Parisuhde ja opiskelu

Petttynyt90

Elikkä ollaan kohta 5 vuotta yhdessä ollut avopari. Suhteen ensimmäiset kolme vuotta minä opiskelin lukiossa ja kävin samalla osa-aikatöissä kaupan kassalla. Mies suoritti juuri ja juuri ammattikoulun loppuun. Lukion jälkeen jatkoin kokoaikatöissä, mies lojui 2 vuotta työttömänä, ei edes hakenut mitään. Tämän ajan minä hoidon läksyt (ei hakenut edes työttömyyskorvausta siis). Sitten mies aloitti siviilipalveluksen, minä ammattikorkeakoulun. Nyt tammikuussa aloitti myös mieheni opiskelut ammattilorkeassa, arvostetummalla alalla kuin minä. Minulla on ollut tämän kevään hieman hankalaa käydä koulussa ja töissä, ollut niin väsynyt olo. Kursseja kuitenkin kertyy riittävästi. Miehen koulu on alkanut hyvin ja hän on saanut hyviä arvosanoja. Nyt hän haukkuukin minua laiskaksi ja kysyy aionko elää hänen rahoillaan. En kuulemma tule valmistumaan ikinä. Tuntuu että hän luulee nyt olevansa jotain ja minä en ole enää minkään arvoinen. Hän ei yhtään mieti sitä, että olen 4,5 vuotta jaksanut käydä töissä hänen löhötessään kotona ja nyt vielä 1,5 vuotta opiskellut ja käynyt töissä. Tuntuu niin pahalta ja hyväksikäytetyltä.

5

239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silleen tälleen

      Heitä mies mäkeen ja ala yksineläjäksi kun miehes ei tiedä edes mitä parisuhteessa eläminen tarkoittaa. Ei miehes ole valmis jakamaan mitään omaa niin sun on turha enää kattella sitä. Mietis kun laskuja pitää maksaa niin aiotko maksaa itse kaikki kun miehes ei ole valmis jakamaan mitään. Laskut ja kaikki välttämättömät menot ja kulut pitää maksaa puoliksi ja jos miehes kyselee et aiotko elää sen rahoilla niin on selvää ettei miehes auta sua yhtään

    • Petttynyt90

      Tuota olen itsekin miettinyt että miksi elää paineessa yhteisistä laskuista kun voisi maksaa vaan omat menot..
      Mieheltä luottotiedot menneet joten ei sillä mitään puhumista raha-asioista pitäisi edes olla. Mulla sentään talous ihan ok kunnossa.

      • ajattele fiksusti

        kohta menee sun luottotiedot jos et ole varuillaan tai eroa ja muuta omillesi.


    • r3hqo

      Kerranki voisi ihan syystä neuvoa että "jätä se sika". Mutta eihän se helppoa ole, jos toista rakastaa, ja on jo tottunut toiseen :/

      Uskon että miehesi ei tuosta paljoa muutu, ellei ikä tuo hänelle kypsyyttä. Mikään mitä sanot, ja mitä perustelet, tuskin hänen mielipidettään muuttaa. Toki voit yrittää jankuttaa ja muistuttaa kuinka sinä olet tehnyt talouden eteen paljon enemmän, mutta kuuroille korville varmaan menee. Sitä paitsi kyllä hän tasan tarkkaan tietää kuinka paljon sinä olet tehnyt enemmän tähän mennessä, ei vain sitä halua myöntää.

      Kenties miehesi on tavallaan kokenut alemmuuskompleksia kokoajan, ja nyt vihdoin ja viimein pääsi jostain näpäyttämään.

      Sanoisin että eroa, mutta tiedän että se ei ole helppoa. Älä ota miehen puheita kuuleviin korviin. Siinäpä kommentoikoon mitä huvittaa, keskity sinä itseesi ja omaan hyvinvointiinsi. Rentoudu ja ota kerrankin löysemmällä tahdilla. Totta kai olet uupunut kun olet jo lukioajoista käynyt opiskelun ohella töistä! Sinä ansaitset lepoa, sanoi miehesi mitä sanoi. Ehkä jossain vaiheessa hän kypsyy ja tajuaa olleensa idiootti, jos ei, niin ota sitten viimeistään ne hatkat.

      • r3hqo

        Ainiin, lopeta hänen laskujen maksu, oikeasti. Ehkä nopeuttaisi sitä aikuistumista. Kommentiksi voit kyllä hyvin heittää, että meinaatkos sinä että minä nyt parempituloisena elätän sinut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      916
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      281
      682
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      40
      532
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe