Liittoihin kuulumattomat loisivat muiden kustannuksella

tosi on sano jaska

Liittoihin kuulumattomat työntekijät ja toimihenkilöt loisivat työpaikoillaan liittoon kuuluvien kustannuksella.

Sitten nämä loiset kiukuttelevat siitä, että ovat loisia. Aika ihme porukkaa.

Mutta ei se mitään, kyllä me loiset pystytään elättämään, kun niistä ei itse siihen ole.

34

203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jqaas

Kerro ny vielä, millä tavoin.

• tosi on sano jaska

Arvoisa jqaas!

Sillä tavalla ne loisivat, että niille kelpaa kuitenkin ammattiliittojen neuvottelemat työehtosopimukset ja palkankorotukset. Loisethan ovat aina ensimmäisenä kysymässä uuden työehtosopimuksen tultua voimaan, että paljonko minun palkkani nyt nousee, ja saanko lisää lomapäiviä.

Yksityinen loiskassa ei neuvottele kenenkään palkoista tai työehdoista eikä anna apua työntekijälle, jos hänet laittomasti irtisanotaan tai muuten kiusataan työpaikalla.

• Liittoon kuulumattomilla ei ole muuta mahdollisuutta annettukaan kuin tehdyt työehtosopimukset. Norjassa on toisin. Mutta tämähän on juuri ay:n vaatima käytäntö, koska muutenhan se olisi lakkoilevilta puoskareilta sama kuin housuunsa kusisi. Jos ihmisille annettaisiin valinnan vapaus omiin asioihinsa, ilman, että heitä haukuttaisiin ja syyllistettäisiin, niin veikkaan, että monet olisivat esim. siellä paperitehtailla tehneet töitä lakkoilun sijaan. Sosialismiin täytyy aina ihmiset pakottaa mukaan. Näin se vain on.

• neljäs-nainen
        Riesen kirjoitti:

Liittoon kuulumattomilla ei ole muuta mahdollisuutta annettukaan kuin tehdyt työehtosopimukset. Norjassa on toisin. Mutta tämähän on juuri ay:n vaatima käytäntö, koska muutenhan se olisi lakkoilevilta puoskareilta sama kuin housuunsa kusisi. Jos ihmisille annettaisiin valinnan vapaus omiin asioihinsa, ilman, että heitä haukuttaisiin ja syyllistettäisiin, niin veikkaan, että monet olisivat esim. siellä paperitehtailla tehneet töitä lakkoilun sijaan. Sosialismiin täytyy aina ihmiset pakottaa mukaan. Näin se vain on.

Norjassa on varmaan työntekijöillä ja työnantajilla murheensa niin kuin meilläkin tai Kiinassa.

Missään, ei sitten niin missään, ei Afrikassa paimentolaisten tai sademetsissä elävien heimojen keskuudessa eletä kuin siat pellossa, vaikka siellä ei lakeja tai sopimuksia ole niin JÄRJESTYS ja arvot sielläkin määrittävät niin yksilön kuin yhteisönkin elämää ja ongelmia on silti!!! Ihminen on ihminen, vaikka voissa paistais!

Mikäli minun sisälikutaitoni on tallella niin nimenomaan tällä palstalla liittoon kuulumattomat ovat saaneet paremman palkan, paremmat työehdot kuin liittoon kuuluvat! Nyt kysyn: onko liittoon kuulumattomien ongelma liian s u u r i vai liian p i e n i palkka????

Puoskareista sen verran, että Kelan asiantuntija lääkärin ja vale-lääkärin ero on se, että vale-lääkäri on nähnyt potilaan!

• höh.

Ammattiliiton jäsenet loisivat liittoihin kuulumattomien veroissa 40-50% osuudella liittomaksuistaan.

• höh ittelles

Mikäs matemaatikko tuollaisia lukuja heittelee? Taitaa olla se kuuluisa entinen matemaatikko Mauno Mutikainen.

Olisi loisienkin syytä vähän perustella, mistä löytyy tuollaiset 40-50% osuudet liittomaksuissaan.

• höh höh
        höh ittelles kirjoitti:

Mikäs matemaatikko tuollaisia lukuja heittelee? Taitaa olla se kuuluisa entinen matemaatikko Mauno Mutikainen.

Olisi loisienkin syytä vähän perustella, mistä löytyy tuollaiset 40-50% osuudet liittomaksuissaan.

Marginaaliverosta. Ay-maksua kohdellaan työtulovähenyksenä. Liitotkin mainostavat samaa.

• 88

ja ammattiliittopomot loisivat liittoihin kuuluvien palkkapussilla!!!

• -totuus-

Ainakin tuo ylläoleva pitää paikkansa !
      Vai voiko liittojen jäsenet väittää saavansa jäsenmaksunsa suuruista hyötyä liittoihin kuulumisestaan ?
      Jos voi niin matemaattiset perustelut !

• neljäs-nainen

Ammattiliittoon kuuluminen tuo paljon suuremman hyödyn kuin jäsenmaksun suuruuden, osa siitä ei ole edes rahalla mitattavissa.

Ilman ammattiliittoja ja niiden vaikutusta tämän yhteiskunnan sairaan-terveydenhoitoon, työturvallisuuteen, työehtoihin, palkkohin ja niiden perusteisiin, päivähoitoon ja koulutukseen ei meillä asiat olisi niin hyvin kuin ne on!

Tästä voi tietenkin vääntää matemaattista kaavaa, se ei tosiasioita muuksi muuta! Ammattiliitoista Suomessa ovat hyötyneet kaikki osakkeenomistajista, johtajista vammaisiin, lapsiin ja vanhuksiin.

Loisimisen olen laskenut toisin: YTK:n porukka maksaa v e r o a siitä osasta minkä ammattiliitonjäsen saa verovähennystä jäsenmaksusta!!

Niin, että YTK:n sakki MAKSAA saman kuin liitonjäsenkin, näiden kahden erona on, että ammattiliitonjäsenet ovat o s a neuvottelu- ja sopimusjärjestelmää, joka tätä yhteiskuntaa ja työelämää kehittää ja säätelee, toisin sanoen pistää itsensä likoon kun on yhteisistä a s i o i s t a kyse.

Tälläiset perustelut minulla on.

• Ei ay
        neljäs-nainen kirjoitti:

Ammattiliittoon kuuluminen tuo paljon suuremman hyödyn kuin jäsenmaksun suuruuden, osa siitä ei ole edes rahalla mitattavissa.

Ilman ammattiliittoja ja niiden vaikutusta tämän yhteiskunnan sairaan-terveydenhoitoon, työturvallisuuteen, työehtoihin, palkkohin ja niiden perusteisiin, päivähoitoon ja koulutukseen ei meillä asiat olisi niin hyvin kuin ne on!

Tästä voi tietenkin vääntää matemaattista kaavaa, se ei tosiasioita muuksi muuta! Ammattiliitoista Suomessa ovat hyötyneet kaikki osakkeenomistajista, johtajista vammaisiin, lapsiin ja vanhuksiin.

Loisimisen olen laskenut toisin: YTK:n porukka maksaa v e r o a siitä osasta minkä ammattiliitonjäsen saa verovähennystä jäsenmaksusta!!

Niin, että YTK:n sakki MAKSAA saman kuin liitonjäsenkin, näiden kahden erona on, että ammattiliitonjäsenet ovat o s a neuvottelu- ja sopimusjärjestelmää, joka tätä yhteiskuntaa ja työelämää kehittää ja säätelee, toisin sanoen pistää itsensä likoon kun on yhteisistä a s i o i s t a kyse.

Tälläiset perustelut minulla on.

Väärin olet laskenut. Liittoon kuulumaton maksaa verot täydestä ansiostaan. Liittoon kuuluva saa verovähennystä jäsenmaksuistaan. Se on poissa valtion verotuloista. Valtio kerää puuttuvat verot jossain muodossa kaikilta veronmaksajilta. Valtio on me veronmaksajat.

• neljäs-nainen
        Ei ay kirjoitti:

Väärin olet laskenut. Liittoon kuulumaton maksaa verot täydestä ansiostaan. Liittoon kuuluva saa verovähennystä jäsenmaksuistaan. Se on poissa valtion verotuloista. Valtio kerää puuttuvat verot jossain muodossa kaikilta veronmaksajilta. Valtio on me veronmaksajat.

Niin kuin kirjoitin kaikki ammattiliittojen tappelemat asiat hyödyttävät k a i k k i a veronmaksajia, ihan jokaista ei vain ammattiliittojen jäseniä.

Ihmisten henkinen ja fyysinen hyvinvointi ei ole rahalla mitattavissa eikä ostettavissa. Yhteiskunnan turvallisuus, vakaus on ASIA jota yritys- ja sijoitustoiminta edellyttää toiminta ympäristöltään ja jos ei mitään s i j o i t a niin ei mitään saa.

Ihan oikein olen laskenut, se on mitä kukin haluaa ja arvostaa. Minä arvostan tätä hyvinvointiyhteiskuntaa, rauhaa ja turvallisuutta. Jos raha (€€€€€€€) eurot ratkasevat asiat niin silloin pitää toimia sen mukaan ja olla valmis maksamaan se "hinta" mikä rahalla on. Luopumaan hyvinvointiyhteiskunnasta, turvallisuudesta, koulutuksesta, sairaan- ja terveydenhoidosta, päivähoidosta jne...

• asdaaaa
        neljäs-nainen kirjoitti:

Niin kuin kirjoitin kaikki ammattiliittojen tappelemat asiat hyödyttävät k a i k k i a veronmaksajia, ihan jokaista ei vain ammattiliittojen jäseniä.

Ihmisten henkinen ja fyysinen hyvinvointi ei ole rahalla mitattavissa eikä ostettavissa. Yhteiskunnan turvallisuus, vakaus on ASIA jota yritys- ja sijoitustoiminta edellyttää toiminta ympäristöltään ja jos ei mitään s i j o i t a niin ei mitään saa.

Ihan oikein olen laskenut, se on mitä kukin haluaa ja arvostaa. Minä arvostan tätä hyvinvointiyhteiskuntaa, rauhaa ja turvallisuutta. Jos raha (€€€€€€€) eurot ratkasevat asiat niin silloin pitää toimia sen mukaan ja olla valmis maksamaan se "hinta" mikä rahalla on. Luopumaan hyvinvointiyhteiskunnasta, turvallisuudesta, koulutuksesta, sairaan- ja terveydenhoidosta, päivähoidosta jne...

Paskan marjat. Ainakaan mulle ei ole ollut mitään hyötyä ahtaajien ökypalkoista. Sisältökysymysten osalta taas todella jäseniä/ei-jäseniä hyödyttäviä muutoksia ei ole ollut käytännössä lainkaan.

• neljäs-nainen
        asdaaaa kirjoitti:

Paskan marjat. Ainakaan mulle ei ole ollut mitään hyötyä ahtaajien ökypalkoista. Sisältökysymysten osalta taas todella jäseniä/ei-jäseniä hyödyttäviä muutoksia ei ole ollut käytännössä lainkaan.

Vai ei ole ollut ahtaajien ökypalkoista mitään hyötyä! Kyllä ahtaajien palkoista niin kuin osa-aikaisen siivoojan ja kaupanksssankin palkoista ja eläkeläisen veroista niin kuin työttömänkin peruspäivärahastakin viedään VERO ja niistä hyötyvät kaikki, osakeenomistaja, yrittäjä, eläkeläinen, työtön, ihan kaikki!!!

Kadehtimalla jonkun ammattiryhmän parempia palkkoja tai työehtoja et saavuta yhtään mitään ja jos saat hyvin ansaitsevien palkat laskemaan niin silloin köyhtyvät kaikki, s i n ä k i n!!!

Niin kauan kun on jäseniä ja ei jäseniä niin niitä parannuksia ei tule, silloin kun duunarit eivät pidä yhtä on turha odottaa yhtään mitään!

• /Tutkain
        neljäs-nainen kirjoitti:

Vai ei ole ollut ahtaajien ökypalkoista mitään hyötyä! Kyllä ahtaajien palkoista niin kuin osa-aikaisen siivoojan ja kaupanksssankin palkoista ja eläkeläisen veroista niin kuin työttömänkin peruspäivärahastakin viedään VERO ja niistä hyötyvät kaikki, osakeenomistaja, yrittäjä, eläkeläinen, työtön, ihan kaikki!!!

Kadehtimalla jonkun ammattiryhmän parempia palkkoja tai työehtoja et saavuta yhtään mitään ja jos saat hyvin ansaitsevien palkat laskemaan niin silloin köyhtyvät kaikki, s i n ä k i n!!!

Niin kauan kun on jäseniä ja ei jäseniä niin niitä parannuksia ei tule, silloin kun duunarit eivät pidä yhtä on turha odottaa yhtään mitään!

Erottelen itse tuon verovähennysoikeuden ja liittoon kuulumisen. Eihän kirkollisverostakaan saa verovähennyksiä, miksi siis ay-jäsenmaksusta.

Meinasin ehdottaa työttömyyskassamaksusta luopumisesta, mutta se on käytännön mahdottomuus. Joillain aloilla maksu moninkertaistuisi, jos SAK:laisten kassojen maksuprosentti otettaisiin yleisesti käyttöön.

Epäilen vahvasti, että esimerkiksi 50 000 euroa vuodessa ansaitseva paperimies tuskin saa kolme kertaa parempaa palvelua liitoltaan/kassaltaan, kuin vaikkapa arkkitehti. Paperimies maksaa liitolle 500 euroa (1%) ja kassaan 250 euroa (0,5%) Arkkitehti 330 euroa, josta kassamaksun osuus on 79 euroa.

Kannattaa myös huomioida, että peruspävärahaa ei makseta liiton jäsenmaksusta, vaan se kerätään työnantajilta ja työntekijöiltä palkkaverotuksessa. Lisäksi työttömyyskassamaksun kautta rahoitetaan viisi prosenttia työtömyysvakuutusrahastojen varoista. Jos olet työttömyyskassam jäsen tullessasi työttömäksi, olet oikeutettu peruspäivärahan sijaan ansiosidonnaiseen päivärahaan.

• neljäs-nainen
        /Tutkain kirjoitti:

Erottelen itse tuon verovähennysoikeuden ja liittoon kuulumisen. Eihän kirkollisverostakaan saa verovähennyksiä, miksi siis ay-jäsenmaksusta.

Meinasin ehdottaa työttömyyskassamaksusta luopumisesta, mutta se on käytännön mahdottomuus. Joillain aloilla maksu moninkertaistuisi, jos SAK:laisten kassojen maksuprosentti otettaisiin yleisesti käyttöön.

Epäilen vahvasti, että esimerkiksi 50 000 euroa vuodessa ansaitseva paperimies tuskin saa kolme kertaa parempaa palvelua liitoltaan/kassaltaan, kuin vaikkapa arkkitehti. Paperimies maksaa liitolle 500 euroa (1%) ja kassaan 250 euroa (0,5%) Arkkitehti 330 euroa, josta kassamaksun osuus on 79 euroa.

Kannattaa myös huomioida, että peruspävärahaa ei makseta liiton jäsenmaksusta, vaan se kerätään työnantajilta ja työntekijöiltä palkkaverotuksessa. Lisäksi työttömyyskassamaksun kautta rahoitetaan viisi prosenttia työtömyysvakuutusrahastojen varoista. Jos olet työttömyyskassam jäsen tullessasi työttömäksi, olet oikeutettu peruspäivärahan sijaan ansiosidonnaiseen päivärahaan.

Voisit sen tutkasi säätää uuteen uskoon! Sen enempää arkkitehti kuin paperimieskään ei kuulu liittoon sen takia, että häntä palveltaisiin sen mukaan miten palojn he maksavat jäsenmaksua! Paperimiehet ja arkkitehdit kuuluvat ammttiliitoon työehtosopimustensa takia!

Verovaroja työttömyysturvaan käytetään oli se peruspäivärahaa tai ansiosidonnaista ja piste!

• /Tutkain
        neljäs-nainen kirjoitti:

Voisit sen tutkasi säätää uuteen uskoon! Sen enempää arkkitehti kuin paperimieskään ei kuulu liittoon sen takia, että häntä palveltaisiin sen mukaan miten palojn he maksavat jäsenmaksua! Paperimiehet ja arkkitehdit kuuluvat ammttiliitoon työehtosopimustensa takia!

Verovaroja työttömyysturvaan käytetään oli se peruspäivärahaa tai ansiosidonnaista ja piste!

Kummasti SAK-liitot ovat äkisseet viime aikoina, että yleissitovuus ei saisi olla yleissitova. Viimeksi PAM ja kesötyöjupakka. Olen suorastaan hämmästynyt siitä innosta, jolla vuosikymmeniä sitten saatuja etuja koitetaan ay-liikkeen toimesta tuhota.

• neljäs-nainen
        /Tutkain kirjoitti:

Kummasti SAK-liitot ovat äkisseet viime aikoina, että yleissitovuus ei saisi olla yleissitova. Viimeksi PAM ja kesötyöjupakka. Olen suorastaan hämmästynyt siitä innosta, jolla vuosikymmeniä sitten saatuja etuja koitetaan ay-liikkeen toimesta tuhota.

Äläs nyt SAK:n liitothan ovat ajaneet firmat muualle ja ovat aina, AINA vaatimassa lisää ja lisää... ovat varsinaisia ahmatteja!!

Miten sekin asia on heittänyt häränpyllyä tällä palstalla?

• niin se menee

olikin odotettavissa, että joku loinen tännekin kirjoittaa.
      Mutta onhan se helppo huudella kun ei itse mistään mitään tiedä ja tuskin pystyy edes omasta elämästään huolta pitämään. Työpaikalla pitää kuitenkin tehdä työtä ja olla hyödyksi työnantajalleen.

• 88

eikös se ole niin että me loiset joudutaan pitämään itse puolemme ja te jotka ette itse osaa asioitanne hoitaa tarvitsette loisivien liittojen apua!? kyllä me aina työmme hoidamme siksi ei tarvi kalliita liittoja taakse loisimaan!

• Madde1

Liittoa ei aikoinaan kiinnostanut minunkaana asiat... Erosin, liityin loimaalaiseen ja palkkasin oman asianajajan. Käräjät käytiin vs.
        ex-työnantaja = 16798,31
        Kyllä mieltä lämmitti...

• sähköliittolainen

Totta kai kannattaa kuulua liittoon jo sen etujen takia. Tälle vuodellekin olen käynyt jo EU-pääkaupungissa, jossa olimme kolme päivää täydellä ylöspidolla. Tulossa on vielä alkukesästä matka Pietariin sekin kolmipäiväinen ylöspidolla. Kesällä golfaamme Virossa ja Suomessa Liiton paikoissa. Karkeasutiarvioiden saan maksamani eurot monin verroin takaisin. Aina kannattaa kuulua liittoon ja pyrkiä sops dem kerman voideltavaksi.

• -totuus-

Vedänkin kaikki pahat sanani liittoihin kuulumisesta koska littojen jäsenet reissaa noin hienosti vaatimattomalla jäsenmaksullaan.
      Kaikki vaan liittoihin jäseniksi ja reissuun, tähän ei Loimaan kassa pysty !

• tuleva ex-jäsen

Olen maksanut liiton maksuja toistakymmentä vuotta. Viime syksynä kun minut sanottiin laittomasti irti, ei liitosta tullut mitään apua. Työntekijöitä irtisanottiin ja töitä jaettiin määrä-aikaisille.Liitto ei puuttunut asiaan millään tavoin. Työnantaja pääsi kuin koira veräjästä. Nyt asia menossa oikeuteen. Kun tälläistä tapahtuu, oletan liiton auttavan. Mutta kun ei, niin ei ole halua olla tässä mukana. Joten eroan.

• tässä on hyvä olla

Kyllähän se nyt on niin että aivan turhaan on maksaa liikaa, loisimatta minä olen etuni ja korotukseni saanut, ei siinä AY ole avittanut yhtään, mutta niinhän se on että viisas pääsee vähemmällä. Varmaan palstan molokisti tulee taas huutamaan.
      Kyllä YTK on poikaa.

• -totuus-

Mut kaikki me littoihin kuulumattomat ja YTK.laiset voisimme nostaa hattua solidaarisuusesta liittojen jäsenille, ainakin heille jotka näkevät vaivaa tänne kirjoittelemalla ja kertomalla meille miten tyhmiä ja avuttomia olemme!
      Meidän parastahan he tietenkin haluavat ! :-)

• parempikin

Kenenkä parasta te haluatte, vai haluatteko?

• se on se insinööri

Paljoo kiinnostaa kenenkään paskamahan mahan kasvatusta rahottaa, taikka tukea rahallisesti vasemmistoa eduskuntavaaleissa. Tässähän nyt näkee ihan selkeesti kuinka kateellista porukkaa nuo vasemiston tukiat ovat kun ovat maksaneet käytännössä ihan tyhjästä monta kertaa ytk.n jäsen maksun. Ite olen ilmasiks rian jäsen ihan opiskelujen takia, mutta koskaan en ole liittoja tarvinnut. Pysyy isoissa firmoissa niin ei kuseteta.

• neljäs-nainen

Minua ei kiinnosta tukea rahallisesti, sanallisesti eikä muutenkaan oikeistoa eduskuntavaaleissa tai kunnalisvaaleissa, koska sen näkee mitä sakkia ne ovat!

Vaikka SAK:laisten liittojen jäsenet maksavat palkastaan ihan vapaaehtoisesti ammattiliiton jäsenyydestä, että saadaan työehtosopimukset ja ajanmukainen työlainsäädäntö niin eikös nämä laksutikulla leikkijät tee siitä itselleen ongelman!

Yksikään YTK:n jäsen ei tietäisi mitä alalla vähintään pitää maksaa jos työehtosopimuksia ei olsi, työnantaja voisi hatusta heittää jonkun summan ilmaan ja sanoa tämä on palkkasi!

Tämä on vapaa maa ja jos kuuluu ammattiliittoon niin mitä helkattia se YTK:n sakkia liikuttaa, tehän saatte kaiken sen minkä liitonjäsenet ja niin halvalla!

• -totuus-

Äläpä neljäs-nainen käännä asiaa toisinpäin kuin mitä se on eli: Mitä helkattia se ammattiliiton jäseniä heiluttaa jos kaikki eivät siihen porukkaan halua.
      Ja osa ammattiliittojen jäsenten kirjoituksista on sellaisia etten sellaisten kirjoittajien kanssa samaan puulaakiin haluakaan !

• Aina ay

Juuri noin yksinkertaisia te olette! Ammattiliittoon kuuluvia "heiluttaa" nimenomaa se mitä enemmän jäseniä sitä vahvempi liitto. Sitä te Loimaan lampaat ette ymmärrä kun ette ikinä puolusta omia, ettekä toistenne oikeuksia. Työnantaja kohtelee teitä just niinkuin haluaa ja onnea niille joille arpa on heittänyt "hyvän" työnantajan. Valitettavasti näin ei ole kaikilla, vaan surullisia tarinoita kuulee kaiken aikaa.

• Reppuhitsari

En ole liittoon kuulunut kymmeneen vuoteen.Ei ole ajanut mitään ainakaan metalliliitto.itse olen palkat neuvotellut.

• rtyuop0987654ertyuio

Olet juuri noita nollia jotka hokee tota samaa huttua. Liitto ne sinunkin KAIKKI etusi on neuvotellut ja neuvottelee. Lomat, sairasajanpalkan, työajanlyhennykset , ym. Mutta tollo on tollo eikä tajua mistään mitään.

• Niinpä näyt olevan TOLLOJENTOLLO. Ainakin metalliliitto on sorsinut reissumiehiä.Ei ole niiden asioita ajanut 40 vuoteen.Turhaa maksaa tyhjästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      10
      1681
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      131
      1670
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      253
      1198
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1078
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      210
      1066
    6. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      955
    7. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      128
      939
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      3
      887
    9. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      868
    10. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      10
      865
    Aihe