Sain Lapecolta laskun, jossa mainitaan seuraavaa. Jätesäkki 200 l tyhjennetty 14.02.2012. 10.33 e, ei varmasti ole tyhjentänyt, enkä ole tienlaitaan koskaan laittanut. Haloo, onko kyseessä turha laskutus, vaiko mielestäni jopa petokseen viittaava rahankeräys. Pitääkö tosiiankin tälläisiä aiheettomia laskuja maksaa. Kohta varmaankin, kaikki muutkin huomaavat lähettää laskuja ihmisille ihan huvikseen, jopa ulosottouhkauksin. Vastatkaa hyvät ihmiset meille vähävaraisille vanhuksillekkin, mitä pitää oikeasti tehdä.
Lapeco laskuttaa
22
525
Vastaukset
- no en purnaa
Minulla 240l astia tämä vuosi 32,95e,siis 3kk.Tyhjennetty aivan asiallisesti,mutta sopiva hinta olisi 14,95 ,3kk. Varmaan olisi halvempiakin yrittäjiä.
- yhdelle vastaus
Laskusta ilmenee sen Lapecon puhelinnumero. Soita ihmeessä sinne,että saat asiasi selville.
- mökkihirmu
yhdelle vastaus kirjoitti:
Laskusta ilmenee sen Lapecon puhelinnumero. Soita ihmeessä sinne,että saat asiasi selville.
Muuten, tiedoksi kaikille. Jos esimerkiksi poistutte asunnostanne jostain syystä pidemmäksi ajaksi, ilmoittakaa poissaoloaika sinne Lapecolle vaikka soittamalla. Eivät laskuta tuolta ajalta. Itse olen kolme kuukautta poissa ja siltä ajalta ei laskuteta. Jos olet esim. tuon ajan mökilkllä, jossa ei ole sähköä, eikä sinne tyule vesi, eivät laskuta siitä erikseen mökistä, kun ilmoitat asian. Itse olen mökillä kesäisin sen 3 kuukautta.
- hyvä tietää
mökkihirmu kirjoitti:
Muuten, tiedoksi kaikille. Jos esimerkiksi poistutte asunnostanne jostain syystä pidemmäksi ajaksi, ilmoittakaa poissaoloaika sinne Lapecolle vaikka soittamalla. Eivät laskuta tuolta ajalta. Itse olen kolme kuukautta poissa ja siltä ajalta ei laskuteta. Jos olet esim. tuon ajan mökilkllä, jossa ei ole sähköä, eikä sinne tyule vesi, eivät laskuta siitä erikseen mökistä, kun ilmoitat asian. Itse olen mökillä kesäisin sen 3 kuukautta.
Eikö mene maksua jos ei tule sähköä ja vettä,koska muuttunut?
- näinkö on
Lapeco laskuttaa täydestä astiasta vaikka roskissa olisi yksi pussi.
Ja ei tarvi viiä tienlaitaan koska auto hakee astian pihalta.
Eli nyt meillä ainakaan ei kierrätetä yhtään mitään, kaikki vain roska-astiaan samaan hintaan.
Mitäpä sitä itte vaivaa näkemään. Millloinkohan se viimeisin valitus mennee läpi ja asiakas voi valita roskan ajajan.
On kohtuutonta että asiakas ei voi päättää omista asioista. Voimmehan met päättää myös siitä kenen palveluja haluamme käyttää.- 240 litraa ja yksin.
Minä tekisin rikosilmoituksen Lapecon laskusta, ihan varmuuden vuoksi!
Minäkään en laita enää kierrätykseen mitään, en jätepapereihin, tms. kaikki vain roskikseen, siten saan sen toistaiseksi täyteen kerran kuukaudessa. Kesällä on laitettava haravointijätekin, kun tyhjennys on joka toinen viikko. Laskeskelin, että kahden vuoden kuluttua ei tontiltani löydy edes oravan paskoja, kaiken on Lapeco vienyt. Miten lienee järkevää tällainen minun taholtani, no ainakin yhtä järkevää, kuin Lapecon taholtakin,... uskoisin. - Suuri puhallus
240 litraa ja yksin. kirjoitti:
Minäkään en laita enää kierrätykseen mitään, en jätepapereihin, tms. kaikki vain roskikseen, siten saan sen toistaiseksi täyteen kerran kuukaudessa. Kesällä on laitettava haravointijätekin, kun tyhjennys on joka toinen viikko. Laskeskelin, että kahden vuoden kuluttua ei tontiltani löydy edes oravan paskoja, kaiken on Lapeco vienyt. Miten lienee järkevää tällainen minun taholtani, no ainakin yhtä järkevää, kuin Lapecon taholtakin,... uskoisin.Ihan oikein teet. Suurta kusetusta koko roskapisnes. Minä laitan vajaaseen satsiin myös risut ja kävyt.
- Mökkihirmu
Suuri puhallus kirjoitti:
Ihan oikein teet. Suurta kusetusta koko roskapisnes. Minä laitan vajaaseen satsiin myös risut ja kävyt.
Joku kysyi, koska muuttunut tuo että mökkiasunnosta ei makseta jätemaksja jos ei sähköä ym. Soitin syksyllä Lapecoon ja kerroin kuulleeni tällaista ja sieltä kerrottiin, että kyllä näin on. Asiakkaan täytyy itse ilmoittaa heille se poissaoloaika. Sitä en tiedä, miten lyhyt lyhin aika jolta sen maksuttomuuden vakioasunnostaan saa.
Mutta soittamalla se selvill. - yrkki von nyrlkki
Se on kuule Lapecon hyväksytyissä säännöissä se, että vähintää kuuden viikon välein haetaan roskis. Oli roskia tai ei, maksu peritään. Sille ei kuumemma mitään voi ja piste !
- sillä siåpulia
Minäkään en laita enää kierrätykseen mitään, en jätepapereihin, tms. kaikki vain roskikseen, siten saan sen toistaiseksi täyteen kerran kuukaudessa. Kesällä on laitettava haravointijätekin, kun tyhjennys on joka toinen viikko. Laskeskelin, että kahden vuoden kuluttua ei tontiltani löydy edes oravan paskoja, kaiken on Lapeco vienyt. Miten lienee järkevää tällainen minun taholtani, no ainakin yhtä järkevää, kuin Lapecon taholtakin,... uskoisin.Kuuleppa. E ole pakko hyväksyä joka kuukaudeksi tyhjennystä. Sen voi pienperheellä saada jopa kuuden viikon väleiksi.
Ja toinen juttu. Jos sinulla on kompostori, saat siitä alennusta maksusta. Ilmoitat vain niille, että sinulla on kompostointilaite. - sivusta kuullu
yrkki von nyrlkki kirjoitti:
Se on kuule Lapecon hyväksytyissä säännöissä se, että vähintää kuuden viikon välein haetaan roskis. Oli roskia tai ei, maksu peritään. Sille ei kuumemma mitään voi ja piste !
Olen kuullut että lapecon kans sanotaan sopimus irti ja Mallila jatkaa! tämä uus kj on nimittäin alkanut ajaan asiaa.
- On totta että
sivusta kuullu kirjoitti:
Olen kuullut että lapecon kans sanotaan sopimus irti ja Mallila jatkaa! tämä uus kj on nimittäin alkanut ajaan asiaa.
häätyy haalia astiaan jotain,viime tyhjennykseen laitoin syksyllä kerättyjä kiviä.
- Roskisdyyggari
Jätteiden keräys on kuulkaa suurta bisnestä. Ja muistakaa nyt kaiken vouhotuksen keskellä, että meillä on jätelaki, joka VELVOITTAA kiinteistön huolehtimaan jätteistä. Ja kun jokaisella ei voi olla lain mukaan kaatopaikkaa pihallaan, on jäteauton pakko käydä.
Eikä se Malilakaan voi niitä paskoja jänkkään polkea, luvallisesti ainakaan, vaan kyllä hänenkin on ne kuskattava rovaniemelle tai Tornioon, ja ne ei ota jätettä vastaan, ellei niille makseta. Eli kyllä se on maksettava hänenkin kuskaamana jätteistä, muuten ne menee sen omasta lompsasta, eikä se kai sentään niin suuri hyväntekijä ole?
Se on semmosta tämä ihmiselo tässä valtakunnassa nykyään. Ruoka maksaa, mutta jäte se vasta maksaaki. Ja kaikenlaisten pinnareiden varalle nämä lait on kirjoitettu. Ja kun laissa sanotaan, että jokaisen kiinteistön on oltava jollakin tavalla järjestäytyneen jätteenkeräyksen piirissä, ei siinä ole mukisemista, ja kerääjälle pitää maksaa, oli se kuka tahansa. - Harvenna välejä
Minäkään en laita enää kierrätykseen mitään, en jätepapereihin, tms. kaikki vain roskikseen, siten saan sen toistaiseksi täyteen kerran kuukaudessa. Kesällä on laitettava haravointijätekin, kun tyhjennys on joka toinen viikko. Laskeskelin, että kahden vuoden kuluttua ei tontiltani löydy edes oravan paskoja, kaiken on Lapeco vienyt. Miten lienee järkevää tällainen minun taholtani, no ainakin yhtä järkevää, kuin Lapecon taholtakin,... uskoisin.Miksi ihmeessä tyhjennytät joka toinen viikko, kun tyhjennysvälin voi pidentää jopa 8 viikkoon, kun vain viitsii täyttää muutosilmoituksen Lapecolle. Yhden A4:n täyttäminen ei paljon vaadi.
- Haloo!
sivusta kuullu kirjoitti:
HÖPÖ HÖPÖ!
- aamulehteä lukien
Roskisdyyggari kirjoitti:
Jätteiden keräys on kuulkaa suurta bisnestä. Ja muistakaa nyt kaiken vouhotuksen keskellä, että meillä on jätelaki, joka VELVOITTAA kiinteistön huolehtimaan jätteistä. Ja kun jokaisella ei voi olla lain mukaan kaatopaikkaa pihallaan, on jäteauton pakko käydä.
Eikä se Malilakaan voi niitä paskoja jänkkään polkea, luvallisesti ainakaan, vaan kyllä hänenkin on ne kuskattava rovaniemelle tai Tornioon, ja ne ei ota jätettä vastaan, ellei niille makseta. Eli kyllä se on maksettava hänenkin kuskaamana jätteistä, muuten ne menee sen omasta lompsasta, eikä se kai sentään niin suuri hyväntekijä ole?
Se on semmosta tämä ihmiselo tässä valtakunnassa nykyään. Ruoka maksaa, mutta jäte se vasta maksaaki. Ja kaikenlaisten pinnareiden varalle nämä lait on kirjoitettu. Ja kun laissa sanotaan, että jokaisen kiinteistön on oltava jollakin tavalla järjestäytyneen jätteenkeräyksen piirissä, ei siinä ole mukisemista, ja kerääjälle pitää maksaa, oli se kuka tahansa.Olipas asiallinen kirjoitus ilman vouhotuksia. Muoniolaisten palstalla ,aivan upeata!
- Hyvä Lapeco!
sillä siåpulia kirjoitti:
Kuuleppa. E ole pakko hyväksyä joka kuukaudeksi tyhjennystä. Sen voi pienperheellä saada jopa kuuden viikon väleiksi.
Ja toinen juttu. Jos sinulla on kompostori, saat siitä alennusta maksusta. Ilmoitat vain niille, että sinulla on kompostointilaite.Lapeco vaatii kompostoreihin finfoam-eristeet, vaikka lapin pakkasilla mikään pieni kotikompostori ei pysy sulana edes 20 sentin eristeillä.
Etelä-Suomessa talvinen kompostointi onnistuu, kun hyvää kompostoria täytetään ja lämmitetään päivittäin mm. kuumalla nesteellä.
Mitenkähän Lapecossa perustellaan erityisvaatimukset.... :) - säännöt joka kotiin
Lapeco on kuulemma onnistunut 90 prosenttisesti toimissaan ;)
-Vain tiedottaminen (lukuunottamatta hutaisten tehtyä lentolehtistä) ja asiakkaitten tarkempi informointi on unohtunut.
Muonion jätekuljetusehdot löysin netistä pitkän etsimisen jälkeen "väärän" linkin takaa.
Lapecossa ja Muonion kunnassa ollaan tahallaan unohdettu, että useimmat kiinteistönomistajat eivät käytä internettiä. Ohjevihko pitäisi jakaa jokaiselle asiakkaalle kotiin.
Syyttömiä tilanteeseen eivät liene meille niin rakkaat kunnanisisämme, jotka joutanevat pikimmiten vaihtoon. Säännöt on tehty saatujen valitusten jälkeen semmosiksi, ettei Lapeco ole mistään vastuussa, vaikka eivät tyhjentäisi yhtään pönttöä. Laskutus kyllä pelaa "hyväksyttyjen sääntöjen" mukaan.
- Mökkiläinen
Muonion Omakoti -ja mökkiläisyhditys on jättänyt kuntaan 24.01.2012 kunta - aloitteen jonka on allekirjoittanut 478 kuntalaista, vaatimuksena jätehuollon uudel-
leen järjestämisen puhtaaltapöydältä, koska nykyinen jätehuolto (Lapeco) ei toimi.
Uudessa jätelaissa, astuu voimaan 1.5.2012, sanotaan selkeästi, että jokaisen jät-
teen tuottajan tulee jatkossa tuottaa mahdollisemman vähän poiskuljetettavaajätettä ja huomioitava kierrätys ja mahdollinen kompostointi ja lisäksi jokainen jätteentuottaja maksaa vain siitä poiskuljetettavasta jätteestä minkä tuottaa, näin ollen jatkossa ei kenenkään tarvitse hyväksyä niin sanottua
pakkorahastustusta, mihin valitettavasti moni kuntalainen on Lapecon toiminnanaikana joutunut. Nyt kannatta jokaisen kuntalaisen vaikutta päättäjiin,
että saadaan Muoniossa asiallinen jätehuolto toimimaan.- välillä valittamatta
Eiköhän olisi tärkeämpiäkin asioita kuin elintasoihmisten rahahuolet. Ei omakotitaloa ei sijoitusmökkiä.
- mettäroska
välillä valittamatta kirjoitti:
Eiköhän olisi tärkeämpiäkin asioita kuin elintasoihmisten rahahuolet. Ei omakotitaloa ei sijoitusmökkiä.
Olemme kahden hengen perhe ja olemme sopineet Lapecon kanssa että roskiksemme tyhjennetään asunnostamme kahdeksan viikon välein. Toukokuussa muutamme noin kolmeksi kuukaudeksi mökille. Koska mökissä ei ole sähköä eikä vesijohtoa, emme maksa siitä aluekeräysmaksua. Lapecolle ilmoitimme että olemme poissa vakinaisesta asunnostamme tuon ajan ja saimme jätetyhjennyksen puhelimitse sovittua niin, että poissaoloajan tyhjennyksiä ei suoriteta. Viimeinen tyhjennys ennen kesää on meillä 25.4. ja seuraava tyhjennys on asunnoltamme vasta lokakuussa. Eli meillä on vakioasunnosta neljä tyhjennystä vuoden aikana.
Eli niinkuin huomaatte, Lapecon kanssa pystyy jopa sopimaankin asioista. - jätehuolto uusiksi
Täyttä asiaa.
Jätehuollon tehtävä on lisätä jätteitten lajittelua ja -kierrätystä sekä vähentää sekajätteen määrää.
Lapeco on epäasiallisella toiminnallaan jo nyt vähentänyt ratkaisevasti jätteitten lajittelua Muoniossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 493807
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h613724Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062851Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv522589Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211739Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151639- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061317- 1801261