Parisuhde "pikkuvanhalle"

elamaa_yksin

Olen tässä pohtinut omaa elämääni ja sitä, että haluaisin vakiintua. Jotenkin kuitenkin tuntuu, että olen väliinputoaja ja minulle ei ole oikein olemassa oikeaa kumppania, jonka kanssa olisimme samalla aallonpituudella. Tärkeintä parisuhteessa on tunne yhteenkuuluvuudesta ja sitä ei jokaisen ihmisen kanssa voi saavuttaa.

Ongelmani on, että olen "pikkuvanha". Olen 24-vuotias, mutta pukeutumisen ja käyttäytymisen takia ikäarvioni osuvat aina reippaasti yläkanttiin. Olen yrittänyt pukeutua "nuorekkaasti", mutta aina palaan siihen samaan "mummotyyliin". En tunne oloani mukavaksi farkuissa, vaikka sinällään ne sopivat minulle. Minua kiinnostaa vapaa-ajalla käydä taidenäyttelyissä ja keskustella vaikka filosofiasta. Muutama kolmikymppinenkin on huomauttanut, että kokee itsensä hieman nuoreksi seurassani.

Luin näitä keskusteluja ja tulin siihen lopputulokseen, että monet eivät kannata suurta ikäeroa parisuhteessa. Nuorempi osapuoli joutuu ennen mittaan omaishoitajaksi. Kuitenkin jos edes kymmenenen vuotta saisi elää tasapainoista parisuhdetta, se olisi minulle jo todella paljon. Haluaisinkin kysyä kokemuksia heiltä, joilla on vähintään yli 15 vuotta ikäeroa parisuhteessa? Mielipiteet on kuultu ikäeroista parisuhteessa, nyt olisi mukava lukea kokemuksia.

10

387

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanhempitäti

Kuulostat fiksulta nuorelta naiselta. Ikäerolla ei ole tuossa vaiheessa mitään väliä. Ala katsella itseäsi vanhempia miehiä, jostakin nuoremmastakin voi löytyä sitä samaa kuin sinusta. Älä siis ajattele ikää numeroina, vaan etsi itsellesi sopiva mies. Onnea matkaan!!

• wanha täti

Itsetuntosi kaipaa hieman vahvistusta. Eli: ole oma itsesi, se mikä olet. Älä mieti mitä muut ajattelee. Tee mitä teet, harrasta mitä harrastat. Älä lokeroi itseäsi johonkin äläkä väliätä jos joku muu sinut lokeroi. Olemme yksilöitä kaikki.

Älä hae miestä. Ole avoin ihmisille, mutta älä ensimmäisenä mieti voisiko kohtaamasi kivan miehen kanssa pariutua. Anna suhteiden edetä omalla painollaan. Jos parisuhteen hakemisesta tulee itsetarkoitus voi pian huomata elävänsä omistuisen tyypin kanssa, jonka kanssa yhteistä oli jokin intressi ja halu pariutua, mutta kaikki mkuu meneekin pieleen. Toki suhteen alkuvaiheessa sitä osataan olla toiselle mieliksi ym., mutta ei sellasta pitkään jaksa.

Kun kohtaat kivan miehen älä mieti miten häntä voisi muuttaa, äläkä toisaalta anna hänen lähteä muuttamaan sinua. Ennen pitkää siitä seuraa ikävyyksiä. Sitä muuttuu joka tapauksessa omalla painollaan ja huomaamatta ... taikka sitten ei.

Paras suhde osuu kohdalle kun kumpikin hyväksyy toisensa sellaisena kuin on. Siinä ei ole kyse iästä, eikä muustakaan pinnallisesta, vaan hyvästä yhteenkuuluvuuden tunteesta ja luontevuudesta.

• ota nuori mies

Minun mummi oli naimisissa 10 vuotta vanhemman vaarini kanssa. Vaari sairastui vakavasti, mummi hoiti häntä pitkään ja lopulta eli ainakin 10 vuotta yksin, vaikka itsekin kuoli nuorena. Äitini saa hoitaa hieman itseään nuorempaa isääni. Isäni on hyvin sairas, äitini vielä ihan voimissaan. Mummini veljen vaimo sai samoin elää pitkät vuodet yksin vanhuudessa. Mies kuoli paljon aiemmin, oli hieman vanhempi. Minulla on nyt noin 10 vuotta nuorempi miesystävä (toivottavasti ei jää pelkäksi miesystäväksi).

Ei se, että olet mielestäsi pikkuvanha, tarkoita sitä, että sinun pitää ottaa vanha mies. Voi kuule, kun olin nuori, niin silloisen aviomieheni kanssa kävimme taidenäyttelyissä ulkomaita myöten, vaeltelimme jopa luostareissa, emmekä olleet mitään "pikkuvanhoja". Ystävissäni on filosofeja, eikä yhtäkään voi luonnehtia pikkuvanhaksi. Nuorekkaita, innostuneita miehiä. Itse olen nuorekas pukeutumiseltani, mutta pidän keskustelemisesta, taidenäyttelyistä, kirkossa käymisestä. Ei tuollaiset asiat tee "pikkuvanhaksi". Kun tapasin nykyisen ihan uutukaisen miesystäväni, niin ensin kyllä keskustelimme historiasta ja semmoisesta, eikä hänenkään ulkonäkönsä anna mitään viitteitä siihen suuntaan, että tuollaiset keskustelut ovat hänen alaansa.

Ulkonäkö voi pettää kuten minulla. Ei kukaan arvaisi ammattiani, jos en kertoisi :). En tiedä, miten pukeudut, mutta sanoisinko näin, että todennäköisesti olet vain tottunut tuohon tyyliin. Se ei välttämättä ole edes oma tyylisi. Farkkuihin ja korkokenkiin ja sen semmoiseen pitää tottua. Minä aloitin farkkujen käytön vasta avioeroni jälkeen lähemmäs 40 v. Ja korkokenkiä löytyy nykyään kaapissa aivan liikaakin... Joskus voisit repäistä...ja kas...voit tottua uuteen. Ei se ehkä aina tunnut mukavalta mutta vaikuttaa kyllä itsetuntoon. Näin voit yhdistää nuoruutesi, nuorekkaan pukeutumisen ja pikkuvanhan sielun ja nuo filosofiset keskustelut ja taideinnostuksen. Silloin löydät varmasti nuoren samanhenkisen miehen, josta on iloa myös vanhuudenpäivillä :).

• 19 + 3

Jos aloittaja ei halua toppi-napapaitaa, minihametta ja korkkareita pitää vapaa-aikanaan, niin "so be it". Positiivinen poikkeus ikäpolvestaan. Kesäistä Helsinkiä eräs rouva kommentoi, että katunäkymästä päätellen prostituoitujen maailmankonferenssi on kaupungissa : )
      Hyvää miestä konservatiivinen pukeutuminen ei haittaa, ja huonoahan emme haekaan. Sinulle voisi ulkomaalainen nuorehko mies olla paras valinta, vaikka jostain katolisen kuttuurin maasta tullut. Kivaa kesää!

• ota nuori mies

Hei, nuorekas pukeutuminen ei tarkoita toppi-napapaitaa eikä minihametta. Itse olen hyvin konservatiivinen eikä kesälläkään paljon paljasta pintaa näe, mutta pukeutuminen voi olla nuorekasta ja jopa seksikästäkin olematta huoramaista tai paljastavaa. Katselepas vaan islaminuskoisia nuoria naisia. Moni pukeutuu peittävästi mutta samalla nuorekkaasti ja jopa voisi sanoa että seksikkäästi. Tuo on hyvin rajoittunut tapa ajatella pukeutumisesta, jonka tuot esiin. Huoramaisen pukeutumisen ja mummomaisen pukeutumisen väliin jää lukemattomia nuorekkaita tyylejä, joista voi valita mieleisensä.

• miksi vanhempi?

Siis oletko nimenomaan itse kiinnostunut vanhemmista miehistä, vai luuletko vain ettei kaltaisesi persoona kelpaa _kenellekään_ ikäisellesi miehelle? Aika karkea yleistys, jos näin on.

• 7 7 7 7777

Niinpä... osa vanhoista miehistä on henkisesti nuoria vaikka ulkonäkö viestii muuta!!

• dlsfdösl

Millainen tämä mummotyyli siis ihan konkreettisesti on?

Taide ja filosofia kiinnostaa monia nuoriakin, että ne nyt eivät ole mitenkään pikkuvanhoja harrastuksia.

• Hanki itseäsi nuorempi mies.

• aikuinen mies

Ensinnäkin "tollasia" on kyl nuorissa miehissäkin. Toisekseen, et välttis ole samanlaine enää kymmenen vuoden päästä. Mut se 10-15 vuotta vanhempi mies on, paitsi vielä vanhempi...

Olin itse sun kaltainen iässäsi (kyllä oli muuten vaikeaa!) mut nyt kymmenen vuotta myöhemmin olenkin rentoutunut kummasti. En tosiaan ole mikään aikuinen teini mut monet ikäiseni on vaan keski-ikäistyneet kovasti, minä lähinnä säilynyt ennallaan*. Sulle voi käydä samoin ja vielä enemmän, ehkä olet nelikymppisenä porukkasi nuorekkain, kadehdittu puuma. Silloin harmittanee olla yksissä kuuskybäsen papan kanssa.

* En tarkoita että olisin onnistunut estämään vanhentumista! Vaan ihan sitä että ne hurjimmat nuoret, heidän vanhenemisensa on vain kaikista silmiinpistävintä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      76
      4558
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3793
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      148
      3516
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      43
      1997
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1239
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      126
      1074
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      138
      1000
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      943
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      847
    Aihe