APUA!!!!!! APUAA!!!!!!!!!

LAIHDUTTAJA

Moikka, mulla olisi tavotteena kesälomaan mennessä laihduttaa sen reilu 10/15 kiloa pois eli 2 kuukautta aikaa? 165 cm/ 70 kg onko tämä mahdollista? Kävisin salilla treenailemassa paljon, vähintään 3 kertaa viikosaa ja kerran viikossa spinninki. Ja muuten lenkkeilisin yms. Ja jättäisin herkut pois ja söisin paljon salaatteja,vihanneksia, kalaa,kanaa ja proteiinia? Mitä mieltä? Ja onko teillä mitään laihdutusvinkkejä tai ruokajuttuja? KAIKKI APU OTETAAN VASTAAN! :)

14

324

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fgddd

Kyllähän toi on ihan mahdollista, muistat vaan, että kannattaa kuiteskin pitää ittensä "hengissä" eli laihuttajalla ei saa koskaa olla nälkä. Noo ruokavinkkejä mulla nyt kauheesti ole, koska sanotaan, että pastat yms. lihottaa ja perunaakin rajatusti, niin mitä sitten pitäisi syödä, hernekeittoa? Noh, mutta suosit vaa vihanneksia, hedelmiä ja kaikkee tällasta ja otat lasillisen aina ennen ruokailua niin ei oo niin "nälkä". Ei kannata syödä mitää jogurtteja yms. koska niissä on piilosokeria ja kannattaa nukkua hyvin, koska valvominen lihottaa. Muista, että 1kilo viikossa on ihan tarpeeks, sillä jos laihutat parisa viikosa semmoset kaheksan kiloa niin lihoat ne heti takasin.. Se on se jojo juttu... Monet luovuttaa kauheen nopeesti jos ei näy tuloksia, ja ite ei nää välttämättä ollenkaan tuloksia! Vaikka oisit laihtunu monta kiloa niin ite ei aina huomaa, mutta muut voi huomata. Tästä teksistä tuli nyt sekavaa ja kaikkea, mutta nyt ku pääset hyvää vauhtii nii voihan kesällä jatkaa, sillon voi syödä vielä keveämmin kun ei oo koulua tai mitää niin voi elää "haamuna" :D

• veganism

En sanoisi, että varsinkaan peruna lihottaa. Itse syön tällä hetkellä uunissa tehtyjä perunalohkoja ja eivät ole koskaan minua lihottaneet. Sama pastan ja riisin kanssa, niitä syön päivittäin.

Lisäämällä tuoreita vihanneksia ja hedelmiä, vaihtamalla riisi, spagetit ynnämuut jäysjyviin ja jättämällä maitotuotteet vähälle edesauttaa laihdutusta. Se mitä syöt riippuu niin paljon kokonaisuudesta.
      Esim. itse voin syödä kokonaisen sipsipussin päivässä ilman että karsin mitään muun päivän menuusta pois enkä siltikään liho (tottakai ei joka päivä).

Tärkeää on kuitenkin ruokkia aivoja hedelmillä. 2-3 hedelmää päivässä, vähintään 1 banaani edesauttaa sen myös mielen hyvinvointia.

Ei kuitenkaan kannata noin suurta tavoitetta ottaa. Tähtää siihen 5kg tiputukseen ja jatkat kesän mittaan siitä. Kyllä se seuraavan vuoden kesä tulee myös.

• cceci

Hei!
      Mä oon lähes samankokoinen kuin sä. Pituutta 169 ja painoa 70kg. kauheeta. Painoin vielä viime syksynyä 55... Tavoitteena olis päästä takas tohon. eli 15 kiloa pois! Ajattelin aloittaa niinkin radikaalilla laihdutuskeinolla, kuin 21 päivän vesipaastolla! Idean sain nähtyäni tän videon: http://www.youtube.com/watch?v=swDMBV90BIU Alotan heti huomenna tän. Olisko sulla sähköpostiosotetta? niin voitais vaikka yhessä jutella edistymisestämme :)

• Veganism

Vesipaastot laihdutusta varten ovat todella vaarallisia eikä niihin tulisi ryhtyä.

• ihmettelijä_nro1700

ei auennu mulle (en jaksanu kattua kokonaan loppuun), joiko toi täti tosiaan PELKKÄÄ VETTÄ 21 päivää?! Ei edes mitään vitaminoitu, hiilihapollista teollista mukavoo kivennäisvettä? Vaan oonko täys taukki ja ymmärsin tän väärin. Jos en, kuulostaa toi joltain itse pakotetulta modernilta aushwitch-ruokavaliolta. Siinä tapauksessa, kyseinen nainen on varmaan työtön, eihän ihminen jumalauta voi olla keskiraskaassa työssä 8h/pv, ja elää vedellä. Ja ilmeisesti pyhällä hengellä?

• neuvoja(:

Noi vesidieetit ja syön 400 kcal / pv jutut kannattaa unohtaa heti paikalla! Jos haluu oikeesti laihtuu sillee terveesti, ja saaha nätin timmin vartalon kannattaa liikkuu runsaasti, mut ei mitenkää kolmen tunnin juoksulenkki päivittäin tyylillä, ja syödä terveellisesti.

Tässä pari esimerkkiä :)

Liikunta:

-2-3 krt/vko rankkaa hikiliikuntaa (juoksu, zumba tms hikisisälaji jne...)
      -ja sit 3 krt/vko esim lenkki, eli semmone reilu tunnin reipas kävely vaikka kaverin tai ipodin kanssa
      - lihaskuntoo vähä päivittäi. esim 50 vatsaa ja 50 naistenpunnerrusta / pv
      tai mikä omaan lihaskuntoon tuntuu hyvältä :)
      - kulje lyhyet matkat (esim kauppaan, kirjastoon, kaverille tms..) kävellen, tai vaikka nyt ku pyöräilykausi alkaa ni pyörällä
      - muista venytellä aina varsinki hikiliikunnan jälkeen! Ja kevyet venyt mielelläään myös peruslenkin jälkeen
      - ÄLÄ yritä noudattaa tätä pakonomaisesti! Jos sataa kaatamalla ni jätä lenkki suosiolla väliin, tee vaikka vähän enemmä erilaisia lihaskuntojuttuja kotona :)
      Eli älä ota liikunnasta mtn pakkomiellettä vaa tee oman kunnon mukaan, ja liiku tavalla josta tykkäät!

ruokailu:
      - jätä vaalee leipä kokonaan pois. Syö ruisleipää, näkkärii ym. Margariinii voi hyvällä omalla tunnolla laittaa, kuhan ei kauheesti.
      - puuro marjat on ehkä paras aamupala maailmassa! pitää nälkää pitkälle päivään eikä paljon kaloreita. Nykyset minuuttipuurot on tosi käteviä ja hyviä!
      - syö ainaki 3-4 krt/pv annoskokojen ei tartte olla suuria, mut ittensä nälässäpitaminen ei todellakaan oo hyvä idea.
      - älä syö herkkuja! Ei mtn pullaa, karkkii, sipsii ym mielellään ollenkaan :) Joskus herkuttelu ei tietenkää haittaa, kunhan se pysyy kohtuudessa, eli ei mtn koko sipsipussii / 300 g karkkipussii. Ja napostelu pois!
      - syö kalaa kanaa lihaa jne KUNNON ruokaa! Kun syöt vaikka päivällisen niin että maha tulee täyteen, ei illalla oo nii suurta himoo napostella. Pastaa, perunaa ym voi toki syyvä, kunhan ei vaan yletöntä määrää
      - hedelmiä hedelmiä hedelmiä... Kun naposteluhimo iskee, kuori omena !

Onnistut kyllä, kuha vaa piet ittes kurissa ja suhtaudut asiaan kumminki positiivisesti, et ahdistuksella :)
      Itekkin tässä yritän just semmosta 8 kg pudottaa, katotaa mite käy!

• BD

Kymmenen kiloa kahdessa kuukaudessa eli kilo per viikkoa on periaatteessa ihan mahdollista, muttei oikein sinun lähtötilanteessasi, vaan jollakin todella runsaasti ylipainoisella. Suosittelisinkin ettet tähtää mihinkään kilolukemaan, vaan liikut runsaasti ja syöt terveellisesti ja tarpeeksi. Vaikket saavuttaisi haluamaasi kilolukemaa, kiinteydyt ja ympäryslukemasi pienenevät.

Suurin piirtein noista lukemista olen pariin otteeseen pudottanut kymmenisen kiloa. Kyllä siinä puoli vuotta-vuosi meni ihan tiukoillakin syömisillä ja runsaalla liikunnalla.

• samoilla linjauksill

mäkin keventäisin ensin tonne 6:lla alkavaan painoon, että on esimerkiksi turvallisen kaukana seitsemästäkympistä, vaikka 67,5 kiloa ja turvotuksillakaan ei näy enää 70 kiloa.
        Sitten tavoittelisin 65 kiloa. 5 kiloa suht normaalikokoiselta on paljon!

Tarvitset myös onnistumisen kokemuksia, siksikin vaikka kaksi kiloa kerrallaan on sopiva ja hauska tapa pudottaa. Matka ei tunnu niin pitkältä.

65 kiloisena olet normaalipainoinen ja jos nyt myös liikut, kauniskroppainen. Silloin voi sitten puntaroida uudelleen lisätiputtelun tarvetta ja haluja.

• Onnistunut

Jos haluaa painon myös pysyvän tavoitteessa laihdutuksen jälkeen, niin pitää syödä terveellisesti. Jos vain jättää syömättä pitkän ajan, ja sitten taas syö normaalisti, paino nousee takaisin. Kokemusta on. Nyt jonkin ajan kuluttua olen saanut itseni tavoitteeseen. :D Olen 160cm ja nyt painan 45kg Pudotin 3 kiloa pysyvästi 2 viikon aikana. Onnea teille!

ps: Se vesipaasto ei ole hyvä idea.

• haluaaonnistua

hei olet juuri tavoitepainossani! Itse olen 160cm myös mutta 58kg:( haluaisin tuonne 45-46kg! Kuinka paljon syöt päivässä ja miten liikut

• Fleur.-

´´Pudotin 3 kiloa pysyvästi 2 viikon aikana.´´

Eli laihduttamisestasi on jo yli vuosi takana? Sillä jos laihduttamisesta ei ole vähintään vuosi takana, ei voi sanoa laihduttaneensa pysyvästi. En suinkaan epäile ettetkö pystyisi pitämään nykyistä painoasi vuosia, mutta ei voi sanoa laihtuneensa pysyvästi ennenku laihtumisesta on kestänyt AINAKIN vuosi. :)

• dffd

Kannattaa suosia keittoja esim. kaupasta saa halvalla Lämmin kuppi keittoja, jotka ovat täyttäviäkin! Yksi paketti maksaa n. 1,70€ ja siinä tulee kolme pussia eli yhdestä paketista saat kolmet keitot. Ja tietty jotain ananasta ja maustamatonta jogurttia (sekaan marjoja, banaania yms.). Kannattaa joka ruokailun yhteydessä vaikka pilkkoa kurkun palasia nopeesti ja tällasta.

• miltsi3

Katsopa joskus niiden Lämmin Kuppi -keittojen tuoteselosteita! Ei mitään muuta kuin keinotekoisia aromeita ja hirveä määrä suolaa. Vähäkalorisia ovat toki, mutta muuten täysin ala-arvoista ruokaa, jota en suosittelisi kyllä kenellekään.

• Oikiaa keittua

Niin no, itse ainakin teen erilaisia keittoja ja tiedän, mitä ne sisältävät.
        Tässä esimerkiksi halpa ja hyvä keitto, jota voi syödä monta päivää/pakastella talteen.

Kattilan pohjalle tilkka öljyä
        Kuullota siinä hetki sipulia (ja valkosipulia)
        Lisää tetrallinen tomaattimurskaa tai paseerattua tomaattia
        Nakkele sekaan mieleisiäsi vihanneksia (esim. porkkana, parsakaali, paprika) tai jotain, mitä ikinä kaapeista löytyy (oliivia, herne-maissi-paprika-pussi, kurpitsansiemeniä)
        Lisää tomaattiainesta riippuen, miten "laihaa" tai tykkyä keittoa haluat. Vedellä voi tietenkin myös jatkaa, jos ei löydy lisää tomaattimurskaa. Itse laitan ainakin 3-4 purkkia kerralla = isohko kattilallinen.
        Maustele mielen mukaan, hieman tulisena tomaattisoppa on erityisen kiva.
        Päälle valtava keko raejuustoa.
        Kalorit lähinnä 1 rkl öljyä ja raejuusto ;) Ja kaikki tuoretta ja eriväristä vitamiinipitoista ravintoa!

Proteiinilisä:
        (Joukkoon voi lisätä soijarouhetta sellaisenaan - turpoaa seassa, tai pannulla kypsennettyä lihaa tai kalaa. Hiilarilisä: Kovin nälkäisenä ja pitkän ulkoilun päälle voi sekaan toki nakata kourallisen makarooniakin kypsymään, tulee hieman ruokaisampi)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5100
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      115
      1616
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1319
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      12
      1314
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1153
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1027
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      990
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      989
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      59
      795
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      783
    Aihe