Ystävän äiti ystävyyden välissä

Sotkussa

Yritän pitää pitkän tarinan lyhyenä. Olen ollut ystäväni kanssa parhaita ystäviä n.12v. Olemme molemmat jo aikuisia ja asumme yhdessä kämppiksinä säästääksemme rahaa ja tulemme hyvin toimeen. Ystävyyteemme aiheuttaa säröä kuitenkin ystäväni äiti, joka inhoaa minua.

Kaikki alkoi kun olimme nuoria, n. 15-vuotiaita. Olin (ja olen yhä osittain) masentunut ja ystävä tuki minua vaikeina hetkinä. Tämä ei käynyt hänen äidille, vaan hän laittoi minulle yllättäen tekstiviestejä jossa hän haukkui minut ja syytti minua ystävän elämän pilaamisesta. Ystävälläni oli välillä vaikeaa, koulu stressasi ja hänen vanhempansa olivat juuri eronneet ja äitiä ei kotona näkynyt. Lisäksi hän laittoi viestejä äidilleni, joissa haukkui hänet huonoksi kasvattajaksi ja kielsi minua tulemasta heille enää. Järkytyin asiasta, olin nuori ja ahdistunut ja minusta ei ollut oikein että aikuinen hyökkää kimppuuni tuolla tavoin. Jos hän koki asian näin, hän olisi voinut selvittää asian toisin minusta. Kaikki ystäväni ongelmat johtuivat vain minusta ja minä olin syypää.

Ystäväni äiti sai näihin aikoihin syytteen kotirauhan rikkomisesta, tosin ei meiltä vaan toiselta perheeltä. Olen huomannut ettei heidän perheessään ole kaikki hyvin ja olen yrittänyt suhtautua asiaan sitä kautta. Koko tapaus kuitenkin loukkasi minua pahasti ja en ole voinut antaa sitä anteeksi. Hänen äitinsä ei enää puhunut minulle (no, oli ennenkin ollut aika hiljaa ja mulkaissut) ja kun aikaa meni ja näin häntä joskus kaupungilla niin hän oli ihmetellyt ystävälleni kuinka en tervehdi häntä. Hän oli siis unohtanut koko tapauksen.

Nyt kun olemme muuttaneet omaan kämppään pääkaupunkiin niin hänen äitinsä haluaisi tulla ahkerammin kyläilemään ja olla yötäkin. Tämä on minulle vaikeaa koska tunnen etten voi olla kotona silloin, koska tunnelma on ahdistava. Ystäväni tässä viimeksi kysyikin että voisinko mennä muualle yötä ja se loukkasi etten voisi olla omassa kodissani. Minua ahdistaa että se henkilö joka loukkasi minua pahasti ja samoin äitiäni syyttä tulee meille käymään. En ole kuullut anteeksipyyntöä lainkaan ja muutenkin olo on että ei minulta tarvitse kysyä voiko meille tulla.

En halua kieltää etteikö ystäväni perhe saa käydä kylässä koska se on hänelle tärkeää mutta minun on vaikeaa olla sen ihmisen lähellä. Tämä aiheuttaa välillämme riitaa ja minua harmittaa ettei ystäväni kunnioita sitä etten pidä hänen äidistään, koska hän on kohdellut minua törkeästi.

Haluaisin lisäksi siirtyä "aikuisuuteen" ja että minua kunnioitettaisiin aikuisena ja kysyttäisiin minunkin mielipidettä asioihin. Ei minusta ystäväni äiti voi tulla meille noin vain, myös minun kotiini, varsinkin kun minä en aikoinaan saanut tulla heille.

Mitä teen?

1

68

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhjkashjkasl

Minusta sinulla on oikeus kieltää sen ämmän tulo omaan kotiisi. Muistuta ystävääsi siitä, kuinka sinullakin oli porttikielto heille tämän akan toimesta ja kuinka se muija on muutenkin sinua ja perhettäsi kohdellut.

Laita terveet rajat ja kiellä sinulle vihamielistä henkilöä astumasta kotiisi. Jos ystäväsi haluaa tavata äitiään, menköön itse kyläilemään sinne päin!

Tuollaisten mielisairaiden narsistien tapauksessa ei olisi lainkaan poikkeuksellista, että yllättäen lisääntyneen kyläilemisinnon takana on pelkästään halu kiusata. Sinua ja ystävääsi. Kun ette enää muuttonne jälkeen ole hänen vaikutuspiirissään ja kiusattavissaan hänen kotonaan, akka tunkee teille vittuilemaan ja esittämään nurjamielisiä kommenttejaan teistä ja taloudenpidostanne, sekä vain huokumaan negatiivista ja pahansuopaista energiaa. Ei tarvitse edes sanoa mitään, kun omalla vihamielisellä suhtautumisellaan tietoisesti aiheuttaa toiselle vaikean olon, sekin on kiusaamista!

Jos on pakko tulla pääkaupunkiin, yöpyköön hotellissa tai huokeammassa retkeilymajassa. Mutta yöksi ei sinun kotiisi ole asiaa!!!

Älä päästä sitä ämmää teille!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      123
      5173
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      30
      3688
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2460
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1578
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1564
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1560
    7. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      23
      1451
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1312
    9. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      30
      1299
    10. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      28
      1251
    Aihe