sivu 48....joo kyllähän sen muistaa, sama luku ku sen yhen syntymävuosi...
tää on helppo: s. 233... hmmm..ekana kaks ja kaks seuraavaa lukua kahdesti..
s. 187..Kääk... s. 359...Äsh....s. 138, s. 366, s. 72.........
Toi ei oo hyvä systeemi. Muutamat numerot muistaakin, mut jos paljo kasaantuu, niin ei-ei-ei.
Sormet keskittyneesti taitan nurkan, tosi helppoa.
Jos oikein yli-hyvän näen, niin pikkusen isompi taitos.
Joo, kyllähän niitä kertyy. Jos sivusuunnasta kirjaa katsoo, niin pieniä rakosia havaitsen. Hyvä, niistä on hyvä etsiä.
Ja Rottien korvat havaitsee ihan äkkiä.
Minulla on tosi paljon runokirjoja, aforismeja, eri tyylisiä ohuita ja paksuja kirjoja, joita kaapasen kouraani sen mukaan, mimmosella mielialalla olen tai saadakseni vain nauttia jonkun toisen ihmisen asettamista sanoista.
Muistan hyvin jonkun runon Sijainnin kirjan aukeamalla. Joku on vasemmanpuolimmaisella sivulla puolen välin kohdassa, tai joku on oikealla puolella toisena ylhäältä lukien. Näen kirjoituksen sijainnin, kuin olisin ottanut aukeamasta valokuvan.
Mutta mitäpä noilla sijainneilla, jos edessä on paksu kirja täynnänsä siliöitä sivuja. Kova homma ruveta etsimään. Kova homma, vaikka muistankin, että se on noin puolessa välissä kirjaa, tai alkupuolella tai jne..
Ja minulla on kiiiiiiire löytää, kun yhtäkkiä Tarvitsen sitä runoa tai aforismia. Äkkiä äkkiä äkkiä äkkiä, ennenku fiilis katoaa:)
Minä taittelen sivujen nurkan Hiirenkorville. Erikokoisista korvista tiedän, kuinka paljon sen sivun teksti on minua miellyttänyt. Rotan korvat on lemppareita.:)
Ne löytyy tosta-noin-vaan.
Helposti voi ruveta lukemaan lempijuttuja, kun lukee vaan korvien kohdista.
Tästä tavasta johtuen, en omista ainoatakaan kirjaa, joka ei olisi jollakin tavalla taiteltu.
Entäs te, onko teillä yhtä omituisia tapoja?
Yks toinen asia oli kans, josta aattelin kirjottaa (kirjastokirja), mutta näköjään tätä tekstiä vahingossa tuli taas näin paljon, että jätetän nyt sitten se asia pois.
Pieniä korvia, parhaat on Rottien
43
150
Vastaukset
Tervehdys kuin tuulahdus täältä toisen meren mutta saman veden ääreltä :)
Vai omituisia, ehei eihän mulla toki mitään omituisia.
Ihan olen niin tylsän samanlainen kuin kaikki muut yhteensä.
Mulla on noi kirjat, siis määrätyt, sekä korvilla että alleviivattuina.
Koska se on totta ettei sitä tärkeää kohtaa löydä ellei joteski merkkaa.
Sitten yks juttu vielä jos on oikein tärkeä kohta niin sivu numero sekä aihe mitä se kohta käsittelee on kirjattu ylös sinne ekalle sivulle.
Nykyäänhän on noita liimattavia erivärisiä lappuja joita vois käyttää ettei kirja mene sotkuun mutta en vielä ite ole käyttöön ottanut.
Kun luen niitä alleviivauksia joita olen tehnyt jossain kymmenen vuotta sitten niin hyvin huomaan vanhenemiseni, koska enää en katso elämää samoin silmin kuin silloin ennen.- Hei kun keikuskelen
Merenneidolle tervehdys.
No niiiiin, löytyihän samanmoonen immeinen toinenkin:)
Tosin hmmm... jos olis pitänyt ruveta arvailemaan, että kukahan kiäntelee sivuja korville, niin Sinuahan minä olisin veikannut.
Erivärisiä lappuja en ole liimaillut. Jotenkin selvempää vaan taittaa sivun nurkka. Minä oon myös alleviivaillut, nakellut huutomerkkejä johonkin kohtaan tai kirjoittanut jonkun sanan.
Tuota etusivulle numeron kirjoittamista en ole tehnyt. Miksiköhän en niin ole tehnyt? Nimittäin tosi hyvä systeemi. Jos suot, niin otanpahan sen käyttöön itsekin.
Muutamaan runokirjaan oon etusivulle kirjoittanut joitakin hyviä runoja, joita oon löytänyt kirjaston kirjoista. Sitten yhden kirjan etusivulla ja muuallakin sivuilla oon liimannut sanomalehdistä leikattuja Muistokirjoituksia.
Äitini on leikellyt myös minulle joitakin runoja lehdistä ja nekin on liimattuna kirjoihin.
Kirjastokirjoihin en MISSÄÄN NIMESSÄ kirjoita tai alleviivaa mitään.
Tää oli se toinen asia, jonka meinasin alotukseen pistää, mut en sit pistänyt.
Nyt pistän tulemahan:)
Luen parasta-aikaa lainastokirjaa ja harmittaa vietävästi, kun joku paukapää on lyijykynällä merkannut sinne pystyviivoja, alleviivauksia, huutomerkkejä ja kirjoittanut yksittäisiä sanoja. Ihan koko kirja on alusta loppuun merkintöjä täynnä.
Mua sitten alkoi vaivaamaan, että Miksiköhän tuo kohta on merkitty. Kirjan lukeminen keskeytyy, kun alan lukemaan viivalla merkittyä kohtaa uudelleen, saadakseni selville, että MIKSI jollekin on juuri tuo kohta ollut tärkeä.
Sitten oon vertaillut merkittyjä kohtia toisiinsa, saadakseni selville jotakin yhtäläisyyttä tai jotain...? Oon ÖÖnä, sillä en ole keksinyt minkäänlaista logiikkaa, joka ratkaisisi arvoituksen:))
Kaikista sanoista en saa selvää, mutta "sielu"-sana esiintyy monesti, myös "Muista", "Er", ja sitten niitä epäselviä sanoja vilisee sielä sun täällä.
Vaikka Päätän, että nyt en kiinnitä enää huomiota merkkeihin, niin yhtäkkiä vaan huomaan, että oonkin taas jäänyt pohtimaan alleviivattuja lauseita:/
Kirja on vasta alullaan, että ehkä saan ratkaistua mystisen ongelman alleviivaajan motiiveista, jahka olen kahlannut kirjan kokonaan läpi:)Niin tietysti kirjaston kirjoihin en koske kynällä enkä taittele. Enkä myöskään toiselta lainattua.
Mut se mikä on mun niin se on mun ja sen kyllä käytän hyvinkin loppuun monella tapaa.
Eikä toisen motiiveista kirjan viivailuun voi saada tolkkua kun ei tiedä miksi hän niitä viivailee.
Onko kysmys omassa elämässä tapahtuneesta, sitten viivailijan ikä, mikä se on.
Vai onko peräti kirja jonkun koulutehtävän alainen.
Liian paljon olisi muuttujia jos alkaisin miettimään Herkule Poirottimaisesti asiaa.
Siinä olisi pienille aivosoluille liikaa hommia.
Ehkä silloin pitäisi kysyä kirjastosta listaa lainaajista ja lähteä jälestämään kuka heistä ja miilloin ja miksi moisen tuhotyön teki. :)- Hei kun keikuskelen
tulisilla kirjoitti:
Niin tietysti kirjaston kirjoihin en koske kynällä enkä taittele. Enkä myöskään toiselta lainattua.
Mut se mikä on mun niin se on mun ja sen kyllä käytän hyvinkin loppuun monella tapaa.
Eikä toisen motiiveista kirjan viivailuun voi saada tolkkua kun ei tiedä miksi hän niitä viivailee.
Onko kysmys omassa elämässä tapahtuneesta, sitten viivailijan ikä, mikä se on.
Vai onko peräti kirja jonkun koulutehtävän alainen.
Liian paljon olisi muuttujia jos alkaisin miettimään Herkule Poirottimaisesti asiaa.
Siinä olisi pienille aivosoluille liikaa hommia.
Ehkä silloin pitäisi kysyä kirjastosta listaa lainaajista ja lähteä jälestämään kuka heistä ja miilloin ja miksi moisen tuhotyön teki. :)Nyt ihan harmittaa, kun en aikasemmas viestis kirjoittanut tuota Herkule Poirottia. Näet nimittäin mä Meinasin siitä kirjottaa, joo usko vaan.
Olen edennyt kirjan lukemisessa, mutta Öömäinen olo on vielä noiden alleviivauksien kanssa. Kuten myös pystyviivoituksien kera.
Mutta! Olen VARMA, että kykenen ainakin jollakin tavalla ratkaisemaan alleviivaajan motiiveja.
Joitakin huomioita on jo tehtynnä:
-Hän on välinpitämätön muiden omaisuudesta
-Siispä oletan hänen olevan Itsekäs
-Tyyppinä hieman hosuva. Ei mikään pikkutarkka tekijä. (alleviivaukset vähä vinksin vonkin, ei viivotinta. )
-Hän on luultavasti nainen. Kaunokirjoitusteksti näyttää hyvin naiselliselta.
-Ei kamalan mielikuvitusrikas. Samanlaisia merkintöjä lähes jokaisella sivulla. Paksu kirja, miten niitä määrättyjä lauseita löytää, ku samalla tavalla on alleviivattu.
Joo, noi nyt tähän hätään. Lisää ajatuksia tullee, jahka jatkan lukemista:)
- laahustava2
Vai on noikin muuttunut rotankorviksi.Tänän asti olen niitä kutsunut hiirenkorviksi,mut sama se lähes samanlaisia otuksia ovat.Toista voisi syödäkkin,mut toista ei jos on oikein kova nälkä.
Olisiko tässä sopivasti korvamerkkejä
http://www.youtube.com/watch?v=hckJQkjujwE&feature=relmfu
Aika ärsyttävää kun kokoajan muuttuu.- Hei kun keikuskelen
"Toista voisi syödäkkin..." Etkö tiedä, että jos sanoo AA, niin kyllä se Beekin tarttee sanoa. Nyt jäi vaivaamaan, että kumpaa alkaisit nälissäs syömään.
Rotankorviksi taitan ainoastaan ne sivut, jotka tuntuvat, että kolahtavat NIIN kolisevasti sisuksiin, että pääs humisoo.
Muut mieleiset sivut sitten Hiirenkorviksi:)
Joo, vähä oudon muuttuvaista musaa lähetit tulemaan. Just, ku pääsi "juoneen" mukaan, niin eiköhän se jo loppunut. - laahustava2
Hei kun keikuskelen kirjoitti:
"Toista voisi syödäkkin..." Etkö tiedä, että jos sanoo AA, niin kyllä se Beekin tarttee sanoa. Nyt jäi vaivaamaan, että kumpaa alkaisit nälissäs syömään.
Rotankorviksi taitan ainoastaan ne sivut, jotka tuntuvat, että kolahtavat NIIN kolisevasti sisuksiin, että pääs humisoo.
Muut mieleiset sivut sitten Hiirenkorviksi:)
Joo, vähä oudon muuttuvaista musaa lähetit tulemaan. Just, ku pääsi "juoneen" mukaan, niin eiköhän se jo loppunut.Siis ymmärsinkö oikein.Hyvän kirjan taittelet kokonaan ensin hiirenkorville ja sitten muutamat kohdat rotankorville.
Hiirulaisen voi popsia kun se menee kertanielasulla alas. Rottaa joutuu hiukan pureksimaankin ei tietysti pakko ole.
Tämähän on vain päätelmä kuitenkin kyse on hiukan samasta asiasta kuin kalassa.Liian isoksi kasvanut kala maistuu pahemmalta kuin pienempi.
http://www.youtube.com/watch?v=dZ-p0c2_8T4&feature=related
toi ei lopu kokoajan - Hei kun keikuskelen
laahustava2 kirjoitti:
Siis ymmärsinkö oikein.Hyvän kirjan taittelet kokonaan ensin hiirenkorville ja sitten muutamat kohdat rotankorville.
Hiirulaisen voi popsia kun se menee kertanielasulla alas. Rottaa joutuu hiukan pureksimaankin ei tietysti pakko ole.
Tämähän on vain päätelmä kuitenkin kyse on hiukan samasta asiasta kuin kalassa.Liian isoksi kasvanut kala maistuu pahemmalta kuin pienempi.
http://www.youtube.com/watch?v=dZ-p0c2_8T4&feature=related
toi ei lopu kokoajanNo ei, ehei, ehämmää nyt Koko kirjaa ala hiirenkorvittelemaan. Sehän olis sitte ihan sama asia, ku jos en tekisi yhtikäs mitään.
Asia on nimittäin niin, että kun otan uuden uutukaisen runokirjan kouraani, niin alan sitä sitten alusta asti järjestelmällisesti lukemaan. Noh, sitten esim. sivulla 10 on niin Älyt-tö-män puhutteleva runo, että vaivoin pysyn nahoissani (ikävää jos en pysyisi, mikä sotku tulis), niin sitten pistän sivun nurkan hiirenkorvalle. Rotankorvalle, mikäli se on tuostakin vielä puhuttelevampi.
Sit sitä rataa. Joissakin kirjoissa on 10 hiirtä ja kaks Rotta. Jossakin toises taas vaan viis hiirtä, eikä yhtään rottaa. Jne.... vaihdellen siis hiiriä ja rottia.
Apua, älä muuta viserrä. Liian isoo Hauki, semmosta ei kykene syömään. Ennen keitettiin niistä koirille ruokaa perunoiden ja/tai riisin kera.
Pienet hauet usein savustettiin ja tehtiin sulatejuusto-savustekala-tahnaa. Nam nam nam. Onhan toi hauki kuitenkin enemmän roskakalahkomainen eläjä, tätä mieltä oon.
Hyvää musaa pistit. Edellistä tuskin tullen enää kuuntelemaan uudestaan, mutta tätä kyllä voisin kuunnellakin. Ihan ok. Tattista vaan hyvä ihminen:) - laahustava2
No ei, ehei, ehämmää nyt Koko kirjaa ala hiirenkorvittelemaan. Sehän olis sitte ihan sama asia, ku jos en tekisi yhtikäs mitään.
Asia on nimittäin niin, että kun otan uuden uutukaisen runokirjan kouraani, niin alan sitä sitten alusta asti järjestelmällisesti lukemaan. Noh, sitten esim. sivulla 10 on niin Älyt-tö-män puhutteleva runo, että vaivoin pysyn nahoissani (ikävää jos en pysyisi, mikä sotku tulis), niin sitten pistän sivun nurkan hiirenkorvalle. Rotankorvalle, mikäli se on tuostakin vielä puhuttelevampi.
Sit sitä rataa. Joissakin kirjoissa on 10 hiirtä ja kaks Rotta. Jossakin toises taas vaan viis hiirtä, eikä yhtään rottaa. Jne.... vaihdellen siis hiiriä ja rottia.
Apua, älä muuta viserrä. Liian isoo Hauki, semmosta ei kykene syömään. Ennen keitettiin niistä koirille ruokaa perunoiden ja/tai riisin kera.
Pienet hauet usein savustettiin ja tehtiin sulatejuusto-savustekala-tahnaa. Nam nam nam. Onhan toi hauki kuitenkin enemmän roskakalahkomainen eläjä, tätä mieltä oon.
Hyvää musaa pistit. Edellistä tuskin tullen enää kuuntelemaan uudestaan, mutta tätä kyllä voisin kuunnellakin. Ihan ok. Tattista vaan hyvä ihminen:)Mulle ei noi runokirjat oikeen aukee.Välillä tuntuu,ettei niissä oo päätä eikä häntää.Sanoja vaan laitettu peräkkäin.
tossa kuunneltavaa
http://www.youtube.com/watch?v=ejHUwjKbaUI
En osaa päättää kumpi versio on parempi AUTA päättämään
http://www.youtube.com/watch?v=uvyc-CiLZxQ&feature=related - Hei kun keikuskelen
laahustava2 kirjoitti:
Mulle ei noi runokirjat oikeen aukee.Välillä tuntuu,ettei niissä oo päätä eikä häntää.Sanoja vaan laitettu peräkkäin.
tossa kuunneltavaa
http://www.youtube.com/watch?v=ejHUwjKbaUI
En osaa päättää kumpi versio on parempi AUTA päättämään
http://www.youtube.com/watch?v=uvyc-CiLZxQ&feature=relatedEhei, ei, en usko, että joku alkaa kirjoittamaan runokirjaa ja tökkäilee vaan Sanoja peräkkäin. Joku Idea/Ajatus kirjoittajalla on ollut. Se vaan, ettei ne kolahtele kaikkien lukijoitten ajatuksiin. Mutta tuskin kukaan ajatteleekaan, että Kaikki runot ovat sellaisia, että Kaikki niistä tykkäävät.
Oli taiteen muoto mikä tahansa, niin jotkut tykkäävät, jotkut ei.
Niinkuin musiikissakin. Jo pelkkä taiteilijan tempon valinta saattaa aiheuttaa sen, että ei mitenkään tykkää kyseisestä kappaleesta, koska se on aivan liiiiiian hitaasti soitettu (tai hätäisen nopeasti). Myös dynamiikan käytöt joko kolahtaa tai ei. Ja miten soittaja on "hypännyt" esittettävän kappaleen "sisään", tarkoitan Tulkitsemista.
En osaa/voi päättää toisen puolesta, kumpi on pareet tulkinta. Kuuntelin eilen yösyrännä nuo antamasi linkit. Voiko niitä (tai tarvitseekokaan) verrata. Eikö molemmat ole omalla tavallaan hyviä. Eri tyylisiä, mutta ei epäonnistuneita.
Elikkä en kykene arvostelemaan näitä kappaleita. Ovat vähän eri tyylisiä, kuin yleensä kuuntelen.
- * *
Koskaan, missään milloinkaan, edes silloinkaan en ole alleviivaillut, saati taitellut kirjoijeni sivuja.
Niinpä en käsitä, miten jotkut taittelevat ja alleviivailevat yhteiskunnan yhteishyviä, kirjaston kirjoja.
Opiskeluaikanakaan en merkkaillut sivuja, vaan päähäni pänttäsin ne neitseellisen siisteinä.
Lienen siis omituinen.- Hei kun keikuskelen
Kyllä uskon sua, että neitseellisen siistiä tavaraa päähäsi oot päntännyt.
Et muutoin olisi kirjoittanut tuota "Silloinkaan"-sanaa:))
Joo, ihmetellyt olen minäkin noita Yhteishyviä kirjastokirjoja.
Koskaan ei tiedä, mitä sivujen välistä tulee eteen.
Kerran lensi naamaan voileipä.
Ja kerran käännettyäni sivua, oli siellä odottamassa Muna.
Tosin se oli Pääsiäisen aikoihin, että tiedä sitte oliko kukkoo käyny sen munimas.
No hyvä on, sanotaan sitten, että jonkun asian kenties, hivenen, himpunverran liioittelin, mutta en kauhian paljo kuitenkaan. - * *
Kyllä uskon sua, että neitseellisen siistiä tavaraa päähäsi oot päntännyt.
Et muutoin olisi kirjoittanut tuota "Silloinkaan"-sanaa:))
Joo, ihmetellyt olen minäkin noita Yhteishyviä kirjastokirjoja.
Koskaan ei tiedä, mitä sivujen välistä tulee eteen.
Kerran lensi naamaan voileipä.
Ja kerran käännettyäni sivua, oli siellä odottamassa Muna.
Tosin se oli Pääsiäisen aikoihin, että tiedä sitte oliko kukkoo käyny sen munimas.
No hyvä on, sanotaan sitten, että jonkun asian kenties, hivenen, himpunverran liioittelin, mutta en kauhian paljo kuitenkaan.Serkkuplikka sanookin, ettei koskaan lue kirjaston kirjoja, kun ei tiedä mikä niiden sivujen välissä voi piileskellä.
En minä ihan niin tiukkis ole.
Kun kirjastossa aina kuitenkin on lukemattomia kirjoja. :))
Onneksi kirjan välissä ei ollu kana, saati kukko. Sama täällä. En koskaan merkkaile enkä koskaan ole merkannut kirjojen sivuja tai tehnyt alleviivauksia. Käytän lahjaksi saamaani Aarikan kirjanmerkkiä.
- Hei kun keikuskelen
* * kirjoitti:
Serkkuplikka sanookin, ettei koskaan lue kirjaston kirjoja, kun ei tiedä mikä niiden sivujen välissä voi piileskellä.
En minä ihan niin tiukkis ole.
Kun kirjastossa aina kuitenkin on lukemattomia kirjoja. :))
Onneksi kirjan välissä ei ollu kana, saati kukko.Pikkusen (luetaan: VALTAVASTI) oon tiukkapipo noitten kirjojen suhteen.
Rakkauteni kirjoja kohtaan on Niin syvällinen :), että en pidä jos rakkauden kohteeni on paskaanen.
Niin on, olette harvinaisen oikeassa, lukemattomia ja myös lukemattomia kirjoja :)
No äläs nyh "Onneks"-juttuja kirjottele, näet nimittäin jos kirjan välistä olis löytynyt Kana (elävä siis tietysti), niin olishan se sillä tavalla taloudellisesti pareet, ku pelkkä yksi kappale Munaa.
Joo eiku ei..... siis hyvä, kun ei ollut Kukkoa. Kukoilla on taipumus olla minulle vihaisia. Kokemusta on juosta täysiä (sillä tavalla, että jalaat muuttuu pyörän näköisiksi) kukkoa pakoon ja juosta vedessä olevan kiven päälle niin, että loiskis-loiskis vaan. Hyi. Se kukko vietiin sitten veks. Ehtona oli: Vaimo tai kukko. Minä sain jäädä:) - Hei kun keikuskelen
miljoona kirjoitti:
Sama täällä. En koskaan merkkaile enkä koskaan ole merkannut kirjojen sivuja tai tehnyt alleviivauksia. Käytän lahjaksi saamaani Aarikan kirjanmerkkiä.
Aarikan kirjainmerkkiä en ole koskaan nähnynnä, mutta kahdet Aarikan helmet minulla on. Tai yhdet enää, sillä jonnekin oon hukannut ne toiset. Varmaan jäänyt johonkin hotellihuoneeseen reissulla.
Omiin kirjoihin teen muistijuttuja, mutta kuunaan en tärvelisi lainakirjaa.
Tai pistäisi kahvikuppia seisomaan sen lehdelle. Kummallista, kun jopa kahvikupin renkaita on lehdillä. Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Aarikan kirjainmerkkiä en ole koskaan nähnynnä, mutta kahdet Aarikan helmet minulla on. Tai yhdet enää, sillä jonnekin oon hukannut ne toiset. Varmaan jäänyt johonkin hotellihuoneeseen reissulla.
Omiin kirjoihin teen muistijuttuja, mutta kuunaan en tärvelisi lainakirjaa.
Tai pistäisi kahvikuppia seisomaan sen lehdelle. Kummallista, kun jopa kahvikupin renkaita on lehdillä.Varmaan se on sarjasta jotain tilattavia liikelahjoja.
Kerran voitin urheiluseuran arpajaisista mustat puiset pitkät aidot aarikanhelmet ja siinä roikkuu hauska kullanvärinen puinen kuvio, itse ajattelen et se on "riekkoansa". Oikein kauniit ja käytän niitä joskus jouluisin. Aattele kuin onnekas olin et sain ne ja kuin kiva että aarikan myymälästä oli ne lahjoitettu urheiluseuran tyttöjen kirtäessä kerjäämässä arpatavaroita. Kiva muisto. Se oli tyttöjen tanssiryhmän juhlaesitys, mistä voitin ne. Paras arpajaisvoitto ikinä.- Hei kun keikuskelen
miljoona kirjoitti:
Varmaan se on sarjasta jotain tilattavia liikelahjoja.
Kerran voitin urheiluseuran arpajaisista mustat puiset pitkät aidot aarikanhelmet ja siinä roikkuu hauska kullanvärinen puinen kuvio, itse ajattelen et se on "riekkoansa". Oikein kauniit ja käytän niitä joskus jouluisin. Aattele kuin onnekas olin et sain ne ja kuin kiva että aarikan myymälästä oli ne lahjoitettu urheiluseuran tyttöjen kirtäessä kerjäämässä arpatavaroita. Kiva muisto. Se oli tyttöjen tanssiryhmän juhlaesitys, mistä voitin ne. Paras arpajaisvoitto ikinä.Tykkään Aarikan helmistä ku hullu joulupuurosta.
Minä sain nuo molemmat helmet oppilailta lahjaksi, joko syyslukukauden lopulla tai keväällä, en muista enää. Harmitti suuresti, kun ne toiset helmet vei hukka-poika.
Hukkuneet helmet olivat kivan punaiset ja sit nää tallella olevat on mustat. Kumpainenkin on semmoset lyhyet. Ei nyt pantamaiset, mut ei pitkästi roikkuvat.
Tosi hieno arpajaisvoitto. Todella hyvä.
Minä en arpajaisissa ikinä voita. Kerran kaaaauan sitten voitin jonkun taikinakulhon:) Hyvin, hyvin pienen. Eikä todellakaan mikään laatutuote:)
- FF 58
Olen omistanut runokirjoja mutta ne jäivät Corfulle matkatoimistoon toisten luettaviksi. Olen intohimoinen kirjojen ystävä ja siksi käytän paljon kirjastoa. Niitä ei passaa hiirenkorville käännellä. Ihailen ihmisiä jotka pystyvät muutamalla sanalla sanomaan kaiken oleellisen (tosin on niitäkin joista en ymmärrä ytään mitään).
Minulla on ikivanha tyttäreni tekemä kirjanmerkki jossa teksti; Tätä kirjaa lukee Äiti. Käytössä nytkin ( menossa; En suostu vihaamaan. Kirja jonka on kirjoittanut Gazan palolaisleirissä syntynyt lääkäri, Izzeldin Abduelaisfi).
Olen minäkin törmännyt kaikenlaisiin merkintöihin mutten niistä sen kummemmin välitä, en kuitenkaan hyväksykään koska joitakin se häiritsee.
Aurinkoista Pääsiäispäivää kaikille :)- Hei kun keikuskelen
Aurinkoista Pääsiäispäivää sinullekin :)
Ihana Kirjanmerkki sulla. Varsinkin tuo teksti, että "Tätä kirjaa lukee Äiti". Suloista:)
Mulla on mun mummuni virkkaama kirjanmerkki. Se on semmosta virkkuusta, ku virkataan pöytäliinaa, mut heevetin pieni tietysti ja NIIIIIIN tiukkaa kudelmaa, että pysyy jäykkänä flätikkänä:)
Ei muakaan häiritse pikkuriikkiset jotkut merkit, mutta jos niitä on oikein vilisemällä melkein joka sivulla ja sitten pitkät pätkät on alleviivattu. Plus, että markinaalissa sanoja kirjoitettuna:(
Kun palautan kirjan kirjastoon, mainitsen asiasta, että voivat kenties poistaa sen valikoimasta.
Onks tuo mainitsemasi kirja Hyvä? Kannattaako mielestäsi lukea?
Jos kannattaa, niin sit pistän kännykän muistiin kirjan nimen, että voin lainata sen pikapuoliin.
Kännykän muistissa on joitakin kirjojen nimiä oottelemassa, mutta lisää ehdotuksia otan Hyvin Mielelläni vastaan. Että anna tulla vaan.
Ei kai sitä muuta olekkaan, kun erikoisia tapoja.
Sais noille tavaroille rottien korvat, että ne löytäs paremmin.
Vaikka kuinka yrittää pistää mieleen, että kyllä se tuosta löytyy, niin aina sama juttu, päässä vaan kuuma aalto käy, kun joskus harvemmin tarvittavaa tarvitsee.
Sama kuuma aalto käy, kun jokin löytyy,lyhemmän tai pitemmän kaavan jälkeen.
Enkä puhu vasaroista, enkä yleisemmistä avaimista, niitä on niin paljon, että aina joku löytyy helposti (vasaroita on ainakin kymmenen).
kirjeiden avaaminen näyttää olevan aika sitkasta. Raskasta puuhaa se on, kovasti tarvitaan sormivoimia.
Nytkin on verotusyhteenveto tuossa avaamatta, on ollut jo viikkoja, ja on pari muutakin kirjettä. Sormet vissiin vähän voimattomat:).- Hei kun keikuskelen
Kyllä ne tavarat löytyy, jos aina-aina-aina ja Aina pistää ne Samaan paikkaan. Ekkö sitä tienny häh? Ja saman "sorttiset" esineet sitten siihen lähettyville. Niin se tarttee tehä. Kysy vaikka multa:)
Lahjoiksiko olet saanut noin monta vasaraa. Eihän niitä noin paljon tarvitse olla. Kaks kättäki vaan yleensä ihmisillä on. Susta en nyt tiedä, ku en ole sua nähnyt. (mut kesällä sitten näen, ku tuun sitä sun puuliiveriä vasaroimaan:)))))))
Tuli mieleen yks sanonta, mitä äitini tapasi muinoin mulle sanoa (valitettavasti en kykene äänensävyä kirjoittamaan, koska se sanotaan määrätyllä aksentilla)
No kuitenkin siis:
Milläs löit, ku sain sata haavaa?
Sahalla löin, ku sait sata haavaa.
Joo, ihan typerä hokema, mutta lapsena meitä nauratti tuo tavattomasti:))))))
On mullakin voimattomuutta aika-ajoin. Välillä käsivarret, ylläältä alas asti ovat Niin raskaat, että en kykene nostamaan imuria, saati, että kykenisin liikuttamaan imurin letkua. Outoa tottavie. Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Kyllä ne tavarat löytyy, jos aina-aina-aina ja Aina pistää ne Samaan paikkaan. Ekkö sitä tienny häh? Ja saman "sorttiset" esineet sitten siihen lähettyville. Niin se tarttee tehä. Kysy vaikka multa:)
Lahjoiksiko olet saanut noin monta vasaraa. Eihän niitä noin paljon tarvitse olla. Kaks kättäki vaan yleensä ihmisillä on. Susta en nyt tiedä, ku en ole sua nähnyt. (mut kesällä sitten näen, ku tuun sitä sun puuliiveriä vasaroimaan:)))))))
Tuli mieleen yks sanonta, mitä äitini tapasi muinoin mulle sanoa (valitettavasti en kykene äänensävyä kirjoittamaan, koska se sanotaan määrätyllä aksentilla)
No kuitenkin siis:
Milläs löit, ku sain sata haavaa?
Sahalla löin, ku sait sata haavaa.
Joo, ihan typerä hokema, mutta lapsena meitä nauratti tuo tavattomasti:))))))
On mullakin voimattomuutta aika-ajoin. Välillä käsivarret, ylläältä alas asti ovat Niin raskaat, että en kykene nostamaan imuria, saati, että kykenisin liikuttamaan imurin letkua. Outoa tottavie.Aattelin ilmottautua Sonkajärven eukonkannon maailmanmestaruuskilpailuihin.
Sinä olisit varmaan sopiva eukko kannettavaksi, Tiedä vaikka voitettas maailmanmestaruus.- Hei kun keikuskelen
k-kotton kirjoitti:
Aattelin ilmottautua Sonkajärven eukonkannon maailmanmestaruuskilpailuihin.
Sinä olisit varmaan sopiva eukko kannettavaksi, Tiedä vaikka voitettas maailmanmestaruus.No Heh heh ja vielä ainaki viis Hehhiä lisää.:)
Olishan se aika makeeta, jos maailmanmestaruus pätkähtäis kohdalle.
Mut öh...miten on, kestääkö sun hennot polvet?
Niin ja olet kaiketi ottanut huomioon, että suurella todennäköisyydellä, joutuisit loppumatkan juoksemaan kyykkyjuoksua. On se eukonkanto sen verran uuvuttavaa puuhaa. Hei kun keikuskelen kirjoitti:
No Heh heh ja vielä ainaki viis Hehhiä lisää.:)
Olishan se aika makeeta, jos maailmanmestaruus pätkähtäis kohdalle.
Mut öh...miten on, kestääkö sun hennot polvet?
Niin ja olet kaiketi ottanut huomioon, että suurella todennäköisyydellä, joutuisit loppumatkan juoksemaan kyykkyjuoksua. On se eukonkanto sen verran uuvuttavaa puuhaa.Eikös se voita, joka ensimmäisenä tulloo maaliin.
Lähetään sen verran aikasin, että keritään ensimmäisenä.
Mitä Sinä juoksemisesta puhut, kerkiäähän tuota kävelemälläkin, kun aikasin lähtöö.
Ja eväitä ja juomista mukaan, että voi välillä ottaa hiukopalaa.- Hei kun keikuskelen
k-kotton kirjoitti:
Eikös se voita, joka ensimmäisenä tulloo maaliin.
Lähetään sen verran aikasin, että keritään ensimmäisenä.
Mitä Sinä juoksemisesta puhut, kerkiäähän tuota kävelemälläkin, kun aikasin lähtöö.
Ja eväitä ja juomista mukaan, että voi välillä ottaa hiukopalaa.No joo, kyllähän se niinkin on, että se voittaa, joka ensteks on maalis.
Minä en tuota ottanut huomioon, kun vaan huolissani aattelin sun hentoja polvias.:)
Kieltämättä eukonkantokisa alkoi kiinnostamaan. Jos ne alkais aamusella, niin mehän voitas ihan yösyrännä lähtiä kävelemään. Minä voisin keittää pannukaffeet jossaki mettän taskus, suojassa tuulelta, ja meetfuurstivoileipää juuston kans sitä sitten juotas.
Voisit nuotion pistää johonkin vähän korkiamman kiven nokkaan, että mulla olis helpompi sitä kaffetta tehdä. Sääntöihin kuulunee, että se eukko on koko ajan seliäs. Vaikiaa olis ylläältä allaalle kurkotella kaffetporoja pannuun.
Kengiksi voisit pistää jotkut lumikengän tapaiset. Pysyisit sitten paremmin pystys, jos välillä rupiaa huojututtamaan. Minä voisin pidellä pidennettyjä kävelysauvoja käsissäni, jos horjahtaisit, olisin heti valmis pökkäämään sauvalla maahan, ettet kaatuisi. Se on sitä yhteispeliä se.
Koita nyt ruveta harjottelemaan kävelyä. Minä yritän harjotella kans riippumista. Pihassa on valtava mänty. Hyppään sen "reppuselkään" ja kiikuskelen sielä muutaman tunnin päivittäin.
Oikein sieluni silmin näen MM-mitalit kaulas. Ja mikä ihana tunne nousta kaikkein korkeimmalle voittokorokkeelle. IIK, ihan malttamaton oon.:)
- FF 58
Juu. Pidän elämänkohtaloista ja tässä on päähenkilö poikkeuksellisen sinnikäs ja älykäs. Kaikista Gasan ja muiden palestiinalaisalueiden kokemasta kärsimyksestä huolimatta än jaksaa uskoa inhimillisyyden ja rauhan voittoon. Koskettava elämäntarina jota olen päässyt noin puoleenväliin mutta en aio keskenkään jättää. Suosittelen jos aihe jotenkin kiinnostaa.
- Hei kun keikuskelen
Vaikuttaa mielenkiintoiselta. Hyvä ku aloit tuosta mainitsemaan.
Kirjailija ja kirjan nimi on nyt tallennettu mun kännykkään.
Kiitti:)
Enkä tietenkään loukkaannu, saati alkaisi vihoittelemaan sinulle, saati sanoutuisi irti hyökkäämättömyyssopimuksesta ei ei ei ei, puhumattakaan, että alkaisin häiriköimään, mikäli-sikäli-mikäli antaisit lisää kirjaehdotuksia. - FF 58
Vaikuttaa mielenkiintoiselta. Hyvä ku aloit tuosta mainitsemaan.
Kirjailija ja kirjan nimi on nyt tallennettu mun kännykkään.
Kiitti:)
Enkä tietenkään loukkaannu, saati alkaisi vihoittelemaan sinulle, saati sanoutuisi irti hyökkäämättömyyssopimuksesta ei ei ei ei, puhumattakaan, että alkaisin häiriköimään, mikäli-sikäli-mikäli antaisit lisää kirjaehdotuksia.Riisun itseni heti kaikista mahdollisist aseista ja kerron seuraavan kirjani insertin. Jääyväisluento, joka muuttuikin todeksi (Randy Pauch). Lyhyestä virsi kaunis, mutta laitan tähän vielä mielestäni pääsiäiseen ja kevääseen sopivan kappaleen. Se on soitettu pääosin viululla (tyttäreni sai juuri uuden sähköviulun koska on sitä soittanut jo 10 v. Vanha suola aloii janottaa. Omistaa myös sähköpianon koska ne ovat kerrostalossa soveliaita instrumentteja.)
Siispä: http://www.youtube.com/watch?v=kdtLuyWuPDs
Kirjoista tulee mieleen, että olen saanut periä suvun vanhat keittokirjat, missä on isoäidin keräämät reseptit lehdista leikattu. Ja äidin vanha puutarhakirja täynnä hänen merkintöjä. Niin että nuo sun korvamerkityt ja alleviivatut voivat olla todelliset aarteet jollekin jonain päivänä.
On mulla outoja tapoja noin muuten. Lumisella tiellä pitää astua kaikki kokkareet littanaksi. Täällä netissä pitää sovittaa kursoria joka paikkaan kun istun ja odotan että sivu latautuu. Vuosia sitten huomasin esim. että jos viet hiiren sopivasti hymiön päälle, siitä tulee ikään kuin vampyyri, ihan kuin olis valkoiset kulmahampaat. Se pitää edelleen sovittaa silloin tällöin.- Hei kun keikuskelen
Mukava vastaus. Mistähän päästä alkais vastaamaan takaasi.
Lopusta alkuun, eiköhän se tällä kertaa oo niin paras.
Joo, vamppyyri sitä tulee. Jos nyt ymmärsin kirjoituksesi oikein. Pikku tarkistus kuitennnnniii paikallaan. Tää hiiren nuoli siis(kö)ku tällätään hymiön Kaaren päälle, niin nuolihan muuttuu tolppa-ykköseksi elikkä kaarien reunoille tulee kulmahampaat ja tradaa, vamppyyri on valmis. Niinkö tarkoitit?:)
Joo, kokkareet littanaksi. Entäs jos kokkare osoittautuukin kovaksi jääklöntiksi, niin hypitkö tasapökkää sen päällä, ku huumenen hullu, etkä anna periksi ennen littanaksi tuloa?
Oon minäkin kokkareita littanoinut täälä pihas, että sulais äkkiempää.
Tuosta, kun kirjoitit saaneesi suvun vanhoja keittokirjoja ja puutarhakirjan, niin tulipas yhtäkkiä mieleeni yks asia ja tästä sinun muistutuksesta saan olla kovin-kovin kiitollinen.
Näet äidilläni ei ole puutarhakirjaa täynnä hänen merkintöjä, MUTTA hän on ikänsä täytellyt innokkaana Almanakkaa. Hän on aina tahtonut samanlaisen allakan, jota on ollut myynnissä iät ajat. Semmonen hmmm... oliskohan vaaleanpunainen, vanhanaikaisen näkönen. Letrukantinen neliskanttimainen muodoltaan.
Äitini on säästänyt nämä allakat. Joo, vino pino on kertynyt.
Minäpäs kaivelen ne esiin, taitavat olla palvelutalon kellarivarastossa paffilaatikossa. Niitä vois olla kiva lukea.
Äidillä oli tapana kirjoittaa esim. missä kohtaa lumiraja keväällä meni siihen ja siihen aikaan. Laattakivien kohdalla tai sen (määrätyn) kiven kohdalla.
Kukista kirjoitti myös, linnuista jne..... Kaikkia jännää sieltä saattaa löytyä.:)
Hän oli paljon meidän perheen mukana reissuissa. Niistäkin on varmaan merkintöjä. Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Mukava vastaus. Mistähän päästä alkais vastaamaan takaasi.
Lopusta alkuun, eiköhän se tällä kertaa oo niin paras.
Joo, vamppyyri sitä tulee. Jos nyt ymmärsin kirjoituksesi oikein. Pikku tarkistus kuitennnnniii paikallaan. Tää hiiren nuoli siis(kö)ku tällätään hymiön Kaaren päälle, niin nuolihan muuttuu tolppa-ykköseksi elikkä kaarien reunoille tulee kulmahampaat ja tradaa, vamppyyri on valmis. Niinkö tarkoitit?:)
Joo, kokkareet littanaksi. Entäs jos kokkare osoittautuukin kovaksi jääklöntiksi, niin hypitkö tasapökkää sen päällä, ku huumenen hullu, etkä anna periksi ennen littanaksi tuloa?
Oon minäkin kokkareita littanoinut täälä pihas, että sulais äkkiempää.
Tuosta, kun kirjoitit saaneesi suvun vanhoja keittokirjoja ja puutarhakirjan, niin tulipas yhtäkkiä mieleeni yks asia ja tästä sinun muistutuksesta saan olla kovin-kovin kiitollinen.
Näet äidilläni ei ole puutarhakirjaa täynnä hänen merkintöjä, MUTTA hän on ikänsä täytellyt innokkaana Almanakkaa. Hän on aina tahtonut samanlaisen allakan, jota on ollut myynnissä iät ajat. Semmonen hmmm... oliskohan vaaleanpunainen, vanhanaikaisen näkönen. Letrukantinen neliskanttimainen muodoltaan.
Äitini on säästänyt nämä allakat. Joo, vino pino on kertynyt.
Minäpäs kaivelen ne esiin, taitavat olla palvelutalon kellarivarastossa paffilaatikossa. Niitä vois olla kiva lukea.
Äidillä oli tapana kirjoittaa esim. missä kohtaa lumiraja keväällä meni siihen ja siihen aikaan. Laattakivien kohdalla tai sen (määrätyn) kiven kohdalla.
Kukista kirjoitti myös, linnuista jne..... Kaikkia jännää sieltä saattaa löytyä.:)
Hän oli paljon meidän perheen mukana reissuissa. Niistäkin on varmaan merkintöjä.Nappiin! Just silleen tarkoitin sen vampyyrihymiön :)
Aika monta kertaa olen satuttanut itseäni noilla kokkareilla :/ Huutanut tuskasta kun kantapää on osoittautunut pehmeämmäksi kuin jää. Nyttemmin olen jo melkoinen professionale. Näen kaukaakin onko kyseessä potkittava kokkare vai tallottava, tai jos en jostain syystä huomaa, osaan tehdä päätöksen kokkareen kohtalosta nanosekunnissa :))
Hienot allakat. Luonto on mukavaa seurata vuosittain, muistella mitä on ollut milloinkin. Sekin on ollut viimeisten runsaslumisten talvien yksi harrastus, katsoa mihin asti se yltää milloinkin. Kesällä on kiva huokailla, että tähänkin asti meni lumiraja... Paitsi aina ei tarvi muistella, voi vaan katsella mihin saakka puput ylsi nakertamaan puunkuoria ;))
Mua on aina kiinnostanut elämä muiden silmien läpi. Ongelmatilanteissa esimerkiksi, sitä luulee olevansa maailmassa ainoa joka tuskastelee jonkun tietyn jutun kanssa (kuten että mitä laittaa päivälliseksi) ja kun huomaa että isoäitikin jo pähkäili sitä samaa, sen asian voi ottaa paljon rennommin. Tyyliin tämä on valuvika suvussa, ei mun vika yksin :)- Hei kun keikuskelen
miss.fire kirjoitti:
Nappiin! Just silleen tarkoitin sen vampyyrihymiön :)
Aika monta kertaa olen satuttanut itseäni noilla kokkareilla :/ Huutanut tuskasta kun kantapää on osoittautunut pehmeämmäksi kuin jää. Nyttemmin olen jo melkoinen professionale. Näen kaukaakin onko kyseessä potkittava kokkare vai tallottava, tai jos en jostain syystä huomaa, osaan tehdä päätöksen kokkareen kohtalosta nanosekunnissa :))
Hienot allakat. Luonto on mukavaa seurata vuosittain, muistella mitä on ollut milloinkin. Sekin on ollut viimeisten runsaslumisten talvien yksi harrastus, katsoa mihin asti se yltää milloinkin. Kesällä on kiva huokailla, että tähänkin asti meni lumiraja... Paitsi aina ei tarvi muistella, voi vaan katsella mihin saakka puput ylsi nakertamaan puunkuoria ;))
Mua on aina kiinnostanut elämä muiden silmien läpi. Ongelmatilanteissa esimerkiksi, sitä luulee olevansa maailmassa ainoa joka tuskastelee jonkun tietyn jutun kanssa (kuten että mitä laittaa päivälliseksi) ja kun huomaa että isoäitikin jo pähkäili sitä samaa, sen asian voi ottaa paljon rennommin. Tyyliin tämä on valuvika suvussa, ei mun vika yksin :)Vuosien harjoittelusi tuloksena, voisi nimittää sinut Diplomitallaajaksi.
Mitä muutakaan voisi, jos nanosekunnissa kykenet päätöksiä tekemään.
Aijjjjeee, että ihan kadehdituttaa.
No, toisaaltaan yks on hyvä yhes ja toinen toises. Jos minä en lumikokkareita kykene salamavaudis analysoimaan, niin oon ainakin hyvä väärinpäinkirjoittelussa.
Siis peilikuvana kaunokirjoituksella.:)
Rotankorville? Hiihhh:)))) Mie oon käytelly hiirenkorvia jollei oo lainakirjoista kysymys.. Lainakirjoihin oon kääntäny yleensä kannen päällyksestä sisäpuolella olevaa taitosta kirjan väliin.. Nyt en oo innostunu juurikaan lukemisista, sain lukea viimevuonna tänki vuoden kiintiön:))
- Hei kun keikuskelen
Niin, sinähän oot maininnutkin, että oot opiskellut viime vuonna. On mahtanut olla kova lukeminen. Hieno juttu, hyvä-sä, hyvä-sä:)
Ei sitä aina samalla tavalla luekaan. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Riippuu mitä muita kivoja juttuja on kulloinkin In-tilassa.
Sekä Hiirulaisen korvat, että RRRrrrottakorvat otan käyttöön, riippuu siitä kuinka ihastunut olen jostakin sivusta:)
Noista kirjastokirjoista.. mua ärsyttää, jos niissä on näitä 'korvia'.. mä sanon tylsästi vain taitoksiksi.
Oma "kotikirjasto" ei kovin iso, niin en oo myöskään taitellu sivujen kulmia, liittyneekö tohon syynä just aiemmin mainittu..
Omituiset tavat johkin muuhun liittyen lienee niin tavallisia itelle, ettei niitä ees huomaa.. kerron, jos keksin jotain :)- Hei kun keikuskelen
Oikeastaan harvemmin kirjastokirjoissa on taitoksia, mutta sitäkin enemmän erilaisten ruokien ja juomien jätöksiä. Sormet makkararasvasta täynnänsä ei pitäisi alkaa kirjan sivuja kääntelemään.
Jooo, varmaan mullakin on aimo kasa Omituisia tapoja, joita en edes noteeraa, että ovat millään tavalla, millään muotoa, omituisia:)
Mutta hyvin mielelläni lukisin Sun omituisuuksista, mikälisikälimikäli keksit jotakin.
Tosin saaaaatttaaa olla, että keksitkin, vaan et mitenkään Kehtaa niitä sanoa:)
Voi se niinkin olla:)
On huomattavasti kivempaa lukea MUIDEN omituisuuksista, kuin kuulla, että joku sanoo, että "oletpas sinä (siis minä) Omituinen.:) Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Oikeastaan harvemmin kirjastokirjoissa on taitoksia, mutta sitäkin enemmän erilaisten ruokien ja juomien jätöksiä. Sormet makkararasvasta täynnänsä ei pitäisi alkaa kirjan sivuja kääntelemään.
Jooo, varmaan mullakin on aimo kasa Omituisia tapoja, joita en edes noteeraa, että ovat millään tavalla, millään muotoa, omituisia:)
Mutta hyvin mielelläni lukisin Sun omituisuuksista, mikälisikälimikäli keksit jotakin.
Tosin saaaaatttaaa olla, että keksitkin, vaan et mitenkään Kehtaa niitä sanoa:)
Voi se niinkin olla:)
On huomattavasti kivempaa lukea MUIDEN omituisuuksista, kuin kuulla, että joku sanoo, että "oletpas sinä (siis minä) Omituinen.:)Yäks niin, haistoitko sen makkaran ;) Harvemmin varmaan taitoksia, mutta jos on, ne ärsyttää.
Mun omituisuuksia, tai ite oletan niin, Oon yrittänyt sopia aikoja parin ystävättären kans kuntosalille, mutta mua ahdistaa kulkea kellon mukaan, jos ei pakko. Onneksi he vielä mun kamuja.. kaikki vastaava, jossa pitäis vapaa-ajalle tehdä jokin "lukujärjestys".
Ex-tempore -jutut ok.
En pidä Tupperware tms. kekkereistä, en oo koskaan ollutkaan, ollu jokin hyvä 'syy' kieltäytyä. Ja vähä hassua, että tarvii sen syyn, ei uskalla? sanoa, ei kiinnosta.
Johkin pesuaine -kutsuille kerran jouduin, kun en kehdannu lähinaapurin mummolle sanoa, etten tuu. Kun vielä on sekin omituisuus, ettei osaa olla mitään ostamatta, jos tuollasiin menee..
Tässä oli vähä alkua..:)
- ...
Ei hiirenkorvia.
Mä en turmele kirjoja, ne on arvokkaita. Vaikka nyt kirja ei nykyaikana paljoa maksa, mun mielestä niillä on paljon muita arvoja. Ja vaikka olenkin uskiksen vastustaja, milloin olet nähnyt jonkun uskiksen, joka on taitellut pipliansa täyteen hiirenkorvia?
Mä en edes ruttaa pokkareita selästä. Lähes kaikissa pokkareissa on kansissa preeklaus. Elikkäs kanttaus, mistä liimaselkäisen kirjan kannessa on kanttaus, mistä kirjan saa taitetuksi auki, ilman että selkä menee pilalle.
Romskuissa jne käytän kirjanmerkkejä, olkoon nyt sitten mikä tahansa lippunen, minkä voi työntää sivujen väliin. Jotkut kirjoittelee kirjoihinsa kommentteja ja muistiinpanoja. Mä en. Oppikirjoihin teen alleviivauksia tai laitan huutomerkin marginaaliin.
Kirja on usein taideteos, ei sitä pidä turmella.
Noh, tuli pieteetillä. Mä suhtaudun kirjoihin vakavasti. Nykyaikana kirjan merkitys hämärtyy, informaatiota niin paljon, toisaalta Farenheit 451-meininki. Mutta mitäs sitten, jos pamautetaan parit atomipommit ja netti ja kännykät pimenee? Savumerkkejä ja kalliokirjoituksiako, häh?
=DW=- ...
Jatkoa.
Aihe on taas kovin laaja. Mä nyt haluan korostaa, että en mitenkään vastusta nykyisiä ja kehittyviä medioita perinteisen kirjan rinnalle. Tässä on näitä muita asioitakin. Tietoturva, just datan säilyvyys, yksityisyys, käyttömukavuus. Tietsikka toki haisee tietsikalle, pari sataa vuotta vanha kirja erilaiselle jne.
Ongelmia toki printtikirjoissakin. Suurin osa viimeisen sadan vuoden aikana painetuista kirjoista tulee tuhoutumaan ajanoloon. Syynä hapollinen, kemikaalikäsitelty paperi. Taidepainopaperit erikseen, mutta nämät normaalit romskut ja pokkasit, ne tulee lahoamaan käsiin aikanaan itsekseen. Ja siihen taas digitekniikka on pelastajana, kunhan nyt keksitään, miten net b itit kestää seuraavat kymmenen tuhatta vuotta :D
En ole ole ostanut tablettikonetta, vaikka sellainen sopisi oikein hyvin mun lukemiseen. Syynä ei ole koneiden kehnous, ihan hyviä ne on jo nyt. Ongelma on sisällön tarjonnan pieni määrä, sekä kallis hinta. Eipä löydy paljoa suomenkielistä kaunokirjallisuutta. Tässä on just toi sama, materiaalia niin valtavasti, milloinkahan se KAIKKI saadaan loudattavaan digimuotoon. Jonkin netin hakukoneen toimivaksi saaminen kesti yli kymmenen vuotta. Hakukoneet oli kyllä hyviä, mutta kun netissä ei ollut tarpeeksi materiaalia. Nyt tilanne on se, että materiaalia on älyttömästi, mutta hakukoneista tulee tuubaa, koska kone ei voi tiettää, mikä on kurenttia sisältöä ja mikä jotain skeidaa...
Ja sekin, ominaisuuksissa vielä hiomista. Kun digikirjat saadaan fiilatuksi kuntoon, muistiinpanot jne helpottuvat. Ihan peruslinkkiä tärkeisiin kohtiin ja sitä klikkaamaal omiin muistiinpanoihin tai muihin lähteisiin, siis periaatteeessa ihan nettitekniikkaaa on jo, mutta eipäs ole kirjoissa.
Miten muuten meinaat laittaa hiiren tablettikoneen sivun väliin?
=DW= - Hei kun keikuskelen
... kirjoitti:
Jatkoa.
Aihe on taas kovin laaja. Mä nyt haluan korostaa, että en mitenkään vastusta nykyisiä ja kehittyviä medioita perinteisen kirjan rinnalle. Tässä on näitä muita asioitakin. Tietoturva, just datan säilyvyys, yksityisyys, käyttömukavuus. Tietsikka toki haisee tietsikalle, pari sataa vuotta vanha kirja erilaiselle jne.
Ongelmia toki printtikirjoissakin. Suurin osa viimeisen sadan vuoden aikana painetuista kirjoista tulee tuhoutumaan ajanoloon. Syynä hapollinen, kemikaalikäsitelty paperi. Taidepainopaperit erikseen, mutta nämät normaalit romskut ja pokkasit, ne tulee lahoamaan käsiin aikanaan itsekseen. Ja siihen taas digitekniikka on pelastajana, kunhan nyt keksitään, miten net b itit kestää seuraavat kymmenen tuhatta vuotta :D
En ole ole ostanut tablettikonetta, vaikka sellainen sopisi oikein hyvin mun lukemiseen. Syynä ei ole koneiden kehnous, ihan hyviä ne on jo nyt. Ongelma on sisällön tarjonnan pieni määrä, sekä kallis hinta. Eipä löydy paljoa suomenkielistä kaunokirjallisuutta. Tässä on just toi sama, materiaalia niin valtavasti, milloinkahan se KAIKKI saadaan loudattavaan digimuotoon. Jonkin netin hakukoneen toimivaksi saaminen kesti yli kymmenen vuotta. Hakukoneet oli kyllä hyviä, mutta kun netissä ei ollut tarpeeksi materiaalia. Nyt tilanne on se, että materiaalia on älyttömästi, mutta hakukoneista tulee tuubaa, koska kone ei voi tiettää, mikä on kurenttia sisältöä ja mikä jotain skeidaa...
Ja sekin, ominaisuuksissa vielä hiomista. Kun digikirjat saadaan fiilatuksi kuntoon, muistiinpanot jne helpottuvat. Ihan peruslinkkiä tärkeisiin kohtiin ja sitä klikkaamaal omiin muistiinpanoihin tai muihin lähteisiin, siis periaatteeessa ihan nettitekniikkaaa on jo, mutta eipäs ole kirjoissa.
Miten muuten meinaat laittaa hiiren tablettikoneen sivun väliin?
=DW=No niin, huomenta vaan sinne päin.
Johan pistit tekstiä tulemaan. Hyvä.
Aihe on todellakin laaja, riippuu mistä ja kuinka asiaa pohdiskelee.
Ns. normaaleja kirjoja en hiirenkorvittele. Lainailen paljon kirjojani, eikä olisi kiva antaa lainaksi sellaisia kirjoja, joissa on hiirenkorvia tai muita merkintöjä.
Tämä nyt lainassa oleva kirjastokirja, johon joku pöllöö on tehnyt merkintöjä NIIN paljon, että häiritsevyysaste on maksimillaan, ei kivaa ei kivaa.
Mitä tulee runokirjoihin, niin Ne ovat minun henkilökohtaisia "aarteitani". Ne kuuluvat Vain minulle, enkä niitä muille lainaa (johtuen niistä henkilökohtaisista hiirenkorvitteluista tnnä muista merkeistä).
Jos minä itse olisin kyennyt värkkäämään runokirjan, omien syövereitteni ajatuksia, olisin tietysti mielissäni, jos joku toinen ihminen ihastuisi/samaistuisi/ottaisi omakseen jonkun runoni. Samansieluisuutta runoilijan ja lukijan välillä, sanoisin. Niin niin niin, mites tämän nyt selittäisinkään...hmmmm...
Jos joku olisi NIIN innostunut jostakin runosta, että hän laittaisi jonkun merkin kirjaan, saadakseen yhä uudelleen palata tähän runoon, niin minä olisin kirjoittajana mitä iloisin, saadessani tuottaa jollekin intoutumista.
Ajattelen, että runokirjojen kirjoittajat olisivat vastaavasti yhtä innoissaan, kuin minä olisin, jos kirjan olisin kirjoittanut.
Voisi ajatella, että yksi runo on verrattavissa Tauluun. Jos ihastun johonkin tauluun, niin ostan juuri sen taulun. Joku toinen saman maalaajan taulu ei minulle sano mitään ja niinpä en missään tapauksessa sitä ostaisi.
Runokirjassa harvoin on sellainen tilanne, että runoilijan KAIKKI runot kolahtaa. Jos tykkään jostakin runoilijasta, niin se tarkoittaa sitä, että suurimmasta osasta hänen runoistaan pidän, vaikken kaikista.
Niinpä, valitsen runokirjasta ne "taulut", jotka on "tarkoitettu" minulle ja palaan niihin runoihin yhä uudelleen. Tahdon löytää "minun tauluni" äkkiä ja niinpä on helppo äkkitellä, kun olen merkinnyt kyseisen runon hiirenkorvalla.
Joo ja jep. Vaikeasti selostettu. Parempaan en kykene näin aamutuimaan. Sitäpaitsi ulkona sataa vettäkin roppa kaupalla, että on täs ajatukset vähän solmussa.
- rygseck
Ah... tapojen turmellusta :O
En ikuna koskaan, milloinkaan, ollenkaan ja paljonkaan taittele sivuja - en !!
Paitti runokirjasta taittelen, mut se ei oo sama...
Mutta mutta... joo, niin... mä merkaan kirjasta paikan jollain vanhalla postikortilla tai kirjeellä - ja sit mä jätän ne kirjanmerkit sinne kirjan väliin =)
No niin.. sitte ku mä taas kaivan kirjan luettavakseni uudestaan (luen samoja kirjoja monesti...) ja siten ku mä löydän sen jättämäni postikortin sieltä... alan ajatella sitä ihmistä ku sen kortin on mulle laittanu...
Väliin en oo kuullu siitä henkilöstä aikoihin ja mua rupee poruttamaan kauheesti :O
Saatan kollottaa siinä kirja sylissä pari tuntia tai niin kauan et ukkokulta kysyy jo ihmeissään, miks en mä soita sille tyypille... tai kirjota :O
Miehet ny ei ikinä tajuu mistään mitään !!!
Mä pyörittelen sitä korttia käsissäni, kunnes se on semmonen vetsku pahvilappu enää ja sit mä laitan sen sinitarralla kii tietsikan näytön kylkeen, että muistaisin ottaa yhteyttä...
Sit pitää kirjalle ettiä joku muu kirjanmerkki :O
Olis aika kiva ku olis vaikka satasen seteleitä laittaa siihen tarkotukseen !
Yhtään ei tarvis ulvoo silloin, mä luulen =)
Viimeks muuten mä löysin ihanan kortin - siin oli korillinen mansikoita ja kimppu päivänkakkaroita... se kori oli semmosella kulahtaneella pöydällä ja takana luki terveisiä Annelta - ai hitsi kun mun tuli ihana olo... *huokaa*
Mä meenki ny soittamaan !- Hei kun keikuskelen
No heh sun kirjotuksias. Tulee nauravainen olotila:)
Juuri näin, en minäkään koskaan kuunaan ikinä-ikinä enkä milloinkaan, edes silloinkaan, saati tuolloinkaan, alkaisi taittelemaan kirjojen lehdykkäitä. Runokirjoja kun ei lasketa, niin näemmä olemme kumpainenkin turmelluttamattomia.. vai miten toi nyt kirjotetaan, siis turmelluksettomia... pakko myöntää oikosulun olevan päällänsä. Hmmm... turmeltamaton...
Okei luovutan. Toivottavasti kässäät, mitä meinaan. Taivutukseni on nyt hakuses.
Minä en ole tuikkaillut kortteja kirjojen väliin, mutta mun mummullani oli semmonen tapa. Mummun mökissä on edelleen valtaisa määrä kirjoja ja varmasti monesta kirjasta löytyy nyt jo perin vanhanaikaisia kortteja. Joitakin kirjoja oon sieltä kotiini tuonut ja niissä niitä kortteja on löytynyt.
Satasen setelit tietysti olis poikaa. Mä olisin iloinen, vaikka vain kympin seteleitäki putkahtelis esiin:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin30610905IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3357554Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?862057Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut822043Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1251817Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61561- 1101221
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin491013Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26868MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk312772