Kuinka lopettaa pettäminen

Kyllästynyt...

Olen avoliitossa elävä, lapsiakin löytyy. Olen sarjapettäjä, mutta olen saanut hitaasti kurssia käännettyä parempaan suuntaan. Nyt kuitenkin haluan päästä tästä touhusta kokonaan eroon. Mikä avuksi?

14

2539

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -?-

Mies vai nainen?

• :D

Ai onko sillä jotain oleellista merkitystä?! Onko neuvot erilaiset sukupuolesta riippuen? Annas kun arvaan... Jos on mies, niin jotain hempeää lässyn, lässyä kuinka vaimo on ihana ja häntä ei saa satuttaa eli älä missään nimessä koskaan ikinä kerro, vaan vaikka kuinka kaduttais ja haluttais tunnustaa niin pidä omana tietonasi asiat, ja hyvä jos paska huorapukki tajuat viimein katua! Sitten jos on nainen niin saatanan huora, miten saatat? Häpeä!!! Tunnusta heti miehellesi ja anna hänen hakata sinut henkihieveriin ja sitten otat eron!! Toivottavasti huora saat maistaa omaa lääkettäsi ja sinua petetään!! Osuinko oikeaan? ;)

• Itse olen
        :D kirjoitti:

Ai onko sillä jotain oleellista merkitystä?! Onko neuvot erilaiset sukupuolesta riippuen? Annas kun arvaan... Jos on mies, niin jotain hempeää lässyn, lässyä kuinka vaimo on ihana ja häntä ei saa satuttaa eli älä missään nimessä koskaan ikinä kerro, vaan vaikka kuinka kaduttais ja haluttais tunnustaa niin pidä omana tietonasi asiat, ja hyvä jos paska huorapukki tajuat viimein katua! Sitten jos on nainen niin saatanan huora, miten saatat? Häpeä!!! Tunnusta heti miehellesi ja anna hänen hakata sinut henkihieveriin ja sitten otat eron!! Toivottavasti huora saat maistaa omaa lääkettäsi ja sinua petetään!! Osuinko oikeaan? ;)

huomannut, että se menee useimmiten juuri toisin päin. Kun mies on pettäjä, niin hän on saastainen törkysika, Hitleriäkin pahempi epäihminen. Kun nainen pettää, hän onkin vain arjen sankari, joka ei ole tehnyt mitään väärää - itseasiassa kaikki on sen kamalan miehen syytä, mitä ei ole tyydyttänyt vaimonsa tarpeita paremmin!!!!.

• kysyjä
        :D kirjoitti:

Ei muuta merkitystä kuin että sukupuolineutraalisti kirjoittavat tekevät sen yleensä tarkoituksella, kätketyt agendat ärsyttää.

• Syvänmerenneito

Ajattele asiaa näin:

Jos haluat olla vapaa, eroa , saat sitten pettää mielin määrin.

Jos haluat kumppanin joka suostuu avoimeen suhteeseen , saatte kumpikin pettää toisianne mielin määrin.

Kun kumppanisi yllättäen kuolee ja sinusta tulee leski, saat pettää mielin määrin, vaikka heti hautajaispäivänä.

Koska nuo edellä mainitut eivät ole pettämistä.

Mutta miksi olet parisuhteessa jos et voi sitoutua ?
      Vain parisuhteessa sinä petät.
      Ja miksi vaadit uskollisuutta kumppanilta, jolle et itse ole uskollinen ?

Vai odotatko, että saat läksyn joka pakottaa sinut ottamaan teoistasi vastuun ?

Minä rakastin miestäni ja luotin häneen syvästi...mutta hän petti minua. ..olen siis niinkuin tuo petetty vaimosi. Vaimo joka on aivan turhaan ollut uskollinen uskottomalle, luihulle miehelle.

Moni mies ei ymmärrä että pettämällä hän sahaa oksaa jolla itse istuu.

Luuletko että nainen pystyy koskaan enää luottamaan petturimieheen, vaikka antaisi anteeksi ?
      Ja luuletko että mies voi luottaa siihen , ettei vaimo kostoksi tilaisuuden tullen jaa itseänsä kiinnostaville miehille, salaa tietenkin ?

Petetyllähän on oikeus pettää. Kukaanhan ei voi sitä kiistää.

Minun mieheni ei oppinut läksyjään muutoin kuin kovan tien kautta.

Vakava sairaus on tehnyt hänestä invalidin.
      Näin se pettäminen loppuu viimeistään kun on pakko...

Ja minä mietin voinko elää katkeruuden kanssa , vai jätänkö pyörätuolimiehen. Voinko enää koskaan häntä kunnioittaa, miestä joka petti,valehteli ja valehteli.

Ja nyt hän kovasti vannoo uskollisuutta... mikä oikeastaan on vähän naurettavaa.
      Ja vahtii menemisiäni mustasukkaisena.

Näin ne osat kääntyvät.

Ehkäpä sinäkin lopulta opit uskolliseksi kantapään kautta , kun Luoja tai elämä, kohtalo tai mihin uskotkin, antaa sinun lusikoida samaa soppaa mitä muille juotit.

Se on toki elämässä oikeuden mukaisat, että yleensä jokainen pääsee leikkaamaan satoa juuri siitä mitä itse kylvit.

Pettäjä tulee petetyksi jne. ja näin oppii kantapään kautta , jos ei ole ymmärrystä muuten kelkkaansa vielä hyvinä päivinä kääntää.

Jos oikeasti haluat seksiaddiktiosta eroon, siihen autaa sama kuin alkoholistilla.
      Ongelman myöntäminen vähättelyn sijaan ja tosissaan oleminen .

Kukaan ei voi auttaa sinua , niin kauan kuin annat itsellesi anteeksi kaiken mitä teet. Selittelemällä ja puolustelemalla tekojasi.

Jos olet oikea mies , otat lopultakin vastuun teoistasi ja lopetat deittailut ja flirttailut.
      Siinä auttaa se , että kerrot vaimolle mitä olet tehnyt ja pyydät anteeksi.

Jos hän suree yhtä syvästi kuin minä mieheni paljastuttua, saat edes pintaraapaisun tuntea samaa tuskaa mitä petetyksi tullut kokee.

Se auttaa sinua joko antamaan vaimollesi luvan lapsineen lähteä pois tai ryhdistäytymään, jos aiot vielä heidän kanssaan elää.

Ehkä opit vielä rakastamaan ja arvostamaan perhettäsi, joka nyt on ollut sinulle niin arvoton ,ettet ole heitä edes ansainnut.

Sillä olet pettänyt myös lapsesi, et vain vaimoasi, kun et ole ollut rehellinen isä.

• aitan ovi kiinni

Ryhdyt sinkuksi, silloin voit paneskella ilman pettämistä. Nopeasti tuolla elämäntyylillä sinkuksi pääseekin...

• samassa jamassa..

itse petin entistä miestäni useasti ja muutaman eri miehen kanssa. eläminen ei tuntunut miltään jos yritin elää "ruodussa".. aloitin suhteen nykyiseen mieheeni avioliittoni aikana.. rakastuin silmittömästi ja erosin edellisestä miehestäni. ero tuntui helpotukselta ja uusi suhde mun jutulta. nain jatkuikin viisi vuotta kunnes törmäsin entiseen heilaani ja päädyin hänen kanssaan sänkyyn...vaikka olin luvannut itselleni että näin ei ikinä tule käymään!!!

nyt olen viime päivät pohtinut itseäni ja elämääni, ja tullut siihen tulkoseen, että en voi elää näin. jos satutan itseäni, olen vain typerä, mutta satutan myös miestäni ja lastani (vaikka he eivät syrjähypystäni tiedä) ja sitä ei voi hyväksyä eikä millään puolustella. myönnän olevani jollain lailla riippuvainen seksin tuomasta hyväksymisen tunteesta (terveisiä niille ihmisille, jotka kiusasivat minua fyysisesti ja psyykkisesti kouluaikoina 9 vuotta!!) ja jotain tuossa pettämisessä on johon olen koukussa.. en tiedä mitä.

en osaa antaa muuta neuvoa sinulle kuin se, että ehkä kannattaa pohtia parisuhteesi uudestaan. satutat kuitenkin perhettäsi, siihen sinulla ei ole oikeutta. varmaan jotain terapiaa tarvimme molemmat ja luultavammin elämän sinkkuna. minä en ainakaan parisuhteeseen sovi, sen nyt voin myöntää.

• Aloittaja-ihminen

Pitkän pohdiskelun jälkeen tunnistin itsestäni jonkinlaisen seksiriippuvuuden tai ongelman sen suhteen, ja olen nyt käynyt pari kertaa tapaamassa ammattiauttajaa. Ensimmäistä kertaa motivaatio jo usko itseeni asian hoitamiseksi on aidosti erilainen.

• Nainen35

Kuulostaa hyvältä. Olet siis itse osannut yhdistää tekosi ongelmakäyttäytymisen puolelle. Nostan hattua. Minä itse olen nainen, kolmenkympin paremmalla puolen, muutama lapsi. Saman miehen kanssa avioliitossa 14 vuotta. Olen pettänyt toistamiseen. Viimeisin vuosi sitten, jota en kertonut, joka aiheutti meidän välissä jatkuvaa riitaa (mies epäili heti tuoreeltaan ja jäi epäilyskierre aiheesta päälle). Tulimme kuukausi sitten konsertista, lapset olivat hoidossa ja mukava yönkähmähaaveissa. Olin jutellut miesopettajani kanssa konsertissa (hän on vanha mies eikä kiinnosta minua millään tavalla muuta kuin ammatillisesti). Mieheni sai sellaiset raivarit kotona siitä, että olin jutellut opettajan kanssa, että erilaisten vaiheiden jälkeen jouduin seukkipäivänä päivystykseen (ei väkivallan seurauksena). Oireeni olivat outoja, en tiennyt mikä minulla on, en pystynyt kunnolla hengittämään jne. Verikokeet osoittivat, että hyperventiloin, olin siis mennyt jonkinlaiseen shokkitilaan yöllä. Tästä käynnistä seuraavana päivänä sain ensimmäisen paniikkikohtauksen. Siitä se kierre sitten alkoi. Olin siis henkisesti niin tiukilla, että olin menettämässä mielenterveyteni. Aloin pelätä hiviä, halusin synninpäästön, soitin lääkäriajan ja ajan psykiatrille. Tunnustin reilun viikon paniikkihäiriöoireilun jälkeen tekoni miehelle, menin hiv testiin jne. Odotan parhaillaan pääsyä terapiaan. Olen ongelma! Ja tiedän sen. Haluan muuttua ja olla terve. Olen iloinen puolestasi. Ota huomioon sekin, että joku kaunis päivä mielesi voi pettää, korvienvälisairaus on erittäin ahdistava. Hoida itsesi ongelmakäyttäytymisestä pois. Kunnioita itseäsi. Tee sukupuolitautitestit. Itse inhoan itseäni, ällöttää ajatus siitä, että on ollut helppo jollekin, kuinka vähän on arvostanut itseä yms. Paremman elämän toivossa.

• hmm.

Jos sulla on kakkonen, ehkä et pääse hommasta eroon. Mutta jos on yksittäisiä yhdenillan juttuja, niin pääset helpommin väljille vesille.

Tämä on nyt kannustimeksi. Ihan mahtavaa,että olet myöntänyt itsellesi ongelman ja haluat sitä muuttaa. Se on se askel minkä harva jättää tekemättä, koska elävät vanhan tutun kaavan mukaan. Ihminen oppii uusia ajattelumalleja ja toimintatapoja, omaksuen ne pikku hiljaa osaksi itseään. Työtä siihen vaaditaan ja paljon ja lisäksi vanhat haamut voivat kummitella pitkään. Toivottavasti joskus näet sen kuinka väärin teit ja uskallat katsoa itseäsi peiliin ja huomata kuinka moraaliton olet ollut. Toivottavasti näin ei olisi enää jatkossa.

• Lyhyesti sanottuna,jos petät niin jätä avopuolisosi. En usko,että hän haluaa kärsiä sinun teostasi. Et varmaan rakasta vaimoasi tarpeeksi.

• Naiskennellaanvaan

Jo on sinullakin ongelma. Lakkaa vaan jakamasta sitä pilluasi, tai jos olet mies pidä kalusi housuissa.
      Olet mies tai nainen olet jo jakaja muiden silmissä.
      Pettäjä on pettäjä ikuisesti, voi olla pieniä taukoja jolloin älli pelaa, sitten taas peli jatkuu.
      Oman mielen ja elämän rytmin säilyttääksesi jatka vanhaan malliin.
      Laiduttajatkin on ikuisi, niin myös pettäjät.

• parempi olla uskolli

Vaikea on kun joutuu synnin ja himon koukkuun. Vain uskoontulo, katumus ja ehkä terapia voi sinut vapauttaa.
      Olet varoittava esimerkki toisille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      924
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe