Elikkä ollaan kohta 5 vuotta yhdessä ollut avopari. Suhteen ensimmäiset kolme vuotta minä opiskelin lukiossa ja kävin samalla osa-aikatöissä kaupan kassalla. Mies suoritti juuri ja juuri ammattikoulun loppuun. Lukion jälkeen jatkoin kokoaikatöissä, mies lojui 2 vuotta työttömänä, ei edes hakenut mitään. Tämän ajan minä hoidon läksyt (ei hakenut edes työttömyyskorvausta siis). Sitten mies aloitti siviilipalveluksen, minä ammattikorkeakoulun. Nyt tammikuussa aloitti myös mieheni opiskelut ammattilorkeassa, arvostetummalla alalla kuin minä. Minulla on ollut tämän kevään hieman hankalaa käydä koulussa ja töissä, ollut niin väsynyt olo. Kursseja kuitenkin kertyy riittävästi. Miehen koulu on alkanut hyvin ja hän on saanut hyviä arvosanoja. Nyt hän haukkuukin minua laiskaksi ja kysyy aionko elää hänen rahoillaan. En kuulemma tule valmistumaan ikinä. Tuntuu että hän luulee nyt olevansa jotain ja minä en ole enää minkään arvoinen. Hän ei yhtään mieti sitä, että olen 4,5 vuotta jaksanut käydä töissä hänen löhötessään kotona ja nyt vielä 1,5 vuotta opiskellut ja käynyt töissä. Tuntuu niin pahalta ja hyväksikäytetyltä.
Parisuhde ja opiskelu
5
239
Vastaukset
- silleen tälleen
Heitä mies mäkeen ja ala yksineläjäksi kun miehes ei tiedä edes mitä parisuhteessa eläminen tarkoittaa. Ei miehes ole valmis jakamaan mitään omaa niin sun on turha enää kattella sitä. Mietis kun laskuja pitää maksaa niin aiotko maksaa itse kaikki kun miehes ei ole valmis jakamaan mitään. Laskut ja kaikki välttämättömät menot ja kulut pitää maksaa puoliksi ja jos miehes kyselee et aiotko elää sen rahoilla niin on selvää ettei miehes auta sua yhtään
- Petttynyt90
Tuota olen itsekin miettinyt että miksi elää paineessa yhteisistä laskuista kun voisi maksaa vaan omat menot..
Mieheltä luottotiedot menneet joten ei sillä mitään puhumista raha-asioista pitäisi edes olla. Mulla sentään talous ihan ok kunnossa.- ajattele fiksusti
kohta menee sun luottotiedot jos et ole varuillaan tai eroa ja muuta omillesi.
- r3hqo
Kerranki voisi ihan syystä neuvoa että "jätä se sika". Mutta eihän se helppoa ole, jos toista rakastaa, ja on jo tottunut toiseen :/
Uskon että miehesi ei tuosta paljoa muutu, ellei ikä tuo hänelle kypsyyttä. Mikään mitä sanot, ja mitä perustelet, tuskin hänen mielipidettään muuttaa. Toki voit yrittää jankuttaa ja muistuttaa kuinka sinä olet tehnyt talouden eteen paljon enemmän, mutta kuuroille korville varmaan menee. Sitä paitsi kyllä hän tasan tarkkaan tietää kuinka paljon sinä olet tehnyt enemmän tähän mennessä, ei vain sitä halua myöntää.
Kenties miehesi on tavallaan kokenut alemmuuskompleksia kokoajan, ja nyt vihdoin ja viimein pääsi jostain näpäyttämään.
Sanoisin että eroa, mutta tiedän että se ei ole helppoa. Älä ota miehen puheita kuuleviin korviin. Siinäpä kommentoikoon mitä huvittaa, keskity sinä itseesi ja omaan hyvinvointiinsi. Rentoudu ja ota kerrankin löysemmällä tahdilla. Totta kai olet uupunut kun olet jo lukioajoista käynyt opiskelun ohella töistä! Sinä ansaitset lepoa, sanoi miehesi mitä sanoi. Ehkä jossain vaiheessa hän kypsyy ja tajuaa olleensa idiootti, jos ei, niin ota sitten viimeistään ne hatkat.- r3hqo
Ainiin, lopeta hänen laskujen maksu, oikeasti. Ehkä nopeuttaisi sitä aikuistumista. Kommentiksi voit kyllä hyvin heittää, että meinaatkos sinä että minä nyt parempituloisena elätän sinut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911117
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa115916- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten281682- 76658
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74621Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54566Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist40532- 72483