Kaipaisin muutosta hiustyyliini, mutta olen huono katselemaan hiusmallien kuvia ja valitsemaan itselleni sopivinta hiusmallia. "Onpas kiva" -hiusmalleja kyllä löytyy, mutta ei mitään sellaista joka saisi hihkaisemaan "Ehottomasti toi!"... Ajattelin, että oikeasti menisin vakiokampaajalleni ja sanoisin, että saa leikata melkeimpä millaisen hiustyylin vain (ehkä asettaisin pari reunaehtoa).
Uskaltaisitteko tehdä niin? Onko jollakulla kokemusta? Jos on, tuliko lopputuloksesta mieluinen vai ei?
Uskaltaisitteko mennä kampaajalle ja sanoa "Tee mitä lystäät"?
2
214
Vastaukset
- afjlasdj
Kannattaa mielummin mennä kampaajalle ja kysyä ehdotuksia, ensin kannattaa pohtia millainen kasvojenmuotosi on, onko pyöreä, soikio tai vaikka sydämen muotoinen. Sitten kun se on päätelty voidaan miettiä yhdessä mikä malli sopisi parhaiten, esim otsatukkaa ei kannata kovin pyöreäkasvoiselle leikata ja taas jos sinulla on kovin kapeat kasvot otsatukka saattaa pehmentää piirteitäsi.
Sen jälkeen kannattaa puhua väristä, katsotaan onko sinulla kellertävä tai punertava tai oliivi iho, eli pistetäänkö lämpimiä vai kylmiä sävyjä. kannattaa katsoa mikä on se oma hiustenväri ja pysyä lähellä sitä eli jos hiukset ovat kovin vaaleat ei kannata mennä värjäämään enempää kuin paria astetta tummemalla tai vaaleammalla jotta juurikasvusi ei erottuisi liiaksi ja muutenkin liian tumma suomalaisille ei yleensä sovi ollenkaan.
Toivottavasti tästä oli apua - viiiifs
Suosittelen lämpimästi, että kokeilet jotain muuta kampaajaa. Jos vuosien varrella käyny samalla niin saattaa jähmettyä vanhoihin leikkauksiin ellei kommunikaatio ole avoin. Käy kaupungissasi läpi pari liikettä ja juttele ihan kampaajien kanssa. Itselleni on ainakin tärkeää. että kemia toimii minun ja parturini kanssa. Silloin voi antaa palautetta leikkauksen aikana, jos tulee mieleen. Ehdottaisin myös jotain kokemusvarakkaampaa mielummin kuin nuorta, joka toivon mukaan ei ota itseensä ja jolla ei ole palava halu käyttää kutrejasi kokeilulabrana uusille tyyleille.
Voit toki vapaasti printata ja ottaa mukaan niitä "ihan kiva"-hiusmalleja, pyydät sitten kampaajaa muokkaamaan sinulle sopivaksi, eli siinä hänellä "vapaat kädet". Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Klisee.. joo, mutta kliseet on koska ne toimii. Näitten ohella asetan minäkin tiettyjä reunaehtoja, esim lyhyempää niskaan tai vino otsatukka, huomioida virvelit yms.
Olen ainakin itse tosi tyytyväinen leikkaukseeni yllämainittuja niksejä käyttäen ja kävin viimeksi kampaajalla, joka ei ole minua aiemmin leikannut. Kemiat toimi, hän vastasi kysymyksiini ja selitti koko ajan mitä teki ja otti kuvista jokseenkin mallia ja taikoi upean leikkauksen reunaehtojeni kera.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk51254Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.1681183Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet1021045Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !
Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast470987- 131884
Me, kaikki suomalaiset, emme pommita Pietaria
Vaikka Suomen tasavalta, yhdessä muun Euroopan sekä USA:n kanssa käykin hyökkäyssotaansa Venäjää vastaan, pommittaen nyt271879Olimmeko molemmat
ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.71874Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!
Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.64776Mun on ikävä sua J ,
Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan45773Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää395753