Kerjäläinen saa Suomessa rahaa, vaatteita, terveyspalveluja, majoitusta, kuljetusta ja ties mitä _vastikkeettomasti_ hallituksen siunauksella.
On huomioitava, että Romaniassa ei ole sota.
Suomalaisesta työttömästä edellytetään kuoriutuvan milloin kaupan myyjä, milloin metsuri, ilman minkäänlaista alan koulutusta ja tuolloin vastikkeettoman hyödyn saa työnantaja.
Mitenköhän koulutusta niin kovasti vaaditaan ja arvostetaan työnantajataholla, kun sen merkitys poistuu välittömästi työnantajan saadessa vastikkeetonta hyötyä...?
Tässähän voidaan rinnastaa suomalainen työnantaja kerjäläiseen, joka sen vastikkeettoman hyödyn saa.
Suomalaiset työttömät kerjäläisiä huonommassa asemassa
19
72
Vastaukset
- näin on
Eikö olisi parempi laittaa rajat kiinni kerjäläisten osalta ja neuvoa Romanian hallitusta lahjoittamaan vihannesten siemeniä romaneille? Siellähän on paremmat kasvuolosuhteet kuin täällä!
Kasvattakoon itse ruokansa. Kaippa he siihen pystyvät, kun suomalainenkin työtön kykenee muuntumaan myyjästä metsuriin.- puskalisko
ruuan lisäksi he tarvitsevat myös vettä, kaasua, sähköä ja rahaa. Jotta he saavat rahaa edellä mainittuja asioita ja vuokraa varten, he tarvitsevat työtä.
Mistä he saavat työtä (josta saa rahaa)? Ongelma ei ratkea pelkillä siemenillä.
Ei hätää - potki eläimiä. Tärkeintä on löytää alapuolelta joku johon voi vääryyden purkaa. Rationalisointikeinoksi suosittelen protskuja, tyhmyyttä tai rumuutta.
- näin on
Suomea voi vapaasti käyttää hyväksi, kunhan muistetaan syyllistää rasismilla.
näin on kirjoitti:
Suomea voi vapaasti käyttää hyväksi, kunhan muistetaan syyllistää rasismilla.
Joo - rasismiuhriutuminen on kans toimivaa.
- näin on
ttuplai kirjoitti:
En tiedä, mitä pahaa on siinä, että neuvoo kouluttamattomia ihmisiä kylvämään itse ruokansa Omassa Maassaan.
Suomi voisi osoittaa humanitaarisuutensa siinä, että lähettää Romaniaan työkkärin kurssi -tyyppistä 4H-neuvontaa.
Minä en ymmärrä hallituksen avuttomuutta tässä romanikerjäläisasiassa. - näin on
ttuplai kirjoitti:
Sitä paitsi tarkoitin, että rikollisuus mahdollistuu ylenmääräisellä rasistiseksi leimaamisen pelolla.
En minä ole ajamassa Suomesta pois ulkomaalaisia turisteja enkä ulkomaalaisia suomalaisen kanssa naimisissa olevia tai ulkomaalaisia normityöläisiä.
Epärasismistani kertonee sekin, että olen ollut ulkomaalaisen kanssa naimisissa.
Peräänkuulutan kaikille samoja sääntöjä. näin on kirjoitti:
En tiedä, mitä pahaa on siinä, että neuvoo kouluttamattomia ihmisiä kylvämään itse ruokansa Omassa Maassaan.
Suomi voisi osoittaa humanitaarisuutensa siinä, että lähettää Romaniaan työkkärin kurssi -tyyppistä 4H-neuvontaa.
Minä en ymmärrä hallituksen avuttomuutta tässä romanikerjäläisasiassa.Lähde vapaaehtoiseksi - uskon et sopivalla hakemuksella saat jopa valtiolta määrärahoja projektiisi. Voin auttaa sua hakemuksen teossa jos tarvitset.
- näin on
ttuplai kirjoitti:
Lähde vapaaehtoiseksi - uskon et sopivalla hakemuksella saat jopa valtiolta määrärahoja projektiisi. Voin auttaa sua hakemuksen teossa jos tarvitset.
Olen ollut ulkomailla vapaaehtoistyössä nuorempana, mutta enää en lähde.
- näin on
ttuplai kirjoitti:
Lähde vapaaehtoiseksi - uskon et sopivalla hakemuksella saat jopa valtiolta määrärahoja projektiisi. Voin auttaa sua hakemuksen teossa jos tarvitset.
Esim. Egypti vaati, että ulkomaalaisella on oltava tietty määrä rahaa, jotta maan rajan voi ylittää. Minä en tuon takia päässyt sinne eikä siinä ole mitään nokan koputtamista.
näin on kirjoitti:
Sitä paitsi tarkoitin, että rikollisuus mahdollistuu ylenmääräisellä rasistiseksi leimaamisen pelolla.
En minä ole ajamassa Suomesta pois ulkomaalaisia turisteja enkä ulkomaalaisia suomalaisen kanssa naimisissa olevia tai ulkomaalaisia normityöläisiä.
Epärasismistani kertonee sekin, että olen ollut ulkomaalaisen kanssa naimisissa.
Peräänkuulutan kaikille samoja sääntöjä.Mäkin olen kätellyt mustaa miestä eli en ole rasisti. Ja kaikki jotka antaa mulle rahaa ovat ok - ihonväristä riippumatta - omassa antamisessa suosin tasapuolisesti valkoisia. 99% rikoksista selittyy rasisminleimaamisen pelosta - lähde: hevosmiesten tietotoimisto.
Samat säännöt kaikille - esim. musta lapset vois mennä töihin ja kilpailla samoilla markkinoilla aikuisten kanssa. Ja painorajat pois nyrkkeilystä - olis kiva kattoo 50 kg höyhenen matsaavan 120 kg kaverin kanssa.näin on kirjoitti:
Esim. Egypti vaati, että ulkomaalaisella on oltava tietty määrä rahaa, jotta maan rajan voi ylittää. Minä en tuon takia päässyt sinne eikä siinä ole mitään nokan koputtamista.
Naapurin Pirjo on anorektikko, mutta antaa olla - se on sallittua Suomessa joten ei siihen ole nokan koputtamista.
- näin on
ttuplai kirjoitti:
Mäkin olen kätellyt mustaa miestä eli en ole rasisti. Ja kaikki jotka antaa mulle rahaa ovat ok - ihonväristä riippumatta - omassa antamisessa suosin tasapuolisesti valkoisia. 99% rikoksista selittyy rasisminleimaamisen pelosta - lähde: hevosmiesten tietotoimisto.
Samat säännöt kaikille - esim. musta lapset vois mennä töihin ja kilpailla samoilla markkinoilla aikuisten kanssa. Ja painorajat pois nyrkkeilystä - olis kiva kattoo 50 kg höyhenen matsaavan 120 kg kaverin kanssa.Ihmetyttää, kuinka yhdelle pienelle ryhmälle sallitaan röyhkeys kadulla kaikkia ihmisiä kohtaan.
Sinustako Suomessa ei ole mitään kerjäläisongelmaa, vaan näet kulttuurin rikkautta vain tässä yhteydessä? näin on kirjoitti:
Ihmetyttää, kuinka yhdelle pienelle ryhmälle sallitaan röyhkeys kadulla kaikkia ihmisiä kohtaan.
Sinustako Suomessa ei ole mitään kerjäläisongelmaa, vaan näet kulttuurin rikkautta vain tässä yhteydessä?Suomessa on monia ongelmia joista kerjäämisongelma on jossakin kärpäsen ulosteen ja koiran pas_kan välissä. Eivätkä nämäkään ole kulttuurin rikkautta.
Ongelma Suomessa kuten maailmassa yleisesti on epätasa-arvoinen tulonjako, jonka seurauksena meillä on monia muita ongelmia. Ratkaiseeko rajojen sulkeminen tai avaaminen asian - ei - koska vika on yläpäässä ei alapäässä. Köyhien keskinäinen kädenvääntö palvelee parhaiten vallitsevaa asemaa - onpahan tekemistä eivätkä vahingossa kohdista katsetta väärään kohteeseen.
Kadulla suurin röyhkeys on mainostajilla - tai siis ainakin siellä missä minä liikun. Voi olla että osaan valikoida reittini/katseeni tai näen maailman hyvin eri tavalla. Tosin kerjääjiähän mainostajat ovat eli ole ihan oikeassa - meillä on kerjäämisongelma - suorastaan valtava.- näin on
ttuplai kirjoitti:
Suomessa on monia ongelmia joista kerjäämisongelma on jossakin kärpäsen ulosteen ja koiran pas_kan välissä. Eivätkä nämäkään ole kulttuurin rikkautta.
Ongelma Suomessa kuten maailmassa yleisesti on epätasa-arvoinen tulonjako, jonka seurauksena meillä on monia muita ongelmia. Ratkaiseeko rajojen sulkeminen tai avaaminen asian - ei - koska vika on yläpäässä ei alapäässä. Köyhien keskinäinen kädenvääntö palvelee parhaiten vallitsevaa asemaa - onpahan tekemistä eivätkä vahingossa kohdista katsetta väärään kohteeseen.
Kadulla suurin röyhkeys on mainostajilla - tai siis ainakin siellä missä minä liikun. Voi olla että osaan valikoida reittini/katseeni tai näen maailman hyvin eri tavalla. Tosin kerjääjiähän mainostajat ovat eli ole ihan oikeassa - meillä on kerjäämisongelma - suorastaan valtava.Ei tätä voi rinnastaa köyhien keskinäiseen kädenvääntöön. Kysymys on edelleen kansallisidentiteetistä.
Minä en kuitenkaan Kataisen tapaan halua, että Suomi tunnetaan maailmalla "Reiluna maana", koska tuo käsite pitää sisällään hyväksikäytön. Ensisijaisesti täytyisi olla reilu oman maan kansalaisia kohtaan, mutta nykyäänhän on päinvastoin tilanne.
Kerjäläisryhmä toi mukanaan mm. sen, että junassa on turvattomampi matkustaa ja pankkiautomaatilla asiointi samoin. näin on kirjoitti:
Ei tätä voi rinnastaa köyhien keskinäiseen kädenvääntöön. Kysymys on edelleen kansallisidentiteetistä.
Minä en kuitenkaan Kataisen tapaan halua, että Suomi tunnetaan maailmalla "Reiluna maana", koska tuo käsite pitää sisällään hyväksikäytön. Ensisijaisesti täytyisi olla reilu oman maan kansalaisia kohtaan, mutta nykyäänhän on päinvastoin tilanne.
Kerjäläisryhmä toi mukanaan mm. sen, että junassa on turvattomampi matkustaa ja pankkiautomaatilla asiointi samoin.Ihan niin kuin haluat. Kansallisen identiteetin alle on helppo rationalisoida mitä hyvänsä (vaikka taide). Aloituksesta olisi kuitenkin voinut äkkiä luulla, että tässä on kyseessä epis, koska vertailuna oli työtön ja Romani.
Uutisoinnit tuovat mukanaan sen, että ihmiset kokevat elämänsä turvattomammaksi - huolimatta siitä, että rikokset ovat olleet laskussa jo pitkään. Suurin vaara junassa matkustamisessa on itselleni ollut lähes poikkeuksetta humalainen henkilö (tilastollisesti useimmiten suomalainen) - ja rikostilastojen perusteella näin myös koko väestölle.
Mistä muusta te Kataisen kanssa juttelette - esim. mitä muuta Jyrki haluaa?
- minulta kerjäläinen
saa pelkästään monoa ohimoon ja sitäkin täysillä
- puskalisko
oletko nyt aivan varma, ettet lainkaan kärjistänyt ja että toit kaikki tilanteeseen liittyvät tekijät esille?
- Nasdaq
Mua jotenkin emättimettää koko kerjäläisaihe. Tällä yhdellä teemalla nussitaan mediatilaa kaikelta muulta olennaiselta, kuten minulta.
(Minäminä-naurua)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse824627Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093837Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1763637Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.642070Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.781268- 1301142
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1451072- 49989
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä26891