"hankalat" lapset ja suhde

kahden äiti

Minulla on kaksi lasta, joilla on neurologista problematiikkaa, mikä on aikoinaan myös myötävaikuttanut avioeroon, koska vaikeudet lapsen kanssa johtivat riitatilanteisiin aikuisten välillä. Eron jälkeen olen tapaillut joitakin miehiä ja seurustellutkin, mutta pitkäaikainen seurustelukumppanikaan ei koskaan alkanut pitää lapsistani. Lopulta pyysin häntä lähtemään, koska lapset ovat oikeutettuja vanhempiin, jotka rakastavat heitä tai vähintään nyt pitävät heistä.

Tapasin tuossa nyt uuden miehen ja koska lapseni eivät ole sieltä helpoimmasta päästä niin sallin hänen tavata heidät nopeasti. (Turha tapailla ja seurustella miehen kanssa, jonka asenne loppupeleissä osoittautuisi nurjaksi.) No totta kai lapset käyttäytyivät hankalasti (heillehän on parasta saada karkotettua mies :)). Mies heti suoraan kommentoi, että minä olen syyllinen lasten käytökseen ja kiirehti kotiinsa.

No, tuntuu tietysti, että tämä mies ei sitten kuitenkaan ole se ihan oikea, jos hän heti reagoi noin negatiivisesti. Mutta olen kirjoitellut erään nigerialaisen miehen kanssa. Hän asuu ja työskentelee Euroopassa. Hän on tosin joutunut Eurooppaan tultuaan vaihtamaan ammattia. Hän käy säännöllisesti kirkossa (vaikka en tiedä, onko sillä mitään merkitystä asian kannalta). Hän väittää, että hän ei reagoisi kielteisesti lapsiini, kuten aiemmat mieheni. Hän on valmis vuokseni jopa muuttamaan Suomeen Keski-Euroopasta. En tiedä miksi hän on niin tykästynyt minuun. Yhteinen uskontomme on ehkä yksi syy. Hän kertoi, kuinka vaikea on tavata uskovia kristittyjä naisia Euroopassa. Hän jopa jäi odottamaan, kuinka minulla onnistuu tuon tapaamani miehen kanssa. Hän on komea ja minua hitusen nuorempi mies. En tietenkään ole tavannut luonnossa, mutta kuvassa hänen silmänsä ovat ystävälliset, jopa leikkisät.
Voisiko elämä nigerialaisen miehen kanssa onnistua? Ja ei, en aio olla naimisissa lasteni kanssa, vaan haluan löytää perheeseemme "perheen pään" eli ihan oikean miehen.

27

480

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?

oletko puhunut siis hänen kanssa vai vaan kirjoittelua? Voihan hän tulla käymään suomessa niin näet millainen on. Aika hankalaa tietää mitään suhteen onnistumisesta jos ei näe livenä.

• vipex

Ettei mies ole vaan mun exäni? Asustelee Keski-Euroopassa ja tulossa Suomeen hinnalla millä hyvänsä, mutta ei ainakaan mun luo....

• kahden äiti

Hui...toivottavasti ei ole. Tämähän tässä juuri onkin. Onko se tuo "hinnalla millä hyvänsä Suomeen", miksi mies haluaisi tutustua. En tajua, miksi on niin vaikea löytää miestä, joka haluaisi ihan oikeasti perustaa perheen. Kun yksi sopiva mies riittäisi...luulisi tässä maapallolla olevan edes yhden miehen, joka kykenisi rakastamaan minua ja lapsiani. Itsekin tarvitsen läheisyyttä, mutta jos mies ei ole "oma" mieheni, niin en kykene nauttimaan sellaisesta läheisyydestä. Se ei tunnu oikealta. Siksi haluaisin "oman" miehen, meihin sitoutuneen miehen, johon voisin luottaa.

• vipex

antaisitko miehesi nimikirjaimet ja jos hän on sama niin haluaisin jutella kanssasi privasti?

• vipex

tosin exäni käyttää useampaa nimeä, joten se ei välttämättä ole oikea minkä on sinulle ilmoittanut...

• kahden äiti

Minkä ikäinen mies on kyseessä?

• vipex

37v on oikea ikä, mutta olen löytänyt hänen profiileja erilaisilta deittisivustoilta ja hän ilmoittaa ikäkseen vaihtelevasti 28-37v

• En suosittele

Kannattaisi varmaan jättää juttu sikseen. Olet varmasti kiinnostava ihminen ja sinulla on kaksi ihanaa lasta. On kuitenkin aika epäilyttävää, että se Nigerialainen mies on noin innokas muuttamaan luoksesi Suomeen ja sitoutumaan nettisuhteen perusteella kun sopivia uskovia kristittyjä naisia ei muka keski-euroopasta löydy. Sehän nyt on ihan taatusti palturia ja pelkkää valetta. Miehellä on aika varmasti oma lehmä ojassa ja omat taka-ajatuksensa miksi haluaisi mennä naimisiin suomalaisen kanssa. Kunnollinen uskova kristitty nigerialainenkin mies löytää kumppanin ihan takuulla keski-euroopasta eikä tämän tarvitse alkaa ehdottelemaan netissä suhdetta naiselle, jota ei ole koskaan edes livenä nähnyt.

Olen itsekin avioliitossa EU-ulkopuolelta tulevan kanssa, mutta emme tavanneet netissä. Ihan ystävällisesti sanoisin, että noista lähtökohdista liittonne ei lupaa mitään hyvää. Tuo miehen valmius suhteeseen edes näkemättä toista osapuolta on suuri hälytysmerkki. Toisekseen mies voi olla työssä, käydä kirkossa jne, mutta nettisuhteissa on siltikin todellinen vaara että toinen puolisko kaunistelee totuutta elämästään siellä ulkomailla ja ei olekaan ihan sellainen tyyppi millaisen itsensä väittää olevan. Se on niin helppoa sanoa, että rakastaa jonkun lapsia tai valehdella muuta päin naamaa mikä sitten ei myöhemmin pidäkään paikkaansa. Mies näyttää oikeat karvansa ja alkaa käyttäytymään huonosti vasta kun suhde on virallistettu.

Olin nuorempana moderaattori yhdellä kansainvälisellä keskustelusivustolla (joka ei ollut deittisivusto tai keskittynyt mihinkään erityiseen kansalaisuuteen tai maahan). Sivustolla oli käyttäjinä varsinkin eräistä maista tulevia henkilöitä, jotka näyttelivät niin kivaa poikaa ja kunnollista kaikille heille viestitteleville naisille, mutta aidosti he olivat yhteydessä naikkosiin vain koska saivat rahaa, nainen yritti kutsua heidät viisumilla tai tähtäsivät naimisiinmenoon, jotta saisivat oleskeluluvan. Muutaman henkilön elämä sitten menikin näiden tyyppien vuoksi pilalle. Yksi amerikkalainen nainen tosin palautti poliisin voimin ulkomaalaisen sulhonsa takaisin lähtömaahan. Sama jätkä istuu edelleenkin nettikahvilassa ja lurittelee rakkauslorujaan random naisille, joita tapaa netissä. Kohta taitaa olla taas uusi morsio kiikarissa, mutta viisumia tuskin tulee saamaan koska mokasi jo USAn (siitä maahanmuuttopetoksesta menee lienee tieto muihinkin maihin).

Vaikka olen tosiaan itse naimisissa ulkomaalaiseen niin kyllä tuon sun jutun perusteella nyt sanoisin, että aika selvästi hommassa tulee olemaan jotain hämärää. Samalla lailla alkaneita huonosti päättyneitä suhteita on oikeasti tuhansia. Ranskassa asuneena myös muistuttaisin, että siellä rajat vuotavat pahasti ja ainakin nigerian suunnasta tulee jonkin verran laittomia siirtolaisia. Tosin enimmäkseen tulijat ovat pohjois-afrikasta.

• pensselitäti

Armahda lapsiasi äläkä suunnittele tuovasi heidän kotiinsa tuikituntematonta kielitaidotonta ja työtöntä miestä.

• 2+9

Naimisiin nigerialaisen miehen kanssa, joka esiintyy netissä useilla eri profiileilla, on valmis vihkimään täysin tuntemattoman naisen vain koska tämäkin on kristitty? Ei hyvää päivää. Tajuat kai, että olet hänelle vain oleskelulupa länsimaihin?

Pilaa oma elämäsi, jos haluat, mutta älä tuo lastesi elämään ventovierasta miestä jonka kanssa ei ole edes yhteistä kieltä.

• kahden äiti

No tuo oli tosiaan vain pohdintaa. En ole tehnyt mitään sen kummempaa asian edistämiseksi. Kyllä mieluiten katselen tästä kotikaupungista tai lähistöltä. Ei kuitenkaan ole helppoa löytää ketään sopivaa...

• vipex

Nigerialaiset tunnetusti yrittävät antaa itsestään "kiiltopoikakuvan" ottamalla puheeksi kirkossa käymisen ja kristinuskon...loppupeleissä ne eivät merkitse monellekaan yhtään mitään...
      Hän on ilmeisesti Keski-Euroopassa laittomasti ja siksi niin valmis tulemaan Suomeen ja menemään naimisiin, että saisi oleskeluluvat kuntoon...paperittomia nigerialaisia naishujareita on Eurooppa täys.

• vastaus*

on nigerialaisissa hyviäkin miehiä, ovat lähteneet afrikasta eurooppaan syystä tai toisesta ja luonnollisesti perustavat perheen asuinmaassaan.. Mutta en kyllä luottaisi noin innokkaaseen mieheen joka on "tuttu" vaan kirjoitusten ja kuvien perusteella. Eiköhän ulkomaalainen mies löydy myös sieltä missä asut niin pystyt oikeasti tutustumaan ennen mitään päätöksiä. Olettaen siis että ulkomaalaiset paremmin hyväksyvät hankalat lapsesi.

• varoittaja

Vinkki sinulle nuoremmalta naiselta :Älä pilaa elämääsi ottamalla teille kotiin asumaan nigerialaista miestä. Sinullahan on jo lapsiakin. Sinulla menee tuossa touhussa kyllä ikä ja terveys.

• nigerialaisenexä

olen samaa mieltä, älä ota nigerialaista tai muutakaan länsi-afrikkalaista tyhjätaskua vaivoiksesi, siinä on kolmas lapsi...sitä et varmasti riesaksesi halua pyörimään jo tarpeeksi vaikeean tilanteeseesi vaan omistaudu lapsillesi, ehdit kyllä miehen löytää kun lapset ovat vanhempia...

• \o/

öö..eiköhän niitä tyhjätasku/lapsellisia miehiä löydy ihan joka kansalaisuudesta :D mutta tosiaa lapset tässä tärkeintä.

• Että silleen niin

Sinulla on KAKSI kehitysvammaista lasta (so. neurologinen häiriö). Oletko itse aivan kunnossa vai onko sinullakin jonkinlaista vammaisuutta?
      Minun neuvoni on, että hakeudut ihmisten pariin ja pyrit luomaan perheesi ympärille ns. turvavekon aivan muilla ihmisillä kun esim. nigerialaisella miehellä. Joskus elämäntilanne haastaa kovastikin, eikä silloin siihen voi ottaa ketään ulkopuolista ns. perheen pääksi. Sellaisia miehiä vaan ei ole. Kannattaa nyt lakata uskomasta prinsessasatuihin ja alkaa elämään tätä arkea ihan jalat maassa.
      Nigerialaisen voit unohtaa.
      Jos haluat miehiä tavata, niin tapaa siten ettet raahaa heitä kotiisi. Pidä miessuhteesi erossa perheestäsi!

• kahden äiti

No neurologinen häiriö ei tarkoita kehitysvammaista. Ei ainakaan minun lapset ole kehitysvammaisia. Sitä paitsi, ei minun tarkoitukseni ole elää jostain irtosuhteista tai deittailusta vaan minulle on tärkeää perhe, perheen yhteiset tekemiset ja perheeseen haluan myös miehen. Eikä arki edes mahdollistaisi ainaista juoksemista miesten luona vaan kyllä se on mies, jonka täytyy olla arjessa mukana. Tämän vuoksi on erityisen tärkeää löytää mies, joka hyväksyy lapset ja pitää perhe-elämästä. Kyllä sellaisia miehiä on. Minä olen työssäni nähnyt, että todellakin sellaisia miehiä on. Upeita miehiä, jotka asettuvat hienosti perheisiin, joissa voi olla vaikeaitakin lapsia. Ja edelleen, lapseni eivät ole kehitysvammaisia. Todennäköisesti ovat älykkäämpiä kuin suurin osa lapsista keskimäärin jos ovat minuun tai isäänsä tulleet :).

• 324324324
        kahden äiti kirjoitti:

No neurologinen häiriö ei tarkoita kehitysvammaista. Ei ainakaan minun lapset ole kehitysvammaisia. Sitä paitsi, ei minun tarkoitukseni ole elää jostain irtosuhteista tai deittailusta vaan minulle on tärkeää perhe, perheen yhteiset tekemiset ja perheeseen haluan myös miehen. Eikä arki edes mahdollistaisi ainaista juoksemista miesten luona vaan kyllä se on mies, jonka täytyy olla arjessa mukana. Tämän vuoksi on erityisen tärkeää löytää mies, joka hyväksyy lapset ja pitää perhe-elämästä. Kyllä sellaisia miehiä on. Minä olen työssäni nähnyt, että todellakin sellaisia miehiä on. Upeita miehiä, jotka asettuvat hienosti perheisiin, joissa voi olla vaikeaitakin lapsia. Ja edelleen, lapseni eivät ole kehitysvammaisia. Todennäköisesti ovat älykkäämpiä kuin suurin osa lapsista keskimäärin jos ovat minuun tai isäänsä tulleet :).

Ota nyt hyvä ihminen järki käteen, jos sellaista on! Tuntematon nigerialainen nettituttavuus perheen pääksi? Haloo! Kyllä niitä riskiryhmiä löytyy lähempääkin. Seuraavaksi voisit alkaa hakea perheen päätä kiven sisästä ja viestitellä jonkun linnakundin kanssa. Perhe kyllä tulee toimeen ilman "päätäkin", mutta ei huonon pään kanssa. Haluat miehen, ymmärretään, mutta älä nyt niin kovasti halua ettet malta järkeä käyttää.

• nigerialaisenexä

löytyyhän niitä tyhjätaskuja/lapsellisia miehiä joka kansallisuudesta mutta tässä aloittellijahan puhui nimenomaan nigerialaisesta....
      olisi mielenkiintoista tietää, miten olet tuolle nigerialaiselle miehelle selittänyt lastesi neurologiset viat, niin että hän ne ymmärtää? netin välityksellä...ja mies on jo valmis muuttamaan luoksesi...nigerialaisillahan on tunnetusti erittäin huono maine maailmassa ja ovat Afrikan halveksutuin kansa...luepa näitä ketjuja täältä niin huomaat miten vedättävät naisia minkä ehtivät...rikastumisen ja bisneksen toivossa...

• Palaneen käryä

Kyllä ensin täytyy mieheen tutustua ennenkuin esittelee tämän omalle perheelleen. Ihan outoa ajatella, että pongaat jonkun miehen ja saman tiet viet kotiisi ja tarjoat hänelle perheenpään paikkaa. Missä on lasten oma isä?
      Jotain outoa koko hommassa on.

• kahden äiti

Ensinnäkään en ole tuonut nigerialaista miestä kotiin. Hänhän on siellä Keski-Euroopassa. Tuo oli enempi mietintää, millaisia he ovat ihmisinä todellisuudessa ja kannattaako ylipäätään edes kirjoitella. Siitä, että kirjoittelee, on vielä todella, todella pitkä matka siihen, että asutaan yhdessä. Ja se, missä lasten oma isä on, niin ei ole tämän jutun aihe. Eli summa summarum...hieman vähemmän hysteriaa...kyllä ihminen ajatella saa ja punnita erilaisia vaihtoehtoja tässä elämässä...ja enhän minä tässä edes ole miehen kanssa enää kirjoitellut, että mitä hysterian aihetta tässä ylipäätään on?

• turhia sanoja
        kahden äiti kirjoitti:

Ensinnäkään en ole tuonut nigerialaista miestä kotiin. Hänhän on siellä Keski-Euroopassa. Tuo oli enempi mietintää, millaisia he ovat ihmisinä todellisuudessa ja kannattaako ylipäätään edes kirjoitella. Siitä, että kirjoittelee, on vielä todella, todella pitkä matka siihen, että asutaan yhdessä. Ja se, missä lasten oma isä on, niin ei ole tämän jutun aihe. Eli summa summarum...hieman vähemmän hysteriaa...kyllä ihminen ajatella saa ja punnita erilaisia vaihtoehtoja tässä elämässä...ja enhän minä tässä edes ole miehen kanssa enää kirjoitellut, että mitä hysterian aihetta tässä ylipäätään on?

Hei! Ymärrän vastaajien hysterian oikein hyvin. Varmaan suurinosa heistä haluaa pelkkää hyvää sinulle. Olen itse naimisissa nigerialaisen ns. uskovan kanssa. Nigeriassa jokainen kristitty tuntee raamatun ja siellä käydään kirkossa joka sunnuntai. Näin myös mieheni...mitä sitten usko hänelle merkitsee on hieman eri juttu. Omatunto ei tunnu soimaavan valehtelun, uskottomuuden, ryyppäämisen ja siipeilyn kohdalla ollenkaan.En ole koskaan kuullut, että hän olisi tehnyt mitään väärin, siis omasta mielestään. rukouksessa on aina samat ulkoa opitut latikat.
        Hänen kannaltaan on hyvä, että suomalainen vaimo on uskova joka ei hevillä ota eroa, varsinkin kun koko afrikkalais seurakunta pastoreineen ei "anna" mahdollisuutta eroon vaikka ukko-kulta tekisi lapsia toisen naisen kanssa. (Tämäkin on nähty tuttavan kohdalla) Onhan jokainen yksilö erilainen niin täällä suomessa kuin nigeriassakin,mutta...en toivoisi kenenkään tulevan niin perusteelisesti huiputetuksi kuin itse ja monet muut ovat tulleet. No tähän varmaan joku sanoo, että no miksi olit niin epätoivoinen. Uskokaa tai älkää kuvittelin tekeväni oikein...enkä ollut epätoivoinen.

• Ihmettelee vaan

Järkevää kun lopetit kirjoittamisen. Erittäin hyvä ratkaisu sinun ja lastesi kannalta. Ihan fiksuja miehiä löytyy kyllä Suomestakin, mutta turhaa sinä heitä heti kättelyssä esittelet lapsillesi. Tulee mieleen mitä lasten oma isä on lapsilleen tehnyt, että ovat noinkin säikkyjä.

• huoh..

Lpaset tietysti ns. vahinkolapsia ja kummatkin eri isille. Nainen ei halua kertoa tätä, koska suomalaiset lähtisivät kärkuun - ja syystä.

• eikannnnata

Ei kyllä yksikään Afrikkalainen tai Nigerialainen mies siedä naista jolla on kehitysvammaisia lapsia. Yleensä mies häipyy viivana jos vammaiset lapset sattuisivat olemaan omia, puhumattakaan jos olisivat toisen. Afrikassa on kehitysvammaisia tai invaliideja varmasti jopa ennemmän kuin Suomessa, mutta koskaan niitä ei näe yhtään missään. Aiheeseen liittyy (turhaan) kauhea stigma.

• ei hyvalta kuulosta

Kaikki nigerialaiset joita olen tavannut ovat olleet todella itsekkaita.Kaverin mies oli kristitty, ja vedatti rahallisesti ja petti. Olevinas komea jne ja kayttaytyi juuri sen mukaisesti.

Toinen oli muslimi ja kayttaytyi TODELLA sovinistiseen tapaan naisia kohtaan tyopaikalla, sen takia kaytiin keskusteluja jos minkamoista kuinka hanella on "elavainen" tapa puhua kasillaan, vaikka tosiasiassa osoitti sormella noin 10 sentin paasta naamasti ja huusi. Kaikki naiset jotka valitti hanen kaytoksestaan oli kuulemma rasisteja, ja pomoilta tuli salaviestia etta varovasti tytot, se on nyt vaittanyt etta "meidan" ongelma johtuu hanen ihonvaristaan tai uskonnostaan. Firman oli todella vaikea paasta eroon hanesta, ja lopulta se aija itse havisi ihan vapaaehtoisesti, veikkaan etta lahti ameriikkaan sukulaisiin.

Muitakin oli, kaikki muut tyon kautta, ja ihan jarkyttavaa menoa. Valittivat paikkojen likaisuudesta, vaikka itsella oli likaiset vaatteet ja oikeasti haisivat silta ettei suihkussa oltu kayty ties moneen paivaan. Yleistaen heilla oli todella negatiivinen asenne kaikkeen, omituista etta oli tallaista, koska eihan nyt koko kansa voi olla tuollaisia. En muuten ole Suomessa, jos silla on jotain merkitysta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3067
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe