Elikkä ollaan kohta 5 vuotta yhdessä ollut avopari. Suhteen ensimmäiset kolme vuotta minä opiskelin lukiossa ja kävin samalla osa-aikatöissä kaupan kassalla. Mies suoritti juuri ja juuri ammattikoulun loppuun. Lukion jälkeen jatkoin kokoaikatöissä, mies lojui 2 vuotta työttömänä, ei edes hakenut mitään. Tämän ajan minä hoidon läksyt (ei hakenut edes työttömyyskorvausta siis). Sitten mies aloitti siviilipalveluksen, minä ammattikorkeakoulun. Nyt tammikuussa aloitti myös mieheni opiskelut ammattilorkeassa, arvostetummalla alalla kuin minä. Minulla on ollut tämän kevään hieman hankalaa käydä koulussa ja töissä, ollut niin väsynyt olo. Kursseja kuitenkin kertyy riittävästi. Miehen koulu on alkanut hyvin ja hän on saanut hyviä arvosanoja. Nyt hän haukkuukin minua laiskaksi ja kysyy aionko elää hänen rahoillaan. En kuulemma tule valmistumaan ikinä. Tuntuu että hän luulee nyt olevansa jotain ja minä en ole enää minkään arvoinen. Hän ei yhtään mieti sitä, että olen 4,5 vuotta jaksanut käydä töissä hänen löhötessään kotona ja nyt vielä 1,5 vuotta opiskellut ja käynyt töissä. Tuntuu niin pahalta ja hyväksikäytetyltä.
Parisuhde ja opiskelu
5
233
Vastaukset
- silleen tälleen
Heitä mies mäkeen ja ala yksineläjäksi kun miehes ei tiedä edes mitä parisuhteessa eläminen tarkoittaa. Ei miehes ole valmis jakamaan mitään omaa niin sun on turha enää kattella sitä. Mietis kun laskuja pitää maksaa niin aiotko maksaa itse kaikki kun miehes ei ole valmis jakamaan mitään. Laskut ja kaikki välttämättömät menot ja kulut pitää maksaa puoliksi ja jos miehes kyselee et aiotko elää sen rahoilla niin on selvää ettei miehes auta sua yhtään
- Petttynyt90
Tuota olen itsekin miettinyt että miksi elää paineessa yhteisistä laskuista kun voisi maksaa vaan omat menot..
Mieheltä luottotiedot menneet joten ei sillä mitään puhumista raha-asioista pitäisi edes olla. Mulla sentään talous ihan ok kunnossa.- ajattele fiksusti
kohta menee sun luottotiedot jos et ole varuillaan tai eroa ja muuta omillesi.
- r3hqo
Kerranki voisi ihan syystä neuvoa että "jätä se sika". Mutta eihän se helppoa ole, jos toista rakastaa, ja on jo tottunut toiseen :/
Uskon että miehesi ei tuosta paljoa muutu, ellei ikä tuo hänelle kypsyyttä. Mikään mitä sanot, ja mitä perustelet, tuskin hänen mielipidettään muuttaa. Toki voit yrittää jankuttaa ja muistuttaa kuinka sinä olet tehnyt talouden eteen paljon enemmän, mutta kuuroille korville varmaan menee. Sitä paitsi kyllä hän tasan tarkkaan tietää kuinka paljon sinä olet tehnyt enemmän tähän mennessä, ei vain sitä halua myöntää.
Kenties miehesi on tavallaan kokenut alemmuuskompleksia kokoajan, ja nyt vihdoin ja viimein pääsi jostain näpäyttämään.
Sanoisin että eroa, mutta tiedän että se ei ole helppoa. Älä ota miehen puheita kuuleviin korviin. Siinäpä kommentoikoon mitä huvittaa, keskity sinä itseesi ja omaan hyvinvointiinsi. Rentoudu ja ota kerrankin löysemmällä tahdilla. Totta kai olet uupunut kun olet jo lukioajoista käynyt opiskelun ohella töistä! Sinä ansaitset lepoa, sanoi miehesi mitä sanoi. Ehkä jossain vaiheessa hän kypsyy ja tajuaa olleensa idiootti, jos ei, niin ota sitten viimeistään ne hatkat.- r3hqo
Ainiin, lopeta hänen laskujen maksu, oikeasti. Ehkä nopeuttaisi sitä aikuistumista. Kommentiksi voit kyllä hyvin heittää, että meinaatkos sinä että minä nyt parempituloisena elätän sinut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p515575Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "672601Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella181940Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1541796No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol361732- 171693
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5143881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome181135Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy801119Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah62925