Sallittu kiusaaminen

Työkyvytön

Sallittu kiusaaminen on työnantajan tietoinen ja hyväksytty toimintatapa, johon ei kukaan voi puuttua. Kokemuksesta tiedän kuinka työntekijä ajetaan alas. Kokemuksesta tiedän, kuinka työsuojeluviranomaiset kääntävät selkänsä, samoin kuin työterveyshuolto. Yksin on ihminen ja yksin jää. Työsuojelu ja työterveyshuolto on muodollista lumetoimintaa koskien työpaikkakiusaamista. Kun ihminen halutaan ajaa alas, niin siinä on kaikki tahot mukana. Työpaikkakiusaaminen on pitkäkestoinen henkinen raiskaus.

12

193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku raja

Työelämän pelisäännöt ovat koventuneet, vain lyhytjänteinen tuloksentavoittelu on tärkeää. Ikävä kyllä tämän tyyppisessä toimintamallissa jäävät jalkoihin kiusaamistapaukset, eikä niihin olla valmiita uhraamaan aikaa ja voimavaroja. Se on lyhytnäköistä, mutta ikävä kyllä nopeiden voittojen tavoittelu on se trendi, johon ollaan menty.

Työterveyshuolto on liiketoimintaa, eikä siinäkään yksittäiset ihmiset merkitse juuri mitään. Eettinen vastuu unohtuu, kun oma työpaikka on vaarassa menettää. Olisi tärkeää löytää yhteinen linja, jotta kiusaaminen saataisiin hallintaan. Jokaisen yksittäisen ihmisen yrityksissä, työterveyshuollossa ja työsuojelussa tulisi kantaa vastuunsa.

Kiusaamiseen puuttumisesta saa harvoin palkankorotuksia tai muuta meriittiä, mutta se on kansalaisvelvollisuutemme ja ihmisyytemme mittari.
      Jos aina vain ajattelememme omaa menestymistämme, emmekä välitä muista ihmisistä, se kostautuu. Kun ihmisillä on paha olla, ei kukaan meistä ole turvassa edes kauppaan mennessän.

• Kiusattuna

Kiusaajat on perseestä, Anteeksi taas kaikille, kun menetin jälleen hermoni. Tunnen itseni usein vain niin mitättömäksi ja kiusaamispalstoilla pyöriminen on ainoa tapa minulle tuntea olevani JOKU! Olen aina ollut aika yksinäinen ja minun on ollut hyvin vaikea päästä mihinkään porukkaan mukaan. Nyt vihdoin olen löytänyt oman porukkani.

• -Palstalainen-
        Kiusattuna kirjoitti:

Kiusaajat on perseestä, Anteeksi taas kaikille, kun menetin jälleen hermoni. Tunnen itseni usein vain niin mitättömäksi ja kiusaamispalstoilla pyöriminen on ainoa tapa minulle tuntea olevani JOKU! Olen aina ollut aika yksinäinen ja minun on ollut hyvin vaikea päästä mihinkään porukkaan mukaan. Nyt vihdoin olen löytänyt oman porukkani.

Ei se mitään. Kyllä sitä saa hermostua. Mutta mikäs Jouni se siellä taas kirjoittaa työkyvyttömyydestä. Nytkö olet työkyvytön. Kun ihminen halutaan ajaa alas, niin siinä on kaikki tahot mukana. Ja harhakuvitelmien vallassa oleva jatkaa: Työterveyshuolto on liiketoimintaa, eikä siinäkään yksittäiset ihmiset merkitse juuri mitään.
        Juurikin näin. Jouni, Jouni, täällä ihmiset hakee apua ja sinä uskallat kirjoittaa täällä.

• -Palstalainen-

Kun kissa on poissa, niin hiiret hyppii pöydällä sanoo sanalasku.
      Näitä tämän ketjun kirjoitusten kaltaisia vääristelyitä on ollut palstalla vuosikaudet ja niissä ei ole mitään uutta vieläkään.

Laitan tähän muutaman faktan:

Ei ole pakko käydä lukemassa, jos järkytyt kirjoituksista noin pahasti. Valinta on yksin sinun. Ryhmästä on poistettu kaikkiaan 3 häirikköä, jotka näköjään itkevät ja levittelevät valheitaan täällä. Katsokaapa sinne palstalle ja miettikää miksi valehtelemme ja puhumme pahaa muista.

• Kiusattuna

Vittu

• Kiusattuna
        Kiusattuna kirjoitti:

Vittu

Älä taas aloita Jouni, missäs mun pillerit onkaan...

• Kiusattuna

Kuka se kissa on? Kuka meitä vahtii? Kuka on valinnut jonkun meitä vahtimaan? itsevalittu kissako? Itsensä kohottajako? Onko se hieman narsistista kohottaa itsensä kissaksi hiirien yläpuolelle? Ups!

• -Palstalainen-
        Kiusattuna kirjoitti:

Kuka se kissa on? Kuka meitä vahtii? Kuka on valinnut jonkun meitä vahtimaan? itsevalittu kissako? Itsensä kohottajako? Onko se hieman narsistista kohottaa itsensä kissaksi hiirien yläpuolelle? Ups!

Kyllä sä tiedät, kuka meidän kissa on. Jos sanot sitä narsistiksi, niin sen kosto on kauhea. Ja kuka sut on valinnu tohon tehtävään? Tämä tehtävä kuuluisi minulle. Minä osaan päättää, miten kiusaamiseen puututaan, mitä kiusatuille tehdään, mitä kiusaajille tehdään ja koko jatkohodosta.

• Yksi kiusattu

....liikkeenjohdon konsultoinnin idea on tarkastella johtamisprosessia alhaalta ylöspäin. Miksi tuloksentekijä onnistuu? Mikä saa hänet viihtymään työssään? Miksi työntekijä tekee poikkeuksellisen hyvää tulosta? Vastaukset löytyvät yllättävän usein johtamiskulttuurista.

Tässä mä oonkin hyvä, olen katkeroitunut ja vihaan työnantajia.
      Mä osaan kertoa, kuinka kostetaan ja katkeroidutaan ja jauhan tätä elämäni loppun asti.

• Entinen työntekijä

Ihan samalainen tapaus täällä. Visitko kertoo oman tapauksen minulle?

• 'WJSEWRJEGIdruhjgral

Ai toi no se on kiusaajan sivuilta suoraan poimittu.

• 'WJSEWRJEGIdruhjgral

siis tämä Sallittu kiusaaminen on työnantajan tietoinen ja hyväksytty toimintatapa, johon ei kukaan voi puuttua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",
      Maailman menoa
      17
      5083
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      101
      2311
    3. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      135
      1998
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      48
      1868
    5. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1670
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      55
      1266
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      113
      925
    8. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      48
      841
    9. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      303
      831
    10. Kaupungin yt

Honkolan tai hietaman koulu suljetaan. Säästölistalle on nostettu muun muassa Honkolan tai Hietaman koulun toiminnan l
      Äänekoski
      24
      654
    Aihe