Ikäero parisuhteessa?

...._..

Jos löytäisitte sellaisen miehen/naisen, josta olette aina haaveillut niin kuinka paljon kestäisitte ikäeroa? Siis sellainen puoliso, jossa on ne puolet, joita olette aina kaivanneet parisuhteeseen.

154

14287

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuori nainen.

      Alle 20-vuotta muuten ei enempää. Mies on minua 14-vuotta vanhempi :)

      • Anonyymi

        Täällä aivan sama. Avomieheni on 14v. Vanhempi. Kun hän ylitti 60v ikärajan, olen alkanut haikailemaan nuorempia. Kyse ei ole etten saisi seksiä ja rakkautta. Kaipaukseni syitä en osaa eritellä. En ole tehnyt vielä asian eteen mitään ja tuskin teekkään. Sillä oletan tämän olevan vain jonkinlaista rimakauhua..ja menee varmaan ohi.


    • 10v:n eroliikaamulle

      Molempien henkinen kypsyys samalla tasolla, yhteisiä asioita ja kiinnostuksen kohteita, samanlaisia arvoja elämässä ym. Ikäerolla ei olisi niinkään merkitystä, mutta ehkä hieman koomista olisi, jos melkein voisi omaksi tyttäreksi tai pojaksi siippaa luulla.

      • N 18

        juurikin näin, mielestäni ikä on vain numero, joskin suuntaa-antava sellainen. itse tapasin itseäni lähes 30 vuotta vanhemman miehen, joka oli toki mieleltään erittäin nuori ;) ja todella hyvässä fyysisessä kunnossakin. ainoa todellisen iän paljastava tekijä oli parran harmaus, mutta ajamalla siitäkin selvisi :) tulimme juttuun todella hyvin, itse kun olen todella kypsä ikäisekseni, rauhallinen ja avoin kaikelle- kuitenkaan nuoruuden iloa ja voimaa unohtamatta. ajan kanssa olisi siitä jotain voinut kehkeytyäkin... toki hän jo yritti, mutta jouduin torjumaan, sillä en kokenut itseäni valmiiksi sillä hetkellä. syynä ei missään nimessä ollut ikä tai epämukavuus tms. hän otti "ein" hyvin, kunnioitti sitä, eikä se vaikuttanut myöhempään kanssakäymiseemme millään tavalla. itselleni riitti vain hänen sylissään olo ja läheisyys, vitsailu ja välillä vakavampikin jutustelu. katsotaan ensi kerralla uudestaan ;)
        toki, jos ko henkilö olisi ollut sen 20v nuorempi olisin iskenyt heti ja epäröimättä, sen verran loistava pakkaus oli. eihän noin suuren ikäeron parisuhteet välttämättä kauaa kestä, se verran erilaisissa elämäntilanteissa kuitenkin yleensä ollaan, mutta hetken aikaa voi varmasti olla aivan loistavaa, ja ehdottomasti kokeilun arvoista :) varsinkin kokemattomalle nuorelle naiselle, jota vanhempi herrasmies mielellään -opas taisi
        itse en voi millään käsittää, miten joitain naisia voi niin kovin ällöttää ajatus kymmenenkin vuotta vanhemmasta miehestä, se on kuitenkin mielestäni aika mitätön ja omalla kohdallani toivottukin ikäero.


      • Anonyymi
        N 18 kirjoitti:

        juurikin näin, mielestäni ikä on vain numero, joskin suuntaa-antava sellainen. itse tapasin itseäni lähes 30 vuotta vanhemman miehen, joka oli toki mieleltään erittäin nuori ;) ja todella hyvässä fyysisessä kunnossakin. ainoa todellisen iän paljastava tekijä oli parran harmaus, mutta ajamalla siitäkin selvisi :) tulimme juttuun todella hyvin, itse kun olen todella kypsä ikäisekseni, rauhallinen ja avoin kaikelle- kuitenkaan nuoruuden iloa ja voimaa unohtamatta. ajan kanssa olisi siitä jotain voinut kehkeytyäkin... toki hän jo yritti, mutta jouduin torjumaan, sillä en kokenut itseäni valmiiksi sillä hetkellä. syynä ei missään nimessä ollut ikä tai epämukavuus tms. hän otti "ein" hyvin, kunnioitti sitä, eikä se vaikuttanut myöhempään kanssakäymiseemme millään tavalla. itselleni riitti vain hänen sylissään olo ja läheisyys, vitsailu ja välillä vakavampikin jutustelu. katsotaan ensi kerralla uudestaan ;)
        toki, jos ko henkilö olisi ollut sen 20v nuorempi olisin iskenyt heti ja epäröimättä, sen verran loistava pakkaus oli. eihän noin suuren ikäeron parisuhteet välttämättä kauaa kestä, se verran erilaisissa elämäntilanteissa kuitenkin yleensä ollaan, mutta hetken aikaa voi varmasti olla aivan loistavaa, ja ehdottomasti kokeilun arvoista :) varsinkin kokemattomalle nuorelle naiselle, jota vanhempi herrasmies mielellään -opas taisi
        itse en voi millään käsittää, miten joitain naisia voi niin kovin ällöttää ajatus kymmenenkin vuotta vanhemmasta miehestä, se on kuitenkin mielestäni aika mitätön ja omalla kohdallani toivottukin ikäero.

        En vuosi kuvitella että itselläni olisi kymmeniä vuosia vanhempi puoliso max 10 ja siinäkin voi olla 5 vuotta liikaa. Jos haluaa olla omahoitaja puolisolleen niin mikäs siinä. Iso ikäero voi alussa olla toimia mutta jos itse ole 50 ja puoliso 80 ei taida enää ihan homma pelittää….


    • ikä ero kork 5v

      no, en ottaisi vanhempaa miestä, koska se kyky alkaa olla jo sitä luokkaa, ettei sitä ole, vaivat ovat arkipäivää, enkä todellakaan ole valmis vanhuksen hoitoon lähivuosina.
      Voi tuntua pinnalliselta, mutta on reaalitotuus. Vanhemmat miehet ottavat,ostavat nuoren juuri statukseksi ja tulevaksi hoitajaksi. Ei ole pelkästään kyse mistään suvunjatkamisesta vaan myös hallitsemisesta ja vallantunteen ylläpitämisestä.
      On aivan turhaa koittaa kertoa jotain muuta, on yksi tuhannesta todellinen rakkausavioliitto, sielujensympatia joka kestää ja vanuu.
      Pikkuisen seurannut sivusta näitä tapauksia joissa on nainen yleensä 15-20v nuorempi. Maailmatkin ovat niin erilaisia ja tapahtumat. Huvittavaa on sitt tää, puumanimittely naisille joilla on nuorempi mies. Vaan siinäkin, arvomaailmat ja kokemukset ovat todella eriaikakausilta...

      • Hente

        Samaa mieltä (olen mies). "Yksi tuhannesta todellinen rakkausavioliitto"!! Ja nekin monasti pelkkää teatteria statuksen ylläpitämiseksi (yksi palkinto lisää kaapissa). Pari hyvää ystävääni sanoivat, että "kumppanissa pitää olla tervettä haastetta". Tarkoittivat, että vaikka vaikeaa on ja valillä toisen naama "hatuttaa", se luo tervettä kipinää normi arkeen. Itse olen säätänyt kiikarit kauas tulevaisuuteen ja ajattelen parisuhdetta kokonaisuutena alkuihastukseta (huuma ja kipinä), lasten saamiseen, niiden kasvattamiseen, arkeen mikä siihen liittyy ja lopulta heidän kasvamisen ja aikuisuuden löytämiseen. Toki parikymmentä vuotta vanhempi mies on tavallaan nämä kaikki nähnyt, mutta mitä se lopulta hakee ja miksi on nuorempien naisten perässä? Jos omia lapsia, niin miksi eronnut vaimostaan? Jos ei lapsia, niin miksi ei? Ikuinen vapaaherra vailla määränpäätä!! Eihän toki kenenkään elämää etukäteen kirjoiteta, mutta mikä on lopulta tärkeintä? Kukaan ei pysty hyppäämään omassa elämänkokemuksessaan yhtäkään vuotta eteenpäin, mutta tavotteita ja päämääriä sentään pystyy asettamaan. Jos pystyy kokeneemmilta ammentamaan vinkkejä ja kommentteja, niin hyvä apu ainakin. Mieti, missä haluat vanhempana olla ja rakenna se väliaika sen mukaiseksi. Se on parasta/pahinta aikaa sun elämässäs (ja ainoata). Voihan se ns. "järkiliitto" karahtaa kiville, mutta korkean statuksen, mahd. varakkaan playerin kanssa ihan varmasti!!


      • "oi tuntua pinnalliselta, mutta on reaalitotuus. Vanhemmat miehet ottavat,ostavat nuoren juuri statukseksi ja tulevaksi hoitajaksi. Ei ole pelkästään kyse mistään suvunjatkamisesta vaan myös hallitsemisesta ja vallantunteen ylläpitämisestä"

        Tämä on sinun totuutesi ja sinun tapasi vahvistaa omaa negatiivista ajattelutapaasi ja yritys mollata miehiä. Tietääkseni minkäänlaista tutkimusta asiasta ei ole.

        Oman kokemuksen ja käsityksen mukaan nuoremmissa naisissa ihastutaan raikkaaseen ulkonäköön ja leikkisään luonteeseen. Myönnän, että ei varmasti haittaa jos siinä saa itselleen pikkuisen arvonantoa muiden miesten silmissä tai ex puolison sapen kiehumaan, mutta se on bonus, eikä tähtäin.

        On täysin absurdia ja kateellisten panettelua puhua, että mies ajattelisi hankkivansa omaishoitajaa tai jonkinlaisen jalkavaimon.

        Vaikka itselläni onkin huomattavasti nuorempi nainen, en kuitenkaan ole sitä mieltä, että ikä on vain numeroita, koska ei se ole. Lisäksi vaikka Danny sopisi Erikalle täysin on huomioon otettava ystävät ja sukulaiset ja muut sidosryhmät.


    • moisaritamtjyri

    • ninna liina

      Enintään 10v jos on hyväkuntoinen mies. Urheilee ja ei polta sikaria. Mitään entistä kehäraakkia en myöskään hyväksy, ne ovat loppuelämän vaan kipeitä ja pirullisia.

    • Tyttönen+20

      No, suunnilleen 15 vuotta :)

    • Samanlainen elämäntilanne on ratkaisevin eli ei enää pieniä lapsia tai halua hankkia lapsia.

    • 4

      Eiköhän se hiukan riipu myös molempien iästä. 15 vuotta on paljon enemmän 35/20 -välillä kuin 50/35 -välillä. Eli jälkimmäisessä todennäköisemmin ollaan samoilla aaltopituuksilla, edes jotenkin vastaavilla elämänkokemuksilla jne. Vaikka teoriassa molemmissa pareissa voisikin iän puolesta olla kyse vanhemmasta ja lapsesta :)

      • Itsemääräämisoikeus

        Kenellä on "jumalallinen oikeus" päättää mikä on oikein ja mikä väärin?

        Miksi kenenkään muun tulisi saada päättää mikä on kullekin pariskunnalle sopiva ikäero? Mitä se edes ketään muuta haittaa vaikka toisilla olisi kuinka iso ikäero, ettehän te joudu siinä parisuhteessa elämään? Mikä oikeus teillä olisi päättää mitä muut omalla elämällään tekevät?

        Oikeusvaltion perusperiaatteisiin kuuluu itsemääräämisoikeus, siis myös seksuaalinen sellainen. Se tarkoittaa sitä että Suomessa jokaisella yli 16-vuotiaalla on oikeus ITSE valita minkälaisen ja minkä IKÄSEN kanssa haluaa seurustella!


      • Anonyymi
        Itsemääräämisoikeus kirjoitti:

        Kenellä on "jumalallinen oikeus" päättää mikä on oikein ja mikä väärin?

        Miksi kenenkään muun tulisi saada päättää mikä on kullekin pariskunnalle sopiva ikäero? Mitä se edes ketään muuta haittaa vaikka toisilla olisi kuinka iso ikäero, ettehän te joudu siinä parisuhteessa elämään? Mikä oikeus teillä olisi päättää mitä muut omalla elämällään tekevät?

        Oikeusvaltion perusperiaatteisiin kuuluu itsemääräämisoikeus, siis myös seksuaalinen sellainen. Se tarkoittaa sitä että Suomessa jokaisella yli 16-vuotiaalla on oikeus ITSE valita minkälaisen ja minkä IKÄSEN kanssa haluaa seurustella!

        No itselläni on se tilanne että minä olen 10 vuotta vanhempi kuin miesystävä, ja hänen perheensä on alkanut nyt vastustaa meidän yhdessä oloa, 3 v seurustelun jälkeen. Kun luulivat että suhde ei kestä . Nyt kun ovat nähneet että ei helvetti, nuo onkin yhdessä ja erosta ei ole tietoakaan, niin on tullut paniikki, ja alkoivat painostaa miestä että oletko nyt todella varma että haluat olla tuon vanhan naisen kanssa. Ilmeisesti johtuu siitä, että miehellä ei ole lapsia, ja nyt vanhemmat pelkäävät ettei heidän rakas kultapoju saakkaan jälkeläisiä. Olen nimittäin 48 vuotias, niin biologia ei anna myöten lapsen saamiselle enää.
        Olen jo alkanut miettiä että oliko virhe rakastua10 vuotta nuorempaan mieheen? Vaikka itse olen yhtä hyvässä kunnossa kuin hän ja olen toisten mielestä nuorekas, eikä ikäero näy meistä ulospäin. Hänen kaveritkin kyselevät meidän tilanteesta välillä... eli hänen lähipiirinsä on nyt paniikissa meidän suhteesta.


    • Ei suurta ikäeroa

      3 vuotta on optimi, mutta 5 vuotta vielä menettelee suuntaan tahi toiseen.

      • Sannuska1111

        Johan oli typerä kommentti... kyllä se on henkisestä kehityksestä kiinni sopiiko yhteen.


    • LäskiFetistit

      Minua aina hirvittää pariskuntien PAINOero.

      Se on kamalaa katsottavaa kun joskus joku hoikka ja hyväkuntoinen on hirveän LÄSKIN kanssa

      Mielestäni lihavien pitäisi olla vaan toisten lihavien kanssa ja jättää hoikat sekä kunnostaan huoltapitävät rauhaan!

      Painoindeksiero saisi korkeintaan olla -5.

      Missään nimessä 20 painoindeksinen EI saisi seurustella painoindeksi 30 kanssa! Millasia läskejä niiten lapsistakin tulis??? :o

      Kaikkien tulisi käydä vähintään kerran kuussa virallisissa punnituksissa, joissa tarkistettaisiin pariskuntien paino. Jos ero olisi kasvanut yli sallitun, parin pitäisi välittömästi erota, tai sen läskimmän laihduttaa!!!

      • katsele niitä

        No älä sitten


      • hähhähhäää

        Käännä sitten katseesi pois, kun me tulemme vastaan; on iso ikäero ja vielä isompi kokoero. Ja mepä ollaankin onnellisia, ähäkutti!


      • Suvaitseville
        hähhähhäää kirjoitti:

        Käännä sitten katseesi pois, kun me tulemme vastaan; on iso ikäero ja vielä isompi kokoero. Ja mepä ollaankin onnellisia, ähäkutti!

        Toi viesti olikin sarkasmia, eikä siis todellakaan tarkoittanut että lihavuuden perusteella saisi syrjiä yhtään sen paremmin kuin iän.

        Kummallista on että nykyään "suvaitsevaiset" syrjivät iän perusteella, mutteivät salli minkään muun perusteella tapahtuvaa syrjimistä.

        IKÄrasismi on aivan yhtä paha asia kuin roturasismikin!


      • pienionni

        Hahahha! Kiitos tästä. :D Ja nämä muut hapannaamat täällä ei vissiin tajunnut, että kyseessä on semmoinen asia kuin vitsi.


      • Voi jum*lauta

        Miten se sinua voi haitata jos niillä olisikkin painoeroa ? Jos se ei niitä haittaa nii sen on tärkeintä! Ja eihän niistä lapsista välttämättä tulisi läskejä kun ei opeteta lapsesta pitäen syöttämään makeisia kauhesti ymsyms. Oli muute melko töykee viesti sinulta kun ajattelee !


      • Ei suurta ikäeroa
        Suvaitseville kirjoitti:

        Toi viesti olikin sarkasmia, eikä siis todellakaan tarkoittanut että lihavuuden perusteella saisi syrjiä yhtään sen paremmin kuin iän.

        Kummallista on että nykyään "suvaitsevaiset" syrjivät iän perusteella, mutteivät salli minkään muun perusteella tapahtuvaa syrjimistä.

        IKÄrasismi on aivan yhtä paha asia kuin roturasismikin!

        EIhän täällä mitään ikärasismia ole havaittavissa, vaan jokainen saa kertoa, mikä on itselleen sopiva ikäero. Minulle ei sovi itseäni paljon vanhempi puoliso, mutta jos jollekulle toiselle se on ok, niin ei se minua häiritse. Miksi siis ketään saa häiritä se, että minä en halua vanhaa puolisoa?


      • Anonyymi
        Suvaitseville kirjoitti:

        Toi viesti olikin sarkasmia, eikä siis todellakaan tarkoittanut että lihavuuden perusteella saisi syrjiä yhtään sen paremmin kuin iän.

        Kummallista on että nykyään "suvaitsevaiset" syrjivät iän perusteella, mutteivät salli minkään muun perusteella tapahtuvaa syrjimistä.

        IKÄrasismi on aivan yhtä paha asia kuin roturasismikin!

        Mun miesystävä on 29 v mua nuorempi, ulkom taustainen suomen kansalainen. Hän haluaa olla kanssani... hän on tumma, pienikokoinen, ssma kuin minä eli 166... hän on rehellinen, siisti ym muuta hyvää... hän oppi nauramaan kun olimme olleet yhdessä vähän aikaa... sitä ennen hän oli totinen... itse olen vaalea hoikka timmissä kunnossa... kohta olemme olleet yhdessä vuoden... katsotaan, ei tässä mitään häviä jos ei voitakaan


    • kaikkea sitä kysytää

      Ei sillä ikäerolla ole sellaisessa tapauksessa mitään väliä. Ainut vaan että toisessa päässä tulee fysikaaliset rajat (riipputissit, kurttuinen naama, jne) vastaan että se toinen ei enää voi olla unelmakumppani. Toisessa ääripäässä tulee sitten laki vastaan.

      • unohdetaan ikä

        Ei kait ikäerolla ole niin väliä. Vanhempieni ikäero oli 14 v. ja onnellisia olivat, isä vanhempi. Sitten tiedän lähes yhtä suuria ikäeroja, joissa nainen se vanhempi ja hyviä liittoja nekin.


      • Se siitä unelmasta!

        Jos etsii unelmakumppaniaan ei tule muuta kuin pettymään. Joillain riippuu tissit jo nuorena, ja luonne tekee naamastakin ruman, mutta kaikissa meissä jotain vikaa on. Ei ole unelmien kumppania, niitä on vain elokuvissa. Kaikki muut on ihmisiä. On luomia, arpia ja läskiä, riippuva perse ja tissit ja miehelläkin suonikohjuja. On ärsyttävä tapa syödä leipää, toinen vanhenee nopeammin kuin toinen ja jotkut näyttää aina 10 vuotta vanhemmilta kun mitä ovat. Joku on työtön ja joku aina töissä, kenellä on liian vähän kavereita ja kenellä taas liikaa, eikä aikaa ainakaan omalle perheelle löydy. Yksi haluaa neljä lasta ja sen kumppani ei tietenkään yhtään ja toinen pari saa riidan aikaan siitä, mitä leipää ostetaan. Joku on syntymä ruma ja jo nuorena lihotettu, toinen sairastuu anoreksiaan eikä se syntymä nätti naama auta kun hampaat tippuu ja tiputukseen joutuu. Joku saa herpeksen vakikumppaniltaan,-joka on saanut sen yhden illan jutussa. Toisen ihannekumppanilla osoittautuu syöpä ja sen ex-vaimolla taas kuolee mummo, mistä se jostain syystä saa hermoromahduksen eikä enää toivu.
        Yksi jauhaa aina bensan hinnoista aamukahvipöydässä, ja sen äiti on ärsyttävä. Sadannen tuhannennen isä on täysi pässi ja muutkin sukulaiset elävältä haudattavia. Jonkun mies ei suostu muuttamaan omakotitaloon ja jollain nainen ei vaan siivoa.

        Se että joku on unelmakumppani kestää iästä ikäerosta ja ihmisitä riippumatta noin 3-24 kk eikä kauempaa. Joillain, harvoilla, hieman kauemmin, niillä kenellä ei ihmeitä vaatimuslistoillaan alunperin ollutkaan ehkä kaikkein kauimmin: koska haaveet oli realistisia.
        Ikäerolla ei varsinaisesti ole mitään tekemistä asian kanssa.
        Mitä nopeammin muutetaan yhteen, sitä nopeammin se unelmakumppani haihtuu ja jäljelle jää ihmisiä.


    • masentunutvanhus

      10v menee hyvin enintään noissa suurissa ikäero suhteissa. Sitten iskee se vitutus kun toinen on lähes pappa ajatusmaailmaltaan ja ei voi tehdä samoja asioita jotka itseä kiinnostaa. Siinä vaiheessa yleensä tulee se ero . Ja vanhempi mies jää kuin jääkin sitten itse eleleen sitä vanhuuttaan. En panostaisi hirmusesti suuriin ikäeroihin. On lähipiirissä sen verran kokemusta.

      • monimutkaista

        Kaikki on niin tapauskohtaista. Ihmiset ensinnäkin valitsevat toisensa niin monin perustein. Kaikki parit eivät ole alun alkaenkaan kovin sopivia toisilleen monellakaan mittarilla. Ihmiset myös ikääntyvät eri tavoin ja aikataulussa. Ajatusmaailma voi pysyä virkeänä hyvinkin vanhaksi. Jotkut ovat jo nuorina ajatuksiltaan hyvin kankeita. Sairaudet kohtaavat ihmisiä hyvin eri tavoin.

        On siis vaikea arvioida, millä tavalla iso ikäero vaikuttaa suhteeseen joskus vuosien jälkeen.


      • reh5
        monimutkaista kirjoitti:

        Kaikki on niin tapauskohtaista. Ihmiset ensinnäkin valitsevat toisensa niin monin perustein. Kaikki parit eivät ole alun alkaenkaan kovin sopivia toisilleen monellakaan mittarilla. Ihmiset myös ikääntyvät eri tavoin ja aikataulussa. Ajatusmaailma voi pysyä virkeänä hyvinkin vanhaksi. Jotkut ovat jo nuorina ajatuksiltaan hyvin kankeita. Sairaudet kohtaavat ihmisiä hyvin eri tavoin.

        On siis vaikea arvioida, millä tavalla iso ikäero vaikuttaa suhteeseen joskus vuosien jälkeen.

        Toi ajatusmaailma-juttu on niin totta! Mä olen tavannut tosi paljon ihmisiä, ja on siis ihan tosi monenlaista hiihtäjää. Yksi on jo nuorena kuin jämähtänyt papparainen, eikä auta ikä tai sileät posket. Toisen tekee kiinnostavaksi vielä 20 vuoden ikäerollakin nimenomaan se, että se on ajatuksiltaan viksu, kiinnostunut kaikesta ja innostunut. Se on tosi paljon ihmisestä kiinni se ajatusmaailma, kyllä! Tottakai ikä tuo parhaimmassa tapauksessa viisautta, poistamatta uteliaisuutta, ja "oppia ikä kaikki" pitää paikkansa. Pahimmillaan ihminen jähmettyy ja vaipuu semmoiseen vanhuuteen, mihin ei tarvitsisi vaipua edes vanhana.

        On ikäeroja ja ikäeroja.


    • 16v nuorempi mies

      Jätetty / surullinen10.4.2012 20:470
      Mieheni jätti minut 3 vuotta sitten poikamme synnyttyä. Nyt olen työssäni tutustunut minua nuorempaan mieheen, joka ilmiselvästi haluaa suhteeseen kanssani. Ihastuin häneen, ja on ihanaa olla hänen kanssaan ja sylissään. Pelottaan vaan, olenkohan sittenkin liian vanha hänelle. Olen 38 ja hän haluaisi naimisiin ja perheen kanssani. Rakastan häntä, mutta pelottaa.

      • vaikea valinta

        Aika iso ikäero tuo on, jos ajatellaan vuosien päähän. Mutta sitten kuitenkin jos tykkää, niin pitäisikö uskaltaa. Tosi vaikea kysymys. Rakkaus on aina ihmeellinen asia, elämän suurimpia lahjoja. Haluaako sellaista ohittaa.

        Huomasin tuossa yhden julkkisparin, jolla ikäeroa 15 v. eli Geena Davis s. 1956 ja hänen miehensä s. 1971.


      • jonttuliini

        Olitko siis sinkku? Jos olet,niin anna palaa ja nauti elämästä. Tehkää miehen kanssa kaikkea mukavaa yhdessä, ihan arkistakin. Itse olen 34v ja poikaystäväni 26v.
        Hänen kanssaan olemme tehneet juuri näin,tottakai haaveilemme yhteisestä tulevaisuudesta, mutta nyt nautimme elämästä ja toisistamme ;)


      • Anonyymi

        38 on nuori,anna palaa Jack.


    • Elina Alina

      Ehkä 16-17 vuotta ikäeroa... olen itse 21v nainen ja suhteessa 15 vuotta vanhemman miehen kanssa =)

    • Spurdoo

      Mun iskä on 43v ja on 22v kanssa et sillä lailla \m/

      • retku2

        Täräytäpäs kysyä, miksi on nuoren naisen kanssa, mikä on se syy. Ihan pokkana vaan, saisko äijän ajattelemaan, kun melkein omaa lastaan p----.


      • .....
        retku2 kirjoitti:

        Täräytäpäs kysyä, miksi on nuoren naisen kanssa, mikä on se syy. Ihan pokkana vaan, saisko äijän ajattelemaan, kun melkein omaa lastaan p----.

        Miksi ?


      • Sannuska1111
        retku2 kirjoitti:

        Täräytäpäs kysyä, miksi on nuoren naisen kanssa, mikä on se syy. Ihan pokkana vaan, saisko äijän ajattelemaan, kun melkein omaa lastaan p----.

        Me synnytään tänne henkisesti kehittymään ei katsomaan jotain kehoa. Jos henkisesti synkkaa niin se on tärkeintä.


    • Rakkaus ei katso ikä

      Ei ole väliä.

    • EI IKÄrasismia!

      Kysyisittekö "Miten lihavan kanssa voisitte olla?
      Tai "Miten mustan kanssa voisitte olla?"
      Tai "Kuinka köyhän kanssa voisitte olla?"
      Tai "Kuinka vähän koulutetun kanssa voisitte olla?"
      Tai "Kuinka lyhyen kanssa voisitte olla?"

      Jos joku on vaikkapa lihava, hän voi aina laihduttaa. Jos jollain ei ole koulutusta, hän voi opiskella lisää. Jos on köyhä, voi tienata lisää rahaa, jne.

      Mutta IKÄ on ominaisuus johon EI voi VAIKUTTAA. Jokainen meistä vanhenee tasan saman verran joka hetki. Vaikka kuinka haluaisi niin millään ei voi kääntää kelloa taaksepäin ja valita olevansa 20v jos sattuu rakastumaan 20-vuotiaaseen.

      Tiesittekö että IÄN perusteella on aivan yhtä kiellettyä syrjiä ketään kuin vaikkapa rodun perusteella? Ikää ihminen ei voi muuttaa, vaikka kuinka haluaisi, samoin kuin ei rotuaankaan.

      • ootko ihan pihalla

        Iän tai rodun perusteella syrjiminen on kiellettyä vain työelämässä.

        Yksityiselämässä jokainen (paitsi pedofiili) saa valita mieleisensä kumppanin tai olla valitsematta ketään jos siltä tuntuu.


    • naakkonen

      20v alkaa olla sellanen maksimi

      • IkäRASISMIA!!!

        Sanoksä suoraan ihmiselle josta sää muuten tykkäisit, että "sori en voi olla sun kans koska sää oot LIIKA VANHA?" tai liika nuori.

        Ei mikään ihme että työmarkkinoillakin on IKÄrasismia, kun ihmiset omissa parisuhteissaankin on ikä rasistisia?

        Onko susta sitten oikein että sanoo suoraan "sori en voi olla sun kans koska sää oot LIIKA LÄSKI?"

        Mitä mieltä olisit sellaisesta ihmisestä joka VAIN siksi ei uskalla olla rakastamansa ihmisen kanssa että tästä on tullut LIHAVA?

        Kun joku menee naimisiin hoikan kanssa, mutta esim. lasten saamisen jälkeen vaimo lihoo, niin miehellä on OIKEUS jättää se vaimo vaan siksi että se on LIHONUT?

        Tuo on täsmälleen sama asia kuin se että valitsee ketä rakastaa PELKÄSTÄÄN IÄN perusteella!?

        Miksi ihmeessä iän perusteella olisi oikein syrjiä ihmisiä, kun esim. ihon värin tai muun muuttamattoman ominaisuuden perusteella ei ole?

        Vai sanoisitko toiselle myös että "rakastan sua ja olisin sun kans muttakun sää oot liika MUSTA?!! :O


      • ,.,.,.,.,.,.,.,...,.
        IkäRASISMIA!!! kirjoitti:

        Sanoksä suoraan ihmiselle josta sää muuten tykkäisit, että "sori en voi olla sun kans koska sää oot LIIKA VANHA?" tai liika nuori.

        Ei mikään ihme että työmarkkinoillakin on IKÄrasismia, kun ihmiset omissa parisuhteissaankin on ikä rasistisia?

        Onko susta sitten oikein että sanoo suoraan "sori en voi olla sun kans koska sää oot LIIKA LÄSKI?"

        Mitä mieltä olisit sellaisesta ihmisestä joka VAIN siksi ei uskalla olla rakastamansa ihmisen kanssa että tästä on tullut LIHAVA?

        Kun joku menee naimisiin hoikan kanssa, mutta esim. lasten saamisen jälkeen vaimo lihoo, niin miehellä on OIKEUS jättää se vaimo vaan siksi että se on LIHONUT?

        Tuo on täsmälleen sama asia kuin se että valitsee ketä rakastaa PELKÄSTÄÄN IÄN perusteella!?

        Miksi ihmeessä iän perusteella olisi oikein syrjiä ihmisiä, kun esim. ihon värin tai muun muuttamattoman ominaisuuden perusteella ei ole?

        Vai sanoisitko toiselle myös että "rakastan sua ja olisin sun kans muttakun sää oot liika MUSTA?!! :O

        Ota nyt jo ne lääkkees tai pyydä sitä paljon nuorempaa naistas antamaan ne.


      • ei ollut
        IkäRASISMIA!!! kirjoitti:

        Sanoksä suoraan ihmiselle josta sää muuten tykkäisit, että "sori en voi olla sun kans koska sää oot LIIKA VANHA?" tai liika nuori.

        Ei mikään ihme että työmarkkinoillakin on IKÄrasismia, kun ihmiset omissa parisuhteissaankin on ikä rasistisia?

        Onko susta sitten oikein että sanoo suoraan "sori en voi olla sun kans koska sää oot LIIKA LÄSKI?"

        Mitä mieltä olisit sellaisesta ihmisestä joka VAIN siksi ei uskalla olla rakastamansa ihmisen kanssa että tästä on tullut LIHAVA?

        Kun joku menee naimisiin hoikan kanssa, mutta esim. lasten saamisen jälkeen vaimo lihoo, niin miehellä on OIKEUS jättää se vaimo vaan siksi että se on LIHONUT?

        Tuo on täsmälleen sama asia kuin se että valitsee ketä rakastaa PELKÄSTÄÄN IÄN perusteella!?

        Miksi ihmeessä iän perusteella olisi oikein syrjiä ihmisiä, kun esim. ihon värin tai muun muuttamattoman ominaisuuden perusteella ei ole?

        Vai sanoisitko toiselle myös että "rakastan sua ja olisin sun kans muttakun sää oot liika MUSTA?!! :O

        En ole henkilö, jolta kysyit, mutta vastaus on kyllä: sanon jokaiselle yli-ikäiselle lähestyvälle nettideitille ihan suoraan, että on mulle liian vanha.

        Aika on oppia, ettei paljon nuorempia ihmisiä kiinnosta vanhat gubet vähääkään. Itselläni ehdoton maksimi on 7 vuotta. Silloin pitää todellakin olla jo täydellinen pakkaus ja ikäistään nuoremman näköinen. Muutoin näyttää taas, että isä ja tytär liikkeellä, koska näytän itse ikäistäni lähes 5-10 vuotta nuoremmalta.

        Kerran erehdyin olemaan yksissä itseäni lähes 14 vuotta vanhemman miehen kanssa. Ei ikinä enää. Hän eli ihan eri vuosikymmenellä, papparainen. Ulkonäössäkin oli sulattelemista, koska kurpaltahan hän valitettavasti näytti ja ihan ikäiseltään. Itse toki kuvitteli olevansa hyvinkin nuorekas.


    • Kerran vielä pojat

      Ikäero on vain numeroita. Minulla on ystävättärenä 30 vuotias nainen ja itse olen 62. Tässä naisessa on ne puolet joita olen aina kaivannut parisuhteeseen.

      • Ei ryppyjä kiitos!

        Hei, kerran vielä pojat! Meinaaks että joku uskoo sua? Jos olisit tosi rikas ja tekisit mulle testamentin ja jos itse olisin tosi ruma, rupeisin sun kaa. Muuten en kyllä isäni ikäistä naisi. Yäk, vaikka sulla olisikin ne viagrat! Vanha äijät luulee olevansa viehättäviä ja seksikkäitä. Säälittäviä, sanon minä 30v.


      • Loveand...
        Ei ryppyjä kiitos! kirjoitti:

        Hei, kerran vielä pojat! Meinaaks että joku uskoo sua? Jos olisit tosi rikas ja tekisit mulle testamentin ja jos itse olisin tosi ruma, rupeisin sun kaa. Muuten en kyllä isäni ikäistä naisi. Yäk, vaikka sulla olisikin ne viagrat! Vanha äijät luulee olevansa viehättäviä ja seksikkäitä. Säälittäviä, sanon minä 30v.

        Se on varmaan thaikku. Aasiasta tulee köyhiä tyttöjä tänne, ei siinä miehen olemus paljon merkitse kun pääsee leveämmän leivän ääreen.


      • Kerran vielä pojat
        Ei ryppyjä kiitos! kirjoitti:

        Hei, kerran vielä pojat! Meinaaks että joku uskoo sua? Jos olisit tosi rikas ja tekisit mulle testamentin ja jos itse olisin tosi ruma, rupeisin sun kaa. Muuten en kyllä isäni ikäistä naisi. Yäk, vaikka sulla olisikin ne viagrat! Vanha äijät luulee olevansa viehättäviä ja seksikkäitä. Säälittäviä, sanon minä 30v.

        Jos sä olisit tosi ruma niin en voisi olla sun kaa. Kyllä se iso ikäero toimii. Tyttöystäväni ei pidä nuorista pojista. Ovat aina vonkaamassa ja heti valmiita seksiiin mutta se on sitten nopeasti ohi.
        Näin vanhempana sitä syttyy vähän hitaammin mutta kestääkin sitten pidempään ja nainen saa kaipaamansa esileikin.


    • niin111

      Henkisen iän tulee olla samalla tasolla. Tunnetusti miehet on hieman "jälkeen jääneitä." Naiset "aikaansa edellä."
      En voisi kuvitella olevani oman ikäisen pojankoltiaisen kanssa, joka on ihan pentu. Ei kiitos. Ikivanhaa kääkkääkään en tahdo, varsinkaan sellaista, jolla on eka liitto mennyt pommiin. Se kertoo siitä, ettei mies ole kasvanut henkisesti vuosien saatossa (kun ei saa liittoaan kestämään) vaan etsii nuorta naista.

    • ei enää ikinä

      Olen nainen. 20 ylöspäin, 3 alaspäin ikäeroa.

      • Naisen logiikkaako?

        Jos sä voit olla 20 vuotta VANHEMMAN kan,
        mutET kun 3 vuotta NUOREMMAN,
        niin mites se sua 20 vuotta vanhempi
        vois olla sitä 20 vuotta nuoremman kans?


      • Tällee??
        Naisen logiikkaako? kirjoitti:

        Jos sä voit olla 20 vuotta VANHEMMAN kan,
        mutET kun 3 vuotta NUOREMMAN,
        niin mites se sua 20 vuotta vanhempi
        vois olla sitä 20 vuotta nuoremman kans?

        Varmaan riippuu vastaajasta, tää voisi mennä näin: jos mä olen 23-vuotias niin joo, 3 vuotta alaspäin ja 20 vuotta ylöspäin ois ihan ok. Että se on riippuen iästä miten sen ottaa.
        Kun oisin 35-vuotias, voisin olla 5 vuotta vanhemman ja 15 vuotta nuoremman kanssa. No, tosin teoriassa, en mä oikeen parikymppisissä kovin kiinnostavia nää, kun ovat niin nuoria, enkä mä ole ikinä pitänyt vauvan naamaa ja kokematonta uhoa kovin mielenkiintosena, mutta noin jos oletetaan että löytyisi joku kypsempi, niin kyllähän 20-vuotias on jo aikuinen.
        Yli 4kymppistä en huoli edelleenkään. Että jos pitää ikärajan samana mahdollisimman kauan ja se on jo laaja lähtiessään niin helposti.

        Siten vaikka.


    • .....

      20-30 vuoden ikäero on sopiva.

      • Älä naurata

        Ai kun nainen on 45 eli parhaimmassa iässä, lapset isoja ja vielä menohaluinen, mies olisikin jo pappaiässä. Kuinkas moni 45-nen mies ottaisi 20-30v. vanhemman naisen?


      • .....
        Älä naurata kirjoitti:

        Ai kun nainen on 45 eli parhaimmassa iässä, lapset isoja ja vielä menohaluinen, mies olisikin jo pappaiässä. Kuinkas moni 45-nen mies ottaisi 20-30v. vanhemman naisen?

        ei vaan jos mies on 65-75v niin sitten sopiva ikäero olisi 40-50v eli mitä vanhempi sitä suurempi ikäero voi olla.


      • Riiiiiiiiiii
        Älä naurata kirjoitti:

        Ai kun nainen on 45 eli parhaimmassa iässä, lapset isoja ja vielä menohaluinen, mies olisikin jo pappaiässä. Kuinkas moni 45-nen mies ottaisi 20-30v. vanhemman naisen?

        Aira Samulinin ex-mies, Marionin mies ja Katri Helenan mies:)


    • japaxxi

      Mä löysin sellaisen miehen ja päätin lähteä kokeilemaan onko meidän ikäerolla merkitystä minkään arjen asian kanssa. Hän on 27-vuotias ja minä 36-vuotias.

      Ei ole tuolla ikäerolla mitään merkitystä, asiat rullaa hyvin ja rakkaampaa ihmistä en rinnalleni voisi mistään löytää. Hän on elämäni mies, olkoonkin nuorempi. Hänessä on kaikkea mitä miehestä haluan.

      Toivottavasti minussakin naisena mitä hän naisesta haluaa. Ainakin olen saanut kuulla olevani se nainen, joka hänen oli aina tarkoituskin löytää. The oikea.

      • jonttuliini

        Onnea teidän suhteellenne !
        Täällä 34v nainen ja poikaystäväni on 26v. Rakastamme toisiamme aivan valtavasti ja otamme ikäeromme huumorilla. Olemme useasti laulaneet yhdessä Stigin biisiä "puumaa mä metsästän" :D


      • huumorilla
        jonttuliini kirjoitti:

        Onnea teidän suhteellenne !
        Täällä 34v nainen ja poikaystäväni on 26v. Rakastamme toisiamme aivan valtavasti ja otamme ikäeromme huumorilla. Olemme useasti laulaneet yhdessä Stigin biisiä "puumaa mä metsästän" :D

        pakkohan se on ottaa kun muutkin ottavat.


    • 50v Teuvo & Niko

      Keski-ikäinen Teuvo tapasi nuorukaisensa kun tämä oli vasta teini-ikäinen (n.17v) .

      Ikäeroa heillä on yli 23 vuotta.

      Silti he ovat olleet yhdessä jo vuosikausia ja hyvin tuntuu edelleen menevän.

      Jos keski-ikäisen miehen ja nuorukaisen parisuhde toimii,
      niin miksei normaali heteroparin suhde toimisi ikäerosta huolimatta?

      Varsinkin ottaen huomioon että Suomessa homoseksi oli seksuaalirikos vielä 70-luvulla ja mielisairaus 80-luvulla.

      Homoseksi alaikäisen kanssa oli rangaistava seksuaalirikos 1999 saakka!

      Sen sijaan normaali heterosuhde yli 16-vuotiaan kanssa ei ole ollut rangaistavaa.

      • ikäeroa heilläkin

        entäs pekka ja antonio?


      • Toimiiko vai ei?
        ikäeroa heilläkin kirjoitti:

        entäs pekka ja antonio?

        Niin, olihan tämän toisen pressaehdokkaammekin nykyinen puoliso vasta teinipoika kun he tapasivat jossain kehitysmaassa ja "rakkaus roihahti".

        Jos kerran tämä erittäin varakas länsimainen keski-ikäinen mies ja kehitysmaa teinipojun suhde toimii, niin miksei kaikkien muidenkin?

        Heillä on täysin erilainen kulttuuri- ja varallisuustausta, eikä varmaankaan mitään muutakaan yhteistä. (paitsi seksuaalinen suuntautuminen)


      • Anonyymi
        ikäeroa heilläkin kirjoitti:

        entäs pekka ja antonio?

        Garuna kauppiaalla on joku koulupuku poika.


    • paappa 50v

      Heippa vaan :)

      Itse olen 50v nuorekas vaari ( lapsenlapset 2v , 3v. ) Nykyinen mInua 17v nuorempi vaimoni on raskaana ja saamme yhteisen lapsen piakkoin. Myös toiseksi vanhimman poikani 26v vaimo on raskaana ja saa hiukan aiemmin lapsensa kuin me.Lapsenlapseni ovat täten vanhempia kuin tuleva lapseni.Hienoa kun miniäni miehet , eli poikani saavat pikkuveljen joka on nuorempi kuin heidän omat lapsensa.. Vanhimman lapseni ja nuorimman ikäeroksi tulee 30v. No vielähän sitä ehtii pari lasta saada nuoren vaimon kanssa , jos luoja suo. Rakastamme toisiamme kuin hullut . Kun nuorena aloittaa kaikkea voi sattua.
      Elämä on ihanaa .

    • Rajanveto tässä

      Kai se on realistisesti siinä plus miinus 5 vuotta rajoissa. Riippuu toki yksilöstä, mutta yli 15 vuotta itseäni vanhemman tai nuoremman naisen kanssa en kehtaisi kulkea.

      • .......

        Olen samoilla linjoilla kanssasi.

        Tiesitkö, että 15 vuotta on se ikäraja, jonka sisällä ihmiset kokevat kuuluvansa "samaan sukupolveen"?
        Yli 15v vanhemmat siis mielletään kuuluvaksi omien vanhempien kassa samaan sukupolveen, yli 15v nuoremmat taas mahdollisten lasten kanssa samaan-.


    • saku

      ikäerolla ei ole väliä kunhan se ei nyt ihan liian hurja ole

    • Niin.

      Olen ollut 2v yhdessä jo 14v vanhemman miehen kanssa ja ei ole mitään ongelmaa ollut. Sitä nyt vain sattuu tämä parisuhde toimimaan hyvin. :)

    • Kaksi sukupolvea.

      6 vuotta yhdessä 15 v nuoremman miehen kanssa. Aiemmin olin 18 vuotta naimisissa 12 vuotta vanhemman miehen kanssa. Avioeron jälkeen tapasin tämän nuoremman ja molempien kanssa homma on toiminut. Eli ikäero ei ole niin kovin eksakti mittari toimivan parisuhteen määrittelyssä.

      • sakra

        Niin se on,kun ihminen pitää kehon ja mielen kunnossa ei ajan hammas raatele sitä pilalle ja jää hyvää pelivaraa ;D !


    • gyufftu

      Mulla on 9v vanhempi nainen ja on lapsellinen nainen. Muuta en voi sanoa

    • Sakra

      Minulla 16 vuotta nuorempi kumppani ja ollaan oltu 4 vuotta.Asutaan omillamme ja vietetään vapaa-aika yhdessä.Urheillaan,lomaillaan ja rakastellaan,myös keskustellaan älyllisiä ja älyttömiäkin.Olen oppinut tärkeitä asioita kuten rauhallisuus ja kärsivällisyys,jota ei viimeisen pitkänsuhteen aikana ollut.vaikka vanhin lapsi on 2v. nuorempi kumppaniani ei suhde enään tunnu kummalliselta ;)Pitää kulkea mieli avonaisena ja kuunelta sydäntäkin ;)

    • Niin kerta

      - 4 vuotta

    • Ajatuksia...

      Ikä on mun mielestä oikeesti vain numero. Se ei välttämättä minkäänlaisena railona kahden ihmisen välissä kun ne juttelee. Se on niin paljon tärkeempää, että klikkaako ne luonteet. Ehkä on myös olemassa jokin sydämen ikä, joka voi olla sama.

      Ainut vaan on se, että elämäntilanteet voi olla sitten aika erilaiset. Ja sehän ei siis liity suoranaisesti siihen ikään, koska ne voi olla erilaiset vaikka olisi samanikäisiä. Mutta se elämäntilanteiden erilaisuus on ehkä vähän vaikeampi. Varmasti sen saa silti toimimaan jos haluaa, mutta vaatii vähän enemmän ja molemmilta ymmärrystä.

      Ikäero on ehkä vähän pelottava joskus, mutta harvoin siksi että se näkyisi kahdestaan ollessa jotenkin, vaan juuri siksi jos tuntuu, että elämät on niin erilaiset.

    • lyyliä viedään

      Mulla 10 vuotta nuorempi mies, hyvin menee, ainakin toistaiseksi. Eihän kaikkien suhteiden tarvitse kestää loppuelämää. Toisaalta täytyy myös sanoa ettei ikäeromme näy ulkoisesti, eikä tunnu muutenkaan.

    • nuorimuori J

      Uskoisin, että noin 10 vuoden ikäero suuntaan tai toiseen voisi olla aika lailla maksimi. Olen itse 45-vuotias. Oleellisinta miehessä olisi se, että hän ei haluaisi enää lapsia, koska oma lapsilukuni on jo täynnä. Toisaalta jos mies olisi kovin vanha, hän ei välttämättä jaksaisi enää lasten mekastusta.

      Todella tärkeää on se, että ollaan henkisesti suunnilleen samanikäisiä. Yllättävän moni mies tulee vanhemmiten papparaiseksi henkisesti ja erittäin ahdasmieliseksi. Elämäntavat tulee esille hyvin mitä vanhemmaksi tulee eli osa on jo 55-60 vuotiaana lähes toinen jalka haudassa kun taas samanikäiset voivat olla sporttisia, energisiä ja iloista tarmoa puhkuvia.

    • Ei väliä

      Yhtä numeroerotus kuin tuloerot.

    • toivoa vielä on

      Ikäero ei haittaa, jos molemmat ovat samalla aaltopituudella. Riippuu myös paljon omasta iästä, millainen ikäero tuntuu hyvälta. Teini-iässa iso ikäero, esim. 15-20 vuotta, ei välttämättä ole yhtä ok juttu kuin aikuisiällä.

    • Liika on aina liikaa

      Laitampa nyt omankin kokemuksen tänne.. Suhteen alussa/alkuvuosina ei haitannut 13v. ikäero, mutta kun mies täytti 50v. niin silloin alkoi tuntua ikäero liian suurelta. Tunsin ja tunnen yhä edelleen itseni "nuoreksi" (erosta kun ei ole kauheasti aikaa) ja tuntui, että elimme eri maailmoissa. Muutamien vuosien päästä mies olisi jo alkanut puhua tulevista eläkepäivistään ja sitä en ehkä olisi kestänyt..

    • BINOP

      JOS AIDON RAKKAUDEN LÖYTÄÄ, NIIN MIKSI IHMEESSÄ SITÄ JA OMAA ONNEANSA HYLÄTÄ VAIN PINNALLISTEN SEIKKOJEN JA MUKAMAS YHTEISKUNNAN JA MEDIAN LUOMIEN IHANTEIDEN TAKIA, KUTEN IKÄERO.

      YKSI ELÄMÄ AIKAA, TURHA HUKATA RAKKAUTTA VAIN IKÄERON TAKIA JOS MUUT ASIAT NATSAA HYVIN. :)

      • ............

        Kukas täällä sellaista on väittänyt? En ymmärrä meuhkaamistasi.

        Ne, jotka eivät koe mitään yhteistä itseään huomattavasti vanhemman tai nuoremman kanssa, kertovat omat kokemuksensa, eikä siinä mitään kummallista ole. Kukaan ei ole kertonut hylänneensä "YHTEISKUNNAN JA MEDIAN LUOMIEN IHANTEIDEN TAKIA" huomattavalla ikäerolla varustettua kosijaa, vaan siksi ettei natsaa. Ne, jotka ovat löytäneet rakkauden suuresta ikäerosta huolimatta, kertovat myöskin omat kokemuksensa, eikä siinäkään mitään kummallista ole.


    • aikuinensten oikeest

      HOMMATKAA NYT JUMALAUTA SITÄ OMA IKÄSTÄ SEURAA! TEINIT ON TEINEJEN KANSSA JA AIKUISET AIKUISTEN KANSSA NAURETTAVAA JOS TEINI ALKAA SEURUSTELLA AIKUISEN KANSSA! MISTÄ TE KESKUSTELISITTE JOS NÄIN ON? BARBEISTA?

    • diktaattor1

      Molempien henkinen kypsyys samalla tasolla, niin vaikee määritellä. kaikki käy ":D"

    • hymyillen2

      Mies 36, nainen 52, hyvin toimii. Ikää ei edes ajatella tässä suhteessa, on täysin menettänyt merkityksensä.

    • Maksimissaan 12-13 vuotta vanhempi. Nykyinen mies on melkein 12 v. vanhempi :) Hyvin toimii ja ollaan molemmat kiinnostuneita samoista asioista, kuten esim. matkustelu, autot, tekniikka, kalastus jne...

    • 24 vuotta ikäeroa

      Olen tapaillut viime aikoina itseäni 24-vuotta vanhempaa. Outo ajatus et ikäeroa on noin paljon, me ollaan niin samalla aaltopituudella ja jutut käy niin hyvin yksiin. Mies on just sellainen minkä olen aina halunnut, täydellinen paketti. Meillä molemmilla on lapset ja jopa samanikäisiä lapsia ja kumpikaan ei niitä enää halua. Siinä asiassa elämäntilanteet siis samat. Miehen aikasemmatkin naiset olleet nuorempi. Toki ei näin nuoria. Molemmat meistä toivoi toisen olevan lähempänä omaa ikää kun huomasimme toisemme mutta emme voi vastustaa toisiamme kuitenkaan. Olen löytänyt sielunkumppanin.Meillä on ihan samat haaveet ja harrastukset, oltais vaan niin täydellisesti sopivia toisille. Kumpikaan ei ole kokenut aikasemmin vastaavaa.
      Meidän on silti todella vaikea ajatella yhteistä tulevaisuutta...eikä siitä ole puhuttu ollenkaan. Ikäero on niin suuri. Mutta entä jos en voi elää ilman tuota miestä? En ome ikinä ajatellut et voisin tapailla noin paljon vanhempaa ja tuo mies onkin poikkeustapaus, en voisikaan ketään muuta :)

    • Vanhanhellu

      Nuorempana ajattelin, että ikäerolla ei olisi merkitystä, olin silloin suhteessa jotakuinkin samanikäisen kanssa, joten kokemusta muusta ei ollut. Nyt olen jo pitempään ollut suhteessa 10v vanhempaan mieheen, eikä se ole suinkaan ongelmatonta: elämänrytmit on niin erilaiset kun toinen on jo eläkkeellä ja toinen työelämässä; toinen haluaa nukkumaan jo yhdeksältä, jolloin minua ei vielä nukuta ollenkaan; toinen tarvitsee päivätorkut joka päivä jne.

      • 24 vuotta ikäeroa

        Riippuu niin paljon ihmisestä.Musta tuntuu että mä olen tapailemaani miestä väsyneempi vaikka olen tosiaan 24 vuotta nuorempi. Oon aina tykänny mennä ajoissa nukkuun ja nukkua vaikka ne päivätorkutkin. Musta tuokaan asia ei ole välttämättä iästä kiinni. Mun isä on lähes 70 vuotias ja ei paahemmin lepäile päivän aikaan...tekee töitä enemmän ku nuoret miehet. Että tosiaan ihmisestä kiinni ei iästä. Toki jotaki vaivaa tulee iän myötä mut tuntuu niitä vaivoja olevan nuorillakin jotka ei pidä itsestään huolta ja jotkut jopa huononpi kuntoisia kun vanhemmat. Jos pitää lihaskunnosta huolta ja muutenki terveelliset elintavat 20 vuotta vanhempi voi olla parempi kuntoine kun plösähtänyt nuorempi.


      • Vanhanhellu
        24 vuotta ikäeroa kirjoitti:

        Riippuu niin paljon ihmisestä.Musta tuntuu että mä olen tapailemaani miestä väsyneempi vaikka olen tosiaan 24 vuotta nuorempi. Oon aina tykänny mennä ajoissa nukkuun ja nukkua vaikka ne päivätorkutkin. Musta tuokaan asia ei ole välttämättä iästä kiinni. Mun isä on lähes 70 vuotias ja ei paahemmin lepäile päivän aikaan...tekee töitä enemmän ku nuoret miehet. Että tosiaan ihmisestä kiinni ei iästä. Toki jotaki vaivaa tulee iän myötä mut tuntuu niitä vaivoja olevan nuorillakin jotka ei pidä itsestään huolta ja jotkut jopa huononpi kuntoisia kun vanhemmat. Jos pitää lihaskunnosta huolta ja muutenki terveelliset elintavat 20 vuotta vanhempi voi olla parempi kuntoine kun plösähtänyt nuorempi.

        Tässä tapauksessa ei ole kunnosta kiinni, mies juoksee kymmenkunta maratonia vuodessa, vaikka on liki 70.


    • aöltönen

      Ystäväni on naimisissa itseään kaksikymmentä vuotta vanhemman miehen kanssa. Minun mieheni on minua neljätoista vuotta vanhempi.
      Olen nelikymppinen ja mieheni on kuusikymppinen. Ei se nyt mihinkään vaikuta. Olemme onnellisia.
      Todennäköistä kuitenkin on, että tulen jäämään leskeksi liian varhain (tilastot ovat tilastoja) ja yhteinen lapsi jäi saamatta puolisoni ikään liittyvien tekijöiden vuoksi. Nämä ovat onneni hinta.

    • AsdaAaja

      Joo löytyy ikäeroa

      mutta

      kohta tulee kus housuun nii missäpäi on vessat?
      Ja oliks noi snäksit ilmasii?

    • 98jjjhg

      Jostakin syystä poikaystäväni ovat olleet aina minua nuorempia. Se on sopinut hyvin, koska olen itsekin kiinnostunut uusista asioista esim. uudesta tekniikasta, uutisista, trendeistä ja ylipäätään kaikenlaisesta, mitä maailmassa tapahtuu. Olen kyllä yrittänyt olla ennakkoluuloton ja avoin myös itseäni vanhemmille miehille, mutta moni mies on ollut paikoilleen jämähtänyt.

      Olen itse kohta 50-v nainen, mutta miehet ovat olleet aikuisiällä alussa n. 2 vuotta nuorempia ja 30-v jälkeen noin 5-10 v nuorempia. Nykyinen miesystävä on 35-v ikäinen YH-mies.

    • 16+11

      Meillä on 10 vuotta ikäeroa. Kun tapasin mieheni olin vasta 18-vuotias, silloin kyllä arvelutti seurusteleminen noin paljon vanhemman kanssa. Tutustuttiin ensin kavereina, mies näytti kyllä kiinnostustaan ihan avoimesti heti alkuun. Tässä on nyt kertynyt yhteistä taivalta 18 vuotta.

    • kira~

      Meillä mieheni kanssa roimasti ikäeroa. Minä 25 ja mies 51. Hyvä seksisuhde. Tunteet ovat syventyneet,mutta itse tiedostan,että hän ei ole loppuelämäni mies.

    • oooooooooooooooooooo

      Sen 15vuotta. Minulla on mies joka on 11v nuorempi ja olemme erittäin onnellisia yhdessä. Mies puhui alkukuukausina paljon ikäerostamme ja pelkäsikin jotain, ystäviensä kommentteja varmaankin. Mutta nykyään ikäerosta ei mainita. Oletan että asia unohtuu pikkuhiljaa

    • nette

      Minä vaimo, 51v. ja aviopuolisoni 32v. meillä on mennyt hyvin ja ikäeroa ei ajatella, alussa kyllä minä ajattelin, mutta mieheni ei koskaan, ja nyt se ei tule enää koskaan esille.

      • Anonyymi

        Ihan normaalin rajoissa.


    • ...

      Minä 22v ja kihlattu 36. Aluksi ikäero meitä, vähän mietitytti, mutta enää se ei häiritse. Yhdessä oltu parisen vuotta. :)

    • Ei rupsuja

      Itse en voisi olla edes 10 vuotta vanhemman miehen kanssa. Mieheni on minua alle 3 vuotta vanhempi.

    • fioniijem

      en olisi itsekkään voinut kuvitella kovin paljon itseni kanssa vanhemman kanssa olevani mutta rakastuin ja minun mieheni on minua23 vuotta vanhempi ja ihana ihminen:)

    • Sur

      Itse olen 24 v nainen ja minulla on 46 mies ja meillä menee hyvin :)

      • 24v naisesi

        Niinhän sinä ressukka luulet.


    • ei liikaa ikäeroa

      En halua kovin paljon vanhempaa miestä, koska kun olen katsellut, miten suvussa yleensä käy vanhemmalla iällä, niin miehet sairastuvat ja kuolevat ikäsairauksiin vähintään kymmenen vuotta nuorempina kuin naiset. Olen 40 v. Jos oiisin vapaa, niin katselisin suunnilleen saman ikäistä tai vähän nuorempaa miestä (max 10 v nuorempi). Nykyinen aviomieheni on lähes kymmenen vuotta minua nuorempi. Jos mies taas olisi yli kymmenen vuotta nuorempi, niin silloin alkaisi jo tulevaisuus "pelottaa"...kun tästä vanhenisin, niin miten kävisi miehen rakkauden?

    • Ikä on numeroita

      Miehen eliniän odotus on naisia pienempi, joten koska en halua elää leskenä pitkään, miehen kuuluu olla lähes ikäiseni. Tällä hetkellä minulla ja miehelläni on 3 vuotta ikäeroa, mutta jos hän potkaisee tyhjää ennen minua, katselisin kyllä itseni ikäistä erittäin hyväkuntoista miestä tai itseäni jonkun verran nuorempaa uusikkoa.

    • Tarkkaa ikärajaa en osaa määritellä, mutta luulisin, että jokin kymmenisen vuotta vanhempi voisi vielä mennä. Sen sijaan itseäni paljoa nuoremman kanssa seurustelua en osaisi vielä näin nuorena kuvitella.

    • umpilampi

      Itse olen viidettä vuotta yhdessä 14 vuotta vanhemma kanssa. Se on aikalailla itselleni semmoinen yläraja ikä-erolle. Suhde on muuten erittäin mieleen, mies symppis ja ollaan hyvin samanlaisia. Silti alkanut nyt pikkuhiljaa ahdistaa tuo vanheneminen, kun toinen on jo kohta nelikymppinen ja tuntuu, ettei enää innostukaan asioista samalla tavalla kuin vuosia sitten... ja vaivoja on tullut tässä muutaman vuoden aikana. Itseä kiinnostaisi kokea uusia asioita edes joskus piristykseksi kun arki on rankkaa.. käydä jossain uudessa paikassa tms. edes kerran pari vuodessa, mutta toista hirveän vaikea saada minnekään. Vielä kun kyse itsellä ensimmäisestä suhteesta... miten helposti sellainen kestää loppuelämän. Noh, naimisiinmeno ja omakotitalon hankintasuunnitelmat on hieman alkaneet hirvittää, vaikka kaiken pitäisikin olla aika täydellistä. Olen aika ahdistunut tilanteesta.

    • IKÄrasismia!

      Valitsetteko puolison esim. painon perusteella? Tissien tai peniksen koon perusteella? Jollette niin miksi valitsisitte tai jättäisitte valitsematta IÄN perusteella?!

      Kukaan järkevä ihminen EI valitse puolisoaan jonkun sellaisen ominaisuuden perusteella mihin yksilö itse ei voi vaikuttaa.

      Ihan yhtähyvin voisitte julistaa että:
      "Minä en missään nimessä olisi MUSTAn kanssa, ehkä korkeintaan hiukan tummempi ihoisen kanssa, sellaisen vaalean suklaan ruskean, muttei missään nimessä pikimustan!"

      Kuka fiksu tunnustaisi olevansa RASISTInen?!

      IKÄrasismi on aivan yhtä kiellettyä ja sopimatonta kuin roturasismikin!

    • Samoin, Onnea teille

      > Itse olen 24 v nainen ja minulla on 46 mies ja meillä menee hyvin :) <

      So? itse olen 23 v mies ja minulla on 45 nainen ja meillä menee hyvin :)

      Toimii se näkin päin.

    • vanhas vara parempi

      Vanha mies tai nainen kun ottaa huomattavasti nuoremman niin kysymyksessä on usein elatussuhde.

    • kalkkis1

      niinpä nii... tunnen yhden aivan ihanan 10v nuoremman miehen ... hän on kaikkea sitä mitä nainen voisi toivoa , mutta ei tulisi mieleenikään kertoa siitä hanelle ... ei kaikkia tarvi julkistaa mitä mielessään ajattelee ... eikä heittäytyä joka ihastuksen jalkoihin ....niitä tulee niitä menee ...olen siis aika vanhanaikaisesti ajatteleva ... ja joskus jos seurustelu suhdetta aloittelen toivon mukaan mies on edes samalta vuosikymmeneltä...

    • tsuptsup

      Minä olen kolmekymppinen, ja nelikymppistä miestä en enää ottaisi!

      Ensinnäkin he ovat jo keski-ikäisiä, toiseksi joko heillä on jo lapsia, tai sitten ovat sellaisia ikuisia keskenkasvuisia pleijereitä, jotka eivät edes olisi perheenisä- materiaalia.

      Eli alle kymmenen vuotta vanhempi on minun maksimi. Samoin ei saa olla yli kymmentä vuotta nuorempi.

      Toki jotain ihan poikkeuksia on, mutta nelikymppinen on liian vanha, ja parikymppinen on liian nuori.

      Pari-kolme vuotta minua vanhempi mies olisi ideaali, tai omanikäinen :)

    • 20 vuotta ikäeroa

      Meidän suhteessa on se hieman alle 20 vuotta ikäeroa, eikä mitään ongelmia. Mieltymykset, ajatukset, maailmankatsomus ja kaikki soveltuu saumattomasti yhteen. Se oli kummankin osalta todellista ihastumista jo heti ensimmäisillä tapaamisilla, joskaan kumpikaan ei mitään sanonut, koska "mä olen liian vanha varmasti" ja "mä oon liian nuori sen mielestä, ei se musta tykkäis". Kaikki tuttavat kuitenkin sanoivat, että katsotaan toisiamme "niin ihastunein silmin", että sen näki jo kaukaa. Lopulta vaan ajauduttiin paljastamaan toisillemme, että ollaan todella ihastuneita toisiimme, ja silloin itse asiassa ensimmäisen kerran nämä tarkat iätkin kerrottiin toisillemme.

      Ikäerot ei ole harvinaisia kummankaan suvussa, lähipiiristä löytyy 10-15 vuoden ikäeroja. Sitten on tietenkin niitäkin, joilla on 1-4 vuotta ikäeroa, eikä suhde ole toiminut alkuunkaan. Toisilla toki toimii.

      Mielestäni se on niin paljon henkilöstä kiinni, mikä soveltuu ja mikä ei. Tosin taidan olla hieman jäävi sanomaan tätä, kun itselläni on tuollainen baltiarallaa 20 vuoden ikäero puolisooni. Ihmettelen vain, kun yksikään tapaamani ihminen, olkoon sitten oman ikäinen tai vanhempi/nuorempi, ei ole koskaan sopinut edes ystävämateriaaliksi minulle (liian erilainen ajatusmaailma), niin nyt kun olen löytänyt sen samoilla linjoilla ajattelevan ihmisen, jonka kanssa on hyvä olla ja tuntuu turvalliselta, niin miksi ihmeessä luopuisin sellaisesta vain jonkin NUMERON takia?

      Sikäli kuin joskus ero tulee, se tuskin johtunee syntymävuosista. Tällä hetkellä kylläkään ei edes mitään eroon viittaavaa, eikä koskaan ollutkaan.

    • EI_IkäRASISMIlle!

      Kysyisittekö että "Kuinka paljon MUSTEMPI mies saisi olla? Voisitteko olla ihan pikimustan kanssa vai vaan vähän päivettyneen?"

      Tai kysyisittekö että "Kuinka paljon LIHAVAMMAN kanssa voisitte olla? Onko 5-10 kiloa jo liikaa? Pitääkö puoliso jättää jos se lihoo?"

      Tai kysyisittekö "Kuinka paljon TYHMEMMÄN kanssa saa olla? Pitääkö olla maisterin tutkinto vai riittääkö peruskoulun päästötodistus?"

      Kysyisittekö "Kuinka paljon KÖYHEMMÄN kanssa saa olla? Haluatteko että puoliso ansaitsee yli 100.000e/vuosi vai riittääkö toimeentulotuella elävä? Pitääkö puoliso jättää jos se menettää työnsä?" jne.

      Miksi IKÄ olisi ainoa kriteeri joka perusteella voi ja saa ja pitääkin syrjiä, mutta esim. rotu ei.

      Jos tapaisitte maailman ihanimman ja teille sopivimman ihmisen mutta se sattuisi olemaan pikimusta, niin kehtaisitteko kertoa suoraan että "joo, olisin muuten halunnut olla sen kanssa ja meillä olisi ollut ihanaa yhdessä, mutta kun se oli ihan liian MUSTA." ??!

      IKÄ on samanlainen ominaisuus kuin ROTUkin. Siihen EI voi itse vaikuttaa, eikä sitä ei voi itse vaihtaa. Sitä on sen ikäinen milloin on syntynyt samoin kuin on sen rotuinen minkä rotuiseksi on syntynyt. Siksi Suomen laissa on kiellettyä syrjiä ketään niin iän kuin rodunkaan puolesta.

      • SyrjintäkieltoLaissa

        Rasismi on syrjintää. Syrjintää voi olla monenlaista, esim. ikään perustuvaa.

        Rasismi on ihmisten fyysisten sekä henkisten piirteiden erilaisuudella perustellaan eriarvoista kohtelua eli syrjintää.

        Ikä on joko fyysinen ominaisuus tai henkinenikä henkinen piirre (nuorekkuus) joka perusteella ketään ei saisi syrjiä.

        Rasismiksi voidaan kutsua myös toimintatapoja ja yhteiskunnallisia rakenteita, jotka johtavat näihin seikkoihin perustuvaan eriarvoisuuteen.

        Rasismia ovat sellaiset uskomukset ja toiminnot, jotka pohjautuvat ajatukseen ihmisryhmien perustavanlaatuisesta biologisesta erilaisuudesta, ja jotka oikeuttavat ihmisryhmien negatiivisen kohtelun tällä perusteella.

        Ikä nimenomaan ole tälläinen biologinen erilaisuus, jonka ei pitäisi oikeuttaa negatiiviseen kohteluun.

        Ei voida yleistää että jonkun tietyn ikäinen on tietynlainen, josta syystä tämän ikäisen kanssa ei voisi olla.

        Suomen yhdenvertaisuuslaki kieltää niin rotuun, kuin ikäänkin perustuvan syrjinnän.

        Kielletyt syrjintäperusteet ovat ikä, etninen tai kansallinen alkuperä, kansalaisuus, kieli, uskonto, vakaumus, mielipide, terveydentila, vammaisuus, sukupuolinen suuntautuminen tai muu henkilöön liittyvä syy.

        Laki kieltää välittömän (suoran) syrjinnän, välillisen (epäsuoran) syrjinnän, häirinnän sekä OHJEEN tai KÄSKYN syrjiä jotakuta.

        Eli periaatteessa kun annatte täälä ohjeen tai jopa käskette/kiellätte jotakuta olemasta jonkun tietyn ikäisen kanssa, syyllistytte yhdenvertaisuuslainrikkomiseen!


    • 20 vuotta ikäeroa

      EI_IkäRASISMILLE kirjoitti viisaita. Todella hyviä pointteja: löydät aivan ihanan, juuri itsellesi sopivan ihmisen, jonka kanssa synkkaa todella hyvin kaikki yhteen. Mutta sitten hänessä on YKSI mitätön ominaisuus, jonka perusteella määrittelet hänet "täysin itsellesi sopimattomaksi"? Näinhän moni ikäerovouhkaajista ajattelee, nimittäin, että se yksi ainokainen ominaisuus (tässä keskustelussa siis ikä) on este parisuhteelle, joskus jopa pelkälle ystäväsuhteellekin.

      Olen kuullut (ennen suhdettani, joskus sen aikanakin) paljon näistä "Eri elämäntilanteista", joilla yritetään ikäeroja paheksua. "20 vuotta vanhemmalla/nuoremmalla on niin eri elämäntilanne.... Ei tuolla ikäerolla voi koskaan olla täysin samalla aaltopituudella" ja "Kyllä on ihmisessä vikaa, jos itseään 10-20 vuotta nuorempaa katselee / 10-20 vuotta vanhempaa alkaa omaishoitaa."

      On totta, että näitä "ikäkriiseilijöitä" löytyy, niitä, jotka eivät suostu myöntämään "vanhentuneensa" (mikä kuitenkin tapahtuu kaikille, ellei satu kuolemaan nuorena) ja siksi etsivät rinnalleen sen nuoremman puolison, vain jotta näyttäisi mahdollisimman nuorekkaalta. Nuoruutta kun pidetään nykyaikana trendinä, eihän enää ihminen saa vanhentua lainkaan. Eihän 80-vuotiaskaan ole enää ihminenkään, vaan joku "kurttuinen mummo/pappa" .... Kyllä, suurin osa nuorisosta ja nuorekkaaksi tekeytyvistä keski-ikäisistä ei pidä "ryppyistä mummoa/pappaa" ihmisenä, vaan omana lajinaan. Tämmöisiin ajattelijoihin ainakin minä olen törmännyt.

      Siitä huolimatta, oli ikäero millainen pyhäinhäväistys tahansa, löytyy myös niitä ihmisiä, jotka ihan oikeasti tykkäävät siitä toisesta ihmisestä, hänen PERSOONASTAAN ja mikseivät ulkonäöstäänkin. Siinä aidossa tykkäämisessä ei kauheasti minkään vuosiluku paina. Jos alkaa oman kullan kanssa jokin niin mitätön asia kuin ikä häiritä, silloin on kyllä ihan väärän ihmisen kanssa; silloin ei ole todellisia tunteita sitä ihmistä kohtaan ollutkaan.

      Omassa puolisossani en mitään vaihtaisi. Varsinkaan ikää, jolle hän ei edes voi mitään, enkä todellakaan alkaisi syyttelemään häntä siitä, että on sen ikäinen. Samasta syystä katson kieroon ihmistä, joka paheksuu meidän ikäeroa, sillä paheksunta iän perusteella tuntuu loukkaavalta: ihan kuin hän ei voisi tykätä minusta tai minä hänestä OIKEASTI, koska olemme sen ikäisiä kuin olemme.

      • järkeilijä

        Periaatteessa samaa mieltä. Mutta miksi sitten suurimmalla osalla ihmisistä on suunnilleen samanikäinen kumppani? Jos rakkaus ei oikeasti ole iästä kiinni, niin sittenhän isojen ikäerojen pitäisi olla yleisiä, ja kuitenkaan näin ei ole.


    • Tonttuakka

      Persereikää kivistää jo tuo jankutus

    • Maso1

      Minulla ja avopuolisollani on 1 vuosi ikäeroa, joka on selvästi huono ikäero! (Mies 21 ja itse olen 22) avopuolisoni elämä on silkkaa tietokoneella pelaamista, enkä saa huomiota edes elokuvan verran ja kotityöt ovat aina vain minun harteillani, muutenkin muutamissa asioissa huomaan olevani häntä paljon kypsempi. Siksi jos ero tulisi haluaisin seuraavaksi minua vanhemman miehen, mutta kuitenkin max 30v

    • Itseäni pari vuotta nuoremman miehen kanssa ehkä just ja just voisi. Minusta miehen pitää kuitenkin olla vanhempi...mieluiten huomattavasti vanhempi :) 20 vuotta ikäeroa on erittäin okei. 30 vuotta alkaa olee jo liikaa, mutta menee kyllä, jos kyseessä on oikein charmikas tyyppi.

    • Kannattaamiettiätarkkaan

      Sanoisin mielelläni minäkin, että ei ikäerolla ole merkitystä, mutta ainakin omien kokemusteni perusteella on paljonkin.. Olen itse vanhempi nainen, ja minulla on ollut useampia suhteita itseäni enemmän tai vähemmän nuorempien miesten kanssa, ja näissä todella ison ikäeron (15-30 vuotta) suhteissa juttu on loppunut siihen, että nuori mies haluaa lapsia, enkä minä enää saa enkä haluaisi, vaikka saisinkin. Toki näissäkin suhteissa myös muut asiat vaikuttavat, päättyväthän samanikäistenkin suhteet, mutta en enää lähde satuttamaan itseäni kovin paljon nuoremman kanssa. Max 10 vuotta, jos miehellä on lapset hankittuna (ja sekin riippuu siitä minkä ikäisiä lapset ovat, ihan pienten pahaksi äitipuoleksi en halua). On aivan eri asia, jos mies on se vanhempi osapuoli, lasten hankkiminen nuoren naisen kanssa onnistuu, jos molemmat ovat terveitä ja haluavat saada lapsia. Muita asioita en näe niin merkityksellisinä, vaikka tuleehan niitä muitakin ongelmia henkilöistä riippuen (seksi, harrastukset, ystävät ym.). Vaatii molemmilta tavallista vahvempaa sitoutumista suhteeseen. Miksi aloittaa joku sellainen suhde, jolla ei ole onnistumisen mahdollisuuksia? Ajanhukkaa ja sydänsuruja..

      • ihmettelenn

        "Olen itse vanhempi nainen, ja minulla on ollut useampia suhteita itseäni enemmän tai vähemmän nuorempien miesten kanssa, ja näissä todella ison ikäeron (15-30 vuotta) suhteissa"

        Miksi haluat itseäsi nuorempia miehiä, 15-30v nuorempi mies? Mitä järkeä?


    • deepinlove

      Paljon hyviä kommentteja täällä. Olen itse kyseisen asian äärellä: Tutustuin keväällä salilla 22vuotta vanhempaan mieheen (Minä 28,hän 50). Salituttavuus muuttui ystävyydeksi, ystävyys ihastukseksi ja siitä nyt vakavammaksi. Koen, että olemme sielunkumppaneita, identtinen elämäntapa, ajatusmaailma täysin sama eikä hiljaista hetkeä ole. Hän on täydellinen. Ja molemmat ovat kokeneet samoja asioita menneisyydessä jotka myös yhdistävät. Hän jo pelkällä ystävyydellä teki mut onnelliseksi ja nyt tunteiden syvennyttyä tunnen olevani maailman onnellisin nainen. Pienen pieni osa musta vaan miettii, että mitä läheiset ajattelee kun kuulevat? Miten teillä on läheiset ottaneet asian vastaan? Tai miten olette asiasta kertoneet?

    • Siinähänmiettiimitätekee

      Mitä sillä on väliä onko ikäeroa, paljon tai vähän ja kumminpäin kuka on vanhempi ja kuka nuorempi. Nykyisin erotaan helposti oli ikäeroa tai ei. Jos onnistuu on onnellinen ja jos ei onnistu niin eroaa, mutta mitä vanhemmaksi tulee sitä vaikeampaa on etsiä uutta kumppania, eronneista huomattavasti nuorempi osapuoli löytää helpommin. Joka saa mahdolliset lapset hoitaakseen hänellä on vaikeampaa etsiä uutta rakkautta. Vapaalla on kaikki helpompaa. Useimmiten.

      • MrBolivar

        Tämä vastaus kertoo juuri sen syyn miksi suurin osa parisuhteista on onnettomia; Suurin osa ihmisistä ei ensinnäkään tunne itseään sisältäpäin joten kriteeriksi nousee kaikki muu - mm. se että parisuhde pitää vaan olla ja elämää viedään nuoruudessa ns. väkisin eteenpäin.

        Hankitaan lapsia, todetaan että ei se toinen ole sittenkään ihan oman tyyppinen joten erotaan. Suurinosa ihmisistä on niin tyhmiä ettei ota tästä opikseen vaan jatkaa samaa rataan.Ei osata elää yksin ja etsiä oikeasti sellaista ns. omanlaista ihmistä.

        Ja ikä erolla on väliä; On vain tosiasia että ihmisellä on erillaisia elämän vaiheita joten rankasti yli 10 vuoden ikäerot harvemmin toimivat oikeasti.


    • kohtuutonlapsi

      Meillä oli naapurissa perhe jossa mies oli sen 24v vanhempi. Kerkesivät tehdä 3 lasta ja olivat onnellisia. Meillä oli porukoilla ikä ero isä 1v nuorempi kuin äiti ja erosivat jo 6v kun olin. Siinä mielessä ikäero keskustelu on minusta turha. joku on onnellinen pariskunta oli sitten ikäeroa ja toiset tappelee koko ajan kun ovat sopivan ikäisiä--.

    • mjaap

      Minulla ja naisellani 35v ikäero, ei haittaa, 19v ja 54v.

      • sairastaa

        elättäjä olet


      • MrBolivar

        Niin, taitaa sedällä olla ikäriisi ja pelkkä seksi mielessä. Tytteli taas isä kompelsiksinen ja ylipäätään vain vanhemman ihmisen turvallisuutta vailla. Ei teillä ole mikään parisuhde vaan hyväksikäyttö suhde -erityisesti sinun suunnasta.


      • mjaap
        MrBolivar kirjoitti:

        Niin, taitaa sedällä olla ikäriisi ja pelkkä seksi mielessä. Tytteli taas isä kompelsiksinen ja ylipäätään vain vanhemman ihmisen turvallisuutta vailla. Ei teillä ole mikään parisuhde vaan hyväksikäyttö suhde -erityisesti sinun suunnasta.

        Suomessa jokainen 18v saa valita lain mukaan kumppaninsa, eikä ole tilivelvollinen kellekään.!


      • MrBolivar
        mjaap kirjoitti:

        Suomessa jokainen 18v saa valita lain mukaan kumppaninsa, eikä ole tilivelvollinen kellekään.!

        Juuu, näihän se on... ja mielestäsi Dannya -74v - sekä Erika Vikmania - 23v - yhdistää rakkaus sekä aito kipinä, 51 vuoden ikäerosta huolimatta. ;) Mitä sitten vaikka Danny oli juhlinut reilusti jo 50:nsä kun Erika vasta parkaisi ensinmäiseen kerran elämässään..eiköstä vain ? ;D


    • riippuukokonaisuudesta

      Voi sitä ikäeroa olla, jos kemiat täsmää ja sillä iäkkäällä on tarpeeksi rahaa ja halua käyttää sitä puolisoon.

      • juopothyi

        tarpeeksi rahaa ostaa seksiä, hyi


    • diplomat_

      Miehen pitää olla minua nuorempi. Tai sitten Michael Monroe -tyyppinen ratkaisu. Eli sellainen mies, jolle aikuisuus ei merkitse jämähtämistä paikoilleen.

    • körökirkkoon

      Ystäväpiirissäni on nyt 70-vuotias nainen, joka on pirteä ja terve ja liikkuvainen, MUTTA on ollut jo kohta kymmenen vuotta sidoksissa itseään yli 20 vuotta vanhempaan mieheen, jolla on kaikkia mahdollisia vanhuuden vaivoja ja kärsii dementiasta. Tai kärsii ja kärsii, lähinnä se on tuo vaimo, joka siitä kärsii. Mihinkään ei voi ihminen lähteä kotoaan, muuta kuin pienille pyrähdyksille, tai jos saa miehen joksikin aikaa hoitolaitokseen, josta tämä itse haluaa koko ajan kotiin.

      Ei käy kateeksi. Onneksi on ihan oman ikäiseni mies, vieläpä muutaman vuoden itseäni nuorempikin. Voihan sitä nuoremmillekin kaikenlaista sattua, en sitä sano, mutta nuo, jotka ottaa itseään 20-30 -vuotta vanhemman puolison, saa varautua ihan varmasti siihen, että joutuu puolisonsa omaishoitajaksi. Sen lisäksi, että aika monella on vielä ne omat vanhemmatkin siinä huolen päällä koko ajan, kun hekin vanhenevat ja tarvitsevat lapsiaan. Että hoh hoijaa vaan.

    • mjaap

      nainen ilmoittelee että ukko halvaantui kaulasta alaspäin nyt tarvittais uusi panokone mielummin kykenevä eikä vain puhu kuten edeltäjä

    • Anonyymi

      Hauskaakin lukea teidän kommentteja - ikäeroa 14 vuotta minä naisena vahempi, en ikinä olisi voinut kuvitella, että joudun näin epäsuhtaiseen avioliittoon, mutta minkäs tein - silloin 30 vuotta sitten mies teki kaikkensa, että en antanut periksi. Kymmenien vuosien aikana ikäero tuntui vain niin päin, että hän oli kalkkis, minä en. Nuorempana ulkopuoliset ihmiset eivät hahmottaneet ikäeroa kuin muutaman vuoden, että olen vanhempi. Nyt on ikävämpi tilanne, hän sairastui vakavasti, on sänkyyn hoidettavassa kunnossa, mutta minä sillä rajalla, että elänkö enää niin kauaa,että voisin hoitaa hänet loppuun asti - nyt kohtalo kutsuisi kyllä oikeaksi vaihtoehdoksi nuorempaa vaimoa. Mutta kuka tiesi, että tässä näin kävisi?! Ja jos hän itse olisi tiennyt, olisiko valinnut toisin?

      • Anonyymi

        Niin siis sairastui jo kauan sitten, olen sänkyyn hoitanut nyt jo noin 10 vuotta.


    • Anonyymi

      Löysin miehen, 29 v mua nuorempi... ihana rakastelija, kiltti, miehekäs... ei suomalainen mutta suomen kansalaisuus hänellä on... hän sanoo minua ihanaksi rakkaakseen... joka kerta...uskalsi jopa kakkoseen... rakastelemme vkonloppuisin jopa 6 kertaa.. näemme toisemme vain silloin

      • Anonyymi

        TROLLI 😂😂😂


    • Anonyymi

      Ihanne olisi - 10, mutta jos kaikki muu löytyy niin ikä ei ole kynnyskysysymys. Tuota paljon suuremmalla erolla vaan lienee hyvin yllättävää, jos kaikki muu löytyisi.

    • Anonyymi

      Löysin netistä kumppanin... hän on mua paljon nuorempi, ulkomaalaistaustainen suomen kansalainen. Hän vastasi mun kuvahakuuni, sit tapasimme... hän haluaa olla kanssani. Olen kyllä auttanut häntä taloudellisesti: ostin hänelle pyykkikoneen kotiin tuotuna ja asennettuna, ostin mehulingon ja annoin uuden varsi-imurin kun se oli mulla tarpeettomana. Pieniä arjen apuja... hän on siisti, huomioiva, kiltti... aion vielä kustantaa hänelle tulostimen kun hänellä ei ole varaa moiseen kun hän elää tukien varassa. Koulutus on mutta hän ei saa työtä... se on rasismia... suomalaiset syrjivät, näköjään.

    • Anonyymi

      15v max jos molemmat yhtä kokeneita.Neitsyt
      naisen olisi hyvä valita poikuutensa pitänyt mies
      niin hääyö olisi täydellinen.

      • Anonyymi

        Okei. Eli se on sitten viisikymppinen poikuutensa pitänyt mies tai parikymppinen poikuutensa pitänyt poika.


      • On "täydellinen" kun kumpikin täysin kokematon sängyssä. Menee ähräämiseksi.


    • Anonyymi

      En ole haaveillut mutta huomasin että vanhoista miehistä ei ole enää siihen mitä halusin. Löysinkin netin kautta miehen joka kiinnostui minusta... paljon mua nuorempi, sanoo minua ihanaksi kulta rakkaakseen.. hän haluaa olla kanssani ja seksimme on ihanaa.. meillä on ihanaa yhdessä, emme tee mitään kummoista, ruokaa ja yhdessäoloa... suutelemme ja halailemme ja tietty rakastelemme, siinä se. Olemme erossa muutaman pvn viikossa koska asumme eri kaupungeissa, välimatkaa on noin 2 tuntia. Hän etsii töitä ja joutuu käymään työkkärissä 2 × viikossa... se on hyväkin asia, emme niin totu toisiimme kuin jos olisimme aina yhdessä...

    • Anonyymi

      15 vuotta on se kipuraja. Tämä on täysin yksilöllinen juttu. Kun oikeasti sopiva löytyy, iällä ei merkitystä. Itse en ole ikinä miettinyt omaa ikääni ja aina luultu 10- 15 vuotta nuoremmaksi.

    • Anonyymi

      Olin itse 14 vuotiaana 19 vuotiaan pojan kanssa yhdessä. Suhde oli aluksi semi terve ja näin, mutta tämä poika sai minut hänen kanssa suhteeseen vaan koska tiesi että olin sillon tosi yksinäinen ja masentunut. paras kaverini ei ottanut suhdetta hyvin ja huolestuikin paljon, olisi vaan pitänyt uskoa häntä. tämä poika otti minun neitsyyteni ja sitä kadun paljon, olin tosi nuori ja hän oli niin vanha. myöhemmin olen tajunnut asioita ja ymmärrän vasta nyt mitä hän teki minulle. erottiin kun olin 15 eli ei siitä ole kauaa.
      hän ahdisteli minua seksuaalisesti suhteessa paljon.
      kun pelkäsin, että olin tullut raskaaksi hän vain vitsaili eikä ottanut tosissaan vaikka se oli minulle tosi iso asia ja olin todella paniikissa sen takia ja aloin olemaan jo itsetuhoinen.
      hän kertoi minulle että aikoo p*nna minua p*rseeseen kun nukun tai m*llätä suuhuni tai päälleni kun nukun. sanoin että et vitussa tee tommoisia asioita että toi on ällöttävää. seuraavan kerran kun menin hänen luokse yöksi niin heräsin yöllä kun se m*lläsi minun perseelleni. sanoin myöhemmin että se oli vitun ällöttävää ja ahistavaa ja sanoin sille et ei tekisi mitään tuommoista. hän on monesti tehnyt asioita minulle kun nukun eikä lopeta kun sanoin. hän myös pakotti minut an*aliin eikä lopettanut kun pyysin. hän kuristi minua seksin aikana pitkään etten saanut henkeä ja koitin repiä hänen kädet pois. ihan tosi monesti hän myös sormetti tms miua ja laitoin kädet monesti pakolla pois mutta jatkoi vaan.
      Onko tää teidän mielestä ok??
      mulla on traumat tästä suhteesta enkä tiedä voinko enää ikinä harrastaa seksiä mielellään.

      • Anonyymi

        Ei ole ok! Oikea yhteydenottosuunta on poliisi!


    • Anonyymi

      Ikäerolle nuorimman mahdollisen kumppanin määrittämiseksi on laskentakaava omaikä/2 7. Minun ollessa 43v nuorin daami jonka kanssa voisin siis heilastella olisi ~28 vuotias. Mikä yhtäkkiä tuntuukin aika oikealta. Itse taas olisin "sopiva" 72v ikäiselle GILFille....:D Mikä ei yhtäkkiä tunnu kovin mahdolliselta....hahaha

    • Anonyymi

      Pitkään parisuhteeseen miehen pitää ottaa kumppanikseen riittävän nuori tyttö siten, että tytön vaihdevuodet iskevät päälle vasta kun mies on jo niin vanha että parin keskinäisen seksin loppuminen täysin ei enää haittaa miestä lainkaan.

    • Anonyymi

      Mikä se kiinnostaa vanhoissa haamuissa,..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7949
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4522
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2210
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1689
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe