Vyötärö pienemmäks

hölmöotus

Millä liikunnalla ja ruokavaliolla saisi vyötäröä kapeammaksi?

Olen 19v tyttö, 166,5cm pitkä ja painan 65kg. Olen normaalipainoinen enkä niin välitä luvuista, mutta vyötärönympärykseni on 83cm, mikä ahdistaa. Vyötäröhän ei suositusten mukaan saisi olla naisella yli 80cm ja tunnen itseni todella läskimahaksi. En voi käyttää farkkumallisia housuja ja ihon myötäisiä paitoja häpeämättä, kun vatsamakkarat pursuaa.

Olen yrittänyt laihduttaa, ja onnistunutkin, mutta aina on tullut takaisin tai jopa lisää. Kevyimmilläni olin viime joulukuussa 56kg ja vyötärö oli jtn. 76cm. Silloin tosin oli nälkä ja halusin katsella kuvia sokerisista herkuista, joita en antanut itseni syödä.. Saatoin syödä lounaaksi vain yhden omenan. Unelmoin laihuudesta, hampurilaisista ja suklaasta ja hölkkäsin ja liikuin joka päivä. Kaipaan niin takaisin siihen aikaan, vaikka peilissä koin silloinkin olevani löysä ja isomahainen. Mutta silloin ainakin lempifarkut meni vielä jalkaan.. :,/

Tällä hetkellä syön n. 1700-1800 kcal päivässä ja liikuntamotivaatiota ei oikein ole. En viitsi muuta kun kävellä, hölkkäämisestä ei tule mitään. Ruokavalioon kuuluu jotain himskatin muffinsseja ja mämmiä ja tekee mieli suklaata, enkä viitsi syödä hedelmiä.. Mietin vaan, että mikä mua oikein vaivaa, kun olen näin toivoton. Mitä kannattaisi tehdä ja mistä saan motivaation takaisin? En jaksaisi olla tällainen.. Tahdon hoikan vartalon ja hyvän kunnon. En välitä vaikka paino pysyisi näissä lukemissa, jos vyötärö vain kapenisi ja muuttuisin surkimuksesta urheilulliseksi.

9

217

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ymmärryshoi

Heitä moiset suositukset hiiteen. Ja osta isommat farkut!!!!!!

• hölmöotus

Hmm.. Niin kai, mut tahtois olla laiha. :,D Ja iso maha kuulemma lisää jotain riskiä johonkin.. Mut kiitti vastauksest.

• blackfairyyy

Ensin kysyt täällä jotain neuvoja laihtumiseen ja samalla kuitenkin valitat kun et viitsi edes hölkätä etkä viitsi edes syödä hedelmiä vaan muffineja ym. Kai sä tiedät, että laihdut kun syöt hiukan vähemmän ja terveellisesti ja liikut enemmän? Kannattaa edes yrittää, sillä jos ei edes yritä niin ei kannata myöskään narista siitä kun ei jaksa tai viitsi.

Itse laihduin 10 kiloa sillä kun aloitin lenkkeilyn, vaikka aluksi vihasin sitä. Aloitin ihan pelkästään kävelemällä koiran kanssa ja pikkuhiljaa aloin enemmän lisätä vauhtia. Parin kuukauden päästä pystyinkin jo hölkkäämään pitkiäkin matkoja. Ei niistä herkuistakaan tarvitse kokonaan luopua, mutta jätä ne minimiin, pidä vaikka kerran viikossa joku pieni herkutteluhetki. Multa lähti monta senttiä vyötäröltäkin, kun muutin vain hieman elämäntapojakin. Kyllä säkin pystyt siihen. Älä kuitenkaan nyt mihinkään nälkälakkoon ala, tuollainen "omena lounaaksi" ei ainakaan ole kellekään hyväksi, on vaan itsensä kiduttamista. Kyllä sitä motivaatiota löytyy sitten viimeistään silloin, kun olet saanut hyvän startin projektillesi!

• hölmöotus

niinku mä vaan oon jo yrittäny ja epäonnistunu niin monta kertaa etten enää jaksais x) oon niin kyllästyny laihduttamiseen.. ja lihomiseen! mut yritin kai liikaa. ehkä nyt yritän sitten vaan sitä hölkkäämistä vielä.. enkä osaa herkutella pienesti :/ kai.. Mut kiitti. :) teillä on muuten hauska tapa olla tiukasti kilttejä eiku ööh.. avuliaasti tiukkoja? No en tiiä miten sen sanois.

• vaihtoehto????

entä jos keskityt jonkin aikaa vaan siihen, että paino pysyy samana, eikä nouse?
        jatkuva stressi ja alakulo ei tue laihtumista, joten ota koko asiasta vähän taukoa (koska olet tosiaan ihan normaalipainoinenkin) sitten jaksaa taas uudella mielellä nitistää pari kiloa, jos siltä tuntuu.

Mittaathan vyötärösi (eli kaikkein kapein kohta, minulla esim, useita senttejä navan yläpuolella) etkä vatsanympärystä?

RYHTI kaunistaa ja solakoittaa, joten pää pystyyn ja keväästä nauttimaan!

• pöllöpää
        vaihtoehto???? kirjoitti:

entä jos keskityt jonkin aikaa vaan siihen, että paino pysyy samana, eikä nouse?
        jatkuva stressi ja alakulo ei tue laihtumista, joten ota koko asiasta vähän taukoa (koska olet tosiaan ihan normaalipainoinenkin) sitten jaksaa taas uudella mielellä nitistää pari kiloa, jos siltä tuntuu.

Mittaathan vyötärösi (eli kaikkein kapein kohta, minulla esim, useita senttejä navan yläpuolella) etkä vatsanympärystä?

Mitä vittua :O Vyötärö navan alapuolella? Mun mielestä se on kyllä lantio :O Vyötärö on ,kuten sanoit se keskivartalon kapein kohta mun on kyllä navan ja tissien välissä :D

• hölmöotus
        vaihtoehto???? kirjoitti:

Joo mittasin kapeimman kohdan. *Mittaa uudestaan* Nyt se on 85 cm... Eih! x,D No eehkä se on isompi iltaisin.

No kuulostaahan tuokin järkevältä.. En vaan malttaisi. Mut kiitti, piristävä kommentti. :)

• -

itselläni vyötärö 92 cm.paino 71 kiloa ja pituus 167 cm.ja olen mitannut oikeasta kohtaan.

• hölmöotus

Mulki on ollu just suunnilleen samat paino ja vyötärönympärys noin 14-vuotiaana. Sit ne vaan pieneni lähes itsestään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4028
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2891
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      844
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe