Entinen syrjähyppy otti yhteyttä

JenniferT776

Olen ollut siis naimisissa noin 16 vuotta. Petin miestäni noin 4 vuotta sitten, tavallaan rakastuin toiseen. Laitoimme silloin avioeron eka vaiheen eli harkinnan vireille mutta koko prosessi ei koskaan mennyt loppuun.
Itse olisin ollut valmis eroamaan silloin mutta koko tilanne vaivutti itseni syvään masennukseen. Mieheni oli väkivaltainen kohtaani lasten nähden. Se oli lapsille traumaattinen kokemus. Tästä tilanteesta vanhin poikani kertoi eteenpäin ja jouduin ikävään tilanteeseen, minut pyydettiin psykologin keskusteluun jossa asia otettiin esille. Poikani on asperger, joten reagoi erittäin voimakkaasti näihin tilateisiin jotka kotona käytiin.

Toivuin silloin masennuksestani kohtalaiseti, vaihdoin työpaikkaa usein ja tietysti sairaslomiakin oli paljon. Nyt on aika tasainen tilanne perheessä, lapset voi hyvin ja poika etenkin. Isä on hyvä lapsille mikä merkkaa minusta todella paljon. Haluan antaa lapsilleni hyvän lapsuuden ja ehjän perheen. En usko että kukaan toinen voisi yhtä täysipainoisesti jaksaa tätä perhe-elämää varsinkin kun kuvioissa mukana erillainen lapsi.
Mitään säännöllistä väkivaltaa meillä ei ole. Ehkä ylimääräistä vahtaamista ja muuta sen tyylistä.
Nyt oma sisimpäni tunteineen on sekaisin kun tämä syrjähyppy johon rakastuin silloin on ottanut yhteyttä ja vannoo ettei ole unohtanut minua. Tavallaan en ole minäkään mutta tämä koko tilanne on vaikea. Olen luontelltani sellainen vahva uhraava persoona joka ajattelee aina ensisijaisesti lapsiaan.
Nyt pitäisi löytää voimavaroja että pääsee tämän tilanteen yli ja ajatella koko tilannetta järkevästi. Kaikista eniten pelkään että mieheni saa tietää, silloin on piru irti...en jaksa sitä enää..

11

508

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äidin rooli.....

Älä leiki tulella. Sinun ei tarvitse olla keneenkään yhteydessä, ellet itse niin halua. Ex-syrjähyppysi kuuluu muihin ihmisiin eikä hänellä ole mitään osaa elämässäsi, ellet itse niin halua.

VOit halutessasi sanoa ex-kakkoselle, ettet halua olla tekemisissä hänen kanssaan. Näin ulkopuolisen silmin hän luultavasti vain vonkaa helppoa , you know what.

• Vanha mutta kokenut

Olet toivottavasti kerrasta oppinut. Älä kuitenkaan tee päätöstäsi kenenkään muun kuin itsesi vuoksi.

Olen samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja. Ilmoita syrjähypyllesi (lähetä vaikka tekstiviesti niin että sanomaasi ei voi käsittää väärin) että et halua olla häneen minkäänlaisessa yhteydessä ja pyydä jättämään sinut rauhaan.

Kaikkea hyvää!

• älä leiki tulella

Et kai sotke elämääsi sen vuoksi, että joku ihminen vuosien takaa ottaa yhteyttä? On niin kauhean helppo syyttää "rakastumista" siitä, että oma elämä ei miellytä ja tyydytä ja lähteä hakemaan sitä "rakkautta" suhteen ulkopuolelta.

Eroa jos nykyinen suhteesi ja miehesi ei sinua millään tavoin tyydytä ja tunnet eläväsi väärää elämää. Jos et eroa, et sen kummemmin sitten mieti entisen ihastuksen viestejä. Korvasta sisään, toisesta ulos.

" Kiitos, kun ajattelet yhä minua, minulla on kaikki hyvin. Hyvää loppuelämää, toivottavasti löydät rinnallesi hyvän ihmisen. " Eiköhän tuollaisen viestin jälkeen lopu ne toisenkin tunteet. Vai etkö kenties halua niin tapahtuvan....?

• Neuvoja

Tiedät varmasti itsekin, että ei sinulla olisi näitä tunteita uutta ihmistä kohtaan, jos olisit onnellinen liitossasi. Mikäli miehesi on väkivaltainen, älä jää hänen luokseen. Mutta muista olla varovainen eroa tehdessäsi. Valmistele eroa hiljaa yksinäsi ja pyydä ihmisiä seuraksi, kun haet tavarasi ja muutat pois.

Lapset ovat tärkeitä, mutta et voi elää jatkuvassa pelossa lasten takia. Kyllä ne lapsetkin aistivat sen kireyden ja pelon. Mies voi olla hyvä isä lapsilleen, vaikka ette ole yhdessä. Toivottavasti hän ei lyö myös lapsia! Vaikka teillä ei tällä hetkellä suoranaista väkivaltaa ole (onko henkistä? onko painostusta?), niin pelko näyttäisi säilyneen. Ansaitsette parempaa!

Neuvoisin pakenemaan niin pian kuin voit. Älä keksi selityksiä miehen väkivaltaiselle käytökselle ja vahtimiselle. Sinä olet selvästi alistettu ja peloissasi. Ei sellaista elämää voi elää kukaan, että saa koko ajan pelätä, mistä toinen saa raivokohtauksen tai että ei uskalla tehdä kotonaan mitään.

En tarkoita, että missään tapauksessa hyväksyisin pettämistä, mutta ymmärrän, mikä sen on voinut aiheuttaa. Sen takia minä nyt neuvon ennen kaikkea ottamaan etäisyyttä molempiin miehiin ja selvittämään sen, mitä juuri sinä haluat elämältä ja mikä tekee sinut onnelliseksi. Et voi jäädä kulissiavioliittoon pelkästään lasten takia, mutta yhtä huono vaihtoehto on hypätä "pelastajan" kaulaan ja kuvitella, että hän korjaa elämäsi. Sinun pitää se itse tehdä ja vasta sen jälkeen olet (ajan kanssa) valmis uuteen suhteeseen.

• Jennifer25566

olen aloittaja, kiitos vastauksista. en kertonut tavallaan kaikkia asioita. Tällä hetkellä minulta puuttuu ns. Tosi ystävä jolle kertoa kaikki syvimmät salaisuudet. Olen tällainen surkea kulissien ylläpitäjä, kai oman perhetaustan peruja mutta olen ymmärtänyt että kuinka onnellisia ovat he joilla tosiystävä. Jostain syystä minulla ollut viime aikoina enemmän miesystäviä, olen tosin niitä purkanut minimiin kun oma mies mustis. Tällä hetlä en ole ottanut täh exään mitään yhteyttä vaikka hän pommittaa viesteillä ja minulla tunteita,..hän ei ollesamme tiennyt että olen varattu, , kun oli katkolla silloin sen mun pikkumurtuman takia. Olisiko olemassa vielä hyvää kuuntelijää? Nyt kuitenkin kaikki tod hyvin. Vain sinä, luottoystävä puutut..

• ryhtiä

Sulla ap vaikuttaa olevan aika paljon suurempiakin ongelmia kuin viestejä lähettelevä ex. Eiköhän olisi aika aloittaa sieltä päästä ongelmien ratkausuja, johon voit vaikuttaa, eli itsestäsi. Hankkiudu eroon joko itseksesi tai ulkopuolisen avun turvin tuosta nahjusmaisesta ja surkuttelevasta asenteestasi. Sori, kovat sanat, mutta siltä vaikuttaa kirjoituksesi perusteella.

Lopeta sitten säälipisteiden kerääminen ja vian hakeminen muualta. Katso peiliin. Ei kaikki syy huonoon elämään ole miehessä tai huonossa lapsuuden mallissa. On itselläsikin vastuu omasta onnellisuudestasi.

Hanki ystäviä, älä ruikuta niiden puutteella. Mene mukaan sinne, missä ihmiset tapaavat toisiaan. Harrastukset, järjestöt, tai soita vanhalle ystävälle ja ole edes aktiivinen. Ei kukaan tule ovesi taakse kysymään "ollaanko kavereita".

Kaikki me tarvitsemme kuuntelijaa, mutta katso ensin peiliin pitkään ja mieti, miksi elämässäsi ei sellaista ole. Oletko kenties uuvuttanut vanhat? Valittanut ja surkutellut? Minulle ystävät ovat sellaisia, joiden kanssa ajattelen vähemmän niitä elämän surkeita puolia ja näen enemmän niitä hyviä ja iloisia asioita. Kerron huonotkin asiat, mutta en toitota tai kuormita ketään kohtuuttomasti. Jokaisella kun on omatkin ristinsä kannettavana, eikä toisen päälle voi oksentaa loputtomasti.

Hanki maksullinen kuuntelija, jos sanottavaa on kamalasti. Terapeuttia suosittelen kyllä muistakin syistä.

Itseäsi siis niskasta kiinni ja katse omaan peilikuvaan. Muut tekevät mitä tekevät, heihin et voi vaikuttaa, mutta itseesi kyllä. Vähemmän surkutusta ja enemmän aktiivisia tekoja elämän saamiseksi taas haltuun ja paremmaksi.

• Neuvoja

Turhan tiukka ja jopa asiaton viesti. Mielestäni ap ei edes erityisen pahasti ruikuttanut. Jos elämässä on asiat vinksallaan, niin sillon neuvo "ota itseäsi niskasta kiinni" on täysin turha ja julma.

Myöskään kavereiden saaminen aikuisella iällä ei ole helppoa. Olen itse kärsinyt samasta vaivasta kuin ap, että aikuisiällä kaverit ovat vain kadonneet maailmalle. Vaikka mitä olen yrittänyt, uusia, kunnollisia ystäviä en ole löytänyt. Vanhoihin pidän yhteyttä, mutta välimatkaa on niin paljon, että se ei ole ihan sama asia kuin puhua ihmisille kasvotusten. Lisäksi jos ihmisellä on noi vaikea tilanne, niin on myös todella vaikea alkaa hakemaan uutta ystävää tuosta vaan.

Ja sen lisäksi, huono lapsuuden malli vaikuttaa ihmiseen, halusi sitä tai ei. Ihminen, joka on elämässään kaiken saanut ja ollut niin onnekas, että on voinut elää ns. normaalin lapsuuden, ei tätä helposti käsitä. Onneksi sentään toisilla ihmisillä kuitenkin on empatiakyky ja ymmärrystä elämästä, vaikka ei niitä ikävämpiä kokemuksia ole (vielä) omalle kohdalle sattunutkaan.

Tulinpas vihaiseksi näin ikävästä ja ymmärtämättömästä viestistä. Voin kuvitella, että oikeassakin elämässä et anna tukeasi kellekkään muulle, otat vain.

• erimieltä
        Neuvoja kirjoitti:

Turhan tiukka ja jopa asiaton viesti. Mielestäni ap ei edes erityisen pahasti ruikuttanut. Jos elämässä on asiat vinksallaan, niin sillon neuvo "ota itseäsi niskasta kiinni" on täysin turha ja julma.

Myöskään kavereiden saaminen aikuisella iällä ei ole helppoa. Olen itse kärsinyt samasta vaivasta kuin ap, että aikuisiällä kaverit ovat vain kadonneet maailmalle. Vaikka mitä olen yrittänyt, uusia, kunnollisia ystäviä en ole löytänyt. Vanhoihin pidän yhteyttä, mutta välimatkaa on niin paljon, että se ei ole ihan sama asia kuin puhua ihmisille kasvotusten. Lisäksi jos ihmisellä on noi vaikea tilanne, niin on myös todella vaikea alkaa hakemaan uutta ystävää tuosta vaan.

Ja sen lisäksi, huono lapsuuden malli vaikuttaa ihmiseen, halusi sitä tai ei. Ihminen, joka on elämässään kaiken saanut ja ollut niin onnekas, että on voinut elää ns. normaalin lapsuuden, ei tätä helposti käsitä. Onneksi sentään toisilla ihmisillä kuitenkin on empatiakyky ja ymmärrystä elämästä, vaikka ei niitä ikävämpiä kokemuksia ole (vielä) omalle kohdalle sattunutkaan.

Tulinpas vihaiseksi näin ikävästä ja ymmärtämättömästä viestistä. Voin kuvitella, että oikeassakin elämässä et anna tukeasi kellekkään muulle, otat vain.

Mun mielestä toi viesti, jota haukut, ei ollut mitenkään paha. Joskus ihmisen on vaan otettava itseään niskasta kiinni vaikka se tuntuisi kurjalta.

Minä sain aikoinani todella kovan ryöpytyksen psykiatrilta kun hain pahaan olooni lääkitystä. Loukkaannuin ja ajattelin, että en koskaan mene sinne takaisin. Menin kuitenkin, ja kerroin, että pahoitin mieleni. Psykiatri totesi, että joskus ihmisiä on heräteltävä näkemään todellisuus ja hän oli arvioinut, että olin riittävän fiksu ja hyvässä kunnossa kestämään sen.

Jälkikäteen olen ollut hänelle monella tapaa hyvin kiitollinen. Joskus tekee ensin kipeää, jotta pystyy voimaan jatkossa paremmin.

• välihuomauttaja

Miehesi on kanssa asperger ja tämä on siirtynyt lapsellenne.

• wanhan liiton mies

Olis kannattanut alunperinkin pitää housut jalassa niin olisit säästynyt turpasaunalta. Ihan oikein miehesi teki kun sinua rankaisi oikein isän kädellä!

Ilmeisesti miehesi olisi pitänyt myös käydä käsittelemässä tämä syrjähyppy kun se uskaltaa ottaa yhteyttä. Minä olisin käynyt hoitelemassa senkin.

Ja tietenkin skupoli-luokan vastaus seuraavaan petokseen.

• oppeliini1

Viimeinen asia mitä sinä tarvitset on vieraita miehiä sotkemaan perherauhanne!

Kerrot että miehsi on hyvä isä lapsille, hän siis ilmeisesti on parantanut tapansa ja yrittäv parhaansa toimia oikealla tavalla. Nytko sinä alat haikailemaan jonkun vanhan huorakaverin perään?!

Eiko olisi paljon viisaampaa suoraan ilmottaa sille vieraalle miehelle että pysy pois minun elämästäni, sinulla ei ole siihen tilaa, ei osaa, ei arpaa.
      JA sinun keskittäytyä ja miettiä miten toimia vielä rakentavammin oman perheesi ja itsesi iloksi.

Sinun velvollisuutesi (EI EI EI uhrautuvaisuus vaan velvollisuus ) on huolellisesti ja harkiten hankkimiasi lapsiasi kohtaan. Tuohon yhtäloon kuuluu: lapsenne, miehesi ja sinä. Te olette se pieni ja rakentava yhteiskunnan solu.

Siihen EI kuulu vieraat miehet ( vaikka olisikin ollut aiempi rakastaja!), eikä tietoisesti perheen repiminen hajalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      98
      4822
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3952
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      211
      3850
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2265
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      80
      1987
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1376
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1334
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      169
      1309
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      553
      1198
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1135
    Aihe