Tapasin kivan miehen minua hieman pelottavasta kulttuurista. Ajattelin tavata uudelleen, mutta olen viivästyttänyt tapaamisia oman pelkoni vuoksi. Hän taitaa jo olla kyllästynyt :). Mutta pelkoni on seuraavat: miksi mies on eronnut suomalaisesta vaimostaan (vastikään), hän ei ole töissä vaan opiskelee eikä hänellä ole lähiaikona tapahtuneen eron vuoksi omaa asuntoa tällä hetkellä... Minä olen pari miestä tässä elämässä jo elättänyt ja pelkään nyt, että miehet hakevat seuraani vain rahojeni ja asuntoni vuoksi, kuten ex teki. Kannattaako tällaista suhdetta edes yrittää, siis että miehellä ei ole asuntoa. En nimittäin halua, että mies seurustelee asuntoni kanssa eikä minun kanssani, kuten tosiaan ex teki. Kun toiveenani on mies, joka tasavertaisesti toisi elantoa perheeseen. Elättäjänä toimiminen on raskasta ja liian vastuunalaista. Haluaisin joskus olla se nainen perheessä. Mitä te muut tekisitte?
neuvoja neuvoja
21
352
Vastaukset
- hertsi
Et kai sä vaan ole tavannut mun ukkoani. Mistä maasta hän on ja onko etelä vai pohjois suomessa? Minkä ikäinen?
olen nimittäin elänyt ihan saman roolin ja on aika raskasta.. nyt sitten patistellut ukkoa työnhakuun edes hetkeksi mutta kun ei niin ei... mukavampi istua siellä koulun penkillä..
Erottu ei olla, mutta luulenpa että ukolla vähän jalka vipattais katsella muualle.... - 16-6
Voisihan tuota tapailla, mutta ehkä ens alkuun oman kodin ulkopuolella? Siinähän sitten näkee, mitä mies suhteelta odottaa ja onko valmis odottamaan.
- 7+3
Jaahas, että pari pummia takana ja seuraava kierroksessa. Kyllähän sitä asunnottomienkin kanssa voi hengailla, jos sellaiset kiinnostaa. Ihan suomalaisiakin pummeja on kyllä tarjolla, jos kulttuurierot pelottaa. Mutta joo, kun ottaa asunnottoman siipeilijän niin saa asunnottoman siipeilijän, ei siinä sen ihmeempää. Jos ei sellaista halua, niin kannattaa hakea miestä vähän toisista ympyröistä.
- elättäjä
Mistäs ympyröistä? Olisi kiva tietää. En käy baareissa (en uskalla yksin) enkä tapaa miehiä arkielämässäkään. Kadulla en pysäytä miestä kysyäkseni treffeille. Eli kyseeseen tulevat ne miehet, jotka ottavat kontaktia minuun päin.
- pensselitäti
elättäjä kirjoitti:
Mistäs ympyröistä? Olisi kiva tietää. En käy baareissa (en uskalla yksin) enkä tapaa miehiä arkielämässäkään. Kadulla en pysäytä miestä kysyäkseni treffeille. Eli kyseeseen tulevat ne miehet, jotka ottavat kontaktia minuun päin.
Puoliso löytyy yleensä opintojen ja harrastusten parista, työpaikalta, ravintolasta tai nykyään kai netistäkin. Tai sitten sukulaisten, kaverien tai naapurien kautta.
Missä ympyröissä mies otti sinuun kontaktia, ihan kadullako?
Mitä mainitsemasi mies muuten opiskelee? Missä hän asuu? Millainen työhistoria hänellä on? Mistä hän saa rahaa? Onko elätettäviä lapsia? Mitä tulevaisuudensuunnitelmia hänellä on? - 12+6
elättäjä kirjoitti:
Vähän mielikuvitusta peliin nyt. Jos jättäydyt vain niiden varaan, jotka ottavat kontaktia sinuun, mahdollisuutesi saada sellainen mies kuin haluat ovat heikot.
- nainen23v.
ero on raskas prosessi. jos mies oli tosissaan vaimostaan ja he ovat eroamassa, ei mies ole tod.näk. henkisesti valmis heti tapailemaan muita
kyllähän sinä voit miestä tapailla jos siltä tuntuu, mutta sitten sinun täytyy edetä hitaasti, siis toodella hitaasti eli mies ei voi muutta sinun luoksesi ja ravintolakulut pistätte aina puoliksi.
myös sinun täytyy olla valmis joustamaan. opiskelubudjetilla ei voi mennä kivoihin ravintoloihin tai ulkomaanmatkoille. saattaa mennä monta vuotta, ennenkuin mies menee työelämään.
helpommalla siis pääset, jos etsit miehen joka on samassa elämäntilanteessa taloudellisesti ja henkisesti, ja jonka kulttuuri ei pelota sinua.- 5y55445
"ero on raskas prosessi. jos mies oli tosissaan vaimostaan ja he ovat eroamassa, ei mies ole tod.näk. henkisesti valmis heti tapailemaan muita"
Ja tähän voi lisätä, että jos hän ei ollut tosissaan vaimonsa suhteen, haluat tuskin olla sellaisen miehen kanssa missään tekemisissä.
- Anna olla
Tuosta saattaa jo ennustaa, ettei hyvin pääty.
Itsellänikin ollut yksi ulkomaalainen "ikuinen opiskelija". Ei mennyt töihin, ennenkuin heitin sen ulos. Niin se tykkäsi ilmaisesta kodista ja huolenpidosta. Suoraansanoen, kaikki rahat meni, säästöt, perinnöt ja palkat. Eikä todellakaan kannattanut. - miehen mielipide
Ei kannata tavata enää ko. tapausta. Luettelit itse jo syyt siihen.
- elättäjä
Tulin itse samaan tulokseen ja löysin mukavan miehen, joka tekee reippaasti töitä ja jolla on oma asunto. Tämä tuntuu paremmalta lähtökohdalta :). Kummankaan ei tarvitse elättää toista...paitsi että on se edelleen kivaa, jos mies tarjoaa joskus ihan kohteliaisuudesta kahvin tai jotain.
- pensselitäti
elättäjä kirjoitti:
Tulin itse samaan tulokseen ja löysin mukavan miehen, joka tekee reippaasti töitä ja jolla on oma asunto. Tämä tuntuu paremmalta lähtökohdalta :). Kummankaan ei tarvitse elättää toista...paitsi että on se edelleen kivaa, jos mies tarjoaa joskus ihan kohteliaisuudesta kahvin tai jotain.
Sepä oli oikea salamalöytö. Noudatitko saamiasi neuvoja vai ottiko mies kontaktia sinuun päin (ks. eilinen viestisi)?
- elättäjä
pensselitäti kirjoitti:
Sepä oli oikea salamalöytö. Noudatitko saamiasi neuvoja vai ottiko mies kontaktia sinuun päin (ks. eilinen viestisi)?
No minulla oli oikeastaan useamman miehen numerot puhelimessa, jotka halusivat tavata minut. He olivat kaikki antaneet oma-aloitteisesti numeronsa minulle (netissä). Eipä tarvinnut muuta kuin valita toinen numero ja soittaa siihen :).
- ihmetteleehän
Mulla oli suomalainen asunnoton, joka ei edes kertonut olevansa asunnoton... ihmettelin miks ei ikinä mennä sen luo :D Jossain vaiheessa valkeni, että kaveri vaan pelasi...
Ulkomaalaisen on vaikea saada asuntoa Suomesta. Kyllä se parissa viikossa selviää, onko kaveri vain hyväksikäyttäjä. Esimerkiksi ei osallistu ruokaostoksiin, ei tiskaa ja siivoa, aina on p-a, ei ikinä osta mitään mitään sinulle.
Mikä ihme on pelottava kulttuuri? - explanation
pelottava kulttuuri on kaikissa S:llä alkavissa maissa, jos Sveitsiä ei lasketa
- mikäonmikä
voe voe... tarkoitatko siis Snigeria, Sudan, Syyria, Segypti, Spakistan, Siran, Sirak yms??
- ...->
saudi-arabia unohtui
- ihmetteleehän
Suomi, Sverige...
- Ltvn
Lukekaa täältä ennen kuin lyötte rukkasenne poroon,
eli annatte hyväksikäyttää luottamustanne ja tunteitanne.
http://www.beznessalert.com/eng/index.html - kotiorja
Jos oot todella kova mimmi, niin ota se kundi sinne sun kämpille ja pistä se ruokapalkalla TÖIHIN! Maalauta vaikka aluksi seinät ja sitten vaihdatat listat etc. Sitten saa äijä laittaa ruuat ja käydä kaupassa. Sullahan olisi mikä mainioin kotiorja tulossa teille asumaan, joten jos et etsi rakkautta ja ajattelet vaan hyötynäkökulmasta (niinkun se äijäkin) niin otat sen sulle pariksi kuukaudeksi hommiin.
- ei kannata
Jos taas jotain romanttista suhdetta kaipaat, niin kyllä sä senkin saat sen kurdimiehen kanssa. Tosin se kestää vaan jokin aikaa ja saattaa tulla kalliiksi. Ihminen on niin kovin heikko silloin, jos haluaa vaan rakkautta. Silloin ei pitäisi lähteä ollenkaan noiden pelimiesten kelkkaan, koska tulee vaan älytetyksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475445Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "612286Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella181840Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1451761- 171565
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol301477Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5136881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171107Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771078Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?
Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se219989