Vyötärö pienemmäks

hölmöotus

Millä liikunnalla ja ruokavaliolla saisi vyötäröä kapeammaksi?

Olen 19v tyttö, 166,5cm pitkä ja painan 65kg. Olen normaalipainoinen enkä niin välitä luvuista, mutta vyötärönympärykseni on 83cm, mikä ahdistaa. Vyötäröhän ei suositusten mukaan saisi olla naisella yli 80cm ja tunnen itseni todella läskimahaksi. En voi käyttää farkkumallisia housuja ja ihon myötäisiä paitoja häpeämättä, kun vatsamakkarat pursuaa.

Olen yrittänyt laihduttaa, ja onnistunutkin, mutta aina on tullut takaisin tai jopa lisää. Kevyimmilläni olin viime joulukuussa 56kg ja vyötärö oli jtn. 76cm. Silloin tosin oli nälkä ja halusin katsella kuvia sokerisista herkuista, joita en antanut itseni syödä.. Saatoin syödä lounaaksi vain yhden omenan. Unelmoin laihuudesta, hampurilaisista ja suklaasta ja hölkkäsin ja liikuin joka päivä. Kaipaan niin takaisin siihen aikaan, vaikka peilissä koin silloinkin olevani löysä ja isomahainen. Mutta silloin ainakin lempifarkut meni vielä jalkaan.. :,/

Tällä hetkellä syön n. 1700-1800 kcal päivässä ja liikuntamotivaatiota ei oikein ole. En viitsi muuta kun kävellä, hölkkäämisestä ei tule mitään. Ruokavalioon kuuluu jotain himskatin muffinsseja ja mämmiä ja tekee mieli suklaata, enkä viitsi syödä hedelmiä.. Mietin vaan, että mikä mua oikein vaivaa, kun olen näin toivoton. Mitä kannattaisi tehdä ja mistä saan motivaation takaisin? En jaksaisi olla tällainen.. Tahdon hoikan vartalon ja hyvän kunnon. En välitä vaikka paino pysyisi näissä lukemissa, jos vyötärö vain kapenisi ja muuttuisin surkimuksesta urheilulliseksi.

9

220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ymmärryshoi

Heitä moiset suositukset hiiteen. Ja osta isommat farkut!!!!!!

• hölmöotus

Hmm.. Niin kai, mut tahtois olla laiha. :,D Ja iso maha kuulemma lisää jotain riskiä johonkin.. Mut kiitti vastauksest.

• blackfairyyy

Ensin kysyt täällä jotain neuvoja laihtumiseen ja samalla kuitenkin valitat kun et viitsi edes hölkätä etkä viitsi edes syödä hedelmiä vaan muffineja ym. Kai sä tiedät, että laihdut kun syöt hiukan vähemmän ja terveellisesti ja liikut enemmän? Kannattaa edes yrittää, sillä jos ei edes yritä niin ei kannata myöskään narista siitä kun ei jaksa tai viitsi.

Itse laihduin 10 kiloa sillä kun aloitin lenkkeilyn, vaikka aluksi vihasin sitä. Aloitin ihan pelkästään kävelemällä koiran kanssa ja pikkuhiljaa aloin enemmän lisätä vauhtia. Parin kuukauden päästä pystyinkin jo hölkkäämään pitkiäkin matkoja. Ei niistä herkuistakaan tarvitse kokonaan luopua, mutta jätä ne minimiin, pidä vaikka kerran viikossa joku pieni herkutteluhetki. Multa lähti monta senttiä vyötäröltäkin, kun muutin vain hieman elämäntapojakin. Kyllä säkin pystyt siihen. Älä kuitenkaan nyt mihinkään nälkälakkoon ala, tuollainen "omena lounaaksi" ei ainakaan ole kellekään hyväksi, on vaan itsensä kiduttamista. Kyllä sitä motivaatiota löytyy sitten viimeistään silloin, kun olet saanut hyvän startin projektillesi!

• hölmöotus

niinku mä vaan oon jo yrittäny ja epäonnistunu niin monta kertaa etten enää jaksais x) oon niin kyllästyny laihduttamiseen.. ja lihomiseen! mut yritin kai liikaa. ehkä nyt yritän sitten vaan sitä hölkkäämistä vielä.. enkä osaa herkutella pienesti :/ kai.. Mut kiitti. :) teillä on muuten hauska tapa olla tiukasti kilttejä eiku ööh.. avuliaasti tiukkoja? No en tiiä miten sen sanois.

• vaihtoehto????

entä jos keskityt jonkin aikaa vaan siihen, että paino pysyy samana, eikä nouse?
        jatkuva stressi ja alakulo ei tue laihtumista, joten ota koko asiasta vähän taukoa (koska olet tosiaan ihan normaalipainoinenkin) sitten jaksaa taas uudella mielellä nitistää pari kiloa, jos siltä tuntuu.

Mittaathan vyötärösi (eli kaikkein kapein kohta, minulla esim, useita senttejä navan yläpuolella) etkä vatsanympärystä?

RYHTI kaunistaa ja solakoittaa, joten pää pystyyn ja keväästä nauttimaan!

• pöllöpää
        vaihtoehto???? kirjoitti:

entä jos keskityt jonkin aikaa vaan siihen, että paino pysyy samana, eikä nouse?
        jatkuva stressi ja alakulo ei tue laihtumista, joten ota koko asiasta vähän taukoa (koska olet tosiaan ihan normaalipainoinenkin) sitten jaksaa taas uudella mielellä nitistää pari kiloa, jos siltä tuntuu.

Mittaathan vyötärösi (eli kaikkein kapein kohta, minulla esim, useita senttejä navan yläpuolella) etkä vatsanympärystä?

Mitä vittua :O Vyötärö navan alapuolella? Mun mielestä se on kyllä lantio :O Vyötärö on ,kuten sanoit se keskivartalon kapein kohta mun on kyllä navan ja tissien välissä :D

• hölmöotus
        vaihtoehto???? kirjoitti:

Joo mittasin kapeimman kohdan. *Mittaa uudestaan* Nyt se on 85 cm... Eih! x,D No eehkä se on isompi iltaisin.

No kuulostaahan tuokin järkevältä.. En vaan malttaisi. Mut kiitti, piristävä kommentti. :)

• -

itselläni vyötärö 92 cm.paino 71 kiloa ja pituus 167 cm.ja olen mitannut oikeasta kohtaan.

• hölmöotus

Mulki on ollu just suunnilleen samat paino ja vyötärönympärys noin 14-vuotiaana. Sit ne vaan pieneni lähes itsestään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      63
      2142
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      5
      1805
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      236
      1298
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      960
    5. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      88
      950
    6. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      21
      875
    7. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      116
      782
    8. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      39
      730
    9. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      19
      716
    10. Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun

mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?
      Sinkut
      93
      699
    Aihe