Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Taksiyrittäjän tulot vastaavat insinööriä

nuuttikassis

Kuulin eräältä viisaalta mieheltä, että taksiyrittäjän tulot vastaavat insinöörin tuloja eli 4000€/kk. Aika hyvin kun ajattelee että oleellisin asia työssä on autolla ajaminen. Saa myös itse päättää milloin aloittaa työn ja lopettaa, aika vapaata loppujen lopuksi.

53

6397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yrittäjä

      Ei ainakaan täällä pääse yrittäjä tuollaisiin tuloihin. 3000,- kk bruttona niin siihenkin saa tehdä paljon töitä, ilta-, yö- ja pyhävuoroja. Insinööri saa sen 4000,- tekemällä 8 tuntia päivässä ma-pe, illat ja viikonloput vapaalla ja pitkät lomat.

      • Pirssikarju

        Ja me painetaan 85 tuntia viikos noihin tuloihin


      • ingenjör

        Kuka saa 4000 e kuussa tekemällä vain 8 tuntia päivässä.Kyllä täällä muutkin saa paiskia töitä olan takaa ja tunteja kertyy. Ette te taksiyrittäjät ole mikään erityinen ryhmä jotka teette yli 200 tuntia kuussa. Sitäpaitsi teiltä ei työt lopu eikä lomautukset uhkaa. Laajemmin ajatellen teillä on kyllä aika hyvin pullat uunissa. Lisäksi ammattianne arvostetaan.


      • ei aina ruusuilla tanssi
        ingenjör kirjoitti:

        Kuka saa 4000 e kuussa tekemällä vain 8 tuntia päivässä.Kyllä täällä muutkin saa paiskia töitä olan takaa ja tunteja kertyy. Ette te taksiyrittäjät ole mikään erityinen ryhmä jotka teette yli 200 tuntia kuussa. Sitäpaitsi teiltä ei työt lopu eikä lomautukset uhkaa. Laajemmin ajatellen teillä on kyllä aika hyvin pullat uunissa. Lisäksi ammattianne arvostetaan.

        Kiitos alan kunnioituksesta,kaikki eiaja kaupungeissa joissa suht vakaata. Maalla kouluajokilpailutukset .Jos häviäät,mitäs ajat? eikä se alan kunnioitus parasta ole.jos et satu vastaamaan puhelimeen,,,palautetta tulee ,24h on oltava puhelin kainalossa. Mutta se siitä ,lähdetään mateenkoukuille.


    • dtkuriltifjryukryu

      Höpö höpö. Putkiurakoitsija kylläkin ammattikoulupohjalta vetäisee tuon helpostikkin, mutta enpä usko että insinööri lähtisi töihin 4 tonnin palkalla. Ehkä joku just tekusta valmistunut saattaa tyytyä tuohon palkkaan.

      Lopeta tuo ainainen poraaminen ja naukuminen. Opiskele itsellesi sellainen ammatti että saat sen verran palkkaa ettei tarvitse kadehtia muita kuulo/luulopuheisiin vedoten.

      • inssi vm 78

        Pakko kommentoida tähän. Itse inssi ja valmistumisesta 10v. Palkka nyt 2800€/kk.
        P.S olen ajanut myös pirssi 5 vuotta.


      • Duh
        inssi vm 78 kirjoitti:

        Pakko kommentoida tähän. Itse inssi ja valmistumisesta 10v. Palkka nyt 2800€/kk.
        P.S olen ajanut myös pirssi 5 vuotta.

        Mä olen insinööri, tein hommia kuutisen vuotta ja palkka oli loppuvaiheessa mielestäni vaatimaton 3100 e/kk. Nyt olen ajanut invataksia renkinä tämän vuoden alusta alkaen. Vuoroja on 4 x 11 tuntia viikossa ja provisio 35% alv 0. Pyhänä provisio on 70% alv 0. Neljästä päivästä tulee siis viiden arkipäivän palkka viikottain.

        Kun keskikassani on ollut tänä vuonna 523 euroa, bruttopalkkani on ollut keskimäärin 840e/vko (523*100/109*0,35*5) eli 3610 e/kk.

        En kaipaa enää toimistohommiin ollenkaan.


      • Duh
        Duh kirjoitti:

        Mä olen insinööri, tein hommia kuutisen vuotta ja palkka oli loppuvaiheessa mielestäni vaatimaton 3100 e/kk. Nyt olen ajanut invataksia renkinä tämän vuoden alusta alkaen. Vuoroja on 4 x 11 tuntia viikossa ja provisio 35% alv 0. Pyhänä provisio on 70% alv 0. Neljästä päivästä tulee siis viiden arkipäivän palkka viikottain.

        Kun keskikassani on ollut tänä vuonna 523 euroa, bruttopalkkani on ollut keskimäärin 840e/vko (523*100/109*0,35*5) eli 3610 e/kk.

        En kaipaa enää toimistohommiin ollenkaan.

        Lisään vielä, että teen siis töitä vain päivisin ja kaikki viikonloput kuluvat töissä. Vapaata on siis viikolla.


      • Palkkatilastot 2012
        inssi vm 78 kirjoitti:

        Pakko kommentoida tähän. Itse inssi ja valmistumisesta 10v. Palkka nyt 2800€/kk.
        P.S olen ajanut myös pirssi 5 vuotta.

        Uusi insinööriliitto/2012 Palkkatilasto/Insinöörien Työmarkkinatutkimuksen tuloksia kertoo seuraavaa;

        " Koko insinöörikunnan mediaanipalkka on nyt 3741 E ja keskiarvopalkka 3997 €"

        Eli alle 10 vuoden kokemuksella insinöörien palkat ovat reilusti alle noiden em. mediaani- ja ka-palkkojen, kuten toitkin esille.


    • äveriäs yrittäjä

      Oletkos kateellinen..? Tervetuloa joukkoon :)

    • Kunnan ainoa taksi

      Minulla on kuukauden liikevaihto sen 4000€ volsu portterissa,eli omassa yrityksessäni.Palkkaa en saa taksiautoilusta,vaan maataloustuloa ja tukiaisia tulee sen verran ,että jollain harrasteella on aikansa kulutettava ja se on maalaitaksiautoilu. Niin ja kunnallispolitiikassa olen mukana,vaikken siitä kyllä mitään ymmärrä.

    • Ei kannata kadehtia

      Ei kyllä taksiautoilija nykypäivänä rikastu, kuljettajat tienaavat paremmin eikä heidän tarvitse pyörittää vastuita ja velvollisuuksia 24 h/vrk. Kulutkin ovat aivan käsittämättömät.

      • Anonyymi

        Olen täysin samaa mieltä asiasta


    • renkinä vai orjana

      Itse olen insinööri ja ammattikoulussa opettajana, tulot on vähän yli kolmetonnia kuussa miinus verot ja muut maksut. Eipä se niin herkkua ole tämäkään työ, jos kadettaa niin siitä vaan kokeilemaan.
      Taksi homma on niin kultakaivos, että asikkalassakin aloitti pari vuotta sitten uusi yrittäjä (nainen) ajoi yli 200000km ja nyt sitten konkurssissa.
      Varmaan olis taas lupa tarjolla, ei ole montaa vuotta kun konkan teki edellinen yrittäjä samalla paikkakunnalla. Ei muuta kuin lupa hakuun ja onnea!

    • Tyhmä vosu

      Kaikki jotka alkaa yrittäjäksi,eivät ymmärrä,että ei ne kaikki rahat ole omia jotka saa yrittämisestä. Minäkin tiedän ainakin yhden taksiautoilijan joka eli kuin pellossa sen aikaa,kunnes velkojat lopetti koko touhun. Aina sillä oli renki ajamassa ja itse oli aurinkomatkoilla lomaikemassa,niinkuin olisi lottovoiton saanut,siltä sen touhut vähänaikaa ulospäin näytti. Oli kans nainen,joka käytännössä hoiti työnsä,silloin kun siinä itse oli,niin hyvin hoiti,mutta muut velvoitteet jäi sitten lasku/kirjoitustaidon puuttumisen takia hoitamatta.

      Oli muuten maalaisvossikoija se muija.

    • 87k

      Oikeastaan pullakuskikin joka ajaa pullaa kuorma-autolla saa melko helposti sen yli 2000€ kahteen viikkoon, vaikka maksettaisi vain minimipalkkaa, ja ei olisi kokemusvuosiakaan lainkaan.

      Taitaa nykypalkoilla päästä ihan B-kortillakin tuohon samaan palkkaan, vaikka ei ole mitään koulutusta....

      Kummaa?

      • 5+5

        No ei nyt ihan tuollaisiin palkkoihin pääse pullakuskina, mutta tulo on varmaa ja työajat säännöllisiä. Esim. kaupan automiesten työehtosopimuksessa alle 4 vuotta töissä olleen henkilö- ja pakettiautonkuljettajan peruspalkka on 1859 euroa kuukaudessa, joka muutetaan tes:n mukaan tuntipalkaksi jakamalla 160:llä, siis 11,6 euroa tunnissa. Iltalisää maksetaan klo 18-22 tehdystä työstä 15% ja yölisää 22-06 tehdystä työstä 25%. Pullakuskeilla on aika tyypillistä, että työ alkaa niin aikaisin, että joka aamu saa 1-2 tuntia yölisällä korotettu palkkaa. Lisäksi pekkasia eli työajanlyhennysvapaita kertyy.


      • 87k
        5+5 kirjoitti:

        No ei nyt ihan tuollaisiin palkkoihin pääse pullakuskina, mutta tulo on varmaa ja työajat säännöllisiä. Esim. kaupan automiesten työehtosopimuksessa alle 4 vuotta töissä olleen henkilö- ja pakettiautonkuljettajan peruspalkka on 1859 euroa kuukaudessa, joka muutetaan tes:n mukaan tuntipalkaksi jakamalla 160:llä, siis 11,6 euroa tunnissa. Iltalisää maksetaan klo 18-22 tehdystä työstä 15% ja yölisää 22-06 tehdystä työstä 25%. Pullakuskeilla on aika tyypillistä, että työ alkaa niin aikaisin, että joka aamu saa 1-2 tuntia yölisällä korotettu palkkaa. Lisäksi pekkasia eli työajanlyhennysvapaita kertyy.

        Kuorma-auton kuljettajan minimipalkka on 12,49€

        Ja jos oletetaan että kuski tekee töitä kuutena päivänä viikossa 3:00-13:00 saa hän silloin 2 263,19 € kahteen viikkoon, eli kyllä rahaa saa jos töitä haluaa tehdä, sama juttu taksikuskeilla.

        Ja tommonen 10 tunnin päivä ei tunnu missään, kun verrataan sitä taksikuskien työvuoroihin, lisäksi jää Sunnuntai vapaaksi.

        Tietenkään tällaista tahtia ei voi aina verää, mutta sillontällöin kausi tai muutama menettelee ihan hyvin.

        Tosin jos ajaa vain pakua, niin silloin saa kahteen viikkoon samalla tuntimäärällä vain 2 214,26 € kun kyseessä on siis tessin mukainen minimipalkka eli 12,22€

        Tietenkään kukaan ei jaksa aina vetää tommosta tahtia, mutta sillointällöin.

        Ja kaupan alan tessi on voimassa vain kun kyseessä on liikenneluvaton liikenne, eli esim leipomon omat autot, tosin sellaisia ei juurikaan enää ole käytössä, ainut tulee mieleen Vehmaalla oleva Askondi, siellä ei käytetä lainkaan kuljetusfirmoja


      • 17+3
        87k kirjoitti:

        Kuorma-auton kuljettajan minimipalkka on 12,49€

        Ja jos oletetaan että kuski tekee töitä kuutena päivänä viikossa 3:00-13:00 saa hän silloin 2 263,19 € kahteen viikkoon, eli kyllä rahaa saa jos töitä haluaa tehdä, sama juttu taksikuskeilla.

        Ja tommonen 10 tunnin päivä ei tunnu missään, kun verrataan sitä taksikuskien työvuoroihin, lisäksi jää Sunnuntai vapaaksi.

        Tietenkään tällaista tahtia ei voi aina verää, mutta sillontällöin kausi tai muutama menettelee ihan hyvin.

        Tosin jos ajaa vain pakua, niin silloin saa kahteen viikkoon samalla tuntimäärällä vain 2 214,26 € kun kyseessä on siis tessin mukainen minimipalkka eli 12,22€

        Tietenkään kukaan ei jaksa aina vetää tommosta tahtia, mutta sillointällöin.

        Ja kaupan alan tessi on voimassa vain kun kyseessä on liikenneluvaton liikenne, eli esim leipomon omat autot, tosin sellaisia ei juurikaan enää ole käytössä, ainut tulee mieleen Vehmaalla oleva Askondi, siellä ei käytetä lainkaan kuljetusfirmoja

        "Ja jos oletetaan että kuski tekee töitä kuutena päivänä viikossa 3:00-13:00 saa hän silloin 2 263,19 € kahteen viikkoon, eli kyllä rahaa saa jos töitä haluaa tehdä, sama juttu taksikuskeilla."

        Eipä taida olla ihan laillinen kuvio tuo. Kaksi vapaapäivää viikkoon tai jos poikkeuksena ottaa viikon vain yhdellä vapaalla, niin sitten seuraavalla viikolla se korvataan. Säännöllinen työaika on 80 tuntia kahteen viikkoon eli sun esittämälläsi kuviolla tulisi lähes 40 tuntia ylitöitä per 2 viikkoa. Ongelma vaan on se, että lainmukainen maksimi ylitöille on 138 tuntia per 4 kuukautta, eli 17,25 tuntia per kaksiviikkojakso. Ja tuokaan tahti ei ole laillinen läpi vuoden koska maksimissaan vuodessa saa tehdä 250 tuntia ylitöitä, jota rajaa voidaan paikallisesti sopien korottaa 80 tunnilla. Siis maksimissaan läpi vuoden voidaan tehdä 13,75 ylityötuntia per kaksi viikkoa.

        Ja kuorma-autopuolella tuota kyllä valvotaan kun on digipiirturit käytössä.


      • 87k
        17+3 kirjoitti:

        "Ja jos oletetaan että kuski tekee töitä kuutena päivänä viikossa 3:00-13:00 saa hän silloin 2 263,19 € kahteen viikkoon, eli kyllä rahaa saa jos töitä haluaa tehdä, sama juttu taksikuskeilla."

        Eipä taida olla ihan laillinen kuvio tuo. Kaksi vapaapäivää viikkoon tai jos poikkeuksena ottaa viikon vain yhdellä vapaalla, niin sitten seuraavalla viikolla se korvataan. Säännöllinen työaika on 80 tuntia kahteen viikkoon eli sun esittämälläsi kuviolla tulisi lähes 40 tuntia ylitöitä per 2 viikkoa. Ongelma vaan on se, että lainmukainen maksimi ylitöille on 138 tuntia per 4 kuukautta, eli 17,25 tuntia per kaksiviikkojakso. Ja tuokaan tahti ei ole laillinen läpi vuoden koska maksimissaan vuodessa saa tehdä 250 tuntia ylitöitä, jota rajaa voidaan paikallisesti sopien korottaa 80 tunnilla. Siis maksimissaan läpi vuoden voidaan tehdä 13,75 ylityötuntia per kaksi viikkoa.

        Ja kuorma-autopuolella tuota kyllä valvotaan kun on digipiirturit käytössä.

        Kyllä noi tunnit saa tehtyä ihan ajo- ja työajan puitteissa, ja kuten sanoin, sillointällöin kausi tai kaksi, mutta ei kokoajan.

        Sama juttu takseissa, ei nekään saisi tehdä törkeitä ylitöitä.


    • Skala

      Taisi taas aluee hävitä? Hyvää hommaa kai taksi on . ainakin Hyvinkäällä

    • Sivusta seurannut

      Maalaistaksinkuljettajat on todella pienipalkkaisia ja tyhmiä ,kun viitsivät öitänsä valvoa muutaman juoppokyydin takia.Siksi isännät ottaakin töihin sellaisia ,joilla ei ole ihan kaikki muumit kotona.

    • Maalaisautoilija

      Sivusta seurannut. Tää on niin totta.

    • palkkakuopattu

      Insinöörin lähtöpalkka insinööritoimistossa on paikkakunasta riippuen noin 2300 - 2700 €/kk mikä on pienempi kuin esimerkiksi sosiaalityöntekijän lähtöpalkka. Esimerkiksi sähköasentaja (asentajan tutkinto ammattikoulusta) tienaa lähes aina enemmän kuin sähkösuunnittelija (insinöörin tutkinto ammattikorkeakoulusta).. Syynä tähän on se, että insinöörejä on viimeisen parinkymmenen vuoden aikana koulutettu paljon enemmän kuin työmarkkinoilla olisi tarvetta. Insinööreille on turhaa olla palkka-asioissa kateellisia.

      • 87k

        Paitsi että sähköasentajan minimituntipalkka on 9,50€/h lisäksi työpäivässä on tunnin palkaton tauko eli töissä ollaan 9h päivässä.

        kahta viikkoa kohden tämä tekee siis 760€ tekemeällä 9 h päivää

        Kuorma-auton kuljettajan minimipalkka on taasen 12,49€ ja tauko sisältyy usein työaikaan, jolloin tekemällä 8 tunnin päivää, saa kahdessa viikossa 999€

        Että silleen, tosin jos kuorma-auton kuljettaja tekeekin 10 tuntia päivässä ja kuus päivää viikossa, tuleekin kahteen viikkoon jo noin 2300€


      • alaa seurannut
        87k kirjoitti:

        Paitsi että sähköasentajan minimituntipalkka on 9,50€/h lisäksi työpäivässä on tunnin palkaton tauko eli töissä ollaan 9h päivässä.

        kahta viikkoa kohden tämä tekee siis 760€ tekemeällä 9 h päivää

        Kuorma-auton kuljettajan minimipalkka on taasen 12,49€ ja tauko sisältyy usein työaikaan, jolloin tekemällä 8 tunnin päivää, saa kahdessa viikossa 999€

        Että silleen, tosin jos kuorma-auton kuljettaja tekeekin 10 tuntia päivässä ja kuus päivää viikossa, tuleekin kahteen viikkoon jo noin 2300€

        En ole vielä sellaista sähkömiestä nähnyt joka olisi tullut töihin 9,50€/tunti, en edes suoraan koulun penkiltä.

        En nyt muista sähköalat tessiä ulkoa mutta muistelisin sen tuntipalkan kuitenkin olevan hyvän matkaa toista kymppiä.

        Myös verottomat ateriakorvaukset on sähköalalla normaali käytäntö jos työ on liikkuvaa.


      • 87k
        alaa seurannut kirjoitti:

        En ole vielä sellaista sähkömiestä nähnyt joka olisi tullut töihin 9,50€/tunti, en edes suoraan koulun penkiltä.

        En nyt muista sähköalat tessiä ulkoa mutta muistelisin sen tuntipalkan kuitenkin olevan hyvän matkaa toista kymppiä.

        Myös verottomat ateriakorvaukset on sähköalalla normaali käytäntö jos työ on liikkuvaa.

        Niin, ja kuorma-auton kuljettajat saavat monta kymppiä tunnissa, lääkärit kymppitonnin kuukauteen yms, eiks vaan :)

        Eli kun katotaan tarkkaan noi luvut, niin ei ne usein niin suuria olekaan kuin puhutaan


      • taksi666
        87k kirjoitti:

        Niin, ja kuorma-auton kuljettajat saavat monta kymppiä tunnissa, lääkärit kymppitonnin kuukauteen yms, eiks vaan :)

        Eli kun katotaan tarkkaan noi luvut, niin ei ne usein niin suuria olekaan kuin puhutaan

        Niin... Paljon tuntuu olevan haitaria. Täytyy ottaa huomioon, että taksiyrittäjät ei haluu huudella tulojaa, ainakaan yläkanttiin. Autossakin kun asiakas kysyy, että onko kiirettä tmv. Niin pitää sanoa, että hiljaista on...
        Yrittäjälle jää yhdestä autosta, jos jaksaa ajella aamuvuoroja itse n. 4000-6000 brutto. Tämä tulo on vähän isomassa kaupungissa.
        Nykyään tulo on pienempi, kun ohi ei voida vetää. Ennen kortteja, voitiin vetää 50 % tuloista suoraan ohi, ja näillä rahoilla monet taksiyrittäjien linnat on rakennettu..


      • wegrthyjukiloö
        taksi666 kirjoitti:

        Niin... Paljon tuntuu olevan haitaria. Täytyy ottaa huomioon, että taksiyrittäjät ei haluu huudella tulojaa, ainakaan yläkanttiin. Autossakin kun asiakas kysyy, että onko kiirettä tmv. Niin pitää sanoa, että hiljaista on...
        Yrittäjälle jää yhdestä autosta, jos jaksaa ajella aamuvuoroja itse n. 4000-6000 brutto. Tämä tulo on vähän isomassa kaupungissa.
        Nykyään tulo on pienempi, kun ohi ei voida vetää. Ennen kortteja, voitiin vetää 50 % tuloista suoraan ohi, ja näillä rahoilla monet taksiyrittäjien linnat on rakennettu..

        Ne vuoden jolloin tuloa "ohennettiin" on niin kaukana että eipä niistä enää paljon kannata mainita. Suurin osa tämän päivän autoilijoista ei ollut silloin edes syntynyt.
        Silloin ohentamista tapahtui myös muilla aloilla.

        Miksi niistä tuloista edes pitäisi huudella? Eihän kukaan muukaan palkkojaan kylillä kailota.

        Tuo sinun mainitsemasi 4000-6000€ on kyllä aika raskaasti yläkanttiin heitetty. Täytyy myös muistaa että se on elinkeinotoiminnan tulo, ei yrittäjän oma palkkaan verrattava tulo.


    • Kdokks9999ssss

      4000e/kk
      - Verot
      - Auton lainanlyhennys/liisaus.
      - Polttoainekulut.
      - Vakuuutukset
      - Vapaa-aikakin maksaa, jos et ole työssä niin ei rahaa.
      - Huolto, renkaat, pesut.

      Palkka mitä saat niin jakautuu monelle kuukaudelle, mä en näistä
      paljoakaan tiedä mutta esimerkiksi vakuutusmaksut on kai
      niin huimia että yhdellä kuukausipalkalla niitä ei vielä makselle.

      Paljon jää vielä viivan alle, meinaatko että taksiyrittäjä
      vetää 4000 euron nettotiliä? Jolloin kuukausiansiot kai liikkuu
      jo jossain 8000 eurossa.


      Maallikko heittää tällästä kommenttia, menikö paljon pieleen?

      • olenko pielessä?....

        jos se kultahommaa on ,miksi herrat ei tehe. Vain harvassa paikkaa tehdään tulosta.Suurin osa ottaa takametsästä vaihtorahan autoon.


    • Oma taksi

      Isoissa kaupungeissa yksi henkilöauto tekee kuussa noin 6,500-11,000 liikevaihtoa.. Siitä mitä yrittäjälle jää, riippuu oman työn määrästä. Puolet kun vuoroista ajaa itse, niin voi noin 3,500e/kk bruttotuloihin päästä. Kaikki ite ajamalla summa voi alkaa 4:kin, mut eipä siinä kauheesti nukuta tai ylipäätään tehdä mitään muuta kun töitä..

      • taajamatotuus

        Pitää muistaa että vaikka kyttäät kyytiä ympäri vuorokauden tulos saattaa olla tosi heikko. Lisäksi olet julkisuuden henkilö ,ostoja ja tekemisiä seurataan.Saat helposti vihamiehiä jos et satu vastaamaan puhelimeen heti,vaikka sydän yöllä. Nämä on niitä totuuksia mitä kokee päivittäen.Tämä on pienten taajamataksien kirous.Insinöörien ansiot saa unohtaa ellei ole jotain päivittäistä vakikuljetusta ,eikä polkuhintaista.Virka-ajan saat heittää romukoppaan.Aina aamulla toivoo,


        päivän olevan "rahaakkaampi" ja muutenkin parempi.Toivon ihmisten panevan katkeruuden ja kateuden energian ihan muualle .


    • paree ku inssi

      Aloittaja, älä aliarvosta taksiyrittäjän tuloja. Mikään inssi ei ansaitse likimainkaan niin paljon, että taksirittäjän tulot ylittäisi. Yksikään inssi ei tienaa 65.000 euroa, kuin minä tienaan, saletti on niin.

    • Itse ajan myös

      Mulla oli liikevaihto vuodelta 2011 148000 eur Jos ette osaa laskea,niin kerron että minulle jäävä verotettava tulo kaikkien menojen jälkeen oli 44652,00
      Pelkästään palkkamenot 42100,00

    • TrueCap

      Kulut ovat niin järkyttävät, ei jää mitään suhteessa tuntimääriin. Ei paljon kannata .

    • Pirssi vaan ei inssi

      2011 oli liikevaihto 63000€ (alv:ton). Verotettavaksi tuloksi jäi 39900€. Itse ajoin kaikki ajot mitä oli, n. 57000 km kertyi. Kuukaudessa työtunteja oli 100-140.
      Joten kuten pärjää, kun pieni paikkakunta niin pienet on asumismenot ym.
      Kun koettaa kerätä euroja, eikä kilometrejä sekä muistaa että oma työpanos pitää olla aikas iso niin homma vielä joten kuten skulaa.
      Mutta se on selvä että rikastumaan ei pääse, jos siihen kellä tarvettakaan on.

    • pulsitkjfdjkf

      Aina puhutaan että kulut ovat isot. Tietysti on kuluja eihän löpö ole ilmaista eikä autot ja huollot mutta ei se kalllista ole. Kyllä taksiyrittäjä aina plussalle jää eli tulot ovat kuitenkin suuremmat kuin menot. Ei siis miinusta.

      • fregtyhujikolpöå

        Ei se aina ihan noinkaan mene. Yleensä kyllä mutta ei aina.


    • yli menee?

      ja ei riitä

      • cfr

        kohan narisevat ettei hanki.pohjosessakin sanovat tekevänsä talvisaikaan vuoden tilin


    • pullonkerääjä

      Uimamaisterin palkka on oikea

    • japkari

      Juuri tuli TV:tä, että taksiyrittäjä ei saa renkejä töihin, miksi ? Ehkä kokonaistuntipalkka paskamaisesta yötyöstä jää liian pieneksi. Tiedän hyvin, kun isä oli yrittäjä ja olin juuri valmistunut ins. meillä oli käteen jäävä raha sama.
      Isä teki 60 tuntia viikossa ilman vuosilomaa ja mulla 40 tuntia ja vuosiloma ?
      Katkeroitunut yrittäjä mollaa aina toisia, jos seisontatunneista maksettaisi 15 € ja muuten provikka, niin tulijoita riitäisi.

      T. JK

      • renzukkeli

        Milläs rahalla se yrittäjä maksaa 15e/h seisontatunneista, jos kerran nytkin saadakseen vastavalmistuneen liksan joutuu tekemään 60h viikossa ilman lomia?


    • HyvääUuttaVuotta

      Hyvä taksiyrittäjä tienaa paljon enemmän, kuin insinööri. Toisaalta, jossain tuppukylässä taksiyrittäjän tulot voivat olla varsin vaatimattomat, eikä hän maksa elämisestään likikään sellaisia summia, kuin esim. pääkaupunkiseudulla toimiva taksiyrittäjä.

      Eikös se mene niin, että jos on pienet tulot, niin pienillä menoilla pärjää yhtä hyvin, kuin suurituloinen/suurimenoinen?

      Jossain landekylässä maksaa rivitalokolmio ehkä 60.000 euroa ja stadissa siihen saa hukkumaan helposti 300.000-500.000 €uroa...

      Pääkaupinkiseudulla taksiyrittäjän tulot voivat olla 50.000-70.000 €uroa vuodessa, inssi harvemmin tuollaisia tienaa....

      • remts

        Eiköhän inssit tienaa lähes aina tuon. Viimeistään niillä samoilla tunneilla tienaisivat.


      • Lllllerllrlfeleldldl
        remts kirjoitti:

        Eiköhän inssit tienaa lähes aina tuon. Viimeistään niillä samoilla tunneilla tienaisivat.

        Ei taksiyrittäjä ite tee mitään. Se teettää rengeillä ne tunnit ja räkii itte kattoon, siinä se pieni ero. Kuules renki, sinun selkänahastasi ne tulot revitään.


      • dndkslsbdbsl
        Lllllerllrlfeleldldl kirjoitti:

        Ei taksiyrittäjä ite tee mitään. Se teettää rengeillä ne tunnit ja räkii itte kattoon, siinä se pieni ero. Kuules renki, sinun selkänahastasi ne tulot revitään.

        Mites ku mulla ei oo kuskia ollenkaan, ajan ite kaikki. Kenen selkänahasta ne hillot silloin revitään?


      • Lllllerllrlfeleldldl
        dndkslsbdbsl kirjoitti:

        Mites ku mulla ei oo kuskia ollenkaan, ajan ite kaikki. Kenen selkänahasta ne hillot silloin revitään?

        Et sä kaikkia voi ajaa. Meillä auto liikkuu kolmen kuskin voimin 24/7/365. Miten voit olla itse AINA ajossa? Vai kuulutko niihin stadin 21 ryhmän ääliöihin, joilla on varaa seisottaa autoa enin osa ajasta tallissa ja joille ei raha kelpaa? Väitän, että tienaan tuplasti sen, mitä 21 ryhmän dorkat tienaa, enkä aja itse vuoron vuoroa! Epäiletkö?


      • maantasalle lapsoset
        Lllllerllrlfeleldldl kirjoitti:

        Et sä kaikkia voi ajaa. Meillä auto liikkuu kolmen kuskin voimin 24/7/365. Miten voit olla itse AINA ajossa? Vai kuulutko niihin stadin 21 ryhmän ääliöihin, joilla on varaa seisottaa autoa enin osa ajasta tallissa ja joille ei raha kelpaa? Väitän, että tienaan tuplasti sen, mitä 21 ryhmän dorkat tienaa, enkä aja itse vuoron vuoroa! Epäiletkö?

        Älkää elvistelkö,torkat vai mitä noli. Suomi on pitkä ja laaja maa äärirajoilla.Siis olosuhteet eri vrt. Tuupovaara/vantaa/levi/reisjärvi.


      • Maalaismaan tasalla
        maantasalle lapsoset kirjoitti:

        Älkää elvistelkö,torkat vai mitä noli. Suomi on pitkä ja laaja maa äärirajoilla.Siis olosuhteet eri vrt. Tuupovaara/vantaa/levi/reisjärvi.

        Just. Taksin pakkopäivystyksiä viiden savun korpikylissä? Kuka alkaa tommoseen hommaan? Äly hoi!


    • Hanna Karttunen ins.

      joo oon inssi ja en tee mitään kun on tuo inssiluvat.

      Muut tekevät meidän hommat ja laskutan kaikista töistä siksi enmmän kuin olisi kohtuullista.

      Aionkin nostaa tuntihintaa jotta saan itse pienen palkankorotuksen, työntekiät saavat yhtyä kokoomuslaisten palkkatalkoisiin siis alennan palkkaa.

      Täytyy nostaa urakkahintoja kun ei muuten pärjää.
      Niin meillä on uusi toimitalo ja sekin pitäisi maksattaa asiakkailla heti.
      Täytyy nostaa tariffeja, sitten heräsin eihän tää oo totta vaan unta koska alalla on kilpailua joka pitää hinnat kurissa toisin kun taksialla voisi vaan lepäilä kotona.
      Täytyykin hankki taksiluvat jotta voi perustella kaikki kulut ja muut menot ilman kilpailua

      • höpönlöpönpöpö

        Taksialalla on sentään kattohinnat, joita ei saa ylittää. Jostain syystä kukaan yrittäjä ei kuitenkaan aja näiden hintojen alle. Olisikohan sillä mitään tekemistä, että noilla maksimihinnoillakaan ei pystytä pyörittämään firmaa kunnolla?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2053
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe