Olen kyllästynyt omaan pyöreään muotooni. Tarkoituksenani olisi päästä hoikaksi ja urheilulliseksi. Tällä hetkellä mittani ovat 62 kg/160 cm. Ylimääräistä on suurimmaksi osaksi vatsalla ja vyötäröllä, mutta myös naamassa ja reisissä.
Tähän mennessä olen syönyt viisi kertaa päivässä, semmoista perusruokaa. Lisäksi napostelen herkkuja aivan hirveästi. Liikuntaa en harrasta ja siksipä olenkin lihonut viime aikoina huomattavasti (vielä viime kesänä painoin 52 kiloa).
Tarkoituksenani olisi nyt aloittaa herkkulakko, jolloin en saisi syödä mitään nameja tai roskaruokaa. Ajattelin kuitenkin, että antaisin itselleni luvan syödä kerran viikossa jotain, kuten suklaapatukan, hampparin tms. Lisäksi aion panostaa normaaliruokailuuni lisäämällä kasviksia, hedelmiä, marjoja ja vähentämällä mm. leivän syömistä.
Liikuntapuolelta tarkoituksenani olisi käydä lenkillä ainakin kolme kertaa viikossa ainakin puolen tunnin lenkillä. Lisäksi yritän saada isäni lähtemään kanssani pelaamaan sulkapalloa viikottain. Myös uimassa käymistä aion lisätä (ehkä kerran viikossa olisi realistinen; lähin uimahalli on aika pitkän matkan päässä). Tämän lisäksi lenkkeilytän (jo tälläkin hetkellä) koiraani kerran päivässä noin puolen tunnin lenkeillä.
Laihtuisinko tälläisellä suunnitelmalla? Mitä voisin muutttaa? Kuinka nopeasti muutokset alkaisivat näkyä?
Tarkoituksenani olisi saada urheilu ja terveellisempi ruokavalio kokonaan osaksi elämääni ja parantaa myös henkistä hyvinvointiani, kun ei tarvitse koko ajan tuskailla siitä, kuinka huonosti elän. :)
Laihdunko tällä tavalla?
12
255
Vastaukset
- veganism
Voisitko kirjoittaa vaikka parin päivän menuun mitä ajattelit syödä ja minä aikoina. Silloin tietäisi paremmin mitä aiot syödä ja onko laihtuminen mahdollista suunnitelmasi kanssa.
- noisemakerr
Voisin toki kirjoittaa tähän tälläisen "tavoite menuun":
AAMULLA
Elovena 4 viljaa pikapuuro-annos, jossa mansikoita/mustikoita/vadelmia
(banaani tai omena)
(cappuccino)
LOUNAALLA
1/2 lautasesta salaattia (tai appelsiinin paloja tai punajuurta tms.)
(leipä)
VÄLIPALAKSI
Kellogg's All-Bran -muroja, jossa "mehukeittoa"/raejuustoa
(omena tai banaani)
PÄIVÄLLISEKSI
1/2 tavallista ruokaa (suurin osa tästä lihaa, kanaa tai kalaa)
ILTAPALAKSI
hedelmäsalaattia/ruisleipä/banaanijogurttia/muroja tms.
Juomana juon pelkästään vettä, noin 3 litraa päivässä. Maitotuotteiden puutetta korvaan syömällä kalkkitabletteja.
Tuomiota?
- .......
Syö ainakin viidesti päivässä terveellisesti. Eli vähennä myös valkoista mössöä, lisää tilalle kasviksia ja vihanneksia. Syö kaksi "lämmintä ateriaa" ja toisella näistä vain vähän täysjyvä riisiä/makaronia... Älä jätä pitkiä aikoja ruokailuiden väliin. Pidättäydy herkuista ja pysy tiukkana ruokien suhteen. Aamupalaksi on esim.hyvä syödä puuroa marjoja ja raejuustoa. Pysyy nälkä poissa ja saat hyviä kuituja.
Liikunnan suhteen suosittelen ettet ihan kerralla laita liikaa tavoitteita, voi iskeä kyllästyminen ja alkaa tuntua pakolta. Parasta olisi käydä tasaisen reippaalla kävelylenkillä heti herättyä. Juot vain ison lasin vettä ja lähdet matkaan, vaikka neljänä päivänä viikossa ja yksi lenkki pituudeltaan noin 50-60min. Sinulla on hyvä syykin, koira :) senhän on pakko päästä ulos...
Tällä tyhjällä vatsalla ja aamulenkillä on kroppaan hyviä vaikutuksia. Se kiihdyttää aineenvaihduntaa ja näin ollen se jää myös "nopeammalle" poltolle koko päiväksi.
Itse laihduin kuukaudessa näin 4kg. Oma motivaationi pysyi hyvin yllä kun en liikaa ajatellut pakkoliikkua-asenteella. Nyt olen tuon lisäksi lisännyt vielä päivittäisen pyöräilyn töihin josta tulee matkaa yhteensä n.15-16km - Heleppoa!!!
Jos painoit vuosi sitten 52 kiloa, oliko se pitkään normaali, vakiintunut painosi?
Miten söit silloin? Miten liikuit silloin? Oliko olo kaikinpuolin hyvä ja olitko terveenä?
Alat vaan taas syömään ja liikkumaan, kuten tuolloin.
Pikku hiljaa olet taas samankokoinen kuin tuolloin.
Heleppoa.- noisemakerr
Tuolloin painoni heitteli parin kilon muutoksilla, mutta kutakuinkin oli vakiintunut paino kuitenkin. Olin ennen tuota painoa hieman lihavempi (jotain 57 kg), mutta se lähti itsestään, huomaamattani pois.
Kun painoin tuon 52 kiloa, oli elämäntapani aika samanlaiset kuin nytkin. En liikkunut, mutta söin vähemmän. Nyt olisi nimenomaan tarkoituksena ottaa urheilu elämääni, koska siitä kuitenkin pidän kovasti. Ainut vain, että olen tähän mennessä ollut liian laiska. - liikunta on rakkaus
noisemakerr kirjoitti:
Tuolloin painoni heitteli parin kilon muutoksilla, mutta kutakuinkin oli vakiintunut paino kuitenkin. Olin ennen tuota painoa hieman lihavempi (jotain 57 kg), mutta se lähti itsestään, huomaamattani pois.
Kun painoin tuon 52 kiloa, oli elämäntapani aika samanlaiset kuin nytkin. En liikkunut, mutta söin vähemmän. Nyt olisi nimenomaan tarkoituksena ottaa urheilu elämääni, koska siitä kuitenkin pidän kovasti. Ainut vain, että olen tähän mennessä ollut liian laiska.En ymmärrä? Pidät liikunnasta, mutta et harrasta sitä? Miksi et harrasta? Nyt ihmeessä liikkumaan mukavien lajien parissa. Kuntosali lenkki voi pidemmän päälle alkaa kyllästyttää. Hyötyliikunta on erittäin tärkeää eli kävele kouluun, kauppaan, urheilupaikkaan yms.
- noisemakerr
Lisää vastauksia? :)
- samassa veneessä
Kuulostaa fiksulta :) Tärkeintä tosiaan ette missään nimessä alota mtn 400kcal/pv dieettiä!
Suunnitelmas kuulostaa fiksulta. Ite aika samoissa mitoissa oon ja yritän pudottaa n. 5 kg nyt aluks ainaki :) Just ite ainaki haluun sellasen timmin ja nätin kropan, en mitään nälkiintynyttä jossa kylkiluut töröttää :D Ja just noinha sen pitäs onnistuu, liikuntaa ja terveellistä ruokaa!
Lykkyä! - laihduttanut :)
Näin alkuun tuo suunnitelmasi kuulostaa todella hyvältä.Mutta cappucinon jättäisin kokonaan pois ja kaikki vaalea leipä(sämpylät tms...).Liikuntaa tulisi harrastaa joka päivä ainakin tunti näin alkuun ja koirakaan tuskin pistäisi pahaksi jos saisi kunnon hölkkälenkin ainakin yhesti päivässä ja sitten vielä myöhemmin hieman rauhallisemman kävelylenkin joka sekin kestäisi ainakin puoli tuntia!
- tsemppiä keväälle!
Heippa, en huomannut listalla lainkaan leipiä, etkö syö? Omalla kohdallani auttoi selvästi se että vähensin hiilareita huomattavasti (vaalea leipä, potut, pasta) ja lisäsin tuotteissa kuitupitoisempia, kuten ruisleipää. Söin myös paljon kasviksia.
Kohdallani kuitenkaan kaloreiden laskeminen ei ollut hyvä juttu, koska koko homma oli lähellä mennä yli -> aloin kirjaamaan kaiken syömäni ylös ja valitin sitten "mässäilyistäni" jälkeenpäin. Syömishäiriö ei ollut kaukana, mutta onneksi ymmärtää ottaa järjen mukaan ja palauttaa normaalimman TERVEELLISEN syömisrytmin. Jonka avulla olen pysynyt tavoitepainossani :) - Neuvokee
Itse ajattelin myös laihduttaa muutaman kilon pois. Toivoisin saavani parannuksia/neuvoja ruokavaliooni.
Aamupala: kananmuna, salaattia (pinaattia,rucolaa, kurkkua, tomaattia), puoli purkkia maitorahkaa mustikoita, kuppi kahvia.
Lounas: tonnikalaa, raejuustoa, salaattia,
Välipala: kourallinen pähkinöitä hedelmä
Päivällinen: kanaa tai kalaa, parsakaalia, sokeriherneitä, salaattia, raejuustoo
Iltapala: puoli purkkia maitorahkaa mustikoita psylliumkuitua
Ennen aamupalaa vedän crosstrainerilla 30 min "jumpan". 3min rauhallisesti, 2min kovempaa, 1min täysillä. Ja tämän toistan 4 kertaa eli 24min, loput 6 min menen rauhallisesti.
Illalla teen joko 15min crosstrainerilla tai lihaskuntoharjoituksia.
Laihdunko tällä terveellisesti? - -beautyfox
joo varmaan (minun mielestäni>) Päätin myös apua kysellä, että siis tällainen on päivärytmini johon sisälty ruoat,liikunta ja sen sellaiset:
AAMULLA:
arkipäivinä) Herään noin 10 min ennen seitsemää, syön aamupalan:
Nestle Fitness yoghurt muroja maidon kanssa. Sitten tietenkin katson itseäni peilistä ja laitan itseni valmiiksi. 15-20 yli lähden kävelemään kohti bussipysäkkiä (200 m päässä) ja lähden bussilla koulua kohti.
KESKIPÄIVÄLLÄ:
Syön lounaaksi perus kouluruokaa. (Salaattia,kuoriperunoita,kalaa tms)
ILTAPÄIVÄLLÄ:
Välipalaksi otan yleensä omenan tai leipää, mitä nyt sattuu kaapista löytymään. Joskus jää välipala kylläkin pois.. (okkkk, aika usein, tällä viikolla ei ole tullut kertaakaan välipalaa syötyä) 5 aikaan lähden koiran kanssa lenkille, noin 1,8-4 kilsaa. Päivälliseksi on yleensä jotain keittoa,makaronilaatikkoa tai perunaa. juon yleensä ruoan kanssa vettä, tai mehua.
ILTA:
Katson vähän aikaa televisiota, sitten iltapalaksi kauraleipää ja kaakaota.
Siinä oli suunnilleen kaikki mitä tein (en jaksanut nyt kirjottaa jotain, "luin kirjaa, tein läksyt,olin tietokoneella ja plaaplaa")
Ja pari kertaa viikossa käyn myös kaverini kanssa lenkillä jotka ovat noin 4 km pitkiä. Miten saisin apua laihduttamiseen? olen noin 160 cm pitkä, ja 62 painava... ylimääräistä löytyy vyötäröltä,reisiltä,ja HIEMAn kasvoista.... pieni kaksois leuka kun painan pään rintaa vasten. Aijon alottaa karkkilakon, mutta koko ajan tekee mieli!! Mikä olisi herkullista, mutta ei lihottavaa? Helppiä tarvitaan :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella273019No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760