Polkupyörän pesu/huolto

Te_Pa-78

Millä pesuaineilla, kemikaaleilla, öjyillä ja välineillä pidätte pyöränne puhtaina ja öljyttyinä?

8

3494

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajanmilläajan

Käsitiskiaine, liina ja hammasharja puhdistukseen. Kiillotus ja kuivaus nukkaamattomalla esim. vanhalla lakanakankaalla ja ohutta öljyä.

• 55555555555555555555

Bilteman Vahashampoota olen käyttänyt. Jos ketjut ovat oikein likaiset, otan ne pois ja pesen Wurthin tehopesulla ja tiskiharjalla erikseen. Huuhtelu vedellä ja antaa valua kuivaksi.

Ketjuöljynä olen viime aikoina käyttänyt CRC Bike Oilia. Huomaathan, ettei mitään nestemäistä voiteluainetta saa koskaan, ikinä valuttaa napoihin. Se vain huuhtelee likaa sisälle ja rasvaa pois. Jos napa tarvitsee huoltoa, se täytyy purkaa.

• werwerwer

ketjun "peseminen" vedellä kyllä on melko turha idea.

• Minäkin käytän ihan peruskamoja.
      Lämpimään veteen Fairia ja vanhat mikroliinat uusiokäyttöön.
      Ketjuihin ja muihin ahtaisiin paikkoihin tekohampaille tarkoitettu hammasharja.
      Pulloharjalla pesen rattaita.
      Ketjuihin ja muihin liikkuviin osiin ohutta aseöljyä tms.
      Aina käytön jälkeen öljyän ja jos puhdistustarvetta on niin sitten puhdistus.

Säilytän pyörääni kesät olohuoneessa kerrostalon 8. kerroksessa,joten rapa-
      kelillä ajeltuani lukitsen pyörän pihalle ja käyn kotoa vesisangon ja vanhan,
      tyhjän fairypullon ja ruiskuttelen rattaat ja vanteet enimmistä hiekoista puhtaaksi.
      Sitten vien hissillä kotiin tarkempaa puhdistusta varten.

Sillon tällöin puhdistan ketjut tarkemmin jollakin liuottimella. Esim tärpätti.
      Tämän teen mieluummin ulkona,koska se haisee.

Onko jollakulla vinkkiä hajuttomasta liottimesta,joka sopisi asunnossakin
      käytettäväksi? Joskus ostin jotakin tököttiä pyöräliikkeestä,mutta se
      taas haisi liikaa sitruunalle.
      Itse kun en haluaisi mitään hajuja asuntooni.
      Ja tietysti mielellään luontoystävällistä,sillä pesisin pyörän mahd usein
      ulkona.

• werwerwerre

liuottimista sisäkäyttöön suosittelen lamppuöljyä (eli kerosiini eli valopetroli) ja Marinolia. Tässä järjestyksessä, mutta ei aina välttämättä tarvitse lamppuöljyä.

• tyhmä(kö)?

Saako taloyhtiön pihalla pestä polkupyörän? Siis jos käyttää pelkkää vettä eikä mitään puhdistusaineita? Ja tää ei oo kompa. Äiti ei anna pestä ennen kun tarkistan :D Itse en kyllä näe siinä mitään ongelmaa, ainakaan jos pelkkää vettä käyttää..

• 37män

En ole kuullu tai nähnyt ainoatakaan kieltoa.
      Jos joku yksittäinen osakas tai asukas raksuttaa selkäsi takana mielipiteitään, siitä ei tarvitse välittää.
      Kieltoon tarvitaan taloyhtiön hallituksen päätös. Mielummin yhtiökokouksen.
      Tietenkään puhdistushommista ei saa jäädä mitään jälkiä pihaan.
      Viisas laitta esim. sanomalehden pyörän alle öljytippojen varalle.

• fghdf

näkyypäs ainakin joissain yleisissä taloyhtiöiden säännöissä lukevan että ajoneuvojen pesut huollot korjaukset tehtävä niille varatuilla paikoilla.
      polkupyörähän on ajoneuvo ja jos noin lukee taloyhtiön säännöissä, ja eikä ole merkattua paikkaa niin ???????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1749
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      241
      1579
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1356
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1025
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      918
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      908
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      904
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      862
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      36
      842
    Aihe