Järki vai tunteet

Järki vai tunteet

Olen ollut erittäin ikävässä tilanteessa jo vuosia. Tapasin työpaikallani 10 vuotta sitten saman ikäiseni naisen, joka oli juuri eronnut pitkästä suhteestaan. Tulimme juttuun heti alusta asti. Vaimollani ja minulla meni noihin aikoihin tosi huonosti, kärsimme lapsettomuudesta, joka ei itseasiassa minua juurikaan haitannut, vaikka pidän lapsista ei se ollut minulle mikään pakkomielle. Vihdoin ja viimein saimme aikaiseksi pienen pojan koska se oli niin vaikeaa sanoin vaimolleni, että olen aivan tyytyväinen, emme tarvitse enempää, mutta suostuin taas vaimoni pyynnöstä IVF hoitoihin 6 vuotta ja saimme ihanan pienen tytön. Ja taas vaimoni halusi aloitta hoidot, johon suostuin, tähän mennessä ei ole vielä tärpännyt kolmatta kertaa.

Nämä hoidot, joista arvostan suuresti vaimoni sisukkuutta vierannuttivat meidät. Vaimoni on ensimmäinen tyttöystäväni ja olemme pian olleet yhdessä 25 vuotta joista naimisissa 17. Pakenin ahdistusta ja ikävää oloa työhön, jossa ystävyyteni työkaveriini muuttui vuosien saatossa rakkaudeksi. Tätä kesti, kolme vuotta joka oli elämäni onnellisinta aikaa. Rakstettuni halusi minun eroavan ja halusin sitä itsekkin, mutta en kyennyt tehdä sitä vaimolleni ja lapsilleni. Rakastetullani ei ollut lapsia ja hän halusi normaalin suhteen, eikä olla ns. Kakkonen, vaikka hän oli ja on edelleen sielussani ykkönen. Päädyimme lopettamaan suhteen. Tästä on kulunut nyt ylinkolme vuotta, ei ole päivääkään etten miettisi häntä. Hänellä on ollut suhteita, mutta kaikki ovat kaatuneet siihen, että hän ei ole rakastanut näitä miehiä, koska rakastaa edelleen minua. Olemme aina, jutelleet kun hänellä on ollut suhteissa taukoja. Luulisi, että tämä olisi mennyt ohi 3 vuodessa, mutta ei. En voi olla onnellinen ilman häntä.
Olisi kiva kuulla onko kenelläkään käynyt näin, että aivan hillitön kaipuu ja ikävä on jäänyt, miten siitä pääsee yli ja ympäri. Ulkoisesti minulla on kaikki hyvin kaksi kaunista ja fiksua lasta, kaunis vaimojota rakastan kuin siskoa en naista, talodellisesti kaikki loistavasti, mutta en ole onnellinen.

1

266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omegatriangle

No.. se mitä nyt tähän sanoisin on että kerran vain eletään. Jos et ole onnellinen, niin miksi ihmeessä jäädä tilanteeseen. Jos olet naimisissa, niin siinä tapauksessa luulisi, että olisit vaimosi kanssa sen verran läheinen, että voisit puhua hänelle asiasta. Omista tuntemuksistaan on hyvä kertoa puolisolleen. Jos hän ei kykenisi ymmärtämään, niin eihän se suhde vaimoosi ole mistään kotoisin joka tapauksessakaan. Et kai oikeasti eläisi loppuelämääsäi ihmisen kanssa, jonka kanssa et voi olla se joka olet vaan joudut piilottamaan osan?

Joo, eka asia olisi mielestäni puhua asiasta vaimosi kanssa. Se auttaa sinua katsomaan asioita monesta näkökulmasta ja päätymään oikeaan ratkaisuun. Ja elä tee hätiköityjä ratkaisuja. Olet odottanut jo vuosia, niin vähän lisää harkinta-aikaa ei varmaan ole suuri ongelma.

Mikäli jäät onnettomana suhteeseen, koska et uskalla puhua asiasta, niin ennemmin tai myöhemmin suhteenne kylmenee kuitenkin, kun et voi olla oma itsesi. Siitä kärsivät sitten sinun lisäksi vaimosi ja ikävä kyllä myös lapsesi.

Jos päädyt siihen, että eroat, niin on erilaisia tapoja, joilla voit tehdä sen helpoksi sekä vaimollesi, että lapsillesi. Muista miettiä mitä ne ovat ja käytä niitä. Tilanteesi ei ole helppo, mutta jos ajattelet sitä siltä kannalta että teet sitä loppukädessä sinun ja kaikkien muiden perheenjäseniesi onnellisuuden edesauttamiseksi, se voisi antaa voimia siihen.

Lykkyä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4188
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3163
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      929
    6. 134
      921
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe