Totuus usein sattuu

totuudensiemen itää

Olen miettinyt usein tätä palstaa lukiessani, miten kärkkäästi täällä kommentoidaan, miten provokatiivisia täällä ollaan ja miten herkästi myös provosoidutaan. Kysymys on toki erittäin vahvoja tunteita herättävästä asiasta - uskottomuudesta, pettämisestä.

Kukaan ei haluaisi sen sattuvan omalle kohdalleen, etenkään petetyksi tulleen roolissa. Kukaan ei halua etukäteen edes ajatella levansa joskus pettäjän roolissa. Ja kakkoset, kuka siihen rooliin nyt ainakaan haluaisi?!

Meidät kasvatetaan olemaan uskollisia. Pitää kohdella muita niin kuin toivoisi itseään kohdeltavan. Pettäminen on väärin. Varattuun mieheen tai naiseen ei missään nimessä pidä sekaantua. Nämä ovat asenteita ja ajatuksia, jotka jokainen meistä tasan tarkkaan tietää, ja usein allekirjoittaakin... ainakin siihen asti, kunnes löytää itsensä jostain kohtaa uskottomuustarinaa. Sitä, missä hänen ei koskaan pitänyt olla osallisena.

Ulkopuolisten on niin helppo heittää kommentteja siitä, mitä pitäisi tehdä tai miten pitäisi reagoida. "Minä ainakin tekisin näin, jos minä olisin sinä". Mutta kun et ole! Ennen kuin uskottomuus kohtaa sinua itseäsi, sinä vain luulet tietäväsi. Olet niiden arvojen ja asenteiden varassa mitä yhteiskunta ja perheesi ovat sinulle ammentaneet. Kun yhtäkkiä oletkin sitten keskellä uskottomuuskriisiä, joko jompi kumpi liiton osapuolista tai sitten se "kakkonen", tilanne on aivan toinen. Kyse on sinun elämästäsi, ei hypteettisista olettauksista. Silloin järki ja tunteet käyvät taistelua, jonka vahvuus yllättää täysin.

Joku toimii suoraan, toinen asettuu puolustuskannalle, kolmas laittaa pään pensaaseen tai juoksee karkuun, joku yrittää kieltää koko tilanteen olemassa olon. Joku purkaa tilannetta tällaisilla alstoilla samantien, toinen vasta myöhemmin, jotkut eivät koskaan. Nille, jotka purkavat täällä omakohtaisia kokemuksiaan, tekevät sen kuka mistäkin syystä, ja toiveet asian takana ovat erilaisia. Toinen hakee tukea, toinen purkaa pahaa oloaan, kolmas haluaa ehkä herättää keskustelua ja neljäs kertoa varoittavan esimerkin, viides oman kasvutarinansa. Jokaisen tilanne ja motiivit ovat omanlaisensa, vaikka jokin samankaltainen kaava olisikin ehkä nähtävissä.

Mitä yritän tässä sanoa on se, että kärkkäimmät ja provokatiivisimmat kommentit eivät ehkä tulekaan niiden näppikseltä, jotka ovat eläneet uskottomuuden jossain roolissa, vaan ulkopuolisten ihmisten tietokoneilta, jotka "luulevat tietävänsä", jotka luulevat pystyvänsä elämämään "tositilanteessa" niiden oppien ja asenteiden mukaan, jotka yhteiskunnassamme elävät.

Asianosaiset taas reagoivat täällä niiden tunteiden varassa, jotka uskottomuuden aikana, ja vielä vuosia sen jälkeen nousevat pintaan.

On niin helppo sanoa, arvostella, neuvoa ja tuomita niin kauan, kun asia ei kosketa itseään. Mutta entä sitten kun huomaat eläväsi keskellä sitä, missä et ikinä uskonut olevasi?!

22

506

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wilhelmiinuska

Kirjoitat täyttä asiaa!
      Itselläni on laaja ystävä/ kaveripiiri, jossa on sattunut ja tapahtunut vuosien varrella kaikenlaista, ei aina niin kivojakaan asioita. Elossa ja eteenpäin ovat kaikki selvinneet, suurin osa läksynsä oppineena. Erästä kaveriani olen suuresti ihmetelly ja kysynytkin, miksi toimii niin kuin toimii: kun tutustuimme reilut 10 v sitten, hän oli hiljan eronnut yh ja haku päällä. Miehiä "kaatui" ja välillä "löysi" itsensä jonkun ukkomiehenkin sängystä, mutta naureskeli vain sille. Kun yhteinen ystävämme päätyi salasuhteeseen, tämä kaveri päätti vähän "tuomaroida" asiaa ja soitti varatun miehen vaimolle, koska pettäminen on NIIN väärin... No onhan se - mutten silti voi ymmärtää, miksi ihminen, joka on itse tehnyt samoja virheitä, katsoo oikeudekseen puuttua tuolla tavoin toisten asioihin..? Hyvälle ystävälle tietysti kerrotaan, jos siippa pettää (ensin otetaan selvää, haluaako ystävä kuulla asiasta), mutta tuota en tänä päivänä ole ymmärtänyt.

• itsensä tuomari

Kyllä, pettäminen on niin helpo tuomita, kunnes huomaa, että onkin itse pettänyt, vaikka ei ikipäivänä olisi siihen päätynyt. Ja "pahinta" on huomata, että ihan oikeasti asiat voivat "vain tapahtua".

Vaikka petin miestäni, en siltikään edelleenkään hyväksy pettämistä. Tein väärin, kerroin miehelleni, pyysin anteeksi, ja sittemmin erosimme minun aloitteestani. Tajusin, että koska pystyin pettämään, liitossamme ei olleet asiat enää niin kuin parisuhteessa haluaisin olevan. Mutta kun olen itse kohdannut tämän, tajuan etteivät asiat ole nin yksioikoisia tai mustavalkoisia. Moraalikäsitykseni ei ole höllentynyt, mutta minusta on tullut avarakatseisempi, ja tiedän, etten voi eikä minun tarvitse tuomita ketään. Voin olla vain itseni tuomari.

• kakkonen minäkin

Mikä kaunis ja ihana postaus! Olen itse monesti pahastunut kun huomaan kuinka tuomitsevia ihmiset ylipäänsä vaikuttavat olevan. Kun asiat harvemmin ovat niin yksinkertaisia tai mustavalkoisa että löytyy syntipukki jonka vika kaikki on. Tunteet ovat todella monimutkaisia ja hankalia enkä minä ainakaan lähde ihan heti ihmisten käyttytymistä tuomitsemaan näin löysin perustein kuin yleensä täällä tehdään. Mieluummin lähettelen voimia selviytyä hankalasta tilanteesta. Joka varmasti tavalla tai toisella opettaa asioita elämästa jota kaikki elämme. Itse aikoinaan erosin lasteni isästä koska ihastuin toiseen mieheen. Siitä ei sitten tullut mitään, mutta tiesin myös etten ollut suhteessani onnellinen koska lähdin haikailemaan toista miestä. Sitten törmäsin maailman ihanimpaan mieheen ja rakastuin. Myöhemmin selvisi ettei hän ollutkaan sinkku. Siitä on puoli vuotta ja puoli vuotta olen ollut kakkosnainen. Ei ole helppoa minulle eikä miehelle. Joka kärsii huonossa suhteessa eikä uskalla tehdä mitään asialle. Enkä minäkään kakkosena ikuisesti aio olla, yritän tukea tätä miestä ja toivon mukaan ehkä vielä saamme tutustua oikeesti toisiimme ja antaa rakkauden kukoistaa. En tosin ole lainkaan varma pääsemmekö ikinä niin pitkälle. Minäkin aikoinaan olin uskottomuudesta aika mustavalkoista mieltä. Tänään en enää ole. Ja koen kuitenkin että olen hyvä ihminen joka ei halua kenellekään mitään pahaa. Jolla on moraalit kohdallaan, joka ei tuomitse toisten tekemisiä noin vain vaan yrittää ymmärtää ja tukea mikä mahdollista. Koska harva meistä on loppujen lopuksi paha ihminen. Korkeintaan eksyksissä tässä sekavassa maailmassa.

• totuudensiemen itää

Totta, monikaan ei ole luonnostaan paha tai halua itsetarkoituksella toiselle pahaa. Täällä niin herkästi väitetään, että kakkonen haluaa tahallaan pahaa vaimolle tai mies sekä vaimolle että kakkoselle. Mutta ei se useinkaan ole niin.

Mutta niiinhän se on, että ihmiset provosoituvat herkimmin joko asioista, joita pelkäävät tai joista eivät tiedä juuri mitään. Kun asia ei kosketa itseään, on helppo olla kärkäs, etenkin jos pelkää, miten kävisi, jos se joskus osuisi omalle kohdalle!

• Tiina!

Vaikka et toiselle pahaa haluakkaan niin silti satutat yhdessä mies ystäväsi kanssa tätä syytöntä miehen vaimoa. Olette tietoisesti valinneet tämän salailu suhteen. Mikäli et halua ketään satuttaa niin silloin pitäisi kaikkien osapuolien tietää asian todellinen laita. Oma mieheni kärysi reilu puoli vuotta sitten suhteesta toiseen naiseen. Tuon kärymisen jälkeen lupasi lopettaa suhteen. Niin ei ole käynyt vaan yhteyden pito on jatkunut entistä salaisempana. Senkin olen selvittänyt kun vaisto sanoi, että kaikki ei ole kunnossa. Löysin viikko sitten miehen salapuhelimen, joten kaikki on selvää. Nyt todellakaan en enää anna miehelleni anteeksi enkä tälle kakkoselle. Tämä salailu on pahinta mitä olen ikinä tullut kokemaan. Mieheni on syyllinen ja häntä tulen syyttämään, mutta ei ole syytön tämä toinenkaan osapuoli. Tämä suhteen jatkaminen on ollut heidän yhteinen tietoinen valinta ja yhdessä he myös vastaavat siitä. Kummallekkaan en ikinä tule antamaan anteeksi heidän tekoaan. Minä en käyttäisi kummastakaan enää sanaa hyvä ihminen vaan paremminkin tunteeton ihminen. Jos olet ns. miesystäväsi kanssa hyviä ihmisiä niin tehkää silloin asiat oikein salailu ei sitä ole. Lapsemme ovat onneksi isoja ja tietävät isänsä puuhat, joten erosta tulee siinä mielessä helppo. Tosin isän kakkonen on saanut lastemme suussa nimityksen rämeorava.
        Sen tiedän, että ihminen ei voi tunteilleen mitään, mutta tuo salailu on jotain mitä en ymmärrä. Jos ihminen välittää toisesta niin paljon,että on valmis laittamaan oman avioliittonsa peliin niin eikö silloin olisi järkeä tehdä kaikille pelin osapuolille selväksi säännöt. Myös sille, joka ei ole koskaan peliin edes osallistunut. Nyt olen vielä itse aikeissa soittaa tälle miehen kakkoselle miehen puhelimella, kun saan sen käsiini ja aion sanoa hänelle jotakin sellaista, joka laittaa hänet ajattelemaan asioita. Mikäli minulle olisi sanottu jo puoli vuotta sitten, ettemme voi olla toisistamme erossa niin mies olisi saanut eron välittömästi. Miksi mies ei halua eroa? Miksi mies sanoo jatkuvasti kotona rakastavansa minua?

• Qvinns ower
        Tiina! kirjoitti:

Vaikka et toiselle pahaa haluakkaan niin silti satutat yhdessä mies ystäväsi kanssa tätä syytöntä miehen vaimoa. Olette tietoisesti valinneet tämän salailu suhteen. Mikäli et halua ketään satuttaa niin silloin pitäisi kaikkien osapuolien tietää asian todellinen laita. Oma mieheni kärysi reilu puoli vuotta sitten suhteesta toiseen naiseen. Tuon kärymisen jälkeen lupasi lopettaa suhteen. Niin ei ole käynyt vaan yhteyden pito on jatkunut entistä salaisempana. Senkin olen selvittänyt kun vaisto sanoi, että kaikki ei ole kunnossa. Löysin viikko sitten miehen salapuhelimen, joten kaikki on selvää. Nyt todellakaan en enää anna miehelleni anteeksi enkä tälle kakkoselle. Tämä salailu on pahinta mitä olen ikinä tullut kokemaan. Mieheni on syyllinen ja häntä tulen syyttämään, mutta ei ole syytön tämä toinenkaan osapuoli. Tämä suhteen jatkaminen on ollut heidän yhteinen tietoinen valinta ja yhdessä he myös vastaavat siitä. Kummallekkaan en ikinä tule antamaan anteeksi heidän tekoaan. Minä en käyttäisi kummastakaan enää sanaa hyvä ihminen vaan paremminkin tunteeton ihminen. Jos olet ns. miesystäväsi kanssa hyviä ihmisiä niin tehkää silloin asiat oikein salailu ei sitä ole. Lapsemme ovat onneksi isoja ja tietävät isänsä puuhat, joten erosta tulee siinä mielessä helppo. Tosin isän kakkonen on saanut lastemme suussa nimityksen rämeorava.
        Sen tiedän, että ihminen ei voi tunteilleen mitään, mutta tuo salailu on jotain mitä en ymmärrä. Jos ihminen välittää toisesta niin paljon,että on valmis laittamaan oman avioliittonsa peliin niin eikö silloin olisi järkeä tehdä kaikille pelin osapuolille selväksi säännöt. Myös sille, joka ei ole koskaan peliin edes osallistunut. Nyt olen vielä itse aikeissa soittaa tälle miehen kakkoselle miehen puhelimella, kun saan sen käsiini ja aion sanoa hänelle jotakin sellaista, joka laittaa hänet ajattelemaan asioita. Mikäli minulle olisi sanottu jo puoli vuotta sitten, ettemme voi olla toisistamme erossa niin mies olisi saanut eron välittömästi. Miksi mies ei halua eroa? Miksi mies sanoo jatkuvasti kotona rakastavansa minua?

Tiina
        Ihan kun itse olisin kirjoittanut.Juuri sitä minäkin ihmettelen, miksi mies ei lähde vaikka hänellä on vapaus lähteä, ja miksi kaikki rakkauden osoitukset ja hellyyden puuskat. Minä en kuitenkaan tule koskaan unohtamaan, ja en tiedä osaanko edes antaa anteeksi koskaan. Minuun koskee eniten valehtelu ja salailu, sillä itse olen rehellinen ihminen ja jos niin on että lähden itse , kun mies vaan koko ajan hokee rakkauttaan eikä muuta sen ihanan naisen luokse, niin sanon rehellisesti että lähden ja voin ehkä antaa miehelle pienen yllätyksenkin, hänhän niin rakastaa yllätyksiä. Joten valehtelevat kierot ihmiset, mistä saatte oikein voimaa elää, jos itse alkaisin valehdella niin kaikki energiani kuluisi siihen.
        Muuten siitä kakkoselle soittamisesta, minä tein sen ja hän pelästyi niin kamalasti yhdestä ainoasta puhelusta että ressukka joutui ottamaan salaisen numeron. Kuinkas jätkät osaa sille soitella tarpeessaan kun ei numero ole näkyvillä.

• elli*
        Tiina! kirjoitti:

"Miksi mies ei halua eroa? Miksi mies sanoo jatkuvasti kotona rakastavansa minua? "

Mies ei tietenkään halua erota, koska haluaa pitää molemmat naiset. Ja juuri siksi sanoo molemmille naisille rakastavansa. Hyvin yksinkertaista.

Minä en sinuna syyttäisi miestä enkä toista naista. En myöskään väittäisi heitä tunteettomiksi. En antaisi muksujen nimitellä miehen kakkosta rämeoravaksi, enkä nimittelisi itse. Minun kanssani ei pelata. Hakisin eroa yksin, en pyytäisi miestä edes allekirjoittamaan erohakemusta.

• hankala elämä

Kiitos viisaista sanoista aloittajalle!!!
      Kumpa meillä kaikilla olisi pokkaa ja sydäntä myöntää asiat näin.

• Fakta homma....-

Olen eri mieltä kanssasi kirjoittajien motiiveista. Uskon, että moni meistä ihmisistä tietää, että meillä on varaa tehdä valintoja ja meillä on oikeus tehdä päätöksiä koskien omaa elämäämme. Kaikki eivät kuitenkaan uskalla vaan uskottelevat olevansa "lastuja lainehilla" ja vietävissä ja ulkopuolisten toimijoiden vaikutettavissa niin, että vastuu omista teoista ja ajatuksista (=tunteet) siirretään jonnekin...

Helppoahan se on sanoa, arvostella ja neuvoa sen kuin kirjoittaa vain mutta yllättävän moni käyttäytyy niin kuin sanoo tai neuvoo. Meistä moni on ollut tilanteessa, jossa voisi esim. pettää tai tehdä muuta typerää mutta suurin osa ei tee. Loppujen lopuksi vain pieni porukka ihmsistä on tapapettäjiä tai sellaisia, jotka harkitusti pettävät puolisoaan. Onneksi.

Emme me ihmiset vain joudu tilanteisiin kyllä me itse kykenemme sekä ajattelemaan että ohjaamaan omaa käyttäytymistämme. EI ole olemassa tunneihmisiä tai järki-ihmisiä, on olemassa heikkoja ja itsekäitä tai sitten vahvoja ja empaattisia. Ei varmaankaan ole vaikea arvat, kummat ovat niitä pettäjiä, jotka "ajautuvat pettämään"....

• elli*

Minä en vain usko, vaan tiedän, että jokainen tekee omat valintansa ja päätökset koskien omaa elämäänsä. Kuitenkin kiperän tilanteen tullen alentaankin pohtia/arvostella enemmän toisten valintoja kuin miettiä omia tunteita ja ajatuksia asiasta - ja etenkin sitä miten jatkaa eteenpäin. Moni meistä on ollut monta kertaa tilanteessa, jossa voisi pettää, mutta ei ole pettänyt. Moni kuitenkin on pettänyt. Kerran tai useamminkin sen jälkeen, kun on aluksi ollut pettämättä.

Kertapettämisen voisin antaa anteeksi, jos sitä pyydetään ja vilpittömästi kadutaan. Jos miehelläni olisi rinnakkaissuhde, hakisin oitis eroa. En kyseenalaistaisi mieheni rakkautta toiseen, en toisen naisen rakkautta mieheeni. Miksi myöskään syyttäisin miestäni hänen valinnastaan, vaikkei se minua miellyttäisi yhtään? Hänellä on oikeus omiiin valintoihin. Samoin minulla, siksi juuri hakisin eroa.

Aivan samoin kuin joku "ajautuu pettämään", niin usein petetty "ajautuu jatkamaan "parisuhdetta. Miettien ja pohtien miksi pettänyt puoliso ei halua erota. Miettimättä yhtään miksi itse haluaa jatkaa ja jaksaako edes. Vastaako suhde enää tarkoitustaan ja onko suhteesta itselle enemmän murhetta kuin iloa.

Jokainen meistä on erilainen - ja sen pohjalta tekee erilaiset valinnatkin. Kukaan ei ole pelkästään heikko tai pelkästään vahva. Kaikki ovat jostain siltä väliltä. Vahvempikin ihminen on heikko ja heikommallakin on vahvuutensa. Lähinnä vahvaa on ihminen joka myöntää olevansa myös heikko. Vahvuus on myös hyväksyä mitä erilaisempia ihmisiä ja olla inhimillinen.

• tiina*

Totuus sattuukin, eikä vähiten omaan itseen. Kun toimii OMIEN periaatteiden ja moraalin vastaisesti, seuraa väistämättä kriisi. Kriisi puolestaan on mahdollisuus muutokseen. Ellei muutosta tule syystä tai toisesta, niin ainakin kokemus karttuu. Parisuhteessa olisi hyvä erottaa oma kriisi puolison kriisistä. Ja ylipäänsäkin jättää toisen arvostelu, tuomitseminen. Tehdä omat johtopäätökset ja valinnat.

Vaatii rutosti selvittelyä ja itsetutkintaa, jos itse huomaa elävänsä keskellä sitä missä ei olisi ikinä uskonut olevansa. Miettiä kuka on ja mitä oikein haluaa. Usein kestää aikansa ennenkuin löytää uudet päivitykset itseensä.

• ´särkynyt..siipi..

Tämä niin totta, itsenikin löysin aivan sellaisesta suhteesta mihin en olisi halunut, mutta niin pääsi käymään ja nyt jotenkin siitä olisi Päästävä eroon...MUTTA MITEN?????

• asasaspss

Kirjoitat vähän, mutta asiaa. Ikävä kyllä monet pystyvät helposti haukkumaan ja syyttämään muita. Mutta itsetutkiskeluun ja syvempiin ajatuksiin he eivät pysty. Ihmisenä ei kuitenkaan kehity ilman oivalluksia. On vain paha olo, jolle ei kykene tekemään mitään. Se on aina jonkun toisen vika.

• Tiina!!!

Niin se on totuus satuttaa, mutta eniten epärehellisyys. Se, että itse on pyrkinyt olemaan puolisolle aina rehellinen ja luottamaan toiseen ei olekkaan ollut molemminpuolista. Rehellisyyteen ei ole myöskään tämä miehen ns. kakkonen pystynyt vaan sieltäkin on tullut valheita valheiden perään. Miksi? Miksi vieläkin kiinni jäätyä on pakko valehdella? Ettekö kakkoset osaa vieläkään olla rehellisiä tämän jälkeen? Onneksi itsellä on ollut aikaa koota itseni ja pahin osuus on ohi. Olen jo järjestellyt elämääni valmiiksi ilman miestäni. Tuo tukeminen jää sitten sinulle kakkonen. Ole hyvä saat mieheni. Minä pärjään ilman petturia ja löydän kyllä joskus aikanaan miehen, johon pystyn luottamaan.
      Mikäli kuvittelette pääsevänne helpolla lastemme ja lapsiesi suhteen olet väärässä. Toinen on Pettäjä ja toinen on pettäjän rikoskumppani. Mitä vanhempia lapset ovat sen vaikeampaa tulee olemaan.

• Äippäli

Tuota tuota.... huomioithan, että mikäli kylvät tuon saman katkeruuden lapsiin, heille tulee todella onneton lapsuus. Ja todellakin, mitä vanhemmiksi he kasvavat, sitä vaikeampaa tulee olemaan: jossain vaiheessa he ymmärtävät myös sinun osuutesi kurjaan oloon, joten olisiko aikuisinta jättää lapset rauhaan ja antaa heille tilanne huomioon ottaen ne parhaat mahdolliset eväät, mitä kumpikin vanhemmista tahollaan pystyy.

Syyttömiähän ne lapset kaikkeen ovat, ei heidän kautta saa kostaa aikuisten välisiä asioita!

• asasaspss

Toisen epärehellisyyttä karmeampaa on oma katkeruus... Sori, mutta tuosta tekstistäsi paistoi se läpi. Lisäksi pirujenmaalaaminen seinälle ex-puolison ja hänen uuden kumppaninsa suhteeseen lasten välityksellä on erittäin kyseenalaista. Sinun kannattaa jatkaa itsesi kokoamista. Sitä riittää vielä.

• minulle samantekevää
        Äippäli kirjoitti:

Tuota tuota.... huomioithan, että mikäli kylvät tuon saman katkeruuden lapsiin, heille tulee todella onneton lapsuus. Ja todellakin, mitä vanhemmiksi he kasvavat, sitä vaikeampaa tulee olemaan: jossain vaiheessa he ymmärtävät myös sinun osuutesi kurjaan oloon, joten olisiko aikuisinta jättää lapset rauhaan ja antaa heille tilanne huomioon ottaen ne parhaat mahdolliset eväät, mitä kumpikin vanhemmista tahollaan pystyy.

Syyttömiähän ne lapset kaikkeen ovat, ei heidän kautta saa kostaa aikuisten välisiä asioita!

Minun vanhempani erosivat aikoinaan isän uskottomuuden vuoksi. Ymmärrän että äidillä on täytynyt olla työlästä.
        Mutta koskaan en ole kuullut hänen suustaan yhtäkään pahaa sanaa isästäni, sillä hän oli niin viisas että antoi minun pienen lapsen pitää oma näkemykseni omasta isästäni. Ei syytöksiä, ei vihaa ei muutakun äiti aina samanlaisena turvallisena äitinä.
        Sitten kun tulin aikuiseksi sain tietää miten hän on kärsinyt erosta ja ollut itsemurhan partaalla, mutta oli aina sanonut tädeilleni että lasta ei saa koskaan sotkea avioeroihin sillä heidän tunteensa tähän isään ovat ihan erinlaiset kun mitä miehen ja naisen väliset tunteet ovat. Viisas äiti.
        Silti olen nähnyt eroja joissa lapsiin iskostetaan viha isää ja sitä toista kohtaan jo ajoissa, äidin ansiosta siksi kun äiti voi huonosti niin kertoo lapsilleen omat näkökantansa ja täten ollen saa lapset puolelleen. Täten kielletään lapsen tunteet omaan isään joka rakastui toiseen naiseen. Olen toki itsekkin uskottomuutta vastustava ja en voi käsittää naisia jotka roikkuvat ukkomiehessä, sanoisivat EI sellaiselle ja vielä lisäisivät että ovat vain vapaiden kanssa joten, sitten näkisivät viehätysvoimansa jos miehen ensi ihastus on niin voimakas että lähtee välittömästi vaimonsa luota.

• hmm.

"Totuus usein sattuu"

Pelimies usein sattuu ja hänen tekemisensä, jos kohdalle osuu. Lisäksi vaimojen ei pitäisi syyttää kakkosta, vaan katsoa mitä mies puuhaa.

• homma joka on fakta

olipas pitkä stoori, perusasiat voisi kerrata:
      - kukaan ei petä jos kotipesällä kaikki ok
      - todellinen naarasnainen vaistoaa miehensä petoksen tai jo pelkän aikeen
      - pettäjä on syyllinen ei pettäjäkaveri
      - petetty ja pettäjä ovat itse liittonsa munineet selvittäkää sotkunne älkää syyllistäkö muita ihmisiä
      - tämä palsta on täynnä puolitotuuksia koska täällä eivät keskustele todelliset petetyt, pettäjät tai kakkoset
      - suurimmalle osalle tämä on ihan vain hupia tänne kirjoittaminen miksi tulla tänne ottaamaan vakavasti näitä liirumlaarumeita???

• taito sekin

Toki tiedän, että pettäjä on syyllinen, mutta yhtä paljon on myös hänen kumppaninsa, jonka kanssa petetään.Ei pettäjäkaveri ole yhtään sen puhtoisempi eikä hänelläkään ole ns. puhtaita jauhoja pussissa jos tietää toisen kumppaninsa olevan naimisissa.
      Se, joka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön. On vanha, mutta osuva sananlasku.
      Pettäjä laittaa perheensä likoon lähtiessään pettämään.
      Aina ei tarvitse kotona kaikkien olla huonosti vaan toisilla on taipumusta pettää, kun tilaisuus tulee. Ei pettäjä tarvitse syytä pettää vaan tilaisuus tekee varkaan. Täälläkin palstalla on monta kertaa kirjoiteltu, että kotona on ollut kaikki hyvin ja parisuhdekin on voinut hyvin, mutta silti toinen on pettänyt ja pitänyt rinnakkaissuhdetta.
      Itse olen todellinen petetty ja miehen uskottomuus tuli täytenä yllätyksenä. Olipa vaan ravintolassa tavannut naisen ja siitä se lähti.Molemmat naimisissa ja puhelin numerot vaihdettiin, kunnes vaan kävi miehen mukaan niin. yksi asia johti toiseen jne.. Tuttu stoori, mutta omassa tapauksessani kyllä syytän molempia niin miestäni, kun tätä naistakin. Molemmat kielsivät viimeiseen asti, kunnes oli pakko myöntää. Itse vaistosin ja myöskin käräytin mieheni ja tämän naisen. Tämän jälkeen otin yhteyttä naisen mieheen ja kerroin myöskin hänelle koko stoorin, koska myöskin hän oli petetty ja hänen kuului myöskin saada tietää.Hän ei tiennyt mitään vaimonsa touhuista ja puhelun lopuksi kiitti minua tiedosta. Vaimo ei ollut uskaltautunut kotiin 4 päivään puhelun jälkeen, kun pelkäsi miehensä reaktiota.
      Olen jo allekirjoittanut eropaperit, joten näin meillä päättyi miehen seikkailu.

• asasaspss

Totuus sattuu, valekin sattuu - joitakin vielä enemmän kuin toisia. Myös rakkaus sattuu, etenkin onneton. Onnettomaksi rakkaudeksi usein koetaan yksipuolinen rakkaus, menetetty rakkaus, tai kielletty rakkaus. Ranskassa myös intohimoinen rakkaus :). Koska se on voimakkuudeltaan valtava, vastaa ihmisen tunne-elämän tsunamia. Sitä ei tavoitella, mutta kohdattuaan elämänsä aikana yhdenkin intohimoisen suhteen, ihminen kasvaa rajojensa ulkopuolelle.

Tunteet ja niiden myllerrys kuuluvat elämään silloin kun jotain tapahtuu. Monilta on jäänyt epäselväksi tunteiden, etenkin negatiivisena pidettyjen tarpeellisuus. Niitä vastaan taistellaan ja niistä halutaan eroon hinnalla millä hyvänsä. Se on turhaa. Tunteet ovat tärkeä osa ihmisen puolustusmekanismeja. Tunteet varoittavat vaarasta,yrittävät pelastaa. Ihmisen pitäisi osata vain lukea niitä paremmin. Ja jättää joutava toisten arvostelu ja tuomitseminen.

• tiina!!

Lapsemme ovat jo yli 15- vuotiaita ja he tietävät isänsä seikkailusta. Isäänsä en heille ole mustamaalannut ja saavat pitää häneen yhteyttä ihan normaalisti. Mikäli yhteyden pito on miehen aktiiviisuudesta kiinni sitä tuskin tapahtuu usein. Eipä ole lapsiinsa muutenkaan suurta huomiota suonut. Ammatin valinnoissakin lähinnä mollannut ja tehnyt kantasa selväksi, että hakivat väärälle alalle. Koskaan ei lapsiaan ole kehunut. Kun olivat pieniä ei leikkinyt heidän kanssa ja tehnyt muutenkaan sitä mitä isät lapsien kanssa tekevät. Siitä voitte miettiä paljonko isä lastensa kanssa tulee jatkossa olemaan tekemisissä tai paljonko lapset haluavat isänsä kanssa olla tekemisissä. Isänsä joka kritisoi kaikkia heidän tekemisiään niin etteivät edes halua näyttää seurustelukumppaneitaan isälle, koska pelkäävät isänsä reaktiota. Kyllä tuo isä lapsi suhde perustuu ihan vuorovaikutukseen. Itsellä on erittäin hyvät välit molempiin lapsiin ja tehdään kaikkea kivaa vieläkin yhdessä. Molempen seurustelu kumppanit olen tavannut useaan kertaan ja ovat olleet meillä kun isä ei ole ollut kotona. Tämä ei ole minun päätökseni vaan lasten oma päätös. Kyllä meistä jokainen vaikuttaa omalla käytöksellään miten häneen suhtaudutaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe