Eroan liitosta ja liityn loimaan kassaan.
Aloitin työurani n. 15 vuotta sitten ja kuuluin vuosia Pam:iin. Silloinen työnantajani jätti ylityökorvaukset maksamatta ja otimme työporukan kanssa yhteyttä liittoon ja kävimme Kouvolan Pamin toimistossakin. No sieltä olivat sitten ilmoittaaneet meidän nimet työnantajalle, että olimme valittaneet. No saimme työnantajalta (S-ryhmä) kiellon olla ottamasta yhteyttä liittoon jatkossa ja varoitukset sekä haukkumiset kuinka emme olleet luotettavia. Liitosta emme enää kuulleet ja palkat jäi maksamatta.
Liitto meni silloin vaihtoon ja liityin Kaupan alan esimiesliittoon. Ja siihen olin tyytyväinen.
No vaihdoin myöhemmin alaa ja liityin JHL:n. sieltä ei ole ollut minkäänlaista apua, vaikka olen kerran jos toisenkin sitä pyytänyt. Ensimmäisen kerran pyysin apua koska minun työsopimukseni toimenkuva oli ihan eri kuin mitä todellisuudessa tein. Lukuisten soittojen jälkeen sain liitosta henkilön kiinni, joka lupasi soittaa minulle takaisin. Soittoa ei koskaan kuulunut ja aloitin uudelleen soittamaan liittoon ja pyytämään apua. No minua vain pompoteltiin henkilöltä toiselle ja ratkaisua ei asiaan löytynyt ja lopulta kyllästyin ja erosin työstä koeajalla ja kärsin karenssin.
No onneksi sain uuden työpaikan, josta minut lomautettiin kesäksi (työ on koululla) ja aloin liitosta kysellä lomautuskorvausta tms. no taas minua pompoteltiin ja käskettiin soittamaan aina seuraavalle henkilölle. Luovutin turhien soittojen jälkeen ja hain ihan normisti päivärahaa.
No nyt syksyllä sain kaveriltani kuulla, että palkka, jota minulle maksettiin on liian pieni. No minä taas soittamaan JHL:n ja kysymään mikä palkkani kuuluisi olla, no vastaus oli että kukaan siellä ei tiennyt ja he kehoittivat minua selvittämään sen muuta kautta. Eikö se ole liiton homma selvittää, siksi kai minä maksan sinne 40 e /kk??
No nyt työsuhteeni loppuu ja kesän ajattelin viettää ulkomailla (ei ole eu-maa..) ns. tuettomasti. Ja kysyinkin taas liitosta, että kauanko saan oleilla ulkomailla, että palatessani olen oikeutettu vielä päivärahaan. Yhteensä 4 henkilön kanssa puhuin ja kukaan ei tiennyt, viides sanoi, että ehkä 6 kk.
Miksi mä siis maksan liitolle maksuja kun ei ne auta kuitenkaan. Seuraavan työn kun saan niin liityn vain kassaan.
muilla samoja kokemuksia liiton olemattomasta avusta?
MITTA TÄYNNÄ!
6
165
Vastaukset
- Työtön aina vaan
Jos alalla on työehtosopimus, niin sieltä löytyy työtehtävien minimipalkat. Kun työkaverisi on sanonut sinun saavan liian pientä palkkaa, niin miten hän oli siihen päätynyt. Jostain hänkin on tiedon saanut.
Työvoimatoimisto (TE_keskus) päättää karenssit ja sama instanssi ja laki määrittelevät ehdot, joilla määräytyvät karenssit ja paivärahaedellytykset.
Ei mikään Liitto voi luvata mitään tietämättä aikaisempia lausuntoja TE-keskukselta. Yleensä 3kk välein pitää uusia työnhaku, jotta se pysyy voimassa.- Lomailija 4kk
Laissa on joku 4kk 14 päivää, jonka aikana pitää hakea työtä/korvauksia, muuten tulee 2kk karenssi. Eli kun vaan matkustelee ja muuten huilailee laiskuuttaan, eikä jaksa esim opiskella ym. järkevää puuhastella, joka jatkaa tätä "työnhakuaikaa" ilman karenssia.
- turha liitto
mitä hyötyä on pasgaliittojen tekemistä työehtosopimuksista kun nämä loispummiliitot eivät välitä valvoa niiden noudattamista? EI MITÄÄN!
- Bannica.....
Johan on taas työttömällä luuserilla jutut:))
- sdfw346sh54
Sama provoaja kuin muissakin samanlaisissa narinoissa. Ei mene läpi noin typerä tarina.
- narinarinari
Joo, typerää tuollainen onkin, liitoista kun voi lähteä ilman tänne narisematta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1245211Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303688No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241594- 501588
- 411560
- 231481
Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv311411- 141312
- 291293