MIKÄ EKAKS LÄVÄRIKS??

caps1lock

moii :) oon 14-v tyttö ja haluisin tietää vähä kokeneemmilta mikä läväri kannattais ensikertalaisen halukkaan ottaa. Mietin ite kulmaa, mut onko huuliläväreis kauheehoito??MIten niitä sitte pitäis hoitaa? pliiiiisss helppiii

12

210

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jinni

Ei sillä nyt niin väliä ole minkä ottaa ekaks, toki jotkin lävistykset vaatii enemmän hoitoa kuin toiset mutta kyllä niistä kaikista selviää. Minulla on ollut huulessa lävistys ja oli helppo hoitaa. Muutaman kerran päivässä huuhtelee lämpimällä vedellä niin se riittää(yleensä), jotkut käyttää merisuolaliuosta putsaamiseen, mutta minä selvisin pelkällä vedellä. Tuosta kulmalävistyksestä minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta olen kuullut että siihenkin riittää tuo vedellä putsaus. Tosin kulmassa oleva koru kasvaa kuulemma tosi helposti ulos.

• kapteeni kaihi

Kulmaläväriä en ottais, ku siinä on suurempi riski kasvaa ulos. Varmoja nakkeja ovat useimmat huulilävärit, nenänsivu,, septum ja poskiläväri ainaki. Kaikkiin läväreihin on alussa se perushoito: Keittosuolaliuoksella puhdistus kahdesti tai useammin päivässä. Jotkut huuhtelee hanan alla, mutta mä tykkään enemmän keittosuolaliuoksesta, tuntuu jotenkin turvallisemmalta. Huuli- ja poskiläväreissä on kuitenkin se juttu, että pitää myös huuhdella suun sisäpuolelta jollai suuhuuhteella.

• ihasit

Suun lävistyksiä voi puhdistaa purskuttelemalla keittosuolaliuosta. Suuvedet ovat yleensä liian tujakoita ja kuivattavat.

• moiasdasd

entäs napakoru sit?

• kapteeni kaihi

Siinäki uloskasvuriski, mutta ei välttämättä kasa siltikään ulos.

• fgfs

napakorut kasvaa paljon harvemmin ulos ku kulmakorut, kasviohin kannattaa ehkä ottaa sitte ku on täysin varma minkä haluaa ettei jää myöhemmin kaduttaa =) napakorua putsasin vaan lämpimällä veellä ja parantu kivasti, eikä laittaminen ees sattunu =))

• Bobymod

Kulmakoru ja huulikorut ovat niitä suosituimpia kasvolävistyksiä. Molemmat ovat kivuttomia ja helppoja hoitaa (kulmaan riittää 2-3 kertaa päivässä huuhtelu lämpimän veden alla n. 10, pehmennyt kudosneste voidaan ottaa puhtaalla topspuikolla, huulilävistys huuhdellaan aamuisin, iltaisin ja ruokailun jälkeen alkoholittomalla suuvedellä). Toistaalta molemmissa on ns. haittapuolia: kulmakoru voi kasvaa ulos ja revetä, huulikoru taas voi saada ikenen vetäytymään ja hammas voi haljeta jos koru saa kunnon osuman. Ei taida olla olemassa lävistystä missä ei olisi mitään riskejä, se kannattaa muistaa. Jokainen lävistys voi tulehtua ja pahimmillaan se voi aiheuttaa verenmyrkytyksen, joka on tosin todella, todella harvinainen (onneksi). En halua pelotella ketään, mutta mielestäni kaikki riskit pitäisi pitää mielessä. Turhan usein saa lukea täällä niitä tulehtunut lävistys- otsikkoja.

• kapteeni kaihi

Mä kyllä luulen, että suosituin kasvoläväri on nenänsivu. Suuri syy siihen on se, että lähes kaikilla intialaisilla naisilla on nenänsivun lävistys, oiskohan ollu just se vasemman puoleinen sierain...

Ehkä länsimaissa nuo huuli- ja kulmalävistykset on suosituimpia...

• läväriiiiiiitt

eli aina kun syö niin pitää putsata jos ottaa suuhun lävärin?:O entäs toi uloskasvaminen??:O

• Bobymod

Paranemisaikana se on suositeltavaa, jotta tuoreeseen lävistykseen ei jäisi mitään ruuanpaloja ärsyttämään. Voimakkaasti maustettuja ruokia ja hiilihappopitoisia juomia kannattaa kuitenkin vältellä, puhdistuksesta huolimatta. Jos tupakoit, niin myös sen jälkeen lävistys pitää puhdistaa.
        Uloskasvu johtuu yleensä vääränlaisesta korusta, tulehduksesta tai liian kuivasta ihosta. Jos näyttää siltä, että iho alkaa kuivumaan lävistyksen alueelta, sitä kannattaa rasvailla kevyellä perusvoiteella, jossa ei ole hajusteita. Kuivunut iho ei jaksa kannatella lävistyksen painoa ja tulehtuu herkemmin. Toisaalta on niitäkin ihmisiä, joilla lävistys kasvaa ulos kaikesta huolimatta. Silloin pitää vain hyväksyä se ja tyytyä lävistyksiin, joissa ei ole uloskasvun riskiä.

• Oletliiannuori

Suosittelen tuon ikäiselle ensimmäiseksi lävistykseksi ehdottomasti jonkun korvalävistyksen kuten normaali korvanlehti tai sitten vaikka rusto ! :)

• annaanna1

Korvaan tai napaan. Naamaan en ottaisi vaikka ikää olisi kuinka paljon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4168
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3137
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe