Alkuhuuman päättymistäkö tämä on?

kjkjl

Sanokaa nyt hyvät ihmiset mitä minun pitäisi tehdä? Tunnen oloni aviomieheni kanssa nykyisin todella onnettomaksi. Huomaan olevani kiukkuinen ja oikeastaan olen huomannut että minua ärsyttää miehessä monikin asia. Hän ei auta minua kotitöissä oikeastaa yhtään ja saan hoitaa meidän 3 pientä lasta suurimmaksi osaksi yksin ja vaikka meillä on pienet lapset niin mies silti muka tarvii itse päiväunet ja kulkee miten sattuu, on paljon pois siis kotoa. On se aina ennenkin tuollanen varmaan ollut, mut jotenkin nyt vasta sen huomaan ja hirveästi alkanut pänniä tuollanen moukkamainen käytös ja olen siitä sanonut mutta silti ei mikään muutu. Tiedän etten itsekään ole täydellinen ja olen yrittänyt muuttaa omaa käytöstäni, mutta ahdistaa silti hirveästi se kun tuntuu että meidän suhteestamme on kadonnut rakkaus niin kuin seinään. Tai ainakin minun puoleltani. Ollaan oltu 5 vuotta naimisissa ja meillä on kolme lasta, joten ero ei tule kyseeseen ainakaan tässä vaiheessa. Olen miettiny onko tämä jotain suhteen arkiintumista mitä vaihetta me nyt eletään? Alkuhuuman loppumista? Voiko sitä tunnetta saada mitenkään takaisin? Aijemmin olin tosi rakastunut mieheeni ja mustasukkainenkin jonkun verran (terveellä tavalla) mutta nykyään en tunne enää edes mustasukkaisuutta häntä kohtaan ja jotenkin sekin saanut minut huolestumaan tästä tilanteesta. Kaikki vaan ärsyttää hänessä. Onko mussa itessäni nyt joku vika?????

5

443

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Virheen teit

Virheen teit, kun menit tuollaisen kanssa naimisiin ja vielä teit sille lapsiakin.

Et kai kuvitellut, että sinä jotenkin mysytiesti muutat kotitöistä kiinnostumattoman mihen kodin hengettäreksi? Olisiko kannattanut miettiä sitä faktaa että toista ihmistä et voi muuttaa? Muutos lähtee jokaisesta itsestään, jos on lähteäkseen.

• tryuk09687

Taitaa olla niin, että menet tuossa rumbassa pienten lasten kanssa aikalailla jaksamisesi rajoilla? Kolme pientä lasta ja kodinhoito eivät ole pikkujuttu - etenkään, kun toinen parisuhteen osapuoli ei kanna korttansa kekoon. Väsyneenä on vaikea löytää toisesta niitä hyviä puolia, joita hänessä ehkä on.
      Mieheltäsi on ikävä kyllä tainnut jäädä huomaamatta, että teidän "firmanne" nimi on muuttunut Parisuhteesta Perheeksi..?
      Onko mitään mahdollisuutta / tukiverkkoa, että saisit vähän hengähtää tuosta rumbasta? Saisit apua kotitöihin tai vaikkapa lapset yökylään / heille hoitajan niin, että voisitte rauhassa puhua miehesi kanssa asioista ja aikaa kaksin? Kyllä miehen pitäisi tajuta oma vastuunsa ja ettet sinä perhettä yksin ole perustanut! Vaikutat järkevältä immeiseltä, joka tiedostaa ongelmat, joten toivottavasti miehesi älyää kuunnella sinua!

• klkölk

Ei mua aikasemmin ole häirinnyt tuo asia. Siinähän se onkin. Mä olen itse melkoinen kodin hengetär ja olenkin varmaan liiaksikin ominut kaikki hommat itselleni. Eihän toinen mitään tee ku kerran sen puolesta kaikki tehdään! Mä oon kaiketi opettanu tuon miehen liian hyvälle ja nyt kun tarvis kolmen lapsen kanssa apuja, niin toinen ei enää osaa/jaksa/halua!!!! Kahdenkeskistä aikaakin kaipaisin kovasti, mutta tuntuu ettei miestä kiinnosta sekään. Jos on tilaisuus, niin mies katsoo mielummin tv:tä tai on tietokoneella, lähtee kelkkailemaan tms. muuta tärkeämpää. Elän jatkuvassa hellyyden puutteessa :/ Minulla on aina ollut korkea moraali ja olen ajatellut että ikinä en petä, mut kummasti alkanu toiset miehetki kiinnostaa.. mitään en kuitenkaa ole tehnyt enkä aiokkaan. Keksisipä vain jonkun ratkaisun tähän... :(

• Kunha ehdotin

Sun pitää laittaa viettely-moodi päälle, jos kaipaat huomiota häneltä. Tai sitten jos ei hienovaraisetkaan flirttailut ja viettelyt tepsi, niin puhut suoraan. Sanot mistä kiikastaa ja mitä haluaisit tehdä asian ratkaisemiseksi. Tosin tuohon arjen töihin osallistumiseen tarvitset kyllä keskusteluyhteyttä. Siinä ei muu auta kuin puhua suoraan. Laitat vaikka miehellesi jonkin tehtävälapun jääkaapin oveen. Joka päivä hänen täytyy tehdä jotain kodin eteen. Tehdä ruokaa, leikkiä lasten kanssa, pyykätä tms.

• Grandmum

On miehiä jotka eivät koskaan kasva aikuisiksi,tyttärelläni on jo toinen samanlainen "mies" tätä tyyppiä...Mies pelailee aina kotona ollessaan eikä kovin paljon viihdy lasten kanssa.Miksi lapsia pitää tehdä jos ei ole toivottuja molemmille!Sanottaessa asiasta saattaa viettää pienen hetken lasten kanssa tai siivota mutta ei asioista pidä aina huomautelle,yhteinen koti ja lapset pitäisi olla molemmille se tärkein juttu.Näen punaista aina kun tapaan em.miestyyppiä!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      236
      4016
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      123
      2317
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1481
    5. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      939
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      937
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      930
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      331
      860
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      847
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      770
    Aihe