Mies haluaa kaiken

syö ja säästä

vaimon ja kakkosen, palvelijan ja rakastajattaren, työn ja huvin, kulissit ja jännityksen... You name it!

Olin ukkomiehen kakkonen puolitoista vuotta. Erosin omasta miehestäni hänen vuokseen ja ostin lasteni kanssa oman asunnon. Hän puhui jatkuvasti eroavansa, kunhan se tai tämä tai tuo asia oli tehtynä. Milloin oli kyse lapsille luvatusta ulkomaanmatkasta, milloin kummitytön rippijuhlista, milloin vaimon pääsykokeista. Koska hän on aina antanut itsestään vastuuntuntoisen kuvan, ajattelin hänen vaan haluavan hoitaa asiat "oikein".

Hän pyysi minua mukaansa katsomaan asuntoa itselleen, minun kotipaikkakunnaltani, noin sadan kilometrin päästä sieltä, missä hän asui. Hän haki myös töitä minun paikkakunnaltani. Hän esitteli minut ystävilleen, parille sisarukselleen, kertoipa hän minusta myös vaimolleen ja lapsilleen. Sanoi haluavansa erota, mutta että "olen tässä vielä joulun yli...".

Kunnes sitten hän yhtäkkiä veti liinat kiinni ja katkaisi suhteemme. Ei selitellyt sen enempää, sanoi vaan, että lasten takia alkoi ahdistaa liikaa, että pitäisi ottaa ratkaiseva askel. Että lapset syyllistivät häntä ja uhkailivat katkaisevansa välit häneen.

Ei mennyt kuin kuukauden verran, kun hän halusi jatkaa kanssani. Vannoi rakkauttaan, vannoi eroavansa jne. jne. Olin jo alkanut hyväksymään sen, ettemme olisi yhdessä enää koskaan vaikka se repikin minut palasiksi. Mietin jonkin aikaa, voisinko enää luottaa häneen. Hän oli ollut hyvin vakuuttava, mutta olivatko ne kakki sanat ja tunnesadetus olleetkin vain sanahelinää; sekä minulle että vaimolleen?!

Tapailimme silloin tällöin, ilman seksiä. Minun luonani kun lapseni olivat isällään. Teimme kaikkea kivaa arkista. Tulihan se seksikin taas kuvioihin, ja huomasimme olevamme ajautuneet takaisin suhteeseen, ja kumpikin puhui vahvasta rakkaudesta ja halusta elää yhdessä. Mutta mies ei vaan saanut laitettua eroa vireille. Lähti hiihtolomalla reissuun kaksin vaimonsa kanssa, kun reissu kuulema oli varattu "vakuuttaakseen vaimolle, että suhteemme on ohi". Siinä kohtaa otin ensimmäiset kaksi askelta taaksepäin. En ehdottanut tapaamisia, en puhunut enää rakkaudesta enkä yhteisestä tulevaisuudesta. MIes puhui sitäkin aktiivisemmin. Nin, kun huomasi minun alkavan luisua etäämmälle. Näin sen tulkitsin.

Pari viikkoa sitten heitin hänelle kysymyksen, tehtäisiinkö jotain yhdessä kesälomalla? Lähdettäisiin vaikka jollekin matkalle. Mies ei tietenkään pystynyt vastaamaan siihen heti, eikä vielä muutaman päivän päästäkään. Sain tarpeekseni. Kun hän seuraavan kerran soitti minulle ja ehdotti tulevansa luokseni seuraavana viikonloppuna, sanoin ettei tarvitse. Sanoin, etten halua enää jatkaa tätä, ei näin! Hän oli aivan puulla päähän lyöty. Miten voin tehdä hänelle näin? Miten voin tehdä meille näin?? Enkö usko häneen? Enkö luota häneen? Enkö luota ja usko meidän rakkauteemme? Entä kaikki puheet ja suunnitelmat yhteisestä tulevaisuudesta? Hei haloo, nimenomaan puheet ja suunnitelmat, mutta missä olivat teot?!

Mies on nyt vikon verran lähetellyt hyvittelyviestejä. Kirjoittanut pitkiä kirjeitä joissa kertoo syvistä tunteitsaan minua kohtaan, viittaa jopa lapsuuteensa, josta kuulema juontavat juurensa kiltteys ja se, että pitää toimia niin kuin vanhemmat ja sukulaiset ja omat lapset odottavat. Siksi eroaminen on niin vaikeaa. Kun muut syyllistäisivät ja tuomitsisivat. Tuo kaikki sopii kuvaan ja voisi olla tottakin, mutta kaiken soutamisen ja huopaamisen jälkeen minulle ne ovat enää sanoja, tekosyitä, yritystä saada pitää kaikki. Mutta minun kanssani hän ei enää tätä peliä pelaa!

4

205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyh pyh ja pyh

Kuulostaa niin tutulta. Tuotahan se juuri on. Ja kun kuvassa on mukana myös vaimo, joka kyllä tietää miehensä hypyistä, tai pitkästä rinnakkaissuhteesta, mutta ei halua tästävälittää, koska hauaa asua edelleen omakotitalossa ja päästä kerran, kaksi vuodessa ulkomaille. Ja itselleen ne selittävät molemmat, että "tämä on lasten parhaaksi".

• ei takaisin

Aloittajan ei kannata enää mennä halpaan. Pysy jämäkkänä! Hyvin toimittu tähän asti. Harmi vain, että mies on jo päässyt sotkemaan elämääsi pahoin. Ei mies siitä muutu tai tuskin muuttuu. Mikä siinä on, että miehet ovat niin kamalan arkoja tekemään päätöksiä elämässään. Voisihan sitä nyt johonkin suuntaan päättää. Jäädä vaimon luo tai ottaa ero. Käsittämätöntä raukkamaisuutta. Ja sitten vielä etsitään toiselta naiselta ymmärrystä lapsuuteen ja kiltteyteen vedoten.

• marjaK

Hei sisko!
      Elämässä ei ole kysymys vain siitä mitä mies haluaa ja kuinka paljon. Kysymys on ennenkaikkea siitä mitä SINÄ haluat ja millä ehdoilla. Olet nyt oikealla tiellä.

• näin se vaan on

Seli seli seli. toi miehes ei tiedä mitä suhteeseen sitoutuminen vaatii ja tarkoittaa. suunnitelmat sillä muuttuu joka päivä erilaiseksi. Se haluu vaan huomiota ja pompottaa sua kuin palloa. Rakkaudesta se ei tiedä yhtikäs mitään ja sun ei kannata eikaasi tuhlata mieheen joka ei tiedä miten seurustellaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      109
      6656
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      88
      4291
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      45
      3619
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      13
      3010
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      626
      1610
    6. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      66
      1028
    7. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      55
      1003
    8. teemu samuli

käykäähän lukemassa uusin alibi lehti 3/26 mitä tämä ihmissaasta satuilee..
      Suomussalmi
      9
      989
    9. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      199
      984
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      47
      959
    Aihe