Mulla on lv 5v. ex-ravuri.
Istuin ekaa kertaa selkään syksyllä, ja nyt ollaan edistytty vaan pari asiassa:
ei lähde alta kun hyppää selkään, lähtee pohkeilla käyntiin ja raviin. MUTTA,
miten saan opetettua sille laukkapohkeet,sen ettei se saa ryntää ravissa tai ryöstä ?
eli siis, tärkeintä jos saisin vinkkejä miten se vois oppia laukkamaan ?
kiitos jos vastaatte !:)
Ravurista ratsuksi
5
89
Vastaukset
- EX-Ravuri myös mulla
Kannattaa ensin antaa sille selkeät laukka pohkeet ja ennen sitä pidätys ja jos se ei pelkää raippaa niin kannatan ottamaan sen mukaan näpäytä sillä samaan aikaan kaulalle kun annat pohkeet(Selkeät pohkeet!)Mulla nimittäin oli sama juttu sitten kokeilin tota kun siitä niin kovasti tallilla puhuttiin niin kappas se laukkaa ihan kunnolla kenttää ympäri pari kirrrosta:)Muuten jos se ei nosta laukkaa niin niin eka yrität ohjeitteni mukaan ja sitten keskityt vähän muuhun esim:pysähtelyyn ja peruuttamiseen se auttaa ja sitten taas yrität kyllä se sitten vähän ajan päästä onnistuu se voi myös viedä useita viikkoja:(:)Onnea matkaan:)
- shetufani
entiiä...ehkä liinassa vois harjotella eka
Minä opettaisin hevoselle ensin liinassa tunnistamaan laukkakäskyn, ja kun se sen osaisi, pyytäisin jotakuta juoksuttamaan sitä liinassa ja istuisin itse selkään. Sitten kun liinassajuoksuttaja käskisi nostaa laukan, antaisin siinä yhteydessä selkeät laukka-avut. Toistaisin tätä varmaan satoja kertoja. Hevonen yhdistää laukkaan siirtymiskäskyn pohkeisiin. Myöhemmin kokeilisin ilman liinaa voltilla ja antaisin SELKEÄT laukka-avut sekä sanoisin samalla laukkaan siirtymiskäskyn, siis sen jota on käytetty liinassa, eli melko varmasti laukka. Sitten kun hevonen ymmärtäisi hyvin voltilla laukka-avut siirtyisin uralle ja kulmissa tekisin saman kuin voltilla. Ja kun se tämänkin oppisi siirtyisin uralle. Tämä on varmasti varmin tapa.
Muista AINA edetä rauhassa ja jos hevonen ei ymmärrä uutta asiaa heti siirry takaisin edelliseen tehtävään. Jos yrität nostaa laukkaa kulmassa eikä se ymmärrä ei kannata yrittää ja yrittää sillä se vain saa hevosen ymmälleen ja se unohtaa juuri oppimansa. Siirry siis edelliseen, eli volttiin tai jopa liinaan ja aloita alusta. Parempi edetä varmasti ja maltillisesti kuin hätäillä ja sekoittaa hevosen pää ihan totaalisesti.- ratsastelija
Vosin kuvitella tämän toimivan todella hyvin!
- Kouluttanuexravureit
OOookeei, no harjoittele eka liinassa, jos se onnistuu, niin sit voit mennä selkään ja harjotella rauhallista ravia, ilman, että se kaahaa, tai kiihdyttää ihan tajuttomasti, jos antaa raippaa. Jos onnistuu harjoittele selkeillä avuilla laukannostoja about 2 askelta ja vähitellen lisää askelten määrää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2575209Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1204231- 604051
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363637- 513600
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest413355Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv162752Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202606- 232536
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo652417