Koirako mukamas paras ihmisen ystävä?

Koirako juttelee?

Ja p....n marjat sanon minä, että koira olis ihmisen paras ystävä. Mistähän tuollainen väitekin tulee, jos ei niiden katkerien ja riitaisten ihmisten mielessä, jotka eivät yksinkertaisesti vaan tule toimeen muiden ihmisten kanssa, ja syitähän on monia.

Joo, koirathan ne hautaankin kantavat ihmisen kun lopun hetki koittaa.

Ihminen kaipaa ihmistä rinnallaan kulkijaksi ja elämänsä jakajaksi; ja normaalia tarinointia elämästä kaikkien siihen liittyvien ilmiöiden ja tapahtumien pohtimista ihminen kaipaa toisen ihmisen kanssa vaihtaen aatosta jaloa tai joskus ikävä kyllä ristiriitaistakin viestinnän vaihtoa.
Ihmisen on mukavempaa lähteä reissuunkin toisen ihmisen kanssa tai isommallakin porukalla kuin vain ainoastaan jonkun hurtan kanssa, jota ei edes voi kaikkialle viedä matkaillessaan maailmalla.
Joo, laatuelämää koiran kanssa lenkkeillen ja viedessä turrukkaa pissa&kakki-keikalle tien poskeen. Laiskemmathan eivät vie pihaa edemmäs, vaan turret tekevät tarpeensa häkkiin tai omalle pihalleen luukätköjensä viereen.

Olenpahan vaan sitä mieltä, ettei lemmikki koskaan korvaa oikeaa ihmistä.

Ja edellä mainittu tekstini perustuu syvään kokemukseen, koska minulla on ollut kissa ja koira aikoinaan.

3

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oma valinta se on

Jokainen saa edelleen valita parhaan kaverinsa itse. Moni valitsee alkoholin, ja jotkut valitsevat lemmikin. Ne valinnat ei kuulu kenellekään ulkopuoliselle, ellei niistä valinnoista aiheudu haittaa muille (kuten kännisten häiriköinti ja kouluttamattomat, vihaiset koirat)

• Ihmisen yst. ihminen

Aloittajana vertasinkin ihmistä ja koiraa ystävänä, enkä alkoholia vastaan lemmikki.

Noniin, montakos lausetta koirulinne on tänään teille sanaillutkaan?

• koira kuuntelee

Ei koira ihmistä korvaa, sehän nyt on selvää. Mutta miksipä ei koira voisi olla ihmisen paras ystävä: koira ei koskaan arvostele, syytä tai kadehdi eikä puhu pahaa selkäsi takana. Toisin kuin monet ihmiset, aidosti luotettavia ihmisiä kun on nykyään niin vaikea löytää.

Itselläni on sekä hyviä ystäviä että koira. Molemmista välitän mutta suurinpana erona on tullut huomattua se, että parhaan kaverini kanssa saatan viettää yhdessä aikaa jopa päälle viikon putkeen ja sen jälkeen alkaa jo viimeistään kaipaamaan 'omaa' aikaa erossa toisesta. Omaan aikaan kuuluu se koira, siitä en ole koskaan kaivannut vapaata.

Koirat eivät puhu mutta niinhän se menee että parhaiden ystävien seurasta pystyy nauttimaan ilman että kummankaan tarvitsee sanoa mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1865
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1598
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1079
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe