun melkein mistää en tykkää muutaku kurkusta, salaatinlehdestä en meilkein mistään muusta. Mutta oon tällähetkellä tosi ahdistunut kun mitään ei tapahdu vaikka oon yrittänyt. täytyy vaan jatkaa eteenpäin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5292579Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial522225Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2062186Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131578Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191479Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip501386- 971349
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621151Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise941131Unohdettu parannuksen kaste
Kuinka kauan kestää helluntailaisten kastekoulutus ja onko se tosiaan parannuksenkaste koulutusta ?6931035