Olen tässä menossa ehkäpä ZOOM- valkaisuun, siis siihen vastaanottovalkaisuun Olen tässä lukenut nettiä ja melko suurelta alkaa vaikuttamaan se 1-2%:ttia ihmisistä, joille tulee joko valkaisun aikana tai sen jälkeen "ohimeneviä tuntoaistimuksia hampaisiin".
Alkaa ihan periaatteesta vi***tamaan jo ennakkoon se, että ZOOM- asiantuntijat puhuvat esitteissään "pienestä prosentista ihmisiä, jotka tuntevat PIENTÄ KIHELMÖINTIÄ hampaissaan valkaisun aikana"... Kun kokemukset vaikuttavat järjestään nettiä lukemalla aikalailla toiselta.
Eli en siis enää ees tiijjä, haluanko mennä ZOOM- valkaisuun, koska koko netti on sekä suomenkielisillä, että englanninkielisillä hauilla täynnä ihmisten kokemuksia siitä, millaista kauhua ja piinaa se ZOOM-valkaisu oikeasti on.
Ja nyt asiaan:
JOS olet joskus käynyt ZOOM-valkaisussa, kertoisitko, tuliko siitä A) mitään oireita tuntoaisteille, tai B) mitään "pientä kihelmöintiä", vai C) hitonmoista tuskaa?
ZOOM-valkaisun ottaneiden kommentteja kaivataan!
4
109
Vastaukset
- Zoomit
Kyllä vihloo. Ota pari Buranaa tunti ennen ja ainakin viikon verran ennen valkaisua harjaus aamuin illoin Sensodynellä. Vihlaisut on ns hermovihlaisuja, mutta kyllä hengissä selviät.
- Ebslykkä
No niin mä vähän aattelinkin.
En mee koko hommaan. En siksi, että en kestäisi tota hermokipua (vaikka olen kyllä kokenut hampaidenpaikkauksia ilman puudutusta). Vaan ottaa vaan päähän se, että tuota ZOOM:ia markkinoidaan aika jännällä tavalla....
ZOOM-valkaisun mainosoppaasta suorat lainaukset: "Toimenpiteen aikana potilas voi katsella televisiota tai kuunnella musiikkia" --> ehheh, joo varmaan se musiikki kuuluu, vaikka makaisitkin kipukoomassa ;)
Ja; "ZOOM-valo tuottaa hieman lämpöä, joka saattaa tuntua epämukavalta. Joissakin harvoissa tapauksissa toimenpiteen jälkeen on esiintynyt pientä kihelmöintiä, joka kuitenkin häviää vähän ajan kuluttua".
Että sikäli tollanen "jenkkimainonta" tilanteessa, missä todellisuus on todennäköisesti sellainen, että potilas kokee hampaissaan hermokipua toimenpiteen aikana tai se jälkeen, on aika syvältä.
Ja jos on se "hankala" tapaus, niin mainoslehden jargoni antaa jo ennakkoon sinulle vastauksen, mikäli aioit valittaa mahdollisesta toimenpiteen epäonnistumisesta.
Esimerkiksi; "noudattamalla jälkihoito-ohjeita, hampaasi jäävät pysyvästi valkoisemmiksi kuin ennen". Tuo väite takaa sen, että jos kehtaat mennä valittamaan hoidon epäonnistumista, sinulle todennäköisesti sanotaan, että et ole varmaankaan noudattanut jälkihoito-ohjeita.
Netti on pullollaan ihmisiä, jotka sanovat, että ZOOM-hoito on joko epäonnistunut, tai valkaisujälki on häipynyt kuukaudessa tai kahdessa. En usko, että kukaan menee ryssimään todella ne kaksi tai kolme päivää, joita pitää noudattaa sen suhteen, ettei nauti mitään värjääviä ruoka- tai nautintoaineita. Ongelma voi olla myös siinä, että ZOOM-valkaisua markkinoidaan "kaikille", kun todellisuudessa monet tekijät, jotka ammattilaisetkin tietävät itsekin, vaikuttavat siihen, saatko ZOOM-hoidolla valkoiset hampaat vai et.
No, tämän avautumisen pointti on siinä, että ottaa päähän tavallaan, että suomalainen hammaslääkintä-ala on lähtenyt noin voimallisesti mukaan tuollaiseen bisnekseen. Tai ei oikeastaan sekään, vaan se, että tuo hoidon markkinointi todellakin on tuollaista kuin se on. Lakimiesten kanssa viilattua jenkkipropagandaa ;) ;) ;)
Jännä, että vastuu on aina potilaalla itsellään, vaikka suomalainen potilas on tottunut luottamaan suomalaiseen lääketieteeseen aukottomasti. Hämäävää on se, että moni ei varmasti edes osaa riittävästi kyseenalaistaa hammaslääkärin mainontaan juurikin edellämainituista syistä. En tiedä, onko siis todellisuudessa kosmeettisen hammashoidon "eettinen viba" sitten samankaltainen kuin esimerkiksi etupuskurikirurgiassa, jossa niin sanottu moraalinen vastuu valinnasta ja lopulta vaivoista joita ei kerrota, siirtyy toimenpiteen ostajalle(esimerkiksi PIP-implantit.)? Minä luulin, että hampaiden valkaisu on eri juttu kuin ostotissit. Tai ehkä se johtuu siitä, että itse en tissejä ostaisi ja nyt kun harkitsin valkaisua hampaisiin, niin jouduin lähemmäksi myös tissinostajien moraalisia valintoja, enkä halua hyväksyä asiaa!!!
Ottaapi päähän. Kiitos ja anteeksi. Luonnollisen vaaleankeltainen hymy kunniaan! - hyväuskoiset
http://www.sciencedaily.com/releases/2009/01/090129090214.htm
Tutkimus artikkelin takana: Bruzell et al. In vitro efficacy and risk for adverse effects of light-assisted tooth bleaching. Photochemical & Photobiological Sciences, 2009 - Tuskainen
Tämä viesti tulee nyt myöhässä sinulle, mutta toivon, että varoituksesta on edes jollekin apua: älä missään nimessä mene tähän valkaisuun!
Olin eilen aamulla tässä Zoom valkaisussa ja koko eilinen päivä oli yhtä HELVETILLISTÄ TUSKAA.
Itse valkaisun aikana hampaisiin iski välillä kovia sähköiskun kaltaisia kipuja mutta pystyimme kuitenkin tekemään valkaisun loppuun.
Kotona kipu voimistui jatkuvasti ja lisäksi hampaisiin tuli täysin varoittamatta järkyttävän kovia vihlaisuja, jalat olisivat lähteneet alta jos olisin ollut jalkeilla. Päivä kului lähinnä sängyssä maaten, puhumaan enkä syömään kyennyt ollenkaan, kipulääkkeenä minulla oli Buranaa 800mg ja Panacodia mutta niistä ei ollut mitään apua, ei myöskään suuhygienistin mukaan antamasta voimakkaasta fluoritahnasta. Lopulta illalla tuli itku ja katumus: miksi ihmeessä menin tohon järkyttävään operaatioon? Tämä oli taatusti ensimmäinen ja viimeinen kerta!
Olen erittäin vihainen siitä, ettei suuhygienisti varoittanut minua mahdollisista vihlaisuista. Zoomin nettisivuillakin on seuraavanlainen teksti: "Joillakin potilailla saattaa esiintyä herkistymistä hoidon aikana. Zoom!™ -valo tuottaa hiukan lämpöä, joka saattaa tuntua epämukavalta. Joissakin harvoissa tapauksissa heti toimenpiteen jälkeen on esiintynyt pientä vihlontaa, joka kuitenkin häviää vähän ajan kuluttua." Just! JOISSAKIN HARVOISSA TAPAUKSISSA ja PIENTÄ VIHLONTAA, JOKA HÄVIÄÄ VÄHÄN AJAN KULUTTUA. Minulla tämä "pieni vihlonta" kesti myöhään yöhön saakka ja vielä tänäänkin on ollut jomotusta.
Älkää hyvät ihmiset menkö missään nimessä tähän valkaisuun vaan etsikää jokin tyrvallisempi ja kivuttomampi vaihtoehto.
Lopputulos on valkoinen mutta hampaiden pinnassa on epätasaisia läikkiä jotka toivottavasti korjaantuvat tulevien päivien aikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2444037Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232317Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411481
- 77939
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127937Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37930Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8847J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62780