Todellinen tasa-arvo ja tasajako.

68-v

Palstalla taitetaan peistä kotitöiden jakamisperiaatteista, tasajaosta, kotonaolevan työttömän / kotiäidin velvollisuuksista, omista rahoista yms.

Eikö todellista tasa-arvoa ole se, että toisen jäädessä työttömäksi myös toinen jää kotiin.
On hyvin helppo jakaa kaikki tasan.

Ns. Ansiosidonnaisen laskutapa on hyvin tasapaäistävä joten päivärahatkin lähestyvät toisiaan ansioeroista huolimatta.

Kaikki vaatimaan ja toteuttamaan tasa-arvoa!

5

137

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikeus omaan itseen

Tasa-arvo ei ole koskaan tarkoittanut samanlaisuutta.

• sivusta seurannut na

mites se nykyään mahtaa toi tasa-arvo toteutua, kun minä painan töitä niska limassa, ja muija on kotona lasten kanssa. mulla on nettopalkka 2400 euroo kuussa käteen ja muija saa kotihoidontukea 230 euroa kuussa. eli yhteiset tulomme ovat 2630 euroa kuussa, plus tietenkin lapsilisät kahdesta lapsesta. silti minä joudun maksamaan asuinkulut, eli lainat, sähköt vedet. kiinteistöverot, vakuutukset,2 autoa, koska vaimon täytyy päästä myös kauppaan myös päivisin.tämä vaimon tienaama 230 euroa menee tietysti hänen omiin kuluihinsa, eli hygieniatuotteisiin ja meikkeihin. onko tämä muka tasa-arvoa, ja olen joskus ajatellut sitäkin, että jos vaimo ottaa minusta avio-eron, niin joudun maksamaan hänelle puolet asunnon hinnasta, vaikka hän ei itse ole yhtään lainanlyhennystä maksanut, eikä mitään muutakaan mitä talon ylläpitoon kuluu. eikä se vielä riitä, päälle tulee tietysti vielä elatusmaksut, sillä eihän nainen lapsiaan pysty elättämään, ellei mies tai yhteiskunta maksa. tätäkö se on se paljon puhuttu naisten vaatima tasa-arvo, josta ovat vouhkanneet jo ainakin 30 vuotta?

• Ihme asenne

"minä painan töitä niska limassa, ja muija on kotona lasten kanssa"

Muija painaa töitä kotona lasten kanssa, kun sinä rentoudut työpaikalla.

• mjvh,jhv,

No ei kai se toteudukaan, sinä kun et naistasi ja hänen panostaan arvosta. Nainen ei ole siis samanarvoinen vaan silmissäsi näköjään ylimääräinen kuluerä joka tekee kaiken väärin. Miksi sinulle ei kelvannut se vaatimattomampi tipu baarin nurkasta alunperinkin? Jos 230e/kk menee meikkeihin niin on muuten jo sen sortin mamma että sen kyllä jo todellakin huomaa. Siis vähän aikaisemmin kuin kahden lapsen jälkeen.

• ...........

Vaimosi tuleva eläke alenee kotona vietettyjen vuosien myötä. Hänen työuransa on katkennut, tulee aukko työhistoriaan, jota työpaikoista kilpailevilla ei ole. Omalla mahdollisella työpaikalla muut etenevät, vaimosi jatkaa aikanaan siitä mihin jäi. Palkka ja kokemuslisät jäävät jälkeen.

Sinun ei tarvitse kuskata lapsia hoitopaikan ja kodin välillä, eikä maksaa kalliita hoitopaikkamaksuja. Sinun ei tarvitse olla töistä pois lastesi sairastelujen vuoksi. Lapsesi saavat olla kotona, saavat rauhallisen, stressittömän varhaislapsuuden vaimosi ansiosta.

Mitäs näistä asianlaidoista, laita akka töihin, että Sinun ei tarvitse maksaa yhdenkään ulkopuolisen (=oman perheesi) puolesta pennin hyrrää! Itseään pitää ajatella, eikö vain?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      48
      2318
    2. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      146
      1887
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      57
      1861
    4. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      107
      1456
    5. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      29
      1400
    6. Teit yllättävän siirron

Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,
      Ikävä
      55
      1161
    7. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      68
      1075
    8. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      80
      1064
    9. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      103
      881
    10. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
      Ikävä
      54
      867
    Aihe