Gambiaan....

kesäkuu2012

Tulevan mieheni kanssa olemme menossa naimisiin Gambiassa, koska hänellä on kielteinen oleskelupa päätös Suomessa ja olisin kysynyt onko Gambiassa solmittu avioliitto pätevä täällä suomessa, että voisimme sen perustella hakea pysyvää oleskelulupaa täältä uudestaan?

17

485

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heh!

On se avioliitto pätevä sitten kunhan se on ensin todistettu ja leimattu oikeaksi Suomen suurlähetystössä Nigeriassa.
      Pysyvä oleskelulupa?? Ei se noin vain tipu, ensin miehesi pitäisi asua täällä ainakin 4 vuotta ilman ongelmia, sitten voitte pysyvästä o-luvasta haaveilla. Oleskelulupaa mies menee sitten hakemaan Nigeriasta jos nyt on Gambiassa.

• 100%

Teillä on iso prosessi edessä päin,vihkimisen jälkeen.Liitto on laillistettava,lakitoimiston kautta Nigeriassa/Abujassa.Sen jälkeen vihkitodistus toimitetaan Maistraattiin Suomessa ja siten laillinen,myös täällä.
      Sitten Viisumin haku/oleskelulupa puolisollesi Abujasta tai pelkkä viisumi ja Suomesta oleskelulupa.
      Olen saanut hyvät neuvot maililla ja linjojen kautta lähetystöstä 2viikkoa sitten.Kun ja jos, asiat tehdään järjestyksessä ja rikkeitä ei ole, niin viisumi myönnetään.Tietysti vaikuttavat,myös taustat ja yhteyksien pito ym.
      Aikaa ja Rahaa palaa .

Onnea :o)

• gambiaan

Millaiset ohjeet sait ? kannattako hakea oleskelulupaa suoraan vai viisumia, jos on naimisissa ?
        Kiinnostaa kun prosessi edessä ...

• 200%
        gambiaan kirjoitti:

Millaiset ohjeet sait ? kannattako hakea oleskelulupaa suoraan vai viisumia, jos on naimisissa ?
        Kiinnostaa kun prosessi edessä ...

Laillistamisen jälkeen Viisumi,kaikkinen liitteineen ja extraa mukaan.
        Puolisoni lomailee/odottelee Abujassa n.10vrk Viisumin myöntöä.
        Oleskeluluvan laittaa vireille vasta Suomessa ja odottaa päätöstä,vaikka viivumi menisikin umpeen.
        Lentoliput on oltava edestakaiset.
        Kannattaa itse ottaa yhteyttä Lähetystöön,sieltä kyllä neuvovat miten hoidat prossesisi ja kaikki vaikuttaa kaikkeen.

• 24

Oleskelulupaa voi odottaa Suomessa,vaikka viisumi umpeutuisikin.
      Aviopuolisolle oleskelulupa on yleensä vuosi kerrallaan,pysyvää voi hakea vasta vuosien jälkeen . Työ ja opiskelu kuviot auttavat asiassa positiivisesti .

• En usko

Että milloinkaan enää astelee Suomen kamaralla.

• Ökkö

Miksette voi asua gambiassa?

• Tökkö

Ökkö, miksi et itse asu Gambiassa...tervemenoa vaan...anna ihmisten asua missä haluavat...vapaa maa...

• pensselitäti

Ei kuitenkaan niin vapaa maa, että kuka tahansa saisi tänne oleskeluluvan. Onneksi.

• dodeham

Miksi oleskelupa on ollut kielteinen? Millä perusteella on hakenut lupaa aiemmin?

Kuulostaa oudolle...

• 201%

Ja..millä perustein hakenut Viisumia,sitähän on vaikea saada jos ei ole Laillistetussa avioliitossa ,ei tänne ihan turistina pääse noin vain moikkailemaan :o)
      tosiaan oudolta kuullostaa ...
      No, uteliaitakin on tälläpalstalla,jotka vain kyselee toisten asioita ..

• -jodhi-

Tulee olemaan ihan sairaan vaikeeta ja rahaa palaa. Tiedän kokemuksesta!
      Mä olen nyt 5 vuotta yrittäny saada miestäni tänne gambiasta siinä onnistumatta. Mieti, ystävä hyvä, todella tarkkaan mitä haluat ja mihin olet valmis.

Epäilen vahvasti, että ei saa lupa,a ellei teillä ole yhteistä historiaa jo pidemmältä ajalta.

Ja olikos se niin, että enää puoliso ei voi jättää hakemusta suomessa vaan miehen on haettava lupaa itse nigeriasta? Sekin vaikeuttaa asioiden hoitoa entisestään.

Mieti nyt tarkkaan ja kysy ja selvitä miten nämä asiat tänä päivänä menee että säästyt suruilta. Meidän tapauksessa olisi kannattanut tehdä jotakin toisin, niin lopputulos olisi saattanut olla positiivisempi, mutta nyt se on myöhäistä.

Minulle voit kirjoitella osoitteeseen [email protected] jos haluat kysellä jotakin lisää. Autan mielelläni missä voin.

• Mihinkähän .-

kakkaan olet lusikkaasi työntämässä.

• dodeham

Jodhi, mitä olisi kannattanut tehdä toisin?

Meillä ei ollut mitään muita ongelmia, kuin migrin puolen vuoden jonotusaika. Tiedän että migri ei aina ole kuitenkaan oikeudenmukainen...

• -jodhi-

En mä nyt omia asioitani viitsi tässä sen enempää levitellä, mutta varmasti tietyllä tavalla toimimalla saat luvat vaikka kenelle jos haluaisit.

Tiedän mm. erinäisiä ihmisiä jotka ovat rötöstelleet täällä, karkotettu ja saaneet maahantulokieltoa, mutta ovat alta aikayksikön täällä takaisin.

Ja toi puolen vuoden jonotus..voi kele että pipoo kiristää jo. Mä olen odottanut päätöstä kahteen eri kertaan pitkälti yli vuoden. Nyt odottelen päätöstä hallinto-oikeudelta ja tätä on kestänyt jo kahdeksan kuukautta! Todella inhimillistä toimintaa sivistysvaltiolta. Köyhät kyykkyyn politiikalla mennään.

• ettäs tiijät

Tosiaankin kannattaa miettiä jos sen gambin tänne haluaa. Täältä palstalta saa aika paljon tieto siitä yhteisöstä, johon gambi suomessa lopulta liittyy jäseneksi. Pettäviä ja hyväksikäyttäviä miehiä joka ikinen, joten se yksi aivan erityinen gambi oppii pian tavoille. Ei niitä kannata enää tänne raijata.

• voit.

Totta kai sulla on oikeus asua puolisosi kanssa suomessakin aikanaan,olettehan aviopari,myös miehesi voi tulla suomeen tosiaan asumaan jos haluatte niin.Mutta toki aikaa voi mennä riippuen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5285
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      51
      1790
    3. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      136
      1707
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1619
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1355
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1240
    7. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      26
      1219
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1077
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1028
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      877
    Aihe