Kun ystävää ei tunnu kiinnostavan :(

hylätty(kö)?

Yritän selittää lyhesti ja selkeästi. En tiedä haluanko neuvoja, ehkä vain avautua. Voitte tietysti kommentoida asiallisesti.
Olen ollut hyvä ystävä ystäväni kanssa jo kymmenisen vuotta. Olimme todella läheisiä viime kesään asti. Ystäväni oli alkanut seurustella uuden miehen kanssa keväällä, näimme tottakai harvemmin, mutta se ei haitannut. Hän aina puhui minulle että olen hänen paras ystävänsä eikä yksikään mies ikinä saa tulla väliimme. Olimme edelleenläheisiä. Viime kesänä erehdyin sanomaan hänelle asioista jotka minua vaivasi (pieniä juttuja), minulla oli tuolloin esim. terveydellisistä syistä tosi vaikeaa. Puhuimme (ehkä vähän riitaisastikin) mutta sovimme. Olen aina ajatellut että ystävälle pitää voida kertoa tunteistaan ja keskustella. Sen jälkeen kuitenkin ystäväni käytös kohtaan minua muuttui. Hän jopa sanoi ettei enää luota minuun ja että en kuulemma ole tarpeeksi hänen tukenaan (en tiedä mitä hän sillä tarkoitti). Ja ettei hän jaksa minun ongelmiani tällä hetkellä. Tämän jälkeen myös hänen poikaystävänsä käytös minua kohtaan muuttui. Aiemmin saatoimme viettää aikaa yhdessä, emme enää. Poikaystävä heittää välillä todella ilkeitä kommentteja minulla kun olen heillä käymässä. Ystäväni ei kommentoi tai sanoo, ettän mies vain on sellainen luonteeltaan. Monista asioista olen kuitenkin ymmärtänyt että poikaystävällä on jotain minua vastaan. Nykyään ystäväni ei pidä yhteyttä minuun juurikaan, se olen minä joka aina soittaa hänelle ja kysyn voisimmeko nähdä. Se harmittaa, tuntuu ettei häntä kiinnosta eikä hän enää kerro juurikaan omista asioistaan ellen utele. Parin muun yhteisen ystävämme kanssa hän kuitenkin pitää yhteyttä, ottaa heihin yhteyttä jopa itse. Olen todella hämilläni. En ymmärrä mitä olen muka tehnyt hänelle. Haluaisin vain silloin tällöin nähdä häntä ja tietää että hän välittää minusta edelleen. Että soittaisi jne. Ja haluaisi oma-aloitteisesti nähdä minua. Mutta ei häntä vain tunnu kiinnostavan. Sekin tosiaan satuttaa paljon että hän pitää yhteyttä niihin muihin ystäviin. En halua puhua asiasta hänelle, senhän näki mitä viimeksikin kävi kun erehdyin sanomaan hänelle jotain negatiivista. Ehkä pitäisi vain antaa olla ja lopettaa hänen peräänsä soittelu? Jos ei kiinnosta niin minkäs teen..en sitten tiedä onko poikaystävällä osuutta siihen, ettei ystäväni pidä yhteyttä. En tiedä. En vain olisi ikinä uskonut että hyvä ystävä hylkää tällä tavalla, hylätyksi minä todella itseni tunnen :(

5

697

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asasaslaslas

Ikävää, että sinulle on tehty noin. Joo, no itse lopettaisin peräänsoittelun. Antakoon kuulua itsestään jos tahtoo, ja jos ei enää kuulu, niin asiahan on sitä myöten selvä sitten. Ehkä saattaisin vielä koittaa puhuen selvitellä välejä tai kirjoittaa vaikka emailin, jossa kertoisin tuntemuksistani ja kysymyksistäni.
      Itselleni on monesti käynyt noin, että minä olen se ainut yhteydenpitäjä, ja kun sen lopetan, ei toisestakaan enää mitään kuulu.

• yksinjakyllästynyt

Viime kesänä löysin parhaalle kaverilleni miehen ja he ovat siitä asti seurustelleet ja muuttavat kohta yhteen. Näemme tuskin koskaan enää koska itse tykkään käydä ulkona ja kaveri haluaa olla vain miehensä kanssa. Tuntuu aika ärsyttävältä ja yksinäiseltä kun ei voi enää kertoa omista asioistaan kaverille koska joka kerta kuulostaa siltä että minun asiani ei häntä kiinnosta ja puheenaihe vaihtuukin nopeasti ystävääni ja hänen mieheensä. Aina olen tukenut ystävääni ja yrittänyt auttaa jos tarve vaatii ja tämän siitä sitten palkaksi saa....

• sama tunne

tiedän tunteen kun tuntee ettei ystävää kiinnosta

• titsu

Niin tiedän minäkin

• Oma Selkäranka?

Kuulostaa siltä, että kaverisi seurustelee mielummin miehensä kanssa kun yrittää rakentaa elämää sun kanssa. Rajansa kaikella ja mitä vanhemmaksi tullan, sitä enemmän on merkitystä sillä elämänkumppanilla. Yleensä ystävistä halutaan hauskaa seuraa eikä mitään raskasta ajateltavaa. Ehkä nuorempana sitä on jaksanu puida muiden ongelmia ihan tarpeeksi, mutta vanhempana pelkästään itsensä ja kumppanin väliset ongelmat on olemassa, muualta niitä ei jaksa hankkia. Ja jos kokee saavaansa niitä kavereitakin, niin eipä niitä jaksa kattella.

Kaikilla on oma elämänsä ja tuntuu että suurin osa kavereistaan valittajista on niin riippuvaisia toisista, ettei ymmärrä että myös heillä on oma elämä. Mielummin sitä on rentojen ja riippumattomien ihmisten kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      282
      4150
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      135
      2365
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2016
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1511
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      39
      998
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      133
      972
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      959
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      337
      901
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      877
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      820
    Aihe