Olin minä perheellinen mies tuossa kuntoutuksessa ja rakastuin kun teini.
En olisi uskonut itestäni, vanhasta tai no ainakin aikuinen mies hullaannuin ja yöunet meni kun mietin ja ajatuksissa pyörittelen naista. En omaa vaimoa, vaan ihan vierasta naista.
En varmasti ole ensimmäinen, enkä viimonen.
Hetken jäin katselemaan ja siihen ne silmät jäi. Perhana kun nolottaa.
Muutaman sanan olen vaihtanut ja hän jäi tanssimaan minun päänsisään.
Sekavalta tuntuu. 2viikkoa täällä on nyt aikaa mennyt ja loppu pelottaa.
20vuotta oman eukon kanssa on jo meitin liitossa vaan nyt se ei tunnu tärkeälle. Mietin vain tuota jota en varmaan saa.
Miten pirussa tästä selviää?
Rakkautta rinnassa
38
476
Vastaukset
- ::::::::
Onkohan sinulla jokin villitysaika vaan. Tuskin rakkaus yhtäkkiä voi noin lyhyessä ajassa iskeä ihan tuntemattomaan.
- loveisstrong
Omalle isälleni kävi samoin, älä usko että on vaan joku villitys...välttämättä. Joskus kuukausi ihmisen kanssa voi olla enemmän kuin 20 vuotta toisen kanssa, kaikki pyyhkiytyy pois. Rakkaus on todella ihmeellinen, isäni on erittäin onnellinen uuden muijansa kanssa, ja ei tuota äitiä sitten lopuksi haitannut ero. Saa tehdä nyt kaikkea vapaana mitä enenn haaveili, harrastaa ja matkustaa. Nauti onnestas, selvitä tunteitas, onko vaan villitys vai mitä.
Isäni ei ole katunut, on ihanaa nähdä hänet rakastuneena, edelleen 5 vuodenkin jälkeen.ONNEA!- vaistot%
Kiitos tästä viestistä, emme ole siis ainoat onnistuneet, aina ei vain ratkaisua voi tehdä ihan heti. Meillä meni useita vuosia että pääsimme toteuttamaan haavetta. Minä naisena ensin epäilin miehen uskoa yrittää tosissaan oman eronsa ja roikkuvanex vaimonsa jälkeen mutta kyllä aina kannattaa luottaa vaistoonsa:)
- IrinaOrvokki
Rakkaus on niin ihana tunne. Se voi yllättää todella vanhankin ja rakkaus voi iskeä salamana. Ei se tartte vuosia vaan tulee yllättäin jostain nurkan takaa.
Toisilla ihmisillä vaan kemiat kohtaa ja tunteesta ei voi erehtyä.
Oletko puhunut tunteistasi sille naiselle vai haudotko yksin sielä peiton alla?
Tovotan onnea teille!- Jäitä hattuun
Rakastumisia ja ihastumisia tapahtuu elämän varrella ja voimakkaitakin, mutta useimmat niistä menevät ohi, jos tunnetta ei ruokkimalla ruoki. Se siis riippuu itsestäkin. Olisitko todella valmis heittämään 20 vuoden liiton menemään hetken hurman vuoksi? Satuttamaan puolisoasi ja lapsiasi? Ehkä tällä hetkellä olisit, mutta myöhemmin voisit katua katkerasti. Ethän edes tunne kunnolla tuota toista naista. Ehkä hän ei olekaan sellainen kuin luulet. Muista se tosiasia, että yhdessä eletty vuosien arki on eri asia kuin rakastumisen alkuhuuma. Pätee kaikkiin parisuhteisiin. Entisiin ja tuleviin.
- Miksi?
Jäitä hattuun kirjoitti:
Rakastumisia ja ihastumisia tapahtuu elämän varrella ja voimakkaitakin, mutta useimmat niistä menevät ohi, jos tunnetta ei ruokkimalla ruoki. Se siis riippuu itsestäkin. Olisitko todella valmis heittämään 20 vuoden liiton menemään hetken hurman vuoksi? Satuttamaan puolisoasi ja lapsiasi? Ehkä tällä hetkellä olisit, mutta myöhemmin voisit katua katkerasti. Ethän edes tunne kunnolla tuota toista naista. Ehkä hän ei olekaan sellainen kuin luulet. Muista se tosiasia, että yhdessä eletty vuosien arki on eri asia kuin rakastumisen alkuhuuma. Pätee kaikkiin parisuhteisiin. Entisiin ja tuleviin.
Mutta miksi ihmeessä ihmisen pitäisi viettää koko elämänsä yhden ja saman ihmisen kanssa? Miksi se on jokin ihanne?
Onko se jotenkin enemmän oikein, saati se, että kun rakastuu, niin elää sen ihmisen kanssa niin kauan kuin hyvältä tuntuu?
Mikä siinä tavassa on väärää?
Elämä on kuitenkin aika lyhyt, miksei siitä voisi nauttia? Saako kirkkaamman kruunun jos on elänyt saman ihmisen kanssa koko elämänsä ja sitkeästi ja sisukkaasti kärsinyt ja yrittänyt vaan?
- Siru40v
Silti jos ei koskaan ota hetkestä kiinni, voi myös katua myöhemmin ja sillon on tosiaan liian myöhäistä.
Juttele vaimosi kanssa mitä hän ajattelee ja miten hän toimisi.
Voihan olla, että vaimokin jo on puutunut 20v avioliiton rutiineihin ja kaipaa vapautta.
Lapsetkin noin pitkässä liitossa on varmaan jo lähes aikuisia.
Älä anna kaiken vaan lipua ohi elämästä täytyy nauttiakkin. - kielokainen
Elämä se on vain tässä ja nyt. Keskustelemalla AIKUISET yleensä tekevät ne oikeat ja viisaat päätökset. Onnea teille sillä muista jos jätät tilaisuuden käyttämättä voit katua sitä lopun elämääsi ja siitä vasta kärsiikin moni.
- Niinpä niiin.....-
ja se joka "käytää tilaisuuden" kärsii useimmiten myös lopun elämäänsä.
- Lis-Mari
Niinpä niiin.....- kirjoitti:
ja se joka "käytää tilaisuuden" kärsii useimmiten myös lopun elämäänsä.
Mahdollisuudet on fifty-fifty.
Kannattaa kokeilla, ei ainakaan jää vaivaamaan jos koittaa.
Vain pelaamalla voi voittaa! - kullanhimo
Lis-Mari kirjoitti:
Mahdollisuudet on fifty-fifty.
Kannattaa kokeilla, ei ainakaan jää vaivaamaan jos koittaa.
Vain pelaamalla voi voittaa!Lortto-arvonta alkakoon!
- Aikuisia vai lapsia
No jo on. Että oikein yllytetään miestä pettämään puolisonsa ja mahdollisesti hylkäämään perheensä. Heilläkö ei ole merkitystä? Moni on pilanut elämänsä ja mikä pahinta, muiden elämän lähtemällä sokeasti juoksemaan tunteiden perässä. Mutta huumahan ei kestä ikuisesti ja sitten huomataan, ettei tämä nyt niin ihmeellistä ollutkaan kuin ensin tuntui. Tuli vaan tehtyä rumaa jälkeä lähipiiriin.
- Linda Vantaa
Ihmisen pitääkin uskaltaa nauttia ja tosissaan mennä tunteiden perässä.
Jos aina vaan odottelee ihmeitä, eikä itse uskalla mitään jää kyllä kaikki kokematta.
Jos tuntee rakkautta noin kun aloittaja kannattaa kyllä heti tarttua tilaisuuteen.
Aikanaan minulle isomummu sano, -Onnilla on lyhyt otsatukka, mutta takaa se on kalju. Pitää siis heti tarttua kiinni kun Onniin törmää.-
Elämä on lyhyt. - AL
Avioliiton pituudesta päätellen ei ole pieniä lapsiakaan niin ei muuta kuin menox sanoi annie lenox!
- ReijoO.
Just niin mies älä epäile tunteitas!
Anna mennä kun on tilaisuus. - kaikki pelissä
Elämästä selviää elämällä. Mekin nykyisen mieheni kanssa melkein menetimme tämän elämän joka meillä nyt on. Onneksi emme välittäneet piikkimatoista jotka meidän tielle heitettiin ja heitetään vaan jatkamme elämää yhdessä elämästä nauttien.
- !!!!!
Yleensähän tällä palstalla ihmetellään miksi ei mies ensin eroa ja sitten vasta mene rakastumaan.Nyt joku tosiaan miettii eroaako vaimosta ja täällä tulee ohjeita erisuuntiin.
Jos olet nyt jo ehtinyt rakastua sinulla onkin kiire erota. Vai mitä?
Eihän avioliitto mikään vankila saa olla johon on saatu elinkautinen tuomio.
Joskus se loppuu kuitenkin ja jos olet löytäny rakkauden jo, niin älä anna vanhojen muistojen estää nauttimasta loppuelämääkin.
Jokaisella meillä on vain tämä elämä, älä ota paineita, ei tää mikään kilpailu ole.
Nauti rakkaudestas, jos se ei sitten kestä loppuelämää ainakin olet sen aikaa nauttinut täysillä kun voit. Ethän avioliitostasikaan ole voinut etukäteen tietää kauanko
olet onnellinen. - onneamatkaansitätarv
!!!!! kirjoitti:
Yleensähän tällä palstalla ihmetellään miksi ei mies ensin eroa ja sitten vasta mene rakastumaan.Nyt joku tosiaan miettii eroaako vaimosta ja täällä tulee ohjeita erisuuntiin.
Joskus se loppuu kuitenkin ja jos olet löytäny rakkauden jo, niin älä anna vanhojen muistojen estää nauttimasta loppuelämääkin.
Jokaisella meillä on vain tämä elämä, älä ota paineita, ei tää mikään kilpailu ole.
Nauti rakkaudestas, jos se ei sitten kestä loppuelämää ainakin olet sen aikaa nauttinut täysillä kun voit. Ethän avioliitostasikaan ole voinut etukäteen tietää kauanko
olet onnellinen.Tietääkö "rakastettusi" tunteistasi mitään? Varaa teille kyyhkyläisille hotelliviikonloppu Tukholmaan suutelemaan katulamppujen alle ja keskelle tietä niin sen jälkeen tiedät enemmän..
- päivä kerrallaan
!!!!! kirjoitti:
olet onnellinen.Hei halloo. Olet kuntoutuksessa ja olet ihastunut johonkin naiseen joka on siellä myös.
Kerronpa oman tarinani. OLen nainen ja vuosia sitten olin myös kuntoutuksessa 130km päässsä kotoani. Saimme jokainen henkilökohtaisen valmentajan käyttöömme. Minä sain erittäin hauskan ja kivan näköisen miehen. Kuntoutus kesti viis viikkoa ja sinä aikana kerkeää sattua ja tapahtua kaikenlaista.
Olin ollut naimisissa 20v. Luulin olevani onnellinen. Tuon viiden viikon aikana synnyin uudestaan.
Koska podin huonosta itsetunnosta en uskaltanut ajatellakaan kenenkään ihastuvan minuun mutta valmentajani hakeutui useasti keskusteluun kanssani ja viikko ennen kuntoutuksen loppua hän sanoi toivovansa että jakso olisi vielä jatkunut sillä hän olisi halunnut oppia tuntemaan minut paremmin ja tahtoisi hukkua silmiini.
Voi taivas kuinka minä maalaismuija lensin tuosta kattoon. Meillä ei ollut koskaan mitää suhdetta mutta se lämpö mitä aistin hänestä oli jo niin paljon että olin tukehtua. En voinut kuvitellakaan pettäväni miestäni, vaikka kiusaus oli suuri.
Tuon jakson aikana käsitin että avioliitostani puuttui tuo hivelevä tunne jota tuon ihmisen pelkkä läsnäolo aiheutti.
Päätin tehdä asialle jotain.
Muutaman kuukauden kuluttua kuntoutuksesta tuli sama valmentaja käymään työpaikallani tarkistaakseen että olin seurannut ohjeitaan. Kun tuo ihminen ilmestyi niin häpesin niitä tunteita joita olin kuntoutuksen aikana tuntenut. Olin iloinen että mitään suhdetta ei kerinnyt kehittyä. Ihastuksestani ei ollut enää mitään jäljellä.
Se oli vain ohimenevää. Ainoa positiivinen asia itseni kannalta ajateltuna oli että löysin itseni naisena. Aloin asettamaan vaatimuksia avioliittoani kohtaan, ja jouduin myöntämään että en onnistunut joten ainoa oikea ratkaisu oli erota. eikä siinä ollut kolmatta osapuolta. - juhannus
kaikki pelissä, samoin me, juhannuksena tulee 3 vuotta kun mentiin naimisiin, piikkimatot lentää mutta mitäs niistä
- riina*
Olet rakastunut mielikuvaasi tuosta naisesta. Et siis itse naiseen. Yritä vähän toppuutella. Mielestäni tuossa on kyllä sellainen sanoma, ettei liitossasi ole kaikki kunnossa. Mikäköhön juttu se on, mitä sille voisi tehdä? Vai voisiko mitään? Pitäisikö erota? Mitä mieltä vaimo? Oletko valmis eroon, vaikka jäisit yksin?
- rimbo la
Ihmeellistä mielestäni, heti kun pääsee yksin jonnekkin niin muka rakastutaan.
Yksi tuttava perhe sai myös kokea tämän ja mies muka rakastui kun oli kuntoutuksessa, ja vielä 22 vuotta nuorempaan ihmiseen, kummallakin muka leimahti rakkaus.
Vaimo hädissään tietysti kun ei millään halunnut käsittää että sellaista tapahtuu.
Mutta se mies kyllä ajatteli omaa tilannettaan ja valitsi vaimon ja lopetti haihailut, serauksena että vaimo ei voi unohtaa, asiasta on kulunut monta vuotta ja vaimo kärsii ja suunnittelee eroa, mies luulee että he ovat onnellisia, eikä ymmärrä että hän käytöksellään tappoi rakkauden joka heidän välillään oli. Tuloksena ihmisen suru joka ei ota loppuakseen ja mies ei näytä huomaavan edes sitä. Minä olisin lähtenyt heti, - Aikunen Mies
En olekkaan ehtiny katsomaan kuinka paljon minun rakastuminen aiheutti keskustelua. Kiitosta vaan mielipiteistänne. Eilen kotiin tullessa keskustelin oman emännän kanssa mitä tehdään. Ei olla enää ihan nuoriakaan. Lapset on kaikki 3 jo omissa liitoissaan ja vaarikin jo olen. nainen johonka rakastuin ei ole hänkään kuin 4 vuotta minua nuorempi ja hänkin jo saanut lapset kasvatettua. Ei tämä tunne mihinkään katoa. Se on ihan todellista ja 2 viikon aikana tutustuin moniin uusiin ihmisiin, yhden kanssa vaan katseet kohtasi heti ja en halua luovuttaa. Vaimon mielipide oli jos menet älä tule takasin. Mietin tarkkaan kun huomasin vaimon ilmeestä ettei kovin riemastunu tästä. Sovin kuntoutusrakkaani kanssa viikon hiljasuudesta molempien pitää miettiä. Onhan tässä 2 pitkää avioliittoa hajoamassa.
- päivä kerrallaan
et millään voi sanoa että olisit rakastunut muutaman viikon tuttavuuden jälkeen. Ota nyt hyvä mies järki käteen ja mieti mitä olet tekemässä.
Jokaisella on aina joku johon tuntee vetoa kun toisilleen oudot ihmiset kokoontuu johonkin. Aina haetaan sama seura rruokailuun, luennoille, keskusteluryhmiin, ym.
Eikä se tunne ole rakkautta vaan henkilökemiaa joka toimii paremmin toisten kanssa kuin toisten.
Tapasit ihmisen joka ajattelee kuin sinä, teidän kemiat kohtasi mutta se ei ole rakkautta.
Tee jotain avioliittosi puolesta. jotta et tuhoaisi sitä mikä sinulle on tärkeää. - Miettikää
Hmmm...kyl ihminen voi rakastua ihan ensisilmäykselläkin.
Eihän alottajan avioliitto ihan ok voi olla jos noivvaan edes ihastuu johenkin vieraaseen kuntoutusreissullaan.
Hienoo kyl kun joku oikeesti yrittää jutella vaimonsa kanssa.
Miettisin vaan voiko avioliiton onnellisuutta mitata sen pituudella? - Mullekin kävi noin:)
Voi, minä ainakin olen iloinen puolestasi, että saat kokea tuon tunteen. Herätä taas henkiin ja nähdä kaiken uusin silmin ja tuntea itsesi ja sen toisen erityiseksi ja ihanaksi....
Elä niin kuin sinusta parhaimmalta tuntuu. Jollekin sopii paremmin jäädä entiseen liittoon velvollisuudesta tai ties mistä, mutta joidenkin ihmisten on vaan seurattava sydäntään - luojalle kiitos heistä - Voikun mullekkin
Aikas ihana rakastua viel vanhoilla päivillä. Kun on omaa aikaa eikä
kokoaika joku vaatimassa.
Itsekkin olin tuollasessa kuntoilulomalla 2x2viikon jaksot. Mukavia ihmisiä ja
varmaan myös jotain romantiikkaakin.
Kannattaa tosissaan jutella vaimosikin kanssa ja kuinka on käynyt
lomarakkaasi tunteiden kanssa?
Joskus ne tunteet vaan hiipuu yhtä nopeesti kun on tullutkin. - Vastuun kantoa
Aika omituisia vastauksia olet saanut, miksihän nyt petturia paapotaan?
Ryhdistäydy mies ja tee päätös ja kärsi seuraukset!
Vastuuta hiukan hei.- Kannustusta ap:lle
Vastuunkantoa on myös se, että tunnustaa muuttuneet tunteet ja uskaltaa tehdä ratkaisuja niiden perusteella.
Salailu ja pettäminen ja ihmisten käyttäminen pelinappuloina on vastuutonta, mutta tämä aikuinen mies ei vallankaan vaikuta sellaiselta.
Höllätkää nyt hyvät ihmiset jo siitä ajatuksesta, että mikään ei ikinä saa muuttua mihinkään suuntaan, vaikka tunteet muuttuisivatkin!
- Siilii
Niin onkos rakastuminen pettämistä?
Eikös se oo ihan vaan tunne, jollekka et oikein mitään voi?
Kaikkea ei voi etukätee suunnitella, ei rakastumisen tunnetta eikä esim.
pahaa oloo tai oksentamista, ne vaan tulee. Voi yrittää unohtaa jos pystyy, mutta se silti o jossakin taustalla.- siilille
On väärin väittää että rakastui silmänräpäyksessä. Ihminen ihastuu silämänräpäyksessä ja on itsestä kiinni antaako tunteen kasvaa rakkaudeksi. Kannattas ottaa tilanteeseen välimatkaa ja tunnustella omia tunteitaan jotta ei tekisi mitään tyhmyyksiä joita joutuu katumaan.
- 1+1+1
Joku tässä ei täsmää. Ovatko lapsesi syntyneet avioliiton aikana . Kolme lasta, jotka kaikki ovat aviossa ja vaarikin olet. Olet ollut naimisissa 20v. Näin ollen lapsesi ovat avioituneet aikasmoisen nuorena.
- silleen niin
siilille kirjoitti:
On väärin väittää että rakastui silmänräpäyksessä. Ihminen ihastuu silämänräpäyksessä ja on itsestä kiinni antaako tunteen kasvaa rakkaudeksi. Kannattas ottaa tilanteeseen välimatkaa ja tunnustella omia tunteitaan jotta ei tekisi mitään tyhmyyksiä joita joutuu katumaan.
Oksentaminen menee ohi ja niin rakastumisen tunne. Siksi en liehakoi muiden onnensa löytäneiden tavoin. Noloattaa, kun aikuiset naiset/miehet liehakoi kuin teinit - yhtä tuulellä käyviä. Jos ei ole koskaan pettänyt, saattaa tuntea olevansa jostakin kokemuksesta paitsi. Se huumaa aluksi, mutta mutta.. Hinta on uusioperheitä ja uusiohuolia. Lisää stressiä ja joskus sukupuolitauteja. Vihaa ja omaisuudesta taistelua. Häpeää ja salailua. Latistunutta rakkautta. perhejärjestelyjä, ystävien katoamista ja hautaan kestävää katkeruutta. Olen päässyt melkein yli siitä kaikesta. Ikinä en halua enää rakastua. Se on typerintä mitä voisin tuntea.
- Aikuinen mies
Niin 20vuotiaana mennyt itse naimisiin kun tyttökaveri 2vuotta nuorempi oli raskaana. Mitä tätä ihmettelet nyt tyttö on jo 23vuotias ja pienen pojan äiti.
Ei kai tuo kovin outoakaan ollut ennen mentiin naimisiin kun vauva oli tulossa.
Jos laskea haluat alota tosta.
Itse minä kai tiedän miltä tämä tuntuu itsestä ja sanon että rakkaudelle tuntuu.
Ehdittiin juuri naimisiin muuten ennen ekan lapsen syntymää. Nykyään ei nuoret mene niin välttämättä naimisiin mutta liitto se on avoliittokin.
Nuorin on 18 ja kahden jäätiin emännän kanssa.
Luultavasti nyt erotaan ihan sovussa.- silleen niin
Viidenkympin villitys. Eipä tuossa muuta. Hormonit leimahtaa vielä kerran kunnon loimuun ja polttaa talon. Vouden päästä istut rakastuneena talosi raunioilla. Vou!
- jäitä hattuun
silleen niin kirjoitti:
Viidenkympin villitys. Eipä tuossa muuta. Hormonit leimahtaa vielä kerran kunnon loimuun ja polttaa talon. Vouden päästä istut rakastuneena talosi raunioilla. Vou!
Eipä kun myöhästynyt neljänkympin kriisi. Laskujeni perusteella 43 v mies ei mitenkään vielä viidenkympin villityksestä kärsi :). Mä ymmärrän hänen pään pyörällä olon täysin. Itsellenikin se iski nelissäkymmenissä. Retkahdin ukkomieheen, voi sitä tunteiden paloa. Mulle tuli ero, olisi tullut muutenkin, retkahdus vaan nopeutti sitä.
Mutta jäitä hattuun. Erot ensin selväksi, sitten omilleen asumaan ja siitä pikkuhiljaa yhteen. Se arki on nimittäin aivan samanlaista jokaisessa suhteessa ajanoloon. - juhannus
silleen niin kirjoitti:
silleen niin, miten voit olla kateellinen tuntemattoman aikuisen miehen onnesta?
- Ekakertalainen
Eikun äijä on vaan löytäny sen suuren rakkauden!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475505Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "612436Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella181900Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1461773- 171635
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol361622Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5141881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome181125Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771098Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?
Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se2281089