Ajan Tunturi Pregolla kuudetta vuotta. 20 km jokainen arkipäivä keväästä syksyyn. Olen 40v nainen Helsingistä. Seuraako palstaa muita kaltaisiani tavispyöräilijöitä? Millä pyörällä ajatte ja millaisia matkoja?
Tavispyöräilijät
26
404
Vastaukset
- Tiina-Kaisa
Mulla on ollut pari vuotta mummo Monark. Ihana vanhanajan pyörä. Leveä ja pehmeä satula. Työmatkoja ajan minäkin 8 kilsaa suuntaansa.
- ICdR
Olin tavispyöräilijä 1983-2007, kun pyöräilin Crescent Hermeksellä ensin peruskoulu- sitten työmatkat Jumalten Sanansaattajalla.
Alunperin piti ajaa eläkeikään asti (2033) tuolla ruotsalaistekeleellä, mutta väärälle kierteelle mennyt polkimenvaihto johti radikaaliin MUUTOKSEEN v. 2007.
Nyt on tili Fillari-foorumissa ja tallissa kaksi Biankkia (tänään kevätkylmillä 75 km lenkki)- reparto corsa
Bianchi celesten värisenä olis itelläki tässä haaveena saada talliin. Muuten ajan 30km työmatkaajot päivittäin Kona dew:lla.
- hiki.
millane työ, palkitaanko liikunta?
- Pregoisti
Toimistotyötä teen ja liikunta sinänsä palkitsee. Näin keväisin on mahtavaa pyöräillä Helsingin keskuspuistossa ja huomata luonnon herääminen.
- aivantavis
Pregoisti kirjoitti:
Toimistotyötä teen ja liikunta sinänsä palkitsee. Näin keväisin on mahtavaa pyöräillä Helsingin keskuspuistossa ja huomata luonnon herääminen.
Nishikin hybridillä ympärivuotisesti työmatkaa 12km/suunta. Kolme kertaa viikossa poikkean punttisalin kautta ja silloin kotimatkaa kertyy 16km. Kesäisin kun sattuu nätti keli ajelen samanmerkkisellä mutta nousevanauringon maassa tehdyllä maantiepyörällä. Joskus jopa intoudun lenkkeilemään tuolla vanhalla kilpurilla, mutta pääasiassa viikonloppuajelutkin menee hybridillä, se kun on juuri sopiva pyörä punttitreeni jälkeiseen leppoiseen ajeluun. Tosin talvella ei juuri tule näitä ylimääräisiä ajeluita harrastettua, vaan ainoastaan "pakolliset" hyötyliikunta ajelut.
- carreeraja
aivantavis kirjoitti:
Nishikin hybridillä ympärivuotisesti työmatkaa 12km/suunta. Kolme kertaa viikossa poikkean punttisalin kautta ja silloin kotimatkaa kertyy 16km. Kesäisin kun sattuu nätti keli ajelen samanmerkkisellä mutta nousevanauringon maassa tehdyllä maantiepyörällä. Joskus jopa intoudun lenkkeilemään tuolla vanhalla kilpurilla, mutta pääasiassa viikonloppuajelutkin menee hybridillä, se kun on juuri sopiva pyörä punttitreeni jälkeiseen leppoiseen ajeluun. Tosin talvella ei juuri tule näitä ylimääräisiä ajeluita harrastettua, vaan ainoastaan "pakolliset" hyötyliikunta ajelut.
36 km sivu ajan Carreran hybridillä. Ostin pyörän Maximarkeitista pari vuotta sitten ja olen siitä lähtien sillä ajanut, hyvin on pelannut, ajoasento hyvä (pysty) meikäläiselle, en keksi parempaa pyörää minulle.
- ???
carreeraja kirjoitti:
36 km sivu ajan Carreran hybridillä. Ostin pyörän Maximarkeitista pari vuotta sitten ja olen siitä lähtien sillä ajanut, hyvin on pelannut, ajoasento hyvä (pysty) meikäläiselle, en keksi parempaa pyörää minulle.
Siis onko sun työmatka 36 kilsaa suuntaansa vai ymmärsinkö väärin?
- inssi'
carreeraja kirjoitti:
Tuo on jo kunnioitettava suoritus. Minulla on työmatka 16 km sivu ja poljen vain sulan maan aikaan. Huomenna lähtee eka kerta. Mutta on tässä jo pari sataa kilometriä harjoittelua alla.
Minulla on pyöränä Bikeplanetista ostettu Crescentin hybridi. Loistovalinta minulle. - Joo, siis ei
inssi' kirjoitti:
Tuo on jo kunnioitettava suoritus. Minulla on työmatka 16 km sivu ja poljen vain sulan maan aikaan. Huomenna lähtee eka kerta. Mutta on tässä jo pari sataa kilometriä harjoittelua alla.
Minulla on pyöränä Bikeplanetista ostettu Crescentin hybridi. Loistovalinta minulle.Cressun fitnesspyörällä tuo 16km siivu menee, toivottavasti se on sellainen. Toki maantiepyörä olisi mukavampi valinta.
- inssi'
Joo, siis ei kirjoitti:
Cressun fitnesspyörällä tuo 16km siivu menee, toivottavasti se on sellainen. Toki maantiepyörä olisi mukavampi valinta.
En tiedä, mikä on fitness-pyörä. Mutta ainakaan minun ei ole saman näköinen kuin googlen kuvahaussa näkyvät. Minä ostin Crescentin hybridin, jossa on siis rapakaaret ja tarakka mukana. Tosin tarakka tuli kaupan päälle, ei ollut vakiona.
Tänä aamuna ajoin eka kertaa työmatkan. Olipa viileä aamu, olisi saanut olla yksi paita enemmän. Muuten mukava polkea, kun oli ihan tyyni keli. - Joo, siis ei
inssi' kirjoitti:
En tiedä, mikä on fitness-pyörä. Mutta ainakaan minun ei ole saman näköinen kuin googlen kuvahaussa näkyvät. Minä ostin Crescentin hybridin, jossa on siis rapakaaret ja tarakka mukana. Tosin tarakka tuli kaupan päälle, ei ollut vakiona.
Tänä aamuna ajoin eka kertaa työmatkan. Olipa viileä aamu, olisi saanut olla yksi paita enemmän. Muuten mukava polkea, kun oli ihan tyyni keli.Melkein samaan hintaan olisit saanut paremmin tarkoituksenani sopivan pyörän, jos viitsisit kuunnella neuvoja kokeneemmilta. Hauskoja kilometrejä sinulle joka tapauksessa.
- Antikona
Joo, siis ei kirjoitti:
Melkein samaan hintaan olisit saanut paremmin tarkoituksenani sopivan pyörän, jos viitsisit kuunnella neuvoja kokeneemmilta. Hauskoja kilometrejä sinulle joka tapauksessa.
Eiköhän anneta kaikkien kukkien kukkia. Minä ainakin ajan pyörällä, joka on minulle passeli enkä välitä palstalla tapahtuvasta markkinoinnista. Minulle tärkeintä on itse pyöräily, ei teipit eikä varustearsenaalit.
- inssi'
Joo, siis ei kirjoitti:
Melkein samaan hintaan olisit saanut paremmin tarkoituksenani sopivan pyörän, jos viitsisit kuunnella neuvoja kokeneemmilta. Hauskoja kilometrejä sinulle joka tapauksessa.
"Melkein samaan hintaan". Mistä tiedät, kuinka kokenut oli myyjä, jonka asiantuntemukseen luotin, kun pyörän ostin? Pyörälläni olen nyt ajanut noin 7500 km. Sopinee aika hyvin tarkoituksiini.
Kirjoitustyylistäsi päätellen omat korvantauksesi eivät ole vielä ihan kuivat. - Joo, siis ei
inssi' kirjoitti:
"Melkein samaan hintaan". Mistä tiedät, kuinka kokenut oli myyjä, jonka asiantuntemukseen luotin, kun pyörän ostin? Pyörälläni olen nyt ajanut noin 7500 km. Sopinee aika hyvin tarkoituksiini.
Kirjoitustyylistäsi päätellen omat korvantauksesi eivät ole vielä ihan kuivat.Jos myyjä olisi ollut alan ammattilainen, niin silloin lopputulos olisi ollut toinen.
- inssi'
Joo, siis ei kirjoitti:
Jos myyjä olisi ollut alan ammattilainen, niin silloin lopputulos olisi ollut toinen.
Oletko sinä ammattilainen?
- antikona
inssi' kirjoitti:
Oletko sinä ammattilainen?
Kysymystä voisi jatkaa, että minkä alan ammattilainen? Mun vastaus olisi jankkauksen ammattilainen.
- inssi'
Joo, siis ei kirjoitti:
Jos myyjä olisi ollut alan ammattilainen, niin silloin lopputulos olisi ollut toinen.
Muuten, voisitko laittaa tähän vaikka kolme tärkeintä seikkaa, mitkä tekevät hybridistäni huonon. Eikä kannata laittaa, että alumiinirungolla ei tee mitään, se on pomppukeppi, ajoasento on huono, se on epämukava.
Jotain faktaa mielellään. - talvipolkija
antikona kirjoitti:
Kysymystä voisi jatkaa, että minkä alan ammattilainen? Mun vastaus olisi jankkauksen ammattilainen.
Tarkoitetaanko tässä myynnin ammattilaista, esim merkonomia?
- Joo, siis ei
inssi' kirjoitti:
Muuten, voisitko laittaa tähän vaikka kolme tärkeintä seikkaa, mitkä tekevät hybridistäni huonon. Eikä kannata laittaa, että alumiinirungolla ei tee mitään, se on pomppukeppi, ajoasento on huono, se on epämukava.
Jotain faktaa mielellään.Itsehän listasit tuossa jo tärkeimpiä syitä, minkä takia myyjän olisi pitänyt osata myydä sinulle paremmin käyttöösi sopiva polkupyörä. Myyjää on kiinnostanut vain rahasi.
Kannattaa kuunnella kokeneempia, sellaisia joilla on takana kilometreja erilaisilla polkupyörillä. Heiltä saa hyviä neuvoja, mikä on sinunkin käyttöösi paras valinta. - .....
Joo, siis ei kirjoitti:
Itsehän listasit tuossa jo tärkeimpiä syitä, minkä takia myyjän olisi pitänyt osata myydä sinulle paremmin käyttöösi sopiva polkupyörä. Myyjää on kiinnostanut vain rahasi.
Kannattaa kuunnella kokeneempia, sellaisia joilla on takana kilometreja erilaisilla polkupyörillä. Heiltä saa hyviä neuvoja, mikä on sinunkin käyttöösi paras valinta.Miksi sä tuhlaat niin paljon energiaa toisten pyörävalintojen arvostelimiseen...? Ja et vastannut inssin kyssäriin. Huomasithan myös, että tämä on tavisketju.
- Joo, siis ei
..... kirjoitti:
Miksi sä tuhlaat niin paljon energiaa toisten pyörävalintojen arvostelimiseen...? Ja et vastannut inssin kyssäriin. Huomasithan myös, että tämä on tavisketju.
Insinööri vastasi itse kysymykseensä niin hyvin, ettei sitä tarvinnut täydentää. Mummopyörä on moneen ajoon hyvä valinta, mutta nimimerkki insinööri' on moneen kertakaan kertonut, että hänen käyttöönsä sopii paremmin toisen tyyppinen polkupyörä.
- inssi'
Joo, siis ei kirjoitti:
Insinööri vastasi itse kysymykseensä niin hyvin, ettei sitä tarvinnut täydentää. Mummopyörä on moneen ajoon hyvä valinta, mutta nimimerkki insinööri' on moneen kertakaan kertonut, että hänen käyttöönsä sopii paremmin toisen tyyppinen polkupyörä.
Eräänlaiset yhden asian ihmiset toistavat kuin papukaija noita samoja teesejä.
Mutta minä pyysinkin faktoja, sillä mikään noista mainitsemistani ei toteudu minun pyöräni kohdalla. - 55555555555555555555
inssi' kirjoitti:
Mutta minä pyysinkin faktoja, sillä mikään noista mainitsemistani ei toteudu minun pyöräni kohdalla.Jaaha, taas palstan luupäät inttävät samasta asiasta.
- Joo, siis ei
inssi' kirjoitti:
Mutta minä pyysinkin faktoja, sillä mikään noista mainitsemistani ei toteudu minun pyöräni kohdalla.Inssi' paljonko sinulla on kokemusta muista pyörätyypeistä? Kerro vaikka vuosissa, jos kilometrejä on vaikea laskea.
Kannattaa kuunnella kokeneempien neuvoja.
- Tempomies
Jäykkäkeulaisella n 500 e arvoisella Tunturin retkihybridillä ajelen n 10 km päivässä hyötyajoja, yhden vuoden käytin em.fillaria myös rospuuttokelien lenkkipyöränä.
Maantielenkit ja yhteislähtökisat ajan hiilikuitu kilpurilla ja aika-ajot eli tempot tempopyörällä. Rospuutto lenkit ja ulkoilureitit cyclokrossarilla.
En oo rikas, hurahdin vain kilpa/harrastus pyöräilyyn, lyhyet matkat menee peruspyörälläkin ja miks ei pidemmätkin, eli kaikki vaan paanalle!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455080Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131604Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481269Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101209- 131133
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171017Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76979Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3905Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57789Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27763